İMAM MÂLİK
Ebu Abdullah Malik bin Enes bin Malik bin Ebi Amir bin Umeyr Teymi Esbahi Humeyri, "Ehl-i sünnet vel-cema'at"in dört büyük mezhebinden biri olan "Maliki" mezhebinin reisidir. Tabi'inden olduğu şüphelidir.
Fıkıhda, hadisde ve tefsirde çok derin bilgisi vardı. Hocaları da, kendisinden istifadeye gelirlerdi. Bir hadis-i şerif okumak için abdest alır, edeble diz çökerdi. Medine'de [Hz. Peygamber (s.a)'in ayağını bastığı yerlere saygısından] hayvana binmezdi, yaya yürürdü. Haksız bir fetvayı vermediği için, yetmiş kırbaç vuruldu.
Harun Reşid, İmam-ı Malik'e dedi ki, "Senin (Muvatta) kitabını Kabeye asacağım. Bütün müslümanların bu kitaba uymalarını emredeceğim. Her yerde tek bir mezheb olsun". İmam-ı Malik de, "Böyle yapma! Eshab-ı kiram, fıkıh bilgilerinde mezheblere ayrıldılar" dedi. (İmam-ı Süyuti'den rivayet)
Afrika'nın kuzeyindeki müslümanların çoğu maliki mezhebindedir.
Ebu Abdullah Malik bin Enes bin Malik bin Ebi Amir bin Umeyr Teymi Esbahi Humeyri, "Ehl-i sünnet vel-cema'at"in dört büyük mezhebinden biri olan "Maliki" mezhebinin reisidir. Tabi'inden olduğu şüphelidir.
Fıkıhda, hadisde ve tefsirde çok derin bilgisi vardı. Hocaları da, kendisinden istifadeye gelirlerdi. Bir hadis-i şerif okumak için abdest alır, edeble diz çökerdi. Medine'de [Hz. Peygamber (s.a)'in ayağını bastığı yerlere saygısından] hayvana binmezdi, yaya yürürdü. Haksız bir fetvayı vermediği için, yetmiş kırbaç vuruldu.
Harun Reşid, İmam-ı Malik'e dedi ki, "Senin (Muvatta) kitabını Kabeye asacağım. Bütün müslümanların bu kitaba uymalarını emredeceğim. Her yerde tek bir mezheb olsun". İmam-ı Malik de, "Böyle yapma! Eshab-ı kiram, fıkıh bilgilerinde mezheblere ayrıldılar" dedi. (İmam-ı Süyuti'den rivayet)
Afrika'nın kuzeyindeki müslümanların çoğu maliki mezhebindedir.