Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Maide 44 Tefsiri

mehmed cihad Çevrimdışı

mehmed cihad

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Dikkatini çekmesi gereken kısım moğollarla ilgili kısım olmalıydı...
 
mehmed cihad Çevrimdışı

mehmed cihad

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
"Zamanımızda moğolların ele geçirdikleri İslam ülkelerinde görev yapan MÜSLÜMAN HAKİMLER, istemelerine rağmen her zaman ALLAH’IN İNDİRDİKLERİYLE HÜKMEDEMİYORLAR. Onun için bu konuda sorumluluğun ölçüsü güç ve kudretin yetmesidir."

Cengizhan'ın mahkemesinde görev yapan bir hakim.. Kanun ise yesak..
 
Ömer İbn Abdulaziz Çevrimdışı

Ömer İbn Abdulaziz

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
"Zamanımızda moğolların ele geçirdikleri İslam ülkelerinde görev yapan MÜSLÜMAN HAKİMLER, istemelerine rağmen her zaman ALLAH’IN İNDİRDİKLERİYLE HÜKMEDEMİYORLAR. Onun için bu konuda sorumluluğun ölçüsü güç ve kudretin yetmesidir."

Cengizhan'ın mahkemesinde görev yapan bir hakim.. Kanun ise yesak..

Cengizhanın mahkemesi, kanunlar yesak kanunları ama bu hakimler "zaman zaman Allah'ın indirdikleriyle hükmedemiyorlar" öyle mi? Yesak'la hükmedilen mahkemede Allah'ın indirdiği hükümlerin ne işi var arkadaşım? İbn Teymiyye'nin kimden bahsettiğini nereden biliyorsun da böyle yalanla Şeyh'e iftira atıyorsun. Şeyhulislam açık bir şekilde Allah'ın indirdiğiyle hükmeden hakimden bahsediyor. Zaman zaman hükmedemiyorlar derken de bunu isbat ediyor.

Örneğin bir kişi: "zaman zaman işe gitmiyorum." dediğinde o kişinin normalde çalışan ve işe giden bir kimse olduğu anlaşılır.

İslam kadısının da zaman zaman Allah'ın indirdiğiyle hükmetmediğinde kafir olmayacağını az önce söylemiştik.

Öyle altına "mecmuatul fetava" yazınca olmuyor. Getir bakalım o hakimlerin yesakla hükmettiğini "mecmuatul feteva"dan.
 
mehmed cihad Çevrimdışı

mehmed cihad

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Örneğin bir kişi: "zaman zaman işe gitmiyorum." dediğinde o kişinin normalde çalışan ve işe giden bir kimse olduğu anlaşılır.


Zaman zaman küfür işleyince kafir olmuyorsun ancak "sürekli/∞" işleyince kafir olunur :)

Bu "zaman zaman" aralığını da belirtirsen sevinirim. 1 gün müdür, 1 ay mıdır, 1 yıl mıdır ?
 
mehmed cihad Çevrimdışı

mehmed cihad

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
bi bitmediniz.jpg Bu din "sidik yarıştırmak" için indirilmedi..

"Allah gereğince düşünemeyenleri pislik içinde bırakır." (10/Yunus, 100)

bi bitmediniz.jpg
 
Ömer İbn Abdulaziz Çevrimdışı

Ömer İbn Abdulaziz

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Zaman zaman küfür işleyince kafir olmuyorsun ancak "sürekli/∞" işleyince kafir olunur :)

Bu "zaman zaman" aralığını da belirtirsen sevinirim. 1 gün müdür, 1 ay mıdır, 1 yıl mıdır ?


Bu meseleyi bu şekilde anladığını bilseydim sana en başından anlatırdım.

Alimler şu ikisini birbirinden ayırmışlar.

1.si: Allah'ın indirdiğiyle hükmeden İslam kadısı
2si: İslam'ın dışındaki hükümlerle hükmeden hakim

İslam kadısı olan kişi nefsine yenilerek, hata ederek Allah'ın indirdiğiyle hükmetmezse, bu durumda kafir olmaz. Bu ümmetin cumhurunun görüşüdür. Fakat hükümde rüşvet alırsa, Abdullah İbn Mesud dedi ki: "Bu küfürdür" yine Mesruk ibn Abdurrahman'a hükümde rüşvetin hükmü nedir diye sorulunca "Hükümde rüşvet küfürdür" dedi.

2.ci hakime, yani Allah'ın şeriatını bir tarafa bırakarak başka kanunlarla insanlara hükmeden hakime gelince, bu hakim insanların Allah'ın hükmünü bırakıp kendisine ibadet ettikleri tağutlar zümresindendir.

Bu ikisinin arasını şöyle ayırabiliriz: 1 hakimin mastarı Kur'an ve Sünnettir. İkincisin ise İslam değil başka hüküm ve kanunlardır. Bu sebeple Maide Suresi 44. ayetin tefsirinde gelen görüşleri getirdikten sonra İbnul Kayyım Medaricu's Salikin'de "Az veya çok Allah'ın indirdikleriyle hükmememek tüm yönüyle küfürdür" demiştir.

Yani; İslam kadısı nefsine uyarak bir meselede Allah'ın hükmüyle hükmetmezse fasık olur, diğer hakim İslam'a mutabık olan kanunlarla bile hükmetse, mastarı Kur'an ve Sünnet olmadığı için tağut olmuştur. Allah'ın Nisa suresinde "Tağut'a muhakeme olmak istiyorlar.." buyurduğu gibi.

Ayrıca sen İbn Temiyye'ye attığın iftirayı temizle ilk önce. İbn Temiyye İslam şeriatını bırakıp Yesak'la insanlara hükmeden hakimin Müslüman olduğunu nerede söylemiş?
 
mehmed cihad Çevrimdışı

mehmed cihad

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Yani; İslam kadısı nefsine uyarak bir meselede Allah'ın hükmüyle hükmetmezse fasık olur, diğer hakim İslam'a mutabık olan kanunlarla bile hükmetse, mastarı Kur'an ve Sünnet olmadığı için tağut olmuştur.

Moğolların istila ettiği yurttaki hakimlerin bulunduğu mahkeme "moğol mahkemesi" idi.

Bir insan İslam'ın hükümleriyle hükmetmek istiyor fakat önündeki engellerden dolayı bu hükmü veremiyor, başka bir hakim sadece İslam devletinde hakim olduğu için Allah'ın indirdiğinden saparsa fasık oluyor... SubhanAllah.. Bu nasıl hükümdür ?
 
Ömer İbn Abdulaziz Çevrimdışı

Ömer İbn Abdulaziz

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ayrıca Şeyhu'l İslam'ın "Mardin Fetvası"nı okusaydın Moğolların işgal ettikleri yerlerde İslam hükmünün uygulandığını bilirdin. İbn Teymiyye Mardin Fetvasında diyor ki:

"Orası İslam’ın ahkamının icra edildiği ve ordusunun Müslümanlar olduğu ne bir darus selamdır."


Böylelikle batıl ehlinin bu şüphesi de yok olmuştur. Allah'a hamd olsun.

"Haktan geriye sapıklıktan başka ne vardır?"

Yunus Suresi 32.Ayet
 
Ömer İbn Abdulaziz Çevrimdışı

Ömer İbn Abdulaziz

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Moğolların istila ettiği yurttaki hakimlerin bulunduğu mahkeme "moğol mahkemesi" idi.

Moğollar Malik Said Necmeddin Gazi'den Mardin'i aldıklarında, hakimler Allah'ın indirdiğiyle hükmetmeye devam ediyorlardı. Yani mahkemelerde "yesak" değil "Kur'an" hakimdir. Hakimler Kur'an ve Sünnetle hükmediyorlardı.

Şeyhul İslam Mardin Fetvasında diyor ki:

"Orası İslam’ın ahkamının icra edildiği ve ordusunun Müslümanlar olduğu ne bir darus selamdır."
 
mehmed cihad Çevrimdışı

mehmed cihad

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
"Orası İslam’ın ahkamının icra edildiği ve ordusunun Müslümanlar olduğu ne bir darus selamdır."


Böylelikle batıl ehlinin bu şüphesi de yok olmuştur. Allah'a hamd olsun.

Makaslamaya hayır :)

"Darul harp veya darul selam
olması noktasında ise; orası ikisini de barındıran mürekkeptir. Orası İslam’ın ahkâmının
icra edildiği ve ordusunun Müslümanlar olduğu ne bir darus selamdır. Ne de ehlinin kâfirler
olduğu darul harptir. Bilakis üçüncü kısımdır."
 
Ömer İbn Abdulaziz Çevrimdışı

Ömer İbn Abdulaziz

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Makaslamaya hayır :)

"Darul harp veya darul selam
olması noktasında ise; orası ikisini de barındıran mürekkeptir. Orası İslam’ın ahkâmının
icra edildiği ve ordusunun Müslümanlar olduğu ne bir darus selamdır. Ne de ehlinin kâfirler
olduğu darul harptir. Bilakis üçüncü kısımdır."

Doğru söylüyorsun nakilin tamamı böyledir. Bunu da şu sebeple söylüyor ki hakimler Allah'ın indirdiğiyle hükmediyordu. Fakat yönetim kafirlerin elindeydi. Bunu da Şeyh Ebu Batın İbn Teymiyye'nin Mardin fetvasına yaptığı açıklamada belirtiyor.

Senin şunu isbat etmen gerekir; "İbn Teymiyye'nin bahsettiği hakimler'in yesakla insanlara hükmettiği"

Bende senden bunun delilini bekliyorum. Zaten hakimler Allah'ın indirdiğiyle değilde yesakla hükmetselerdi, buranın darul küfür olduğunda ihtilaf edilmezdi.
 
mehmed cihad Çevrimdışı

mehmed cihad

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Senin şunu isbat etmen gerekir; "İbn Teymiyye'nin bahsettiği hakimler'in yesakla insanlara hükmettiği"

Bende senden bunun delilini bekliyorum. Zaten hakimler Allah'ın indirdiğiyle değilde yesakla hükmetselerdi, buranın darul küfür olduğunda ihtilaf edilmezdi.

Bak yeğen sen önce "ne..... ne de....." takısı ne ifade eder onu öğren..

Ayrıca ben oradaki hakimler yesaka birebir uyuyor falan demiyorum hakim olan kanun yesak diyorum. Bunda anlaşılmayacak bir nokta yok umarım...

481312_266528566808311_2123524896_n.jpg

Bak bu resme çok dikkatli bak lütfen :( İbni Teymiye diyor ki: "Orası islam ahkamının tatbik edildiği bir islam yurdu değildir ama halkı kafir olan bir savaş yurdu da değildir."

481312_266528566808311_2123524896_n.jpg
 
M Çevrimdışı

Musluman.

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Arkadaşlar Bu konu her zaman Su götürmeye Müsaittir Açıkca Söylemek Gerekirse Şuana kadar 400 küsür tık almış ancak ben 5 Tanesinin Konuyu Okuduğunu düşünmüyorum.

LÜTFEN Yazıları Düzenli Atalım Kopyala Yapıştır nereye kadar.

Ben açıkcası Konuyu okumak için girdim ancak ilk sayfanın tamamen Düz yazıyla yazıldığını gördüm Bi Düzenleyin Allah Aşkına Ya.Bu kadar Basit bir konu mu ki Al İşte Diye Copy Paste Yapıyorsunuz.Bir boşluk koyun paragrafalrın arasına bazı paragrafları koyu yazın bazılarının rengini değiştirin KÖR OLMAYALIM

Sert çıktıysam kusura bakmayın.Ama artık konulara tıklayıp yorumlar üzerinden tartışma yapanları görmekten sıkıldım.Düzenleyin az Okuyalım sonra tartışalım.

Vesselam
 
21Subat Çevrimdışı

21Subat

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Şeyh Ebu Batın'dan Şeyhul İslam İbn Teymiyye'nin Mardin Fetvası’nın Yorumu




İbn Teymiye’nin büyük fetavasında şu fetvası sabit oldu;Şeyh’ e Mardin beldesi hakkında soruldu ve dendi ki; "Darul harp midir yoksa selam diyarı mıdır? Orda yaşayan müslümanın İslam beldesine hicret etmesi vacip midir değil midir? Eğer hicret vacip olur da hicret etmezse ve Müslümanların aleyhinde onlara nefsi ve malı ile yardımcı olursa günahkâr olur mu? Bu günahı işleyene nifak itlak edilir mi ve sövülür mü sövülmez mi?


Şeyh cevaben dedi ki; "Elhamdulillah. Müslümanların kanları ve malları Mardin’de ve buranın dışında haramdır. İslam dininden çıkanlara yardım etmek Mardin ve buranın dışında haramdır. Burada ikamet eden dinini ikameden aciz ise, hicret o zaman vacip olur. Ama böyle olmazsa vacip değil, müstehap olur. Mülsümanların düşmanlarına mal ile ve nefis ile yardım ise haramdır. İmkân buldukları yol hangi yol olursa olsun bundan imtina etmeleri gerekir. Engel çıkararak, ortadan kaybolarak ve farklı yollarla yardımdan imtina etmelidir. Ama bunlara güç yetiremezse, onlara genel olarak sövmek ve nifakla itham etmek olmaz. Bilakis sövmek ve nifak atfetmek Kuran ve sünnette zikredilen sıfatlardır. Mardin ehlinin bazıları ve başkaları bunun içine girerler. Darul harp veya darul selam olması noktasında ise; orası ikisini de barındıran mürekkeptir. Orası İslam’ın ahkâmının icra edildiği ve ordusunun Müslümanlar olduğu ne bir darus selamdır. Ne de ehlinin kâfirler olduğu darul harptir. Bilakis üçüncü kısımdır. Orada Müslüman müstehak olduğu şekilde muamele görür. Allah’ın şeriatından çıkanda hak ettiği şekilde muamele görür."

Bizim burada açıklamaya çalışacağımız kısım şurasıdır; "Darul harp veya darul selam olması noktasında ise; orası ikisini de barındıran mürekkeptir. Orası İslam’ın ahkâmının icra edildiği ve ordusunun Müslümanlar olduğu ne bir darus selamdır. Ne de ehlinin kâfirler olduğu darul harptir. Bilakis üçüncü kısımdır.''

Bu fetvayı açıklamaya geçmeden önce bütün ilim talebelerine bazı uyarılarda bulunmakta fayda vardır;

Çok iyi bilmek gerekir ki kurtuluş ancak ve ancak Allah’ın ve Rasulü’nün sözüne yapışmakta ve ona tabi olmaktadır. Hüsran ve zelillik ise onların sözüne muhalefettedir. Öncelikle bilinmesi gereken şudur ki Allah’ın dininde kim olursa olsun sözü mutlak olarak kabul edilmez. Ancak o söz kitap ve sünnetten bir nassa dayanıyorsa o zaman kabul edilir.

"Rabbinizden size indirilene uyun, O'ndan başka velilere uymayın. Ne az öğüt alıyorsunuz?"(Araf suresi 3.Ayet)

"Allah'ın dışında başka veliler edinenlerin örneği, kendine ev edinen örümcek örneğine benzer. Gerçek şu ki, evlerin en dayanıksız olanı örümcek evidir; bir bilselerdi.(Ankebut suresi 41.Ayet)

İslam hiç bir şeyi Allah’a ortak koşmadan ona ibadet etmektir. İhtilafları ihtilaf anında Kuran ve Sünnete döndürerek insanları tek bir ortak payda da toplamaktır.

"Onlar hâlâ Kur'an'ı iyice düşünmüyorlar mı? Eğer o, Allah'tan başkasının katından olsaydı, kuşkusuz içinde birçok aykırılıklar (çelişkiler, ihtilaflar) bulacaklardı."(Nisa suresi 82.Ayet)

4 imam ve diğer bütün imamlar körü körüne taklidden ve hüccetlere bakmadan birilerine mukallit olmaktan insanları sakındırmışlardır. Allah bize ne İbnul Kayyum’un ne de İbn Teymiyye’nin kitaplarından hesaba çekmeyecektir. Bilakis kendi kitabından bizi hesaba çekecektir.

"Şu halde, sana vahyedilene sımsıkı-tutun; çünkü sen dosdoğru bir yol üzerindesin. Ve şüphesiz o (Kur'an), senin ve kavmin için gerçekten bir zikirdir. Siz (ondan) sorulacaksınız."(Zuhruf suresi 33.ve34.Ayet)

“O gün (Allah) onlara seslenerek: "Gönderilen (elçilere) ne cevab verdiniz?" der.”(Kasas suresi 65.Ayet)

İlim ehlinin sözleri zatında hüccet değildir. Ancak onlar hücceti açıklarlar. Her kim ilim ehlinin sözlerine önünden ve arkasından batıl gelmez ve onlar hata etmez ve Allah’ın kelamıdır derse kâfir olur.

İbn Teymiyye dedi ki; "Eğer bir kişi Ebu Hanife, Malik, Şafiî veya Ahmed’den birini taklit ediyor ise ve bu kişinin yanında başkasının görüşünün daha kuvvetli olduğu sabit olursa ve o da başka mezhep imamına tabi olursa işte bu en güzelidir. Bu ne onun dinini ne de adaletini bozmaz. Tartışmasız bir şekilde bu böyledir. Bilakis bu hakka daha yakın ve Nebi sav’den başka bir kişiye her mesele de mutaassıp olandan daha iyi ve Allah’a ve Rasulüne daha sevimlidir."

Allah bizi âlimlerin sözlerini ezberlemek ile mükellef kılmadı. Eğer birinin sözü dinin asıllarına ters ise ilim ve diyanetine saygı ile beraber sahibine döndürülür.
İbn Teymiyye’nin sözüne gelince; öncelikle bilmemiz gerekir ki fetvada ki iki şarttan biri vakıayı bilmektir. Onun için önce İbn Teymiyye’nin fetva verdiği dönemdeki Mardin’in durumuna vakıf olmamız gerekmektedir. Tarihçilerin hepsinin zikrettiği gibi o dönemde tatarların hücumu sırasında Mardin’in Meliki said Necmettin Gazi idi.

İmam Zehebi İslam Tarihi kitabında dedi ki; "Said anladı ki Tatarlar onu kesinlikle muhasara edeceklerdi. Bu yüzden Zehair beldesindeki bir kaleye sığındı. Daha sonra 4 gün geçtikten sonra Hülaku’dan elçiler geldiler. Bunun akabinde de Tatarlardan bir taife geldiler. Cemaziyel evvel’in 3. Günü Tatarlar
Mardin’e indiler…

Bu senenin sonuna kadar muhasara devam etti. Kaleye bir veba hastalığı düştü. Ölenler ile beraber Melikte öldü. Yaratılmışlar helak oldular. Adamlardan biri kendini kaleden aşağı atarak Melik’in öldüğünü haber verdi. Melik’in oğlu Muzaffer’e taatlerine girmeleri için haber gönderdiler…"

Aynı şekilde Kutbettin Yununi'de "Zeylü Meretüz Zaman" adlı kitabında Melik’in 658 yılındaki vefatından bahsettikten sonra dedi ki; "Tatarlar Melik Said’in ölümünü duyduktan sonra oğluna bir elçi gönderdiler. İtaatlerine girmelerini istediler. Oğlu da onların taatine girdiğine dair haber gönderdi ve onların yardakçılığına başladı."

Burada bizim için önemli olan nokta şurasıdır ki Tatarlar bu topraklara sulh ve barış yolu ile hâkim oldular. Tarihçiler arasında ihtilaflı olarak bu tarih 658 veya 659 yılıdır.

Melik Muzaffer 33 sene melik olarak kaldı. Daha sonra onun yerine oğlu said Davud geçti. Sonra diğer oğlu Melik Mansur Necmeddin Gazi geçti. O da 712 yılına kadar iktidarda kaldı. Tarihçilere göre 809 yılına kadar Mardin bu sülalenin iktidarı altındaydı.

Şeyh İbn Teymiyye’nin doğumu ise 661 senesidir. 718 de de vefat etmiştir. Yani Şeyh’e Mardin hakkında soru sorulduğunda, Mardin Tatarlar ile sulh döneminde idi.

Şeyh’in şu sözüne gelince; “Darul harp veya darul selam olması noktasında ise; orası ikisini de barındıran mürekkeptir.”

Şeyh burada küfür ahkâmı ve İslam ahkâmını kast ediyor.

Şeyh İshak ibn Abdurrahman Ali Şeyh dedi ki; "İbn Muflih Şeyh Takiyyuddin’den hikâye ettiği gibi; İslamın ve küfrün ahkâmının izhar edildiği beldeye, ne her yönden küfür hükmü verilir ne de her yönden İslam hükmü verilir."(Durerus seniyye)

Şeyh Süleyman ibn Sehman "Keşf'ul Evham" adlı risalesinde şöyle dedi; "Hanbelîlerin ve diğerlerinin zikrettiği gibi küfür ahkâmının izhar edildiği ve İslam ahkâmının icra edilmediği belde küfür beldesidir.

Şeyhulislam ne bunun ne de diğerinin izhar olmadığı beldede İbn Muflih’in de naklettiği gibi ne her yönden küfür hükmü ne de her yönden İslam hükmü vermemiştir. Aynı zamanda bazı âlimler buralarda hükmün çoğunluğa göre verileceğini zikretmişlerdir."

“…ne bunun ne de diğerinin izhar olmadığı…” burada kasıt ne İslam ahkâmı ne de küfür ahkâmı izhar olunmuyor.

“…orası ikisini de barındıran mürekkeptir.” Şeyhulislam’ın buradaki kastı orada hem İslam ahkâmı izhar olunuyor hem de küfür ahkâmı izhar olunuyordur.

Bir beldede hem İslam ahkâmının hem de küfür ahkâmının izharının aynı olduğu ve birinin diğerine galip olmadığı bir ortam şaşılacak iştir. Ancak bu fetvadaki soru ve cevaptan anlaşılan şudur ki oranın ekseri oturanı Müslüman ve daha çok İslam izhar olmakta idi. Tatarlılarla sulh döneminde tarihçilerin de zikrettiği gibi Mardin ehli küfüre zorlanmadan sadece sultanın Tatarların hâkimiyetini kabul etmesi ile kalmıştı. İşte bu yüzden Mardin’i Darul İslam diye de isimlendiremediler. Çünkü darul İslam şudur ki; orada İslam’ın ahkâmı icra olunur ve Müslümanlar bütün dinlere üstündürler. Sultan ve güç Müslümanlardadır.
Ancak Mardin ise o sırada Tatarların kontrolü altında idi. Bu yüzden Müslümanlar tam manası ile oraya hâkim değillerdi. Bunun için İbn Teymiyye dedi ki;

"Orası İslam’ın ahkâmının icra edildiği ve ordusunun Müslümanlar olduğu ne bir darus selamdır."

Aynı şekilde şu sözünden de anlaşılmaktadır ki; "İslam şeriatından çıkanlar hak ettikleri şekilde muamele görürler." Bu belde de şeriatın kontrolünden çıkan herkes tatarlılara yardıma girmiştir demektir.

Şeyh diyor ki; “ Ehli kâfir olan darul harp menzilesinde de değildir.”

İbn Teymiyye’nin bu beldeyi küfür beldesi olarak isimlendirmemesinin sebebi Müslümanların orada çoğunlukta olmasındandır. Ancak bir beldenin isimlendirilmesi orada ikamet edenlerin durumu ile alakalı değildir. Bilakis bütün alimlerin belirttiği gibi sultanın ve gücün kimin elinde olduğu ile alakalıdır. Eğer bir beldede yönetim kafirlerin elinde ise orada oturanların ekserisi Müslümanlar da olsalar o belde küfür beldesi olarak isimlendirilir.

Durerus Seniyye’de şöyle geçti; "Kafirlerin hükmettiği belde darul küfürdür. İbn Muflih dedi ki; Eğer bir belde de Müslümanların ahkamı varsa o belde darul islamdır. Eğer kafirlerin ahkamı varsa orası darul küfürdür. Bu ikisinin dışında başka bir belde yoktur.

Şeyh Takıyyuddin’e Mardin hakkında orası darul İslam mıdır yoksa darul küfür müdür diye soruldu. Oda dedi ki; "Orası ikisini de barındıran mürekkeptir. Orası İslam’ın ahkâmının icra edildiği ve ordusunun Müslümanlar olduğu ne bir darus selamdır. Ne de ehlinin kâfirler olduğu darul harptir. Bilakis üçüncü kısımdır. Orada Müslüman müstehak olduğu şekilde muamele görür. Allah’ın şeriatından çıkanda hak ettiği şekilde muamele görür." Ancak evla olan Kadı ve arkadaşlarının zikrettiği görüştür."(Durerus Seniyye fi Ecvibetin Necdiyye; ibn Kasım topladı. Kitabul Cihad 353)

Sonuç olarak -Allah en iyisini bilir- bir dar ya darulislamdır ya da darulküfürdür. Üçüncü bir kısım yoktur. Böyle bir ıstılahtan söz edilse dahi bu şeriat ve küfür ahkamının birbirine galip olmadan izhar olunduğu beldedir ki bu şaşılacak ve eşine ender rastlanacak türdendir.
İbn Muflih, Şeyhulislam’ın talebesi olmasına rağmen bu konuda onun görüşünü almamış, Kadı ve ashabının görüşünün daha kuvvetli olduğunu belirtmiştir.

Belki de İbn Teymiyye sadece oradaki halkın durumu konusunda ictihadı ile fetva vermiştir ve beldenin nefsi hükmü konusuna değinmemiştir bile. Allah her şeyin en iyisini bilendir.

Bilakis bu asırda dünyanın her tarafında Mardin'e benzeyen bir yer yoktur. Dünyanın her tarafında küfür ahkâmı izhar olup icra edilmektedir. İnsanlar da bu küfür ahkâmını benimsemekte ve ona iman etmektedirler. Bu nedenle Şeyhin bu fetvasını alarak günümüzde küfrün ahkâmının izhar olduğu beldelere tatbik etmek istidlal olamaz. Bilakis batıl bir kıyas ve batıl bir istidlal olur.
 
21Subat Çevrimdışı

21Subat

Üyeliği İptal Edildi
Banned
“Kim Allah’ın indirdiği ile hükmetmezse, işte onlar kafirlerin ta kendileridir.” Ayet hakkındaki, kufrun dune kufr sözü ile şeriat yapan tağutların özürlü olmaları şüphesi;


Şeyh Süleyman Ulvan Et-Tibyan, Şerhu Nevakıdul İslam kitabında dedi ki; " Şeyhulislam, İktides Siratel Mustakim kitabının(1.Cild 208.Sayfasında) " Kişiyi dinden çıkarmayan küfür ve lam ile marife olarak gelen, kişiyi dinden çıkartan küfür arasında fark vardır.''

Tıpkı Nebi sav dediği gibi; " Kişi ile küfür ve şirk arasında namazın terki vardır."(Muslim İman 134) " Elif ve Lam marifesi genel olarak büyük küfre işaret eder. Allah'ın şu sözünde olduğu gibi; " Kim Allah'ın indirdiği ile hükmetmezse işte onlar Kafirlerin ta kendileridir.(Maide suresi 44.Ayet) İşte bu ayetin tefsirinde İbn Abbas'tan nakledilen ''kufrun dune kufr'' sözü sabit olmamıştır.

Hâkim bunu Müstedrek’de (1.Cild 313.sayfasında)Hişam ibn Huceyr’den o da Tavus’tan o da İbn Abbas’tan rivayet etmiştir. Yahya ibn Main ve Ahmed ibn Hanbel Hişam’ın zayıf ravi olduğunu hadisinin alınmadığını söylemişlerdir.Aynı şekilde Abdurrezzak tefsirinde Mamar’dan oda İbn Tavus’tan o da babasından naklederek dedi ki; “ İbn Abbas’a soruldu; “ Kim Allah’ın indirdikleri ile hükmetmezse işte onlar kafirlerin ta kendileridir.” Dedi ki İbn Abbas; o küfürdür.

İşte bu İbn Abbas’tan sabit olan sözdür. Ayet umumunadır. Ayetin umumu da bu ayette irade edilenin bu büyük küfre dahil olmasıdır. İşte bu rivayetlerle oynayıp da bu küfürleri meşru göstermeye çalışmak, Allah’ın dinini tebdil edip değiştirmektir.
 
Üst Ana Sayfa Alt