Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Kendi Mezhebinde Kalıp, Diğer Mezhepler de Taklid Edilebilir mi?

Ebu Tahir Çevrimiçi

Ebu Tahir

لا إله إلا الله
İslam-TR Üyesi
Esselamu aleykum ve rahmetullah ve berekatuh
Tevhid yolunda kardeşim aynı düşünceler ara ara halen benimde aklıma geliyor.lakin bundan bir kaç yıl önce kendisi Şafi mezhebini taklid eden hocamıza senin sorduğuna benzer sorular bende sordum.kendisi daha evvelden bazı mezhep taassupçuları tarafından zorla Hanefi mezhebine sokulmuş lakin onlardan ayrıldıktan sonra Şafi mezhebini takip etmeye başladığını anlattı.fıkıhta maşaallah ilmi çoktur ve Hanefi mezhebinide biz hanefiyiz diyenlerden daha sağlam bilmektedir.bana o zaman bu mezhebler arasındaki bazı uygulamadaki ihtilafları anlayabilmem için büyük hanefi alimlerinden İmam Tahavinin delilleriyle hanefi fıkhı eserini veya işte şerhini okumamı tavsiye etti.ara ara okuyorum takıldığım meselelerde ve baya faydasını gördüm şahsen çünkü diğer mezhebi takip edenleri görünce bazen vesvese geliyordu acaba benim yaptığım doğru mu diye.lakin bizim hocada demişti ki hanefi alimleri bu konularda çok dikkatli davranıp karşı tarafında getirdiği delilleri yani çoğu zaman hadisleri ele alıp kendi delilleriyle karşılaştırıp tabiki bu delillerde hadisler ve sahabenin uygulayışları olmak kaidesiyle ihltilaflı meselelerde fetva vermişlerdir.benim ilmim yok okadar hadisleri kendimde yorumlayabilecek biri değilim bu yüzden bu hak mezheplerden birini elimden geldiği kadarıyla anlayıp kavrayabildiğim kadarıyla uygulamaya çalışıyorum.bu bahsettiğim şerh 7 cilttir Şerhu Meanil Asar ismi.
Birde şeyh her zaman bize şunu söyler:sizin türkiyede öğrendiğiniz veya size öğretilen hanefi mezhebi tam anlamıyla gerçek hanefi fıkhı değildir der.bende bu yüzden ekseri imam Ebu Hanife’nin ,imam ebu Yusuf’un ,imam Muhammed’in vede İmam Tahavinin görüşlerini araştırıp almaya çalışıyorum.bu şekilde yaparsanız kanaatimce güzel bir uygulama olabilir..Allah subhanehu en iyisini bilendir..
 
Tevhid Yolunda Çevrimdışı

Tevhid Yolunda

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Esselamu aleykum ve rahmetullah ve berekatuh
Tevhid yolunda kardeşim aynı düşünceler ara ara halen benimde aklıma geliyor.lakin bundan bir kaç yıl önce kendisi Şafi mezhebini taklid eden hocamıza senin sorduğuna benzer sorular bende sordum.kendisi daha evvelden bazı mezhep taassupçuları tarafından zorla Hanefi mezhebine sokulmuş lakin onlardan ayrıldıktan sonra Şafi mezhebini takip etmeye başladığını anlattı.fıkıhta maşaallah ilmi çoktur ve Hanefi mezhebinide biz hanefiyiz diyenlerden daha sağlam bilmektedir.bana o zaman bu mezhebler arasındaki bazı uygulamadaki ihtilafları anlayabilmem için büyük hanefi alimlerinden İmam Tahavinin delilleriyle hanefi fıkhı eserini veya işte şerhini okumamı tavsiye etti.ara ara okuyorum takıldığım meselelerde ve baya faydasını gördüm şahsen çünkü diğer mezhebi takip edenleri görünce bazen vesvese geliyordu acaba benim yaptığım doğru mu diye.lakin bizim hocada demişti ki hanefi alimleri bu konularda çok dikkatli davranıp karşı tarafında getirdiği delilleri yani çoğu zaman hadisleri ele alıp kendi delilleriyle karşılaştırıp tabiki bu delillerde hadisler ve sahabenin uygulayışları olmak kaidesiyle ihltilaflı meselelerde fetva vermişlerdir.benim ilmim yok okadar hadisleri kendimde yorumlayabilecek biri değilim bu yüzden bu hak mezheplerden birini elimden geldiği kadarıyla anlayıp kavrayabildiğim kadarıyla uygulamaya çalışıyorum.bu bahsettiğim şerh 7 cilttir Şerhu Meanil Asar ismi.
Birde şeyh her zaman bize şunu söyler:sizin türkiyede öğrendiğiniz veya size öğretilen hanefi mezhebi tam anlamıyla gerçek hanefi fıkhı değildir der.bende bu yüzden ekseri imam Ebu Hanife’nin ,imam ebu Yusuf’un ,imam Muhammed’in vede İmam Tahavinin görüşlerini araştırıp almaya çalışıyorum.bu şekilde yaparsanız kanaatimce güzel bir uygulama olabilir..Allah subhanehu en iyisini bilendir..
Aleykum selam ve rahmetullah kardeşim. Allah razı olsun. Bu şerhin Türkçesi var mı?
 
A Çevrimdışı

Ademoqlu

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ben mezhepleri, Allah'ın -biz aciz- kullarına bir rahmeti olarak görüyorum çünkü Müslümanlar her yerde aynı fizikte, aynı coğrafya koşullarında veya aynı imkanlara sahip olmuyor. Siyer alanında Resulullah sallahu aleyhi vessellem hayatına baktığımızda herkes için bir örnek şahsiyet; yetim kalmış, bekar kalmış, fakir olmuş, evli olmuş, baba olmuş, mücahid olmuş örnekleri dahada çoğaltabiliriz. Fıkıhtada aynı konuda farklı rivayetlerin olması gayet normal. Örneğin ben Hanefi mezhebine tabii olmama rağmen imama tabi olduğumda sesli kıraatte Fatiha okumuyorum ama sessiz kıraatte Fatiha okuyorum, yolculuk esnasında delillerine bakıp Şafii mezhebini taklit ediyorum veya elimin bayan eline değmemesine çalışıyorum ama -kaza- ile değdiği zamanda abdest almıyorum. Kalbin hangi delille mutmain ise o delile yapış ahi.
 
عبيد Çevrimdışı

عبيد

إذا لم تخلص فلا تتعب
Ben mezhepleri, Allah'ın -biz aciz- kullarına bir rahmeti olarak görüyorum çünkü Müslümanlar her yerde aynı fizikte, aynı coğrafya koşullarında veya aynı imkanlara sahip olmuyor. Siyer alanında Resulullah sallahu aleyhi vessellem hayatına baktığımızda herkes için bir örnek şahsiyet; yetim kalmış, bekar kalmış, fakir olmuş, evli olmuş, baba olmuş, mücahid olmuş örnekleri dahada çoğaltabiliriz. Fıkıhtada aynı konuda farklı rivayetlerin olması gayet normal. Örneğin ben Hanefi mezhebine tabii olmama rağmen imama tabi olduğumda sesli kıraatte Fatiha okumuyorum ama sessiz kıraatte Fatiha okuyorum, yolculuk esnasında delillerine bakıp Şafii mezhebini taklit ediyorum veya elimin bayan eline değmemesine çalışıyorum ama -kaza- ile değdiği zamanda abdest almıyorum. Kalbin hangi delille mutmain ise o delile yapış ahi.
Kur'an dâhi farklı fıkhı görüşlere açık. Örneğin abdestle ilgili olan dokunma ayetini mezhebler farklı şekillerde anlamışlar. Şafiiler farklı hüküm çıkarmış Hanefiler farklı hüküm çıkarmışlardır.
 
Muharrem Celik Çevrimdışı

Muharrem Celik

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun aleyküm. Sevgili kardeşlerim, yaklaşık iki yıldır tevhid yolunda olmaya çalışan biri olarak sizlere şu soruyu sormak istiyorum. Örneğin bir kişi Hanefi iken, namazlarını bazen kendi mezhebine göre bazen de ellerini göğsüne koyarak, tekbirlerde ellerini kaldırıp, teşehhütlerde de parmağını namazın bitimine kadar kaldırıp kılabilir mi? Tabi bu sadece namaz için değil,sahih hadislerde yer alan hayatımızın her olayı için bu şekilde hareket edebilir miyiz?
Selamun aleyküm. Sevgili kardeşlerim, yaklaşık iki yıldır tevhid yolunda olmaya çalışan biri olarak sizlere şu soruyu sormak istiyorum. Örneğin bir kişi Hanefi iken, namazlarını bazen kendi mezhebine göre bazen de ellerini göğsüne koyarak, tekbirlerde ellerini kaldırıp, teşehhütlerde de parmağını namazın bitimine kadar kaldırıp kılabilir mi? Tabi bu sadece namaz için değil,sahih hadislerde yer alan hayatımızın her olayı için bu şekilde hareket edebilir miyiz?
Ve Aleykum Selam kardesim bu konuda hakkinda önemi olan şudur bildiginiz gibi Her müctehide göre farkliliklarin olmasi kapali konu olmasindan ve ortaya cikarilmak istenen Allahin bu konu hakkinda muradini ortaya cikarmak bu muradi ortaya cikarmak icin müctehid imamlarimiz calismislar simdi bildiginiz gibi müctehid icin isabet etmisse 2 ecir etmemisse 1 ecir vardir peki takip ettigimiz imam her hangi bir konuda isabet etmemisde olabilir tabiki bizler onlarin derecesinde olmadigimizdan bunu kendi ilmimizle bulamayiz yine ulemanin bu konuda sahabenin amellerinden yola cikarak isabetli olan müctehidi tayin etmede selim aklimizi kullanabiliriz sonucta mezhepler mutlak din degidirler bunu ismail enes hoca su kisa videoda anlatiyor buyrun dinleyin

 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
Üst Ana Sayfa Alt