Selamün aleyküm. Genel kanaate göre önceki kutsal kitapların tahrif olduğu bize öğretiliyor ve öyle inanıyoruz. Peki bu tahrif lafzen mi olmuştur yoksa manen mi olmuştur? Taberî gibi, İbn-i Haldun gibi, Fahreddin er Razi gibi âlimlerin inandığı gibi Tevrat'ın, Zebur'un ve İncil'in orijinal metinlerinin değiştirilmediğine, sadece ayetlerinin ve kelimelerinin anlamlarının tefsirlerle, tevillerle, çeviri hatalarıyla tahrif edildiğine inanmak caiz midir?
Bu mesele kafamı kurcalıyor. Çünkü Kur'an'da eski kitapların bildiğimiz şekilde tahrif edildiklerine dair bir tane ayet göremedim. Aksine "onlar kelimelerin anlamlarını değiştirirler, onlar dillerini kitaba doğru eğip bükerler" diyor Allah. Önceki kitapların lafızlarının tahrif edildiğini ilk İbn-i Hazm iddia etmiştir.
Mesela Allahu Teala peygamber efendimize Yahudilere (Allah'ın deyimiyle) içinde hidayet, nur olan Tevrat ile hükmetmesini emretmişti, bu durumda bozulmuş, içine beşer sözü katılmış bir kitapla mı hükmetmesini istedi? Oysa biliyoruz ki Allah hüküm konusunda son derece katıdır ve kendi hükümlerine kimseyi ortak etmez.
Allahu Teala Kur'an'da Yahudileri Tevrat ile amel etmedikleri için eleştiriyor, onlara "kitap yüklü eşekler" diyor, peygamber efendimize "Yanlarında, içinde Allah'ın hükmü bulunan Tevrat varken nasıl oluyor da seni hakem yapıyorlar, sonra bunun ardından verdiğin hükümden yüz çeviriyorlar?" diyor, kitap ehline "Siz Tevrat'ı, İncil'i ve rabbinizden indirileni uygulamadığınız sürece hiçbir şey üzerinde değilsiniz" diyor. Eğer Tevrat ve İncil bildiğimiz anlamda tahrif edildiyse, o kitapların orijinal metinleri artık mevcut değil ise o hâlde Yahudiler ve Hristiyanlar Tevrat'ı ve İncil'i uygulasalar ne olur, uygulamasalar ne olur?
Siz ne diyorsunuz bu konuda?
Bu mesele kafamı kurcalıyor. Çünkü Kur'an'da eski kitapların bildiğimiz şekilde tahrif edildiklerine dair bir tane ayet göremedim. Aksine "onlar kelimelerin anlamlarını değiştirirler, onlar dillerini kitaba doğru eğip bükerler" diyor Allah. Önceki kitapların lafızlarının tahrif edildiğini ilk İbn-i Hazm iddia etmiştir.
Mesela Allahu Teala peygamber efendimize Yahudilere (Allah'ın deyimiyle) içinde hidayet, nur olan Tevrat ile hükmetmesini emretmişti, bu durumda bozulmuş, içine beşer sözü katılmış bir kitapla mı hükmetmesini istedi? Oysa biliyoruz ki Allah hüküm konusunda son derece katıdır ve kendi hükümlerine kimseyi ortak etmez.
Allahu Teala Kur'an'da Yahudileri Tevrat ile amel etmedikleri için eleştiriyor, onlara "kitap yüklü eşekler" diyor, peygamber efendimize "Yanlarında, içinde Allah'ın hükmü bulunan Tevrat varken nasıl oluyor da seni hakem yapıyorlar, sonra bunun ardından verdiğin hükümden yüz çeviriyorlar?" diyor, kitap ehline "Siz Tevrat'ı, İncil'i ve rabbinizden indirileni uygulamadığınız sürece hiçbir şey üzerinde değilsiniz" diyor. Eğer Tevrat ve İncil bildiğimiz anlamda tahrif edildiyse, o kitapların orijinal metinleri artık mevcut değil ise o hâlde Yahudiler ve Hristiyanlar Tevrat'ı ve İncil'i uygulasalar ne olur, uygulamasalar ne olur?
Siz ne diyorsunuz bu konuda?