insanların lider istemesi :
ve alimlere uyulması
- Ne oluyor size ki zayıf ve aciz erkeklerle kadınlar ve çocuklar, Rabbimiz bizi ahalisi zalim olan şu şehirden çıkar, bize katından bir sahip gönder, bize katından bir yardımcı yolla deyip dururlarken siz, Allah yolunda savaşmıyorsunuz? Nisâ Suresi 75.
görüleceği üzere lider isteği zayıflara has , zaten günümüzdeki lider özlemi de bu değil mi ah bi halife olsa ah mehdi gelse . lider geldikten sonra liderin geldiği toplumun zayıf ve acizliği devam ediyor mu ? sistem kurulunca hukukun üstünlüğü yani şeriata uyulursa lider sözcü ve karar verilemediği anda yükümlülüğü omuzlayabilip son sözü söyleyebilen mi ? yoksa kontrollü acziyeti devam ettiren ıssırgan tek adam mı ? 4 halife dönemi halkı ashab için aciz ve zayıf denilemez . nebevi metod için haliyle zayıf ve aciz bir halk olabileceğini sanmıyorum . bunun içinde yol cemaatler yereller düşüncesindeyim . birde faraziye bulunayım mesela mehdi gelse şu ankilerden kaçı koltuğu safahatı bırakır ? onlara hadi çekil bakalım sıranı savdın dedirtecek yapı ve bu yapıyı destekleyecek halk lazım . Yalnız bu dediklerim var ya saidi nursinin cumhuriyetçi karıncalar fikri ile paralellik içeriyor , zevatın abdülhamide karşı ittihatçıları desteklemesinin sebebi de mehdiye ıssırganları yok ederek yol açma düşüncesidir , abdülhamidde malum istibdat sebebiyle iyi bir ıssırgan örneğidir . Ama ortada mehdi yokken ve halk acziyette iken ( çok miktaarda balkan ve kafkas göçmeni) abdülhamide karşı ittihatççıları desteklemek de akıl karı iş değildir.
- Sizden herhangi bir ücret istemeyen bu kimselere tâbi olun, çünkü onlar hidayete ermiş kimselerdir. Yâsîn Suresi 21.
El hak dediğin doğrudur abi yanlız birkaç noktada bir şeyler söylemek isterim: İlk olarak bizim mehdi inancımızda mehdi, ümmetin şimdiye kadar yetiştirdiği İlmi; zühdü, velayeti, takvası, cihadı ile öne çıkmış liderlerden birisi olacaktır. Yanlızca, Rasulullah'ın s.a.v haber verdiği üzere kendi zuhuruna kadar gelenlerin en faziletlisi olacaktır. Yani olağanüstü bir makamı olmayacaktır ve zaten kendiside başta mehdi olduğunu bilmeyecek, Ümmetin başsız kaldığı bir ortamda ona beyat edilecektir ve meşhur Melahim o zaman yaşanacaktır dolayısı ile mehdi gelince zaten ümmetin bir başı olmayacaktır. Horasan hadisi vb rivayetlerden yerel idareler olduğu anlaşılıyor. Zannımca dediğin gibi yerel olarak varluklarını sürdürecek bu tür yapılar. Özellikle Horasan hadisinde anlatılanlar Taliban olabilir Allahu Alem. İsa Mesih'in(a.s) nuzulunda dediğin gibi bir durum olacak gibi görünüyor. "Aranızda imamınız varken İsa inince haliniz nice olur" ama hadislerden anlaşıldığı kadarı ile bir diretme olmayacaktır. Zaten bir yerde Peygamber varsa başkasının İmametinden söz edilemez.
Asıl meseleye gelirsek: Ben @İmam Malik 'e katılıyorum. Mahkum kültür durumunda toplumun siyasi genetiği ile oynamak çok mümkün görünmüyor ama bir zamanlar Molla Ömer'in(r.aleyh) Afgan halkı üzerinde başardığını başarmak pek ala mümkün olabilir düşüncesindeyim tabi aynı yolu izlemek pek mantılı değil dediğiniz sebeblerdn ötürü.
Rasulullah konusundaki misalede kısmen katılıyorum, Ashab zayıf değildi ve ashab arasında Rasul(s.a.v) dediğin gibi bir konuma sahipti ancak Arap kabilelerinin pek çoğu bildiğim kadarı ile irtidad etti Peygamber vefat ettikten sonra zira onlarda Rasulullahı bir nevi lider olarak görmüştü.