Kur'an ve sunnet bilgisine sahib olan ; ehli sunnet alimlerinin anlayışlarını ve fetvalarının sebeblerini göz önünde bulundurarak, Nasih, mensuhu, nuzul, vurudu, siyak sibak, gibi özellikleri bilib araştırarak Kur'an ve sunnetle amel (Mezheblerden birine uymayı şart görmeden) edilebilir.
Namazda rukuya giderken ve rukudan kalkış esnasında ellerin kaldırılması sahihtir. Sahih pek çok hadislerde rivayetler vardır. Bunun gibi Hanefi mezhebinde sahih olmayan "abdestte enseyi mesh", "Yatsı namazının ilk dört rekat sunneti", "Ölünün kılmadığı namazlarının, yakınları tarafından 'Iskat' adı altında para ile ödenmesi(!)" vs. gibi mezvular zayıf veya mevzudur!. İlla hanefiyim diye amel edilmemelidir. Bu gibi durumlarda Mezheb taklidçilerinin ypması gereken, "bu konuda mezheb alimine konu hakkında delil gelmemiş, ya da o anki mevcut olan kısıtlı delillerle amel etmek zorunda kalmış olduğundan isabet etmemiş olabilir" diye düşünerek sahih delillerle amel etmelidir. Ayrıca pek çok mesele de mezheb taklidcileri , yaptığı amellerin kaynağını ve delillerini bilip araştırmadan, örf ve adet ya da farklı alimlerin amellerini, mezhebe dayayabilmekte; bu sebeble farkında olmadan mezheb alimini karalayabilmektedir.
Mezheblerin fetvalarını suistimal ederek , kolay olduğu için duruma göre değişerek değil de, Mezheblerin farklı görüşlerini ve her iki görüşün delillerini bilerek, gerçekten doğruluğuna kalbimizin yatıştığı görüşle amel edebiliriz. Yoksa, şurada hanefi , şurada şafi, şunda hanbeli, şunda maliki diyerek her şeyin en kolay ve yuzeysel, huşudan uzak, her işin kolaycıllığına koşup oynak bir tavır sergileyemeyiz.
Muslumanın işi, Kur'an ve sunnetle delillerini bilerek , Mezhebin fetvasının sahih delilini bilerek amel etmesi caizdir. Kalpleri en iyi Allah bilir.