Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Kafir Çiftin, İman Getirdikten Sonra Nikahın Hükmü?

L Çevrimdışı

Leyla ummu M.İ.

Üye
İslam-TR Üyesi
Əssələmu aleykum va rahmətullahi va bərakətuh.

Mən Azəriyəm.
Fikrimi sizə tam çatdıra bilim deyə sualı türkcə yazmağa çalışacam.

Bir kadın ve erkek kafir iken rafizi imam tarafından dini nikahlanmışlar. Bir kaç yıl sonra kadın iman getirmiş ve eşi iman getirmediği için erkek evi terk etmiş. Ama 1 aydan sonra erkekte iman getirmiş. Yani kadın iman ettikten 1 ay sonra da erkek iman etmiş.
Hem kadın, hem erkek müslüman olmuş.

Bu durumda onlara yeni bir dini nikah gerekiyor mu? Biliyorum ki, müslüman olduktan sonra yeni dini nikah gerekmez. Ama kadının iman getirmesi ile erkeğin iman getirmesinde 1 ay zaman dilimi var. bu durumda da eski RAFİZİLERİN kıydığı dini nikah geçerli midir?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Âleykum selam we rahmetullahi we berakatuh kardeşim;

Kâfir olan evli çiftlerden, kadın önce mu'min olub kocasını İslam'a davet ettiği halde kocası iman etmeyib evi terk etmesinden yaklaşık 1 ay sonra (iddeti dolmadan) eski eşine geri gelerek İslama (ehl-i sunnet) iman ettiğini ve müslüman olduğunu söylemesi durumunda :

Kadının iddet süresi dolmadığından, ilk eşi ile yeni bir nikah olmaksızın (kıymadan) evliliklerini sürdürebilirler.
Delil :
Boşadığı Muşrik Kocası, Müslüman Olursa Yeniden Nikahlanabilir mi?

https://www.islam-tr.org/konu/bosad...luman-olursa-yeniden-nikahlayabilir-mi.37378/



Kâfir Çiftlerin Nikahlarının Hükmü

Her ikisi de muşrik olan Ebu Leheb ve Umm-i Cemil için “Hanımı da odun hammalı olarak…” (Tebbet 4) buyurmuştur. Zira bunların aralarındaki nikâh şayet in'ikad etmeyecek olsaydı Allah Teâlâ’nın Umm-i Cemil’den hanımı şeklinde bahsetmesi söz konusu olmazdı.
Yine Enes b. Malik ve Ebû Bekir b. Abdirrahman'dan Rasûlullah (s.a.v.)'in "Ben nikah yoluyla olan bir evlilikten meydana geldim. Gayr-i meşru bir yoldan gelmedim"
(Beyhakî, Delâil, I, 174. İbn Kesîr hadisi "garîb" olarak değerlendirmiştir. Bursevi, Kitâbu’n-Netice, II, 376)

Abbas (r.anh)'dan rivâyetle Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: “Ben zinadan değil nikâhtan doğdum” buyurmaktadır. Bu da bize Rasulullah Aleyhissalatu vesselam’ın şeceresindeki zevatın tamamının nikâhlarının caiz olduğunu göstermektedir. (Ali el-Kâri, Fethu Babi’l-İnaye, II/ 214 Daru’l-Kutubi’l-İlmiyye, Beyrut-Lübnan 2009, B.I)
 
L Çevrimdışı

Leyla ummu M.İ.

Üye
İslam-TR Üyesi
Âleykum selam we rahmetullahi we berakatuh kardeşim;

Kâfir olan evli çiftlerden, kadın önce mu'min olub kocasını İslam'a davet ettiği halde kocası iman etmeyib evi terk etmesinden yaklaşık 1 ay sonra eski eşine geri gelerek İslama (ehl-i sunnet) iman ettiğini ve müslüman olduğunu söylemesi durumunda :

Kadının iddet süresi dolmadığından, ilk eşi ile yeni bir nikah olmaksızın (kıymadan) evliliklerini sürdürebilirler.
Delil :
Boşadığı Muşrik Karısı, Müslüman Olursa Yeniden Nikahlayabilir mi?

https://www.islam-tr.org/konu/bosad...luman-olursa-yeniden-nikahlayabilir-mi.37378/



Kâfir Çiftlerin Nikahlarının Hükmü

Her ikisi de muşrik olan Ebu Leheb ve Umm-i Cemil için “Hanımı da odun hammalı olarak…” (Tebbet 4) buyurmuştur. Zira bunların aralarındaki nikâh şayet in'ikad etmeyecek olsaydı Allah Teâlâ’nın Umm-i Cemil’den hanımı şeklinde bahsetmesi söz konusu olmazdı.
Yine Enes b. Malik ve Ebû Bekir b. Abdirrahman'dan Rasûlullah (s.a.v.)'in "Ben nikah yoluyla olan bir evlilikten meydana geldim. Gayr-i meşru bir yoldan gelmedim"
(Beyhakî, Delâil, I, 174. İbn Kesîr hadisi "garîb" olarak değerlendirmiştir. Bursevi, Kitâbu’n-Netice, II, 376)

Abbas (r.anh)'dan rivâyetle Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: “Ben zinadan değil nikâhtan doğdum” buyurmaktadır. Bu da bize Rasulullah Aleyhissalatu vesselam’ın şeceresindeki zevatın tamamının nikâhlarının caiz olduğunu göstermektedir. (Ali el-Kâri, Fethu Babi’l-İnaye, II/ 214 Daru’l-Kutubi’l-İlmiyye, Beyrut-Lübnan 2009, B.I)


Allah razı olsun. Rəbbim elmizinə bərəkət versin. Əmin Allahummə
 
Üst Ana Sayfa Alt