Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Haber Işid Ürdünlü Pilotu Yakarak Öldürdü Mü?!

S Çevrimdışı

Salim Suheyb

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bakıldığı
kardeşim doğru dedin.ışid artık ne yapacağını nasıl ceza vereceğini şaşırmış.bunun kısas mısaslada bir ilgisi yok.islamda esirlere böyle davranılmaz.adamı kafese koyup canlı yakacaksın sonra tüm olayı bir şova dönüştüreceksin.ya ne sapıklıktır bu?ışidin bu vahşeti kime yaradı?benim gördüğüm ışidin yaptıklarının bedelini tüm müslümanlar ödüyor.


bedelini tüm müslümanlar ödüyor diye bir şey yapılmasın görüşü doğru bir görüş değildir

nitekim aynısını şeyh usameyede diyorlardı neden bombaladın ikiz kuleleri onlarda kalkıp müslümanları öldürecekler diye bu mantıkla hareket edilirse müslümanlar hiçbir şey yapamaz

ayrıca esirlere kısasın uygulanmayacağına dair veya öldürülmeyeceğine dair delilin mi var

ayrıca buna vahşet demek çok sakıncalı bir laftır bu laf oryantalistlerin emperyalistlerin lafına benziyor

islamda yakarak öldürmek yoktur kısas olarak yakılmasınada kimse haram diyemez

nitekim nebi ekrem s.a.v musleyi yasaklamış ancak kısas olarak uygulamıştır
 
L Çevrimdışı

laslan565

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
bedelini tüm müslümanlar ödüyor diye bir şey yapılmasın görüşü doğru bir görüş değildir

nitekim aynısını şeyh usameyede diyorlardı neden bombaladın ikiz kuleleri onlarda kalkıp müslümanları öldürecekler diye bu mantıkla hareket edilirse müslümanlar hiçbir şey yapamaz

ayrıca esirlere kısasın uygulanmayacağına dair veya öldürülmeyeceğine dair delilin mi var

ayrıca buna vahşet demek çok sakıncalı bir laftır bu laf oryantalistlerin emperyalistlerin lafına benziyor

islamda yakarak öldürmek yoktur kısas olarak yakılmasınada kimse haram diyemez

nitekim nebi ekrem s.a.v musleyi yasaklamış ancak kısas olarak uygulamıştır

Kısas ancak ölenin en yakın akrabası tarafından talep edildiğinde uygulanmaz mı? Ya kısas ister ya da affeder. IŞİD’in bu Ürdün’lü pilota kendi başına kısas uygulamaya hakkı yok. Herşey varsayıma dayandırılıyor. Tamam adam savaş pilotu, ama acaba hangi çocuğun, hangi kadının ya da tam olarak kimin ya da kaç kişinin ölümünün direk olarak bu adamın atmış olduğu bombaların bir sonucu olduğu sabitlenmiş? Kimdir bunlar, isimleri nedir? Kaç kişi? Ben bunu adamı haklı çıkarmak ya da savunmak için söylemiyorum. Kısas diyorsa, kısasın gereklerine bakmak lazım. Gereğine uygun davranıyor olması lazım. Kesin olarak bu pilotun uçağından düşen bombalar sonucu yine kesin olarak hangi kişilerin öldüğü belirlenmiş mi? sonra bu kişilerin aileleri de acaba kısas uygulansın demişler mi? Böyle genelleme yapılarak kısas uygunlanmaz.

Ayrıca, Şeriat’ın ana amaçlarından biri canı korumak değil mi? Kısasta sizin için hayat vardır diyen ayet bunu kastetmiyor mu? Kısasın ana amacı caydırıcı bir etken olması değil midir? “Ey akıl sahipleri! Kısasta sizin için hayat vardır. Umulur ki (bu hükme uyarak) korunursunuz” (Bakara 179). Öldürmeyi düşünen kişi, kendisini bekleyen kısası da düşündüğünde hem öldürecek olanın hem de öldürülecek olanın canı yani iki can birlikte kurtulmuş olur. Yeryüzünde de bozgunculuk çıkarılması engellenmiş olur böylece. Amaç budur. “Umulur ki bu hükme uyarak korunursunuz” diyor. Canı korumaktır. Cihad hukuku ayrı, İslami toplumun düzenini ve huzurunu korumaya yönelik indirilmiş olan düzenlemeler ayrıdır.

Hem üstelik bir kişi savaş esnasında esir alındığı andan itibaren, statüsü değişir ve farklı hukuki düzenlemelere tabi olur. Bunlara savaş esiri denir. Resulullah (sav) da esirlere haysiyetli bir şekilde davranılmasını buyurmuştur. Esirlere ikramda bulunmayı övmüştür, “Onlar, seve seve yiyeceği yoksula, yetime ve esire yedirirler” (el-İnsan, 8). Esirlerin durumunu görmek için sık sık ziyaret etmiş (Buhari Husumat 7; Müslim Cihad 19), “Ben açım, bana yemek verin” diye seslenen esire, “bu senin ihtiyacındır” buyururak esirlere ne şekilde muamele edilmesi gerektiğini örneklemiştir (Müslim Nezr 3).

Evet Resulullah’ın (sav) ve sahabenin döneminde esirlerden bir kısmı öldürülmüştür. Ama bu esirlerin öldürülmeleri hukuki yaptırımın seçeneklerinden biri olduğu için değil, bu esirlerin savaş öncesi işledikleri ölüm cezasını gerektiren suçlarından ötürüdür. Bedir esirleri arasında Ebi Muayt, Uhud savaşında esir düşen Ebu Azze, Beni Kureyza, Hayber’in fethi sırasında Kinane b. Ebi’l-Hukayk, Mekke fethi sonrasında Hilal b. Hatal, Mikyas b. Hababe vesaire bunların hepsi farklı suçlarından ötürü Hz. Peygamber tarafından öldürülmeleri buyurulmuştur.

Ben Allah’ın (c.c.) Kelamı ile Resulullah’ın (sav) yaşamı arasında bu konuda hiçbir çelişki görmüyorum. Savaş esirlerine nasıl muamele edildiği sünnette açık. Hele bir de yakılarak öldürülmesi olayına deyinmiyorum bile çünkü yeterince konuşulmuş burada okuduğum kadarıyla.

Benim şahsi görüşüm, IŞİD artık her hafta kelle keserek bu uygulamayı sıradışı olmaktan çıkardığı için, artık görenlerde aynı etkiyi uyandırmak için daha şoke edici yöntemlere başvurmaya başladı. Buna ister vahşet deyin, ister aşırıya kaçmak deyin. Aynı şey.
 
Muhammed087 Çevrimdışı

Muhammed087

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kısas ancak ölenin en yakın akrabası tarafından talep edildiğinde uygulanmaz mı? Ya kısas ister ya da affeder. IŞİD’in bu Ürdün’lü pilota kendi başına kısas uygulamaya hakkı yok. Herşey varsayıma dayandırılıyor. Tamam adam savaş pilotu, ama acaba hangi çocuğun, hangi kadının ya da tam olarak kimin ya da kaç kişinin ölümünün direk olarak bu adamın atmış olduğu bombaların bir sonucu olduğu sabitlenmiş? Kimdir bunlar, isimleri nedir? Kaç kişi? Ben bunu adamı haklı çıkarmak ya da savunmak için söylemiyorum. Kısas diyorsa, kısasın gereklerine bakmak lazım. Gereğine uygun davranıyor olması lazım. Kesin olarak bu pilotun uçağından düşen bombalar sonucu yine kesin olarak hangi kişilerin öldüğü belirlenmiş mi? sonra bu kişilerin aileleri de acaba kısas uygulansın demişler mi? Böyle genelleme yapılarak kısas uygunlanmaz.

Bununla birlikte Ebu Bekr es-Sıddik (r.a)'ın irtidad edenleri ateşle yakması, taşla öldürmesi, dağların tepelerinden atması, başaşağı kuyulara atması şeklindeki öldürmelerine de âyetin umumi ifadesini kendisine delil almış olabilir. Aynı şekilde Ali (r.a)'ın, irtidat eden birtakım kimseleri yakarak öldürmesini de bu görüşe meyletmesi ve lafzın genel oluşuna dayanarak bunu yapmış olması ihtimali de vardır. Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır

(İmam Kurtubi, el-Camiu li- Ahkami’l-Kur’an, Buruc Yayınları: 8/131-132.)

burda kısaslık bir durumda yok,aynı eleştirileri hz.ebubekir ve ali için getir eğer samimiysen

ayrıca o pilotu kimse zorla oraya götürmedi,ürdün kralı gönüllülerin alındığını söylüyor,düşman ordusundaki asker kimseyi öldürmediyse öldürülmez diye saçma bir şey hayatımda duymadım
 
Kuteybe Çevrimdışı

Kuteybe

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
İmam-ı Azam (r.aleyh) ve İmam Ahmed bin Hanbel (r.aleyh)'in diğer bir rivayetine göre ise, kısas ancak kılıçla yapılır. Çünkü kısastan taleb edilen, bir canı. bir can karşılığın da öldürmektir. Rasulullah (s.a.v.) efendimiz. «Kısas, ancak kılıçladır» ve «Öldürdüğünüz zaman güzelce öldürün, kestiğiniz zaman güzelce kesin» buyurmuştur. Enes (r.anh)'in rivayet ettiği hadisin hükmü, misillemeyi yasaklayan hadisle neshedilmiştir. Kılıçtan başka yakma, parçalama. başı taşla kırma ve ölünceye kadar hapsetme gibi öldürme türleri, çoğu kez misillemeyi geçer. Eğer böyle yapılırsa Allah (cc)'ın «...O halde kim bu (afivden ye edadan) sonra (katile veya taraflarına muhaseme ve) tecavuzde bulunursa onun için pek acıklı bir azab vardır» âyeti ile yasakladığı, tecavuz yapılmış olur.

https://www.islam-tr.org/konu/kadin-ve-koleyi-oldurene-kisas-uygulanir-mi.25151/
 
AbdulFettah Çevrimdışı

AbdulFettah

94.7 - Öyleyse, bir işi bitirince diğerine koyul.
İslam-TR Üyesi
Üst Ana Sayfa Alt