Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Imsakiye Için Uygulamam

P Çevrimdışı

parsa

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Benim kullandığım takvim sabah ve yatsının vakti bakımından bu takvimlerden çok farklı öğle ikindi vakitlerinde sadece bi kaç dakikalık bi farklılık var yatsının vakti çok daha erken diyanetinkine göre.Mezhepleri taklit etmiyorum ben hele hanefi mezhebini kendime çok uzak görüyorum.Süleymaniye vakfında namaz vakitleriyle ilgili ayrıntılı bilgiler var ayet açıklamalı.Onu incelemenizi tavsiye ederim.



eğer sen sülaymaniye vakfının namaz vakitlerine göre kılıyorsan biraz sıkıntılı değil , arızanın dik alası ile karşı karşıyasın.

Adsız.png


1) Sabah namazı vakti iki takvimdede aynı. ilave olarak sülaymaniye vakfı sahura kalkış vaktini vermiş. imsak girişleri aynı. hanefi mezhebine göre sabah namazını geciktirmek ve güneşe yakın kılmak müstehap (sünnet diyende var ama delilini bilmiyorum.)

şafi ve hanbeli ve ekseri ulemaya göre ise imsak girince kılmak sünnet. böyle olunca sülaymaniye cilerin sabah namazı son vakti koymaları normal.

ama kimse şunu iddaa edemez ki= sülaymaniyecilerin sabah namazı son dedikten sonra namaz kılınmaz. vebali bayındırın boynuna olsun.


2) Öğle namazı vaktinde ise sülaymaniyeciler yaklaşık 1 saat erken öğle namazını kılmaktadırlar. Öğle namazının vakti bellidir. mezhep imamları ve müçtehitlerce hemfikir olup , sünnet üzere icma vardır. (ebu Hanife bir farkla istisna)

Öğle vakti, güneşin gökyüzünde çıktığı en yüksek noktadan batıya doğru meyletmesiyle başlar ve her şeyin gölgesinin bir misli uzamasına kadar devam eder. Cisimlerin, güneş tam tepe noktada iken yere düşen gölgesi (fey-i zeval), bunun dışındadır. Öğlenin bu vaktine "asr-ı evvel" denir. Bu, Ebû Yusuf, İmam Muhammed, Şâfiî, Mâlik ve Ahmed b. Hanbel'in görüşüdür. Ebû Hanîfe'ye göre ise, öğlenin vakti, fey-i zeval dışında, cisimlerin gölgesi, iki misli uzayıncaya kadar devam eder. Bununla öğle namazı vakti çıkmış, ikindi vakti girmiş olur. Buna "asr-ı sânî" denir.

Ama sülaymaniyeciler 1 saat erken kılıyolar ve güneş tam tepeyi bırak batıya bile meyletmeden.


3) ikindi namazında yine 1 saat kadar önce başlanıyor , çünkü öğleyi önce kıldı mecburen ikindiyide önce kılacak. J çok acele ediyorsun J

Buna şöyle delil getiriyor. Zaten diyanetin vaktine görede hesap etsek ikindi namazı vakti girmiş oluyor. Şu nedenle ki : Ebû Hanîfe'ye göre ise, öğlenin vakti, fey-i zeval dışında, cisimlerin gölgesi, iki misli uzayıncaya kadar devam eder. Bununla öğle namazı vakti çıkmış, ikindi vakti girmiş olur.

Ebu Hanefi öğle vaktini uzattığı için ikindide doğal olarak uzamakta , ama biz öğle vaktini o kadar uzatmıyoruz onun için ikindi vakti girmiştir demektedirler.

Bu hususta haklı olabilirler mi. İşin ehli cevap vermeli.


4) Akşam namazı vakti ise ; Akşam namazının ilk vakti konusunda muctehidlerin(icma ile) ittifakı olsa da, son vakti konusunda ihtilaf bulunmaktadır.
Akşam namazının(ilk)vakti güneşin yuvarlağının tam olarak batmasıyla başlar.
Hanefî, Hanbelî ve Şafiî'nin eski mezhebine göre akşam vakti şafağın kaybolma zamanına kadar uzanır. Dayandığı delil:
"Akşam vakti şafak kayboluncaya kadardır." hadisidir.(Muslim)

Ama olaya bak ki bu sülaymaniyeciler yine bu namazı erken kılıp yol alalım dediler yolda kaldılar. Bunların kıldığı vakitte güneşin batmadığını görmekteyiz.


5) Yatsı namazı vakti ise ; Hanefi'lerde fetva verilen görüş ile diğer mezheblere göre yatsı vakti, kırmızı şafağın kaybolduğu andan itibaren başlar, fecr-i sadık'ın doğmasından hemen önceki zamana kadar devam eder.

Ama bakıyoruz ki namaz vakitlerine bu sülaymaniyeciler akşam namazı vaktinde yatsı kılmakta. Bu ne hız kardeşim yavaş gidin. Hızlı atın bir kusuru varmış sizde yapmayın bunu.

Daha da vahimi birde takvimlerine yatsı namazı son vaktini eklemişler neye göre kime göre ise.


Hadisi şerifler :

İbni Amr hadisi de şöyledir:
"Yatsı namazının vakti gecenin yarısına kadardır." (Buhari-Muslim Ebu Davud-Ahmed)

Ebû Hurayra'dan(Radiyallahu anh),Rasulullah(sallahu aleyhi ve sellem)şöyle dedi:
“Namazın ilk ve son vakti vardır;
Öğlenin ilk vakti güneş(zevalden batıya)meylettiğinde(başlar)ve ikindi vakti girdiğinde sona erer.
İkindinin ilk vakti kendi vaktinin girmesiyle başlar ve güneş sararıncaya kadar devam eder.
Akşamın ilk vakti güneş battıktan sonra başlar ve ufuk(şafak)kayboluncaya kadar devam eder.
Yatsı namazının ilk vakti şafağın kaybolmasıyla başlar ve gece yarısına kadar devam eder.
Sabahın ilk vakti fecrin çıkmasıyla başlar ve güneşin doğmasıyla sona erer."
(Tırmizi- Müsned)
 
Abdullah el Hanbeli Çevrimdışı

Abdullah el Hanbeli

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Astronomi ilminin astronomik tan diye nitelediği olay fecri sadıktır. Zifiri karanlıktan sonra gelen astronomik tan, güneş ufkun 18 derece altında olduğu ana denir, bu da diyanetin benimsediği ölçüdür hatta eski takvimlerde 19 derece ölçü alınırdı (yani belki 10 dakika daha erken), astronomi ilminde ilerlemiş geçmiş müslüman alimler bile 18 veya 19 dereceyi tespit etmiş. Oruç tutacaksanız kesinlikle diyanetin belirtmiş olduğu vakitten sonra yememelisiniz.
 
S Çevrimdışı

sabrii_27

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
eğer sen sülaymaniye vakfının namaz vakitlerine göre kılıyorsan biraz sıkıntılı değil , arızanın dik alası ile karşı karşıyasın.

Ekli dosyayı görüntüle 14238

1) Sabah namazı vakti iki takvimdede aynı. ilave olarak sülaymaniye vakfı sahura kalkış vaktini vermiş. imsak girişleri aynı. hanefi mezhebine göre sabah namazını geciktirmek ve güneşe yakın kılmak müstehap (sünnet diyende var ama delilini bilmiyorum.)

şafi ve hanbeli ve ekseri ulemaya göre ise imsak girince kılmak sünnet. böyle olunca sülaymaniye cilerin sabah namazı son vakti koymaları normal.

ama kimse şunu iddaa edemez ki= sülaymaniyecilerin sabah namazı son dedikten sonra namaz kılınmaz. vebali bayındırın boynuna olsun.


2) Öğle namazı vaktinde ise sülaymaniyeciler yaklaşık 1 saat erken öğle namazını kılmaktadırlar. Öğle namazının vakti bellidir. mezhep imamları ve müçtehitlerce hemfikir olup , sünnet üzere icma vardır. (ebu Hanife bir farkla istisna)

Öğle vakti, güneşin gökyüzünde çıktığı en yüksek noktadan batıya doğru meyletmesiyle başlar ve her şeyin gölgesinin bir misli uzamasına kadar devam eder. Cisimlerin, güneş tam tepe noktada iken yere düşen gölgesi (fey-i zeval), bunun dışındadır. Öğlenin bu vaktine "asr-ı evvel" denir. Bu, Ebû Yusuf, İmam Muhammed, Şâfiî, Mâlik ve Ahmed b. Hanbel'in görüşüdür. Ebû Hanîfe'ye göre ise, öğlenin vakti, fey-i zeval dışında, cisimlerin gölgesi, iki misli uzayıncaya kadar devam eder. Bununla öğle namazı vakti çıkmış, ikindi vakti girmiş olur. Buna "asr-ı sânî" denir.

Ama sülaymaniyeciler 1 saat erken kılıyolar ve güneş tam tepeyi bırak batıya bile meyletmeden.


3) ikindi namazında yine 1 saat kadar önce başlanıyor , çünkü öğleyi önce kıldı mecburen ikindiyide önce kılacak. J çok acele ediyorsun J

Buna şöyle delil getiriyor. Zaten diyanetin vaktine görede hesap etsek ikindi namazı vakti girmiş oluyor. Şu nedenle ki : Ebû Hanîfe'ye göre ise, öğlenin vakti, fey-i zeval dışında, cisimlerin gölgesi, iki misli uzayıncaya kadar devam eder. Bununla öğle namazı vakti çıkmış, ikindi vakti girmiş olur.

Ebu Hanefi öğle vaktini uzattığı için ikindide doğal olarak uzamakta , ama biz öğle vaktini o kadar uzatmıyoruz onun için ikindi vakti girmiştir demektedirler.

Bu hususta haklı olabilirler mi. İşin ehli cevap vermeli.


4) Akşam namazı vakti ise ; Akşam namazının ilk vakti konusunda muctehidlerin(icma ile) ittifakı olsa da, son vakti konusunda ihtilaf bulunmaktadır.
Akşam namazının(ilk)vakti güneşin yuvarlağının tam olarak batmasıyla başlar.
Hanefî, Hanbelî ve Şafiî'nin eski mezhebine göre akşam vakti şafağın kaybolma zamanına kadar uzanır. Dayandığı delil:
"Akşam vakti şafak kayboluncaya kadardır." hadisidir.(Muslim)

Ama olaya bak ki bu sülaymaniyeciler yine bu namazı erken kılıp yol alalım dediler yolda kaldılar. Bunların kıldığı vakitte güneşin batmadığını görmekteyiz.


5) Yatsı namazı vakti ise ; Hanefi'lerde fetva verilen görüş ile diğer mezheblere göre yatsı vakti, kırmızı şafağın kaybolduğu andan itibaren başlar, fecr-i sadık'ın doğmasından hemen önceki zamana kadar devam eder.

Ama bakıyoruz ki namaz vakitlerine bu sülaymaniyeciler akşam namazı vaktinde yatsı kılmakta. Bu ne hız kardeşim yavaş gidin. Hızlı atın bir kusuru varmış sizde yapmayın bunu.

Daha da vahimi birde takvimlerine yatsı namazı son vaktini eklemişler neye göre kime göre ise.


Hadisi şerifler :

İbni Amr hadisi de şöyledir:
"Yatsı namazının vakti gecenin yarısına kadardır." (Buhari-Muslim Ebu Davud-Ahmed)

Ebû Hurayra'dan(Radiyallahu anh),Rasulullah(sallahu aleyhi ve sellem)şöyle dedi:
“Namazın ilk ve son vakti vardır;
Öğlenin ilk vakti güneş(zevalden batıya)meylettiğinde(başlar)ve ikindi vakti girdiğinde sona erer.
İkindinin ilk vakti kendi vaktinin girmesiyle başlar ve güneş sararıncaya kadar devam eder.
Akşamın ilk vakti güneş battıktan sonra başlar ve ufuk(şafak)kayboluncaya kadar devam eder.
Yatsı namazının ilk vakti şafağın kaybolmasıyla başlar ve gece yarısına kadar devam eder.
Sabahın ilk vakti fecrin çıkmasıyla başlar ve güneşin doğmasıyla sona erer."
(Tırmizi- Müsned)
Öğle namazı ve ikindi namazi 1 saat önce değil yaklaşık 5 dk önce giriyor suleymaniye vakfina göre sabah vakti diyanetinde belirlediģi zamanin son 45 dakikalik kismina denk gelio aksam namazida yaklasik 5 dk once giriyor.Fark daha çok yatsida.Yatsinin bittiği vakit diyanetin baslangic vaktine denk gelior.Havanin kararmasiyla ilgili ayeti delil aliyor suleymaniye vakfi bende o ayeti delil aliyorum o sekilde kılıyorum
 
P Çevrimdışı

parsa

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
5 dk degil ya. Ben mi yanlis bakiyorum. 1 saat 5 dakika degilmi.
 
S Çevrimdışı

sabrii_27

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
hayir ogle ikindi fark 5 dk civari aksamin giris vaktide 5 dk civari oncesi olarak gosterilio farkin uzun olduğu vakit sabah namaziyla yatsinin giriş vakitlerinde
 
Üst Ana Sayfa Alt