Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Kadının Pantolon Giymesi Caiz Midir?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Z Çevrimdışı

Zeyd bin Hârise

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Önemli olan avretini örtmek olduğuna göre, kadının bunu pantolon giyerek sağlaması yeterli olmaz mı?

Başka bir münasebetle de anlatmaya çalıştığımız gibi kadının giyiminde aranan şartlardan biri de erkek elbisesine benzememesidir. Rasulüllah Efendimiz'in (s.a.s) "Allah kadına benzeyen (kadınlaşan) erkeğe ve erkeğe benzeyen (erkekleşen) kadına lânet etmiştir" hadîs-i şerîfleri, öncelikle giyim-kuşamdaki benzeyişi anlatır. Buna göre erkek gibi pantolon giyinen bir kadın, avretini örtme emrini yerine getirmiş olsa dahî, erkeğe benzememe emrini yerine getirmediğinden günahtan kurtulamaz. Giydiği pantolon dar olur da vücut hatlarını ortaya koyarsa, fitneye (helâl olmayan cinsel duygulara) sebep olacağı için ayrıca günah işlemiş olur.Ancak kadınların "cilbâb"larının (dışlık örtülerinin) altından pantolon giymeleri mahzurlu olmadığı gibi övülen bir uygulamadır. Hz. Ali Efendimizin aktardığına göre: "Bulutlu ve yağmurlu bir günde Bakî'de Rasûlüllah'la beraberdik. Merkebe binmiş bir kadın geçiyordu. Merkepten düşecek oldu da Rasûlüllah (bir ,yeri açılır endişesiyle) ondan yüzünü döndü. Orada bulunanlar: Kadının pantolonu (sirvalı) var (üzeri açılmaz) dediler de Rasûlüllah: "Pantolonlar (sirvaller) edinin. Çünkü onlar en iyi örten elbiselerinizdendir. Kadınlarınızı (avretini) da dışarı çıktıklarında onlarla koruyun." buyurdular." (Hadîsi; Ukaylî, Ibn Adîy (Kâmil'de) ve Beyhakî (el-Edep'te) rivâyet etmişlerdir. Suyûti "zayıf" işaretini koymustur. bk. Münâvi, Feyzu'1-Kadîr I/109-110) Bir başka rivâyette ise, kadının o hâli hoşuna gittiğinden ötürü:

"Allah sirval giyen kadınlara merhamet eylesin." buyurdular.(Hadîsi; Dârakutnî (el-Efrâd'da), Hâkim (Tarihinde), Beyhakî (Su'abul-imânda), Hatîp (el-Müttefek'te) rivâyet etmişlerdir. Münâvî zayıf oluşunu anlatır. bk. IV/22-23) Hattâ bizzat Rasûlüllah Efendimizin de "sirval" satın aldığı rivâyet edilmiş ve kendisinin giydiği bilinmediğine göre, hanımları için satın almış olabilir, denmiştir.(Münâvî, age I/110) Ne var ki, bu her iki hadîs de zayıftır ama, aksi de söylenmediğine göre, bunlarla amel edilmesinde bir sakınca yoktur. Yani kadın dışlığının altından pântolon (sirval) giyebilir. Bunu daha iyi örtünmek için yapmışsa güzel bir iş yapmış olur.Ancak hadîslerde geçen "sirval"ı tamı tamına bugünkü pantolonlar gibi anlamak da yanlış olur. Eğer paçaları görülecekse onları erkek pantolonu paçalarından farklı yapmalıdır. Aslında Anadolu kadınlarının giydiği ve "dizlik" tabir edilen uzun içdonu "sirval" tarifine daha yakındır. (Allah'u a'lem)

İslam Fıkhı Ansiklopedisi
 
S Çevrimdışı

SonOsmanlı

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
paylasimin icin Allah razi olsun .Etek kardeslerimisin giydigi bir teseddur giysisidir fakat hafif bir ruzgar bile olsa istenmedik haller oluyor y-ani demek itedigim etekle pantalonun birlesimi en iyi teseddur giysisidir(demek istedigi mibu adresde gore bilirsiniz : ...
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
kardeş sizden birşey rica edecem lütfen şu necis kızları link vermeyin..Böyle giyim olmaz..Tamam sizin anlayışınıza saygım var ama bu dinden değil..O sitede manken kızlar tesettür tanıtıyor göya..Hiç hoş değil....

En iyi tesettürü Allah cc ayetinde tarif etmiş..Ayşe r.a annemizde bunu bizlere göstermiştir..

Bu kızların üstü medine altı paris..
 
halef Çevrimdışı

halef

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
bence pantolonda bir sakınca yok(üzerine uzun bir etek giyildiği sürece)
 
U Çevrimdışı

uksimu

Aktif Üye
Frm. Yöneticisi
hdvmeb ' Alıntı:
bence pantolonda bir sakınca yok(üzerine uzun bir etek giyildiği sürece)
sakıncadan öte Allah c.c. Rasulü dua ediyor hicablarının altına şalvar giyenlere . inşallah bacılarımız giysinlerde onlara peygamber duasıyla şereflensinler.
 
Z Çevrimdışı

Zeyd bin Hârise

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
sonosmanli ' Alıntı:
paylasimin icin allah razi olsun .Etek kardeslerimisin giydigi bir teseddur giysisidir fakat hafif bir ruzgar bile olsa istenmedik haller oluyor y-ani demek itedigim etekle pantalonun birlesimi en iyi teseddur giysisidir(demek istedigi mibu adresde gore bilirsiniz: ...

linkteki kızların giyimi renkleriyle,şekliyle tam da erkeklere hitap ediyor ... bayram şekeri gb. giyinmek tesettür diğildir ... vucut hatlarını belli etmeyip ilgi çekmemelidir ... peçe şart ve farzdır ...



Bismillahirrahmanirrahim....
Esselamu Aleykum Verahmetullahi Veberakatuhu.....


Örtünme, kitab, sünnet ve icmâ-i ümmetle sabit kati bir emirdir. Bu katiyyeti anladiktan sonra müslüman
kadinin Allah'in emrettigi sinirlar dahilinde örtünmekten baska yapacagi bir sey yoktur.


Bu emir Allah'in emridir. Onu begenmeyen, islâm'i begenmiyor, onun sâr-i olan Allah'i reddedip ona savas
açiyor demektir.


Örtü hakkinda Kur'ân'daki nas, iddialarin aksine oldukça açiktir.

Ilk delil Ahzab sûresinin 59. âyetidir.

"—Ey Peygamber, hanimlarina, kizlarina ve müminlerin kadinlarina söyle, (kendilerini bastan asagi örten)
elbiselerini giyinip örtünsünler, iste böyle giyinmeleri (iffetli) taninip da ahlaksizlar tarafindan) eziyet
edilmemelerine daha elverislidir. Allah gafurdur, rahimdir."

Bu meale göre de "cilbab", kadinin vücudunu bastan asagi örten, onlari kim olduklari taninmayacak kadar
kapatan elbiseler olarak tarif edilmistir.


Celaleyn Tefsirinde ise "cilbab" kelimesi söyle açiklanmistir:
"Cilbab, kadinin vücudunu kaplayan bir çesit çarsaftir. Kadinlar bir ihtiyaçlari için disariya çiktiklarinda, onun
(çarsafin) bir kismini da yüzlerine çekerler. Böylece gözlerinden baska hiçbir uzuvlari gözükmez."


Tefsir ve meâllerdeki: cilbab, mülâa, ferace, ve bürük malum çarsafin karsiligidir. Peçe ve yasmak ise yaklasik
manada yüzü örtmeye yarayan örtü anlaminda kullanilir.

ikinci delil de Nur Suresi, 31. âyet-i kerimesidir.

Ömer Nasuhi Bilmen bu âyet-i kerimenin mealini söyle yapmistir:

"— Ve mü'min kadinlara da söyle: —Gözlerini sakinsinlar ve avretlerini muhafaza etsinler ve zinetlerini
açmasinlar, onlardan her zahir (açik) olan müstesna. Ve bas örtülerini yakalarinin üzerine sarkitsinlar ve
zinetlerini açmasinlar. Ancak (mahrem olanlar) müstesna. Ve zinetlerinden gizledikleri bilinsin diye ayaklarini da
birbirine vurmasinlar ve cümleten Allah'a tövbe ediniz, ey müminler?... Ta ki felah eresiniz."
Burada örtünmenin sinirlari "zinetleri kendiliginden gözükenler müstesna örtünün yakalar üzerinden sarkitilmasi"
ibaresiyle çizilmistir.


Celaleyn 'in aciklamalari:

"— Gözlerini, (bakmalari helal olmayan seylerden) sakinsinlar, avret mahallerini (yapmalari haram olan
seylerden) muhafaza etsinler.


Zinetlerini de kendiliginden gözüken azalar, göstermesinler (açiga vurmasinlar). (Çünkü her
hangi bir fitne korkusu olmadiginda yabanci erkeklerin bu iki uzva bakmasi haram degildir. Fakat, fitne kapisini
tamamen kapama açisindan bakilmamasi gerekir.)


Bas örtülerini yakalarinin üzerine sarkitsinlar (yani baslarini, boyunlarini ve gögüslerini peçe veya bürük denilen
örtüyle kapasinlar, zinetlerini de açiga vurmasinlar."

Celaleyn tefsirinden anlasildigina göre, mahrem olan uzuvlar eller ve yüz hariç bütün vücuttur. Fitne korkusu
oldugunda -ki sokakta behemahal vardir- bu iki uzvun da açik kalmasi caiz olmaz.


Ayrica ilk türkçe tefsir sahibi meshur Elmalin Hamdi Yazir da tefsirinde "cilbab" kelimesini "Bastan asagi örten
çarsaf, ferace veya çar" olarak tefsir etmistir.




Hz. Âişe (r.anhâ), ilk başörtüsü uygulamasını şöyle anlatır:


"Allâh ilk muhâcir kadınlara rahmet etsin! Onlar âyeti inince, etekliklerini kesip bunlardan böş örtüsü yaptılar."

Yine Safiyye bint-i Şeybe şöyle anlatır:


"Biz Âişe ile birlikte idik. Kureyş kadınlarından ve onların üstünlüklerinden söz ediyorduk. Hz. Âişe (r.anhâ) dedi ki:

"Şüphesiz Kureyş kadınlarının birtakım üstünlükleri vardır. Ancak ben, Allâh’a yemîn olsun ki, Allâh’ın Kitâbı’nı daha
çok tasdîk eden ve bu Kitâb’a daha kuvvetle inanan ensâr kadınlarından daha fazîletlisini görmedim. Nitekim en-
Nûr Sûresi’ndeki âyeti inince, onların erkekleri bu âyetleri okuyarak eve döndüler. Eşlerine, kızlarına, kızkardeş ve
hısımlarına bunları okudular. Bu kadınlardan her biri, eteklik kumaşlarından, Allâh’ın Kitâbı’nı tasdîk ve O’na îmân
ederek başörtüsü hazırladılar. Ertesi sabah, Hz. Peygamber (s.a.v.)’in arkasında başörtüleriyle sabah namazına
durdular. Sanki onların başları üstünde kargalar vardı."

(Ahmed b. Hanbel, c. VI, s: 188.)

Peygamber (s.a.v.) Efendimiz’in baldızı ve Hz. Ebûbekir’in (r.a.) kızı Esmâ, bir gün ince bir elbise ile Rasûlullâh (s.a.v.) ’in huzuruna girmiş, Peygamber (s.a.v.) Efendimiz de ondan yüzünü çevirerek:

"Esmâ! Kadın bülûğa erdikten sonra, -mübârek ellerine ve yüzüne işâret ederek- şundan ve şundan başka yerinin görünmesi câiz değildir." buyurmuşlardır.


Peygamber (s.a.v.) Efendimiz, bu konuda şöyle buyurur:

"Cehennem halkından iki sınıf var ki, ben onları görmedim.. (Fakat onlar birgün türeyecektir): Ellerinde sığır kuyrukları gibi kamçılar bulunup onlarla halkı döven insanlar, bir de giyinmiş, fakat çıplak olan (yâni vücûdun çirkin yerlerini örtüp câzip kısımlarını açan veya tenin rengini gösteren ince elbise giyenler), vücûdlarını sağa sola eğip çalımlı olarak yürüyen ve başları Horosan develerinin hörgüçleri gibi (saçları kabartılmış) olan kadınlar... (İşte) bunlar, cennete giremezler, kokusunu da hissedemezler. Halbuki cennetin kokusu, şu kadarlık yoldan alınır." (Buhari)
 
I Çevrimdışı

idilnaz

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
peygamber efendimiz kadınlara pantolonu lanetlemiş ama erkeğe benzediği için sonuçta sen vücudunu belli etmicek şekilde yani çok dar olmamak şartıyla ve üzerine uzun bişeyler giyersen sorun olmaz diye düşünüyorum ben çünkü ben bu konuda din hocalarıma da danıştım benim size söylediğim gibi bana anlattılar
 
Z Çevrimdışı

Zeyd bin Hârise

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
idilnaz ' Alıntı:
peygamber efendimiz kadınlara pantolonu lanetlemiş ama erkeğe benzediği için sonuçta sen vücudunu belli etmicek şekilde yani çok dar olmamak şartıyla ve üzerine uzun bişeyler giyersen sorun olmaz diye düşünüyorum ben çünkü ben bu konuda din hocalarıma da danıştım benim size söylediğim gibi bana anlattılar


Rasulüllah Efendimiz'in (s.a.s) "Allah kadına benzeyen (kadınlaşan) erkeğe ve erkeğe benzeyen (erkekleşen) kadına lânet etmiştir" hadîs-i şerîfleri, öncelikle giyim-kuşamdaki benzeyişi anlatır. Buna göre erkek gibi pantolon giyinen bir kadın, avretini örtme emrini yerine getirmiş olsa dahî, erkeğe benzememe emrini yerine getirmediğinden günahtan kurtulamaz. Giydiği pantolon dar olur da vücut hatlarını ortaya koyarsa, fitneye (helâl olmayan cinsel duygulara) sebep olacağı için ayrıca günah işlemiş olur.Ancak kadınların "cilbâb"larının (dışlık örtülerinin) altından pantolon giymeleri mahzurlu olmadığı gibi övülen bir uygulamadır. Hz. Ali Efendimizin aktardığına göre: "Bulutlu ve yağmurlu bir günde Bakî'de Rasûlüllah'la beraberdik. Merkebe binmiş bir kadın geçiyordu. Merkepten düşecek oldu da Rasûlüllah (bir ,yeri açılır endişesiyle) ondan yüzünü döndü. Orada bulunanlar: Kadının pantolonu (sirvalı) var (üzeri açılmaz) dediler de Rasûlüllah: "Pantolonlar (sirvaller) edinin. Çünkü onlar en iyi örten elbiselerinizdendir. Kadınlarınızı (avretini) da dışarı çıktıklarında onlarla koruyun." buyurdular." (Hadîsi; Ukaylî, Ibn Adîy (Kâmil'de) ve Beyhakî (el-Edep'te) rivâyet etmişlerdir. Suyûti "zayıf" işaretini koymustur. bk. Münâvi, Feyzu'1-Kadîr I/109-110) Bir başka rivâyette ise, kadının o hâli hoşuna gittiğinden ötürü:

"Allah sirval giyen kadınlara merhamet eylesin." buyurdular.(Hadîsi; Dârakutnî (el-Efrâd'da), Hâkim (Tarihinde), Beyhakî (Su'abul-imânda), Hatîp (el-Müttefek'te) rivâyet etmişlerdir. Münâvî zayıf oluşunu anlatır. bk. IV/22-23) Hattâ bizzat Rasûlüllah Efendimizin de "sirval" satın aldığı rivâyet edilmiş ve kendisinin giydiği bilinmediğine göre, hanımları için satın almış olabilir, denmiştir.(Münâvî, age I/110)
 
M Çevrimdışı

mpehlivan43

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
selam kardeşler. evet bence de kardeşimiz güzel yazmış.tamam önemli olan kapanmaktır.ama kardeşimizin de dediği gibi erkeğe benzememesi daha uygun olur. tabi ki sizin de görüşlerinize saygı duyarım.
kadının etekle kapanması daha hoş olur derim.
 
Z Çevrimdışı

Zeyd bin Hârise

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
mpehlivan43 ' Alıntı:
selam kardeşler. evet bence de kardeşimiz güzel yazmış.tamam önemli olan kapanmaktır.ama kardeşimizin de dediği gibi erkeğe benzememesi daha uygun olur. tabi ki sizin de görüşlerinize saygı duyarım.
kadının etekle kapanması daha hoş olur derim.

Size soru kardeşler ... Pantalon kadını erkeğe benzetiyor mu ?

Kadın Pantalonlarını erkek giyemez bilee ... hem pantalon üstüne tunik giyilmesi örtü , tesettür diğil ... pantalon giyilirse bile üstünde yine pardesü olmalı bayanların ....
 
Ş Çevrimdışı

ŞEHADETE_AŞIK!

Üye
İslam-TR Üyesi
s.a KARDEŞLERİM BENDE EKLEMEK İSTEDİM,,,BİR KADIN PANTOLON GİYİNEMEZ,,YUKARIDA GÜZEL AÇIKLAMIŞLAR....KADINLAR ARASINDA GİYİLSE BİLE ONDA ÇEKİCİLİK OLDUĞU İÇİN KADIN BİLE DÖNÜP BAKSA ONADA GÜNAH...ZATEN GÖBEKLE DİZ KAPAĞI ARASI KADIN KADINA HARAM Kİ PANTOLON GİYİNENLER GAYET DAR BİR PANTOLON GİYİNSELER KADINA BAKMASIDA DOĞRU DEĞİL...ETEK BUNLARI ENGELLEDİĞİ İÇİN EN DOĞRUSU.. GEÇEN BİR ARKADAŞ DEDİKİ,, MÜSLÜMANLARIN DIŞINDA HERKEZ PANTOLON GİYİNİYOR,,AMA BİZİM MÜSLÜMAN BACILARIMIZ PANTOLONA MERAK SARMIŞ,,,AMA MÜSLÜMAN OLMAYAN BİRİNE ETEK GİYİYNİN DESEK GİYİNMEZ PEKİ BİZ NEDEN GİYİNİYORUZ ONLARIN ADETLERİNİ!......BENCE ÇOK ANLAMLI......
delilleriyle araştırma yapıcam inş. değişişk açıklamalar görürsem paylaşıcam....
RABBİME EMANETSİNİZ...

VESSELAM
 
meyyit Çevrimdışı

meyyit

Üye
İslam-TR Üyesi
BAYANIN PANTOLON GİYMESİ HİÇ HOŞ DEĞİL AMA KAPALI BİR BAYANIN PANTOLON GİYMESİ HİÇ HİÇ HİÇ HOŞ DEĞİL HATTA REZİL BİŞEY......GİYENLEREYDİ BU LAFIM.....
 
rucane Çevrimdışı

rucane

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Burdan Tavrım Net Kadınların pantolan giymelerine tamamen karşıyım karşıdan bakıldıgında kadının pantolon giydigini fark ediliyorsa yazık ona
 
Abu_ibrahim Çevrimdışı

Abu_ibrahim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
بسم الله الرحمن الرحيم
sercetunikac8.jpg

Selamun Aleykum Ve Rahmetullahi Ve Bereketuhu

Değerli kardeşlerim,Örtü erkek elbisesi veya kâfir elbisesine benzememelidir. Mesela pantolon her iki benzeme çeşidine de girer. Doğrusu erkeklerin de dar pantolon giymesi caiz değildir. Rasulullah aleyhissalatu vesselam erkek elbisesi giyen ve erkekler benzemeye çalışan kadınlara ve kadın elbisesi giyen ve kadınlara benzemeye çalışan erkeklere lanet etti."
Buhari(libas, 61)
Ebu Davud(4098)
Tirmizi(2784)
İbni Mace(Nikah, 22)
Ahmed(1/254,330)
Camius Sagir(7265)
Taberani(11/252)


Bazıları zayıf bir hadiste gelen Rasulullah Sallallahu aleyhi ve sellem'in kadınlara sirval giymeyi tavsiyesinde geçen ''sirval'' kelimesini ''pantolon'' olarak tercüme etmişlerdir. Bu büyük bir hatadır. İbn Manzur'un Lisanu'l-Arab adlı eserinde s-r-l maddesinde şöyle geçer: ''Ebu Hureyre Radıyallahu anh dedi ki: dar sirval'den yasaklandı. Ebu Ubeyd dedi ki: ''Sirval: uzun ve bol dondur.''

Yani sirval ile kastedilen, kadınların etekleri altına giydiği şalvardır. Kadınlar cilbab (dış örtü) altına dahi pantolon giyemezler. Bu lanete sebep olan bir giysidir. Allah ve rasulünün lanet ettiği bir şeyi kadınlar cilbab altına veya evde yalnızken dahi giyemezler. Nitekim peruk hakkında da lanet varid olmuştur. Kadınlar başörtü altından ve ev içinde dahi peruk giyemezler. Kadınların pantolon giymesindeki diğer bir sakınca da; onların kendi aralarında da avretlerini örtmekle mükellef olmalarından dolayıdır. Dış örtüsü altına pantolon giyerek ziyarete giden bir kadın, mahremlerinin veya hanım arkadaşlarının yanında dış örtüsünü çıkardığı zaman vücut hatlarını belli eden pantolon ile avretini muhafaza edemeyecektir. Dar eteklerde de aynı durum söz konusudur.

Daimi Fetva Komisyonu (el-Lecnetu’d-Daime) şöyle bir fetva yayınlamıştır: ''Pantolon giymek kadınlara caiz değildir. Bunda erkeklere benzemek söz konusudur. Zira pantolon erkeklerin giydiği bir elbisedir. Nitekim Peygamber Sallallahu Aleyhi ve Sellem erkeklere benzemeye çalışan kadınlara lanet etmiştir.''[Halid el-Huseynan; Kadınlar için 1000 Fetva – Polen yayınları,

Yine bu komisyonun diğer bir fetva kararı şu şekildedir: ''Kadının dışarı çıkarken elbisesini omzuna atması caiz değildir. Zira bunda erkeklere benzeme vardır.'' [A.g.e. (s.55)]

Âişe ranha'ya bir kadının erkek terliği giydiği söylendi de; "Rasululah Sallallahu aleyhi ve sellem, kadınlardan kendini erkeğe benzetmeye çalışanlara lanet etti" karşılığını verdi.[Ebu Davud (4099) Elbani sahih demiştir. ] Lanet, Allah'ın rahmetinden uzaklık demektir.
 
Hafsa binti Ömer Çevrimdışı

Hafsa binti Ömer

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
emeğine sağlık kardeşim Allah razı olsun faydalı bir konu..zira günümüzde çarşafın altından bile pantolan giyinen hanımlar var Rahman uyanmamıza vesile olsun ...
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Selamun aleykum ahi hadisi okudum bu hadisden pardüsö veya çarşaf altından pantolon giyilmemesine dair delil çıkmaz. Zorlama bir tevil olur.


Hadis çok açık ki kadınların erkekler gibi pantolonu tek giymeyeceğine dair delildir. Zaten pantolonu kadın için değil erkek için bile konuşulması gereken bir konu. Yani yazıdan kadın pantolon giymez erkek pantolon giyer demekte hatalıdır. Giyimde aslolan helal haram çizgisidir ve bu da açıktır mesala erkek pantolon giyebilir dersek her yeri belli edecek pantolonun giyilmesine bile izin çıkardı.

Bizlerin sadece pantolon giyenler hakkında konuşmamıza gerek yok.

Pardüsö ya da çarşaf altından pantolon giyenler hakkında konuşmak gerek.

Misal bu şekilde giyinenlerden şöyle bir yanıt gelmiş.

Yağmurlu, rüzgarlı havalarda pardüsö açılmakta altta etek giysek etekde açılmakda ve ayak üstü (bacak kısmı) az da olsa görünmekte halbuki pantolon olduğunda ayak asla görünmemekte.

Şimdi böyle bir şekilde giyenlerin dediğine göre en güzeli alta pantolon giymek bana da mantıklı gelmekde ve kimse bu hadisi getirip böyle giyinen birine kadın erkeğe benziyor şekilde muamele yapması bence zulümdur.
 
samanpan Çevrimdışı

samanpan

.
Site Emektarı
erkeğe benzemiyor evet sadece açılmasını engelliyor.
minübüse biniyor mesela diyelim açılıyor çok fena . yürürken dediğin gibi açılıyor acaip. üzerine çarşaf vs giyildiği halde erkeğe benzemez altını kimse görmez zaten. daha kapalı olur.kadınlar farkına varmıyo açıldığının bazen ben ailemden biliyorum. arabaya binerken falan çok kötü durumlar oluyor ben uyarıyorum uyarmasam gayet iyi tesettürlü olduğunu zannediyorlar. halbuki çok kötü şekilde açılıyor . dikkat etmek lazım.
dediim gibi içe giyilen pantalon sadece daha iyi kapatıyor erkeğe falan benzemiyor. yalnız pantalon giyinip çıkmaktan bahsetmiyorum. yanlıs anlaşılmasın. bi erkek olarak eşime vs tavsiye ederim daha iyi kapattığı için
 
Abu_ibrahim Çevrimdışı

Abu_ibrahim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
emeğine sağlık kardeşim Allah razı olsun faydalı bir konu..zira günümüzde çarşafın altından bile pantolan giyinen hanımlar var Rahman uyanmamıza vesile olsun ...

بسم الله الرحمن الرحيم

Cümlemizden inşallah kardeş,konuyu cittiye almak lazım.Kendim Ehli beytime bu konuda dikkatli olmalarını söyliyorum.Başarı Allah'tandır.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt