Selamın aleyküm.
Tevhid ehlinde bu görüş hakimdir. Çünkü bu görüşlerini kelime-i tevhidin ilk cümlesine dayandırmaktadırlar. Kelime-i tevhidin ilk cümlesini söylerken "la ilahe" diyoruz, yani "ilah yoktur" diyoruz, sonra sonuna "Allah'tan başka" cümleciğini ekliyoruz. Önce tüm ilahları, daha doğrusu tağutları reddediyoruz, sonra Allah'a iman ediyoruz.
1- Bu görüş bana biraz duygusal ve ideolojik düşünme gibi geliyor. Her şeyden önce Allah'ı tanımamız, ona iman etmemiz gerekmez mi?
2- Tamam, tağutları reddedelim, reddedeceğiz tabi, Müslüman olmanın şartıdır bu; oysa biz tağutları kimin hürmetine reddediyoruz?
3- Allah'ın hürmetine reddediyoruz. E Allah'a iman etmeyen, Müslüman olmayan birisi tağutları niye reddetsin ki?
4- Reddetmek onun ne işine yarayacak?
5- Allah'a ve ahiret gününe inanmayan birisinin tağutu reddetmesinin kıymeti harbiyesinin olmadığını düşünüyorum. Yani gayrimüslimlere tebliğ, davet yaparken önce onlara kendi dinlerinin batıl olduğunu mu ispatlamalıyız, onlara kendi dinlerindeki çelişkileri mi göstermeliyiz, sonra mı İslam'ı anlatmalıyız?
6- Bu yöntem sağlıklı mıdır?
7- Tüm peygamberler böyle bir metot mu izlemiştir?
8- Çünkü "İslâm'a giriş inkâr etmekle başlar" görüşünden bu mana çıkıyor. Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda?
Tevhid ehlinde bu görüş hakimdir. Çünkü bu görüşlerini kelime-i tevhidin ilk cümlesine dayandırmaktadırlar. Kelime-i tevhidin ilk cümlesini söylerken "la ilahe" diyoruz, yani "ilah yoktur" diyoruz, sonra sonuna "Allah'tan başka" cümleciğini ekliyoruz. Önce tüm ilahları, daha doğrusu tağutları reddediyoruz, sonra Allah'a iman ediyoruz.
1- Bu görüş bana biraz duygusal ve ideolojik düşünme gibi geliyor. Her şeyden önce Allah'ı tanımamız, ona iman etmemiz gerekmez mi?
2- Tamam, tağutları reddedelim, reddedeceğiz tabi, Müslüman olmanın şartıdır bu; oysa biz tağutları kimin hürmetine reddediyoruz?
3- Allah'ın hürmetine reddediyoruz. E Allah'a iman etmeyen, Müslüman olmayan birisi tağutları niye reddetsin ki?
4- Reddetmek onun ne işine yarayacak?
5- Allah'a ve ahiret gününe inanmayan birisinin tağutu reddetmesinin kıymeti harbiyesinin olmadığını düşünüyorum. Yani gayrimüslimlere tebliğ, davet yaparken önce onlara kendi dinlerinin batıl olduğunu mu ispatlamalıyız, onlara kendi dinlerindeki çelişkileri mi göstermeliyiz, sonra mı İslam'ı anlatmalıyız?
6- Bu yöntem sağlıklı mıdır?
7- Tüm peygamberler böyle bir metot mu izlemiştir?
8- Çünkü "İslâm'a giriş inkâr etmekle başlar" görüşünden bu mana çıkıyor. Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda?