"Kim kendisine doğru yol belli olduktan sonra Peygambere karşı çıkar, inanların yolundan başka bir yola giderse, onu o yolda yapayalnız bırakırız ve onu cehenneme sokarız! Cehennem ne kötü bir yerdir."(Nisa, 4/115)
Kardeşim, neden akla göre değil de selefe göre anlaşılması gerekiyor?
kardesim neden akla gore degil sorunuzla baslayalim cunki dunya uzerinde milyarlarca akil vardir ve her akil kendini hakli gorur ..
simdi burayi anlamaya calisin ve gunumuze bakin .. seninle ben, naksiler, nurcular, akilcilar, rafiziler, mutezile, selefiler, suud selefileri, yani gunumuzdeki ayriligi gorebiliyorsunuzdur, PEKI BU AYRILIKLAR ICINDE GUNUMUZ FIRKALARI ICINDE KENDINE BEN SAPIGIM, BIDAT EHLIYIM DIYEN VARMI?
Allah SWT KURANI KERIMDE SU SEKILDE BUYURUYOR.
"Hepiniz O’na yönelerek O’na karşı gelmekten sakının, namazı kılın; müşriklerden olmayın. Onlar ki; dinlerinde ayrılığa düşüp fırka fırka olmuşlardır. Her zümre kendi yanında olanla sevinir durur." (Rum, 30/31-32)
"Allah, insanların bir kesimini doğru yola iletti, bir kesimi de sapıklığı haketti. Çünkü onlar Allah’ı bir yana bırakarak şeytanları dost edindiler ve (buna rağmen) kendilerinin doğru yolda olduklarını sanıyorlar." (A’raf, 7/30)
yani aklini kullandigini soyleyen sende, bende ve diger butun firkalarda bu ayetlerin muhatabidirlar, sorsan ben yanimdaki ile ovunurum sen yanindaki ile ovunursun benim yanimdaki selef ve selef alimleridir .. senin yanindaki ise ovundugun akildir .. sende bende aklimizi kullandigimizi idia ediyoruz ki hic bir taife ben ahmagim demez.. ki her taife digerine kor, ahmak, Allah swt onlari kor etmistir, meseleyi anlayamiyorlar diye cagirmaktadir ..
aslinda yer yuzdeki firkalara baktiginiz zaman aklin insani nereye goturdugunu gorebilirsiniz ..
Peki cozum nedir? yani insanlarin boluk porcuk oldugu firkalara ayrildigi ve kendi yanlarindakilerle ovundugu bir zamanda EN AKKILI BIR SEKILDE DINDE NASIL BIR YOL TUTULMALIDIR .. iste burada bir usul olusturmamiz gerekiyor .. ve yine bu usul dinin kendi icinde olmalidir ... cunki kendi aklinca usul uyduranlar yine hata edeceklerdir ..
kurani kerimde Allah swt soyle buyuruyor
"Ey iman edenler! Allah’a itaat edin. Peygambere ve sizden olan idarecilere de itaat edin. Eğer bir hususta anlaşmazlığa düşerseniz onu Allah’a ve Resulüne götürün (onların talimatına göre halledin); bu hem hayırlı hem de netice bakımından daha güzeldir." (Nisa, 4/59)
simdi seninle ben egerki iman edenler oldugumuzu idia ediyorsak, HAK yolun bulunmasinda akli nasil kulanmamiz gerektigini simdi Allah'a ve resulune goturmek zorundayiz cunki bu hem hayirli hemde netice bakimindan daha guzeldir ..
insanlarin firkalara ayrildigi bir zamanda kime uymamiz gerektigi, dini kime gore anlamamiz gerektigi bize nasil aciklamistir ..
Hz. Muâviye (radıyAllahu anh) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) (bir gün) aramızda doğrulup buyurdular ki:
"Haberiniz olsun! Sizden önce Ehl-i Kitap, yetmiş iki millete (dine) bölündüler. Bu ümmet ise yetmiş üç fırkaya bölünecek. Bunlardan yetmiş ikisi ateşte, sadece biri cennettedir. Bu da (Ehl-i Sünnet ve'l-Cemaattir." [Ebu Davud, Sünnet 1, (4597).]
İbnu Amr İbni'l-As (radıyAllahu anhümâ) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki:
"Benî İsrail üzerine gelen şeyler, aynıyla ümmetimin üzerine de gelecektir. Öyle ki onlardan alenî olarak annesine gelen olmuşsa, ümmetimden de bu çirkin işi mutlaka yapan olacaktır. Nitekim, Benî İsrail yetmiş iki millete (dine, fırkaya) bölünmüştü. Benim ümmetim de yetmiş üç millete bölünecektir. Bunlardan bir tanesi hariç hepsi ateştedir."
"Bu fırka hangisidir?" diye soruldu.
"Benim ve ashabımın üzerinde olduğu şeyden ayrılmayanlardır!" buyurdular." [Tirmizî, İman 18, (2643).]
iste Allah Resulu (sav) durumu boyle izah etmekte KURTULAN FIRKANIN ashabının üzerinde olduğu şeyden ayrılmayanlar oldugunu aciklamaktadir,
ve yine Allah Resulu (sav) soyle buyurmaktadir.
"Benim Ümmetim bir sapıklık üzerinde birleşmez." (İbni Mace)
"Benim ümmetimin sapıklık üzerinde birleşmemesi dileğinde bulundum, Allah dileğimi verdi." (Ebu Davut)
ve Allah swt şöyle buyurmaktadır:
"Birinci dereceyi kazanan muhacirler ve ensar ile onlara güzelce uyanlardan Allah razı olmuştur, onlar da Allah'tan razı olmuşlardır. Allah bunlar için -kendileri içinde ebedi kalıcı olmak üzere- altlarından ırmaklar akan cennetler hazırladı. İşte bu en büyük bahtiyarlıktır." (Tevbe: 100)
Allah Resulu (sav) soyle demistir ..
"Ben ashabım için emanım, ashabım da ümmetim için emandır." (Müslim)
butun bunlari yazmamdaki amac, Allah Resulu (sav) ve ashabinin uzerindeki dinin tek dogru din oldugudur ki buna hic bir akil muhalefet etmez ( yasar nuri zindigi ve bazi akilci zindiklar haric ) bu zindiklar
"Kur'anı kendilerine biz indirdik, elbette onu yine biz koruyacağız." (Hicr 9)
ayetine binaen kuranin korundugunu soyledikleri halde bu ayeti bize ulastiran sahabeyi goz ardi ederler muhakkaki Allah swt nin kurani kerimi korumasi sahabenin icmasi vesile olmustur .. bugun sahabeye yalanci guvenilmez diyen insanlar aslinda kurani yalanci bir topluluk bize ulastirdi demektedirler ..
"Ona önünden de, ardından da batıl gelemez. O hikmet sahibi, çok övülen Allah'tan indirilmiştir." (Fussilet: 42)
kuranin onunden ve ardindan batil gelmeyecegini bildiren Allah swt nin bu sozunu bize ulastiranda sahabedir ..
yine Allah Resulu (sav) soyle demistir .
Aranızda daha ne kadar kalacağımı bilmiyorum. (Allah'ın resulü Ebu Bekir ve Ömer'i işaret ederek) benden sonra bu ikisine uyun, Ammar'ın yolundan giden İbni Mesud size ne söylerse kendisini tasdik edin." (Tirmizi)
butun bunlar uyulmasi gereken dinde hak uzere olmamiz ve cennet ile mujdelenmemiz icin yapmamiz gerekenin dini anlamada en AKKILI yolun Allah Resulu (sav) ve ashabinin dini anladigi gibi anlamamiz gerektigidir .. iste aklini kulananalar bunlardir dinde dogrulari arar iken amaclari Allah Resulu (sav) ve sahabesinin yolunda olamaya calisanlar bu konuda ilim elde eden edindigi ilimle amel edenlerdir
Âişe radıyAllah anhâ’dan rivayet edildiğine göre, bir kişi Peygamber sallAllahu aleyhi ve sellem’e;
"İnsanların en hayırlıları kimlerdir?" diye sordu.
Resûlullah sallAllahu aleyhi ve sellem;
"Benim içinde bulunduğum asrın insanları (ashâbım)dır. Sonra ikinci, sonra üçüncü asrın insanlarıdır" buyurdu (Müslim, Fedâilü’s-sahâbe 216.)
Abdullah İbn Mes’ud radıyAllahu anh’ten rivayet edildiğine göre Resûlullah sallAllahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur:
"İnsanların en hayırlısı benim asrım(daki ashâbım)dır. Sonra onları takib edenler(tâbiun), sonra onları takib edenler(etbâu’t-tâbiin)dir. Daha sonra birtakım topluluklar gelir ki onlardan kiminin tanıklığı yeminin önüne geçer, kiminin de yemini tanıklığının önüne geçer."( Buhâri, Fedâilu’l-ashâb 1, Şehâdât 9)
İmrân b. Husayn radıyAllahu anh’den rivayet edilen hadîs-i şerîfte de Resûlullah sallAllahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur:
"Ümmetimin en hayırlıları benim içinde yaşadığım zamandaki ashâbımdır. Sonra onları takip eden (tâbiî)ler, sonra onları takip edenlerdir (etbâu’t-tâbiîler)."
İmran b. Husayn, ‘Nebî sallAllahu aleyhi ve sellem kendi asrını takiben iki asır mı yoksa üç asır mı zikretti, tam bilemiyorum’ dedikten sonra Hz. Peygamber’in şöyle buyurduğunu haber vermektedir:
"Sizden sonra bir topluluk gelecektir ki onlar tanıklık etmeleri istenmeden şâhitlik edecekler, adayacaklar adaklarını yerine getirmeyecekler. Onlar arasında tıka-basa yiyip içip semizlenmek (oburluk) belirgin bir duruma gelecek." (Buhâri, Fedâilu’l-ashâb 1)
iste akilli olanlar ve dinde dogru yolu bulmak isteyenler .. kendi akillarina , kendi atalarina, filizoflara bilim adamlarina uyanlar degil .. "Ümmetimin en hayırlıları benim içinde yaşadığım zamandaki ashâbımdır. Sonra onları takip eden (tâbiî)ler, sonra onları takip edenlerdir (etbâu’t-tâbiîler)." ummetin en hayirlilarina uyanlardir bu yolda caba sarf edenlerdir
Kitab sadece selef okuyup akledip anlasın diye mi inmiştir yoksa herkes akledip anlasın diye mi?
arkadasim kuran sadece selef okusun anlasin diyemi inmistir? seklinde soruyorsun, lakin kuran onlarin uzerine inmistir .. selef dedigimizde ilk uc nesilin ilki olan Allah Resulu (sav) ve sahabesi nin uzerine inmistir, yani onlardan daha iyi anlayabilecegimizi ZAN etmek AHMAKLIK olmazmi ? ( LUTFEN ANLAYIN )
Eğer aklı kullanmak gerekmiyorsa, selef kitabı aklı kullanmadan mı anlamıştır?
selef aklini kullandi Allah Resulu (sav)nden ogrendi kendilerinden bir sey eklemedi ha ayrica bakin size bir hadis nakledeyim insAllah olayi cozmenize yardimci olur ..
Allah yolunda harcayın. Kendi ellerinizle kendinizi tehlikeye atmayın. Yaptığınızı güzel yapın; Allah güzel yapanları sever. ( bakara 195)
Ayetin Nüzul Sebebi
İmam Buhari, Huzeyfe (radıyAllahu anh)'dan, "Allah yolunda infak edin ve kendinizi kendi ellerinizle tehlikeye atmayın" buyruğu, infak (hak yolda harcamak) hakkında nazil olmuştur" dediğini rivayet etmiştir.
Yezid b. Ebu Habib, Eslem b. İmran'dan şöyle bir rivayette bulunmaktadır. Ebu İmran der ki: "Rum şehrinde idik. Karşımızda Rumlardan oldukça kalabalık bir grup vardı. Müslümanlardan da onlar gibi veya daha da fazla bir kalabalık karşılarına çıktı. O sırada Mısır'dan gelen askerlerin başında Ukbe b. Âmir, genel komutan da Fudâle b. Ubeyd idi. Müslümanlardan bir kişi Rumların (Bizanslıların) safına hamle yaptı ve onların arasına kadar girdi. Herkes yüksek sesle bağırıp, "SubhanAllah! Bu adam kendi elleriyle kendisini tehlikeye atıyor" dedi. Ebu Eyyûb el Ensarî kalkıp şöyle dedi:
"Ey insanlar! Sizler bu ayeti böyle mi anlıyorsunuz? Halbu ki bu ayet biz Ensar hakkında nazil olmuştur. Allah İslam'ı kuvvetlendirip İslam'ın yardımcıları çoğalınca birbirimize gizlice Rasulullah (sallAllahu aleyhi ve sellem)'in aramızda olmadığı bir sırada şöyle dedik: "Mallarımız sahipsiz kaldı, Allah da İslam'ı güçlendirmiş bulunuyor. İslam'ın yardımcıları çoğalmış bulunuyor. Mallarımızın başında dursak ve onlardan kaybolanları ıslah edip işimizi yoluna koysak nasıl olur?" Bunun üzerine Allah (cc) Peygamberine bizim aramızda söylediğimizi reddetmek üzere: "Allah yolunda infak edin ve kendinizi kendi ellerinizle tehlikeye atmayın" buyruğunu indirdi. Buna göre tehlike, mallarımızın başında durmak, onları yoluna koymaya çalışmak ve gazayı terk etmemiz diye açıklanmış oldu. Ebu Eyyûb, Rum topraklarında defnedilinceye kadar Allah yolunda ileri atılmaya devam edip durdu. Tirmizî der ki: Bu hasen, garib sahih bir hadistir.
Huzeyfe b. Yeman, İbn Abbas, İkrime, Ata, Mücahid ve âlimlerin cumhuru şöyle demektedir: "Bu buyruğun anlamı şudur: Sizler Allah yolunda infakı terk ederek ve fakirlikten korkarak «Yanımda infak edecek bir şey yoktur» demek suretiyle kendinizi kendi ellerinizle tehlikeye atmayınız."
İbn Abbas (radıyAllahu anhuma)’dan şöyle rivayet edilmektedir:
‘‘Rasulullah (sallAllahu aleyhi ve sellem)'e insanlarla (kâfirlerle) cihad etme emri verilince Medine'de hazır bulunan bedevî arablardan bir kısmı kalkıp «Biz ne ile hazırlık yapâlim? Allah'a yemin ederiz. Ne bir azığımız vardır ne de kimse bize yemek verir» dediler. Bunun üzerine Allah (cc)'nın «Allah yolunda infak edin» buyruğu nazil oldu. Yani ey varlıklı kimseler! Allah yolunda, Allah'a itaat yolunda infak ediniz. «Kendinizi kendi ellerinizle tehlikeye atmayın.» Yani sakın elinizi sadakadan geri tutmayınız. Aksi takdirde helak olursunuz. Mukatil de böyle açıklamıştır.
Simdi butun bunlari ayetin nuzul sebebini yazmamdaki amac .. bir ayeti en dogru sekilde anlamanin en akilli yolu nedir? anlasilsin diye ..
Savas esnasinda Müslümanlardan bir kişi Rumların (Bizanslıların) safına hamle yapip ve onların arasına kadar girdigi vakit, Herkes yüksek sesle bağırıp, "SubhanAllah! Bu adam kendi elleriyle kendisini tehlikeye atıyor" demleri ile ayeti yanlis anlamislardi yada yanlis yerde kulanmislardi ... bu onlarin ORTAK akli idi (Herkes yüksek sesle soylemisti bunu) .. yani bunlar kendi akillari ile ayetten anladiklari bu idi ..lakin ayetin nuzul sebebini Ebu Eyyûb el Ensarî aciklayinca ayet en dogru sekilde anlasilmistir ..
Ebu Eyyûb el Ensarî nin ayeti aciklamasina uymak demek ONU RAB EDINMEK DEMEK DEGILDIR .. bilakis ayeti Allah Resulu (sav)nun ashabinin anladigi gibi anlamaktir .. dusunun bu ayeti anlamak isteyen sen kendi aklina gore degil, ben kendi aklima gore degil, hic bir firka kendi aklina gore kendi yoluna gore degilde ayetin nuzul sebebini aciklayan Ebu Eyyûb el Ensarî nin anlatigi sekilde anlasak hem en dogru sekilde anlamis oluruz hem aklimizi kullanmis oluruz hemde aramizdaki muhalefet biter .. ( insAllah anlarsiniz iste selfin anladigi gibi anlamak budur )
Bir şey akıl kullanılmadan anlaşılabilir mi?
su ana kadar yazmis olduklarimda ne akilsizlik gordunuz aklimizi kulandigimiz icin SAHIH NAKILE uyduk .. aklimizi kulandigimiz icin bu mesleyi allah ve resulune goturduk.. aklimizi kulandigimiz icin ayeti kendi aklimiza gore anlamadikta ayeti daha iyi bilen birine sorduk .. iste bu akli kulanmaktir .. akilsizlik ise ayeti kendi kendine anlamaya calismaktir yada dini kendi aklina birakmaktirki bunu daha once dedik bu ancak SEYTANA kendimizi atese atma adina yardimci olmaktir ..
Sorgusuz sualsiz selefe uymak, atalar dinine uymak ve alimleri rabler edinmek değil midir?
Ebu Eyyûb el Ensarî nin ayeti aciklamasina uymak demek ONU RAB EDINMEK DEMEK DEGILDIR .. bilakis ayeti Allah Resulu (sav)nun ashabinin anladigi gibi anlamaktir .. dusunun bu ayeti anlamak isteyen sen kendi aklina gore degil, ben kendi aklima gore degil, hic bir firka kendi aklina gore kendi yoluna gore degilde ayetin nuzul sebebini aciklayan Ebu Eyyûb el Ensarî nin anlatigi sekilde anlasak hem en dogru sekilde anlamis oluruz hem aklimizi kullanmis oluruz hemde aramizdaki muhalefet biter .. ( insAllah anlarsiniz iste selfin anladigi gibi anlamak budur )
sorgusuz sualsiz diye baslamissiniz ben bunu sizin isi zorlastirma adina yazdiginiza inaniyorum .. yazilarimda neyi nasil sorguladigimiz aciktir anlamak isteyen anlar ..
Peki, atalar ve alimler hiçbir şeye akıl erdirememişler ise ne olacak?
bunun aciklamasi yukarida gelmistir ..
"Benim Ümmetim bir sapıklık üzerinde birleşmez." (İbni Mace)
"Benim ümmetimin sapıklık üzerinde birleşmemesi dileğinde bulundum, Allah dileğimi verdi." (Ebu Davut)
bu ummet sapiklik uzere birlesmez yani islamda bas ortusu yoktur diyen ahmak ummetten bunu soyleyen kimse bulabilmismidir ? bulamamistir bunu soyleyen ahmak sunu demek istiyordur ummet 1400 yildir batil uzere idi ve bunu ancak ben anladim
İbn-i Teymiye (rh) ne kadar da güzel söylemiş: "Kim kendisinden önce kimsenin söylemediği bir söz söylerse ya cahil bir ahmaktır ya da hain bir münafıktır."
biz burda hic bir sozumuzle atalar dinine uyalim demedik biz dedikki dini ummetin en hayirlilarinin anladigi sekilde anlayalim.. ayrica biz kimseye ISMET sifatida vermedik biz genel manada SAHABE SOZUNU kullandik genel manada SELEF dedik .. yoksa selefe nisbet ettigimiz her sahis her konuda isabet etmistir demedik .. ama SAHABENIN ICMASI, SELEFIN ICMASI dedik .. sahabenin icmasi ile bir sahabenin sozu farkli seylerdir yada selefin icmasi ile bir selef imaminin sozu farkli seylerdir bu ayrimi yakalayamadiysaniz size aciklayabilirim ins ..
Daha önce de söylediğim gibi, aklıma yatmasa bile Allah ne diyorsa ona teslim olurum ancak aklıma yatmayan kısmı da araştırırım ki aklıma yatsın ve imanım artsın. Yani, senin dediğin gibi önce boyun eğerim sonra da araştırırım...
Allah swt bu yolda sana yardim etsin .. amin
Rabbim bizleri hidayet uzere tutsun.. Muhakkak ki hamd âlemlerin Rabbi olan Allah’adır.
"Rasule itaat eden Allah 'a itaat etmiş olur." (Nisa, 4/80)
"De ki: Allah'ı seviyorsanız bana uyun ki Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın." (Al-i İmran, 3/31)
"Peygamberin emrine aykırı hareket edenler, başlarına büyük bir felaket gelmesinden veya kendilerine çok acıklı bir azabın isabet etmesinden sakınsınlar"(Nur, 24/63)
"Kim kendisine doğru yol belli olduktan sonra Peygambere karşı çıkar, inanların yolundan başka bir yola giderse, onu o yolda yapayalnız bırakırız ve onu cehenneme sokarız! Cehennem ne kötü bir yerdir."(Nisa, 4/115)