Kardeşim ; Kur'an-ı Kerim bir anda hazır kitab /mushaf olarak inmemiş aksine yaklaşık 266 ayda her türlü hadise, vakıa ve yaşanmışlıklar üzerine gerek nuzûl üzerine gerek vakıasız Rabb'in takdiri gereği inmiştir. .
Rüzgardan zâture olan ve usûlu kavramamış kişiler için asr-ı saadete has sadece bu ayet yoktur ki suyun kaldırma kuvvetini bulan çıplak uyarıcı Arşimed gibi ortalığa düşüyorsun.
Müslümanların, Kur'an-ı Kerim ayetleri illa geleceğe dair haber vermek zorundadır veya özel olarak o andaki ashaba özel nâzil olmayacak diye bir iddiaları mı vardır ki bu ayetten dolayı Kur'andan şubhe duyalım? Aksine bu senin meseleyi anlayamamış, konu hakkında bilginin eksikliğini göstermektedir. Tıpkı bazı ateistlerin câhil müslümanlara Kur'an-ın 8-10 son kısa surelerini okuyarak "Bak gördün mü, namazda bunları okuyorsunuz, Allah (c.c.) kötülüyor, beddua ediyor , karamsar" şeklinde örümcek ağından daha zayıf akıl karıştırıcı tuzaklarını kıt bilgili cahillerin önüne sürerler. Oysa müslümanlar bilir ki namazda Kur'an-ın iki kapağı arasından dilediğini okuyabilir, cehennemden sakındıran sure, ayet okuabileceği gibi cennetle de mujdeleyen ayet ve sureleri okuyabiliriz.
Buradaki senin çıkışın da niyetin böyle olmasa da sanki bu durumu çağrıştırıyor. Halbuki bu ve benzeri ayetler günlük yaşantıda Rasul'unu ve müslümanları murakebe altında tutan el Munezzil'in Kitabullah'ı olduğunun kanıtıdır.
Kur'an-ı Kerimde bilimden, ilimden , sevgi ve şefkatten, adaletten, cihaddan , aile hayatındaki usulden, mahkemeden, ticaretten, yetimden vb. meseleler işlendiği gibi örnek nesil olan ashabın arasındaki ilişkileri düzenleyen ayetlerin de olmasından doğal ne olabilir. Hem Kur'an için hayat rehberim diyeceksin hem de beşer kitabları gibi sadece kaideler olsun, sahabeden neden bahsediyor, güven duymuyorum diyesin. Tipik hidayetten mahrum kalarak şeytana ibadet eden ateistlerin Kur'an hakkında şubhe uyandıran sitelerine girersen sözde Kur'an hakkında şubhelendirerek müslümanları kendileri gibi saptırtıcı bu tarz karalamalara şâhid olacaksındır.