Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Mecnun İken Yaptığım Şikayetin Hükmü Nedir?

irmiya Çevrimdışı

irmiya

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Tüm müminlere es-Selamu Aleyküm ve rahmetullah

Forumda biraz fazla soru sordum bundan dolayı mahcubum ama çetrefilli birçok şey yaşadım.

Ben bir depremzedeyim, depremden önceki ve sonraki süreçte ise mecnun idim. Depremde kiracı olarak oturduğumuz ev yıkıldı. Bizler ise bundan ötürü emniyette şikayetçi olduk dava falan açıldı. Lakin Rabbim beni iyileştirince ve hidayet edince bunun doğru olmadığını tağuta muhakeme olmamam gerektiğini öğrendim. Şu an iyi durumdayım ama mecnun iken yaptığım şikayet için şu an dava açıyorlar ve benimde davaya katılmamı istiyorlar. Şikayetimi geri almalı mıyım? Muhakemeye asla katılmayacağım inşAllah. Şikayeti geri alma işi, yani savcılığa gidip dilekçe vermem doğru mudur? @Abdulmuizz Fida
 
E Çevrimdışı

e.soyler.Tawheed

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ve aleykümselam AbdulMuiz Hocam cevap vermemiş ama ben ilim ehli olarak Buraya yazmak istiyorum bir hatam varsa inşAllah AbdulMuiz hocam beni uyarır.

Öncelikle fetva vermek niyetinde değilim Sadece Bildiklerimi anlatacağım.

Illet ve sebep muhabbetini bilirseniz şeriatı çözmüş olursunuz Bir nevi neyin küfür Neyin haram olduğunu bilirsiniz onun için biraz açık konuşacağım kusuruma bakmayınız kadının ferci cinsel ilişki sırasında her türlü helaldir eşine

Bu bir sebeptir ama kadın Adet dönemine girerken eşi ona yaklaşamaz Bu da bir illettir yani sebep sonradan illete dönüşür.

Eğer kişi Adet döneminde bile bile bu haramın günah olduğunu bildiği halde günaha giriyorsa bu günahtan sorumlu olarak hem günaha girer hem de sorumlu olur yani Allah katında bu durum Onun için çok sıkıntı olur tabii tövbe Temizler o ayrı bir şey


Onun için tekrar hatırlatıyorum ki Adet döneminden önce kadının ferci helaldir. Helal olması bir sebeptir illet ise haram olan şeylerdir.

Allah Azze ve celle bizi sebepten sorumlu kılmaz illetten sorumlu kılar

Adet dönemine girdikten sonra da cinsel ilişki bu anlamda haram olur. Bu ise illettir. Yani illeti bile bile işleyen kişi günah işler ama işlediği günahtan da sorumlu olur.


Dolayısıyla sizin dilekçe vermeniz bir sebeptir hüküm talebi yoktur burada muhakeme dediğiniz olgu hüküm talep etmektir yani mahkemeye gittiğinizde hüküm talep etmek niyetinde olduğunuz için bu mahkeme her türlü küfürdür bu bir illettir Eğer Siz mahkemeye gitmeksizin dilekçe verirseniz Bu bir sebeptir bundan sorumlu olmazsınız Tabii bunu yine de araştıracaksınız ve hocalarımız da benim bu yazımı tasdikleyip o şekilde araştırdıktan sonra kesin bir hüküm alacaksınız ona göre her neyse Çünkü sebepler bazen illete dönüşebilir.


muhakeme meselesinde ise siz diyelim ki içki içseniz bunun haram olduğunu bilmiyorsanız sorumlu olmazsınız yani her ilim ehli bilir ki kimse bundan sorumlu olmaz Mesela Peygamberimizin zamanında kudame ra içkiye helal demişti zan etmişti neyse ama içki haram kılınmıştı buna rağmen sahabe Radıyallahu anhıma küfre girmedi Çünkü burada bir hatası tevil vardı genel olarak baktığımız zaman bu böyledir ki cehaleti mazeret Sayan tüm müslümanlar tağut'a muhakeme olan bir kişiyi tekfir etmezler çünkü onun niyetini bilmezler niyeti razı olmak değilse zaten tekfir edilmez sadece onun küfür olduğunu bilmez o kadar Yani siz ise Mecnun olduğunuzu söylediniz Tabii o zamanlar Eğer gerçekten samimi iseniz küfre girmezsiniz sadece en fazla günaha girersiniz ama mutlak olarak küfre girmiş sayılmazsınız şirk bir küfürdür ama kişi bu küfür günahını bildiği halde işlerse ya da bilmeyip razı olduğu halde işlerse mutlak olarak küfre girer aksine günaha girse de mutlak olarak küfre girmez Tabii bu durum şirkin fiilinin küfür olmadığını göstermez sadece mutlak olarak küfre girmemişsinizdir.


Onun için siz küfre girmediniz korkmanıza hiç gerek yok en fazla günaha girmişsinizdir Ama bunun da tövbesini yaparsınız mutlak olarak küfre girmediniz..


mesela Mekke müşrikleri şirkin şirk olduğunu bilmedikleri halde müşrik idiler şirk bir günahtır çünkü bunlar zaten Allah'tan başka putlara ilah derlerdi ya da bundan razılardı şirklerinden.. Müşrik olmaları bu yüzden Di razı idiler.


Son olarak şunu söylemek istiyorum yazımı bir iki defa okuyup öyle anlayın idrak etmenizi istiyorum Ben bu konuda birkaç arkadaşa daha yardım ettim size de tavsiyem ilme başlangıç Bu benim görüşümdür illet ve sebep meselesini bilmek ile olur illet ve sebep bu meselesini Yukarıda yazdığım gibi çözerseniz Neyin haram olup Neyin haram olmadığını çok rahat anlayabilirsiniz Tabii hiçbir zaman kesin hüküm vermeyin bu haramdır bu helaldir diye ya da bu şirktir bu küfürdür diye ama şirk olarak bilinen bir şey varsa bunu illet meselesini kafanızda hayal ederek düşünerek örneklendirebilirsiniz Ve bu meseleyi idrak ederseniz gerçekten akaidi çözmüş olursunuz Tekfir meselesini çözmüş olursun.


ama dilekçe verip tağut'a şikayeti çekmek bir sebeptir Ben bir ilim ehli olarak Burada küfür olup görmüyorum ama yine de bu meseleyi iyicene derinlemesine araştırıp o şekilde dilekçe verip Mahkemeyi geri çekersiniz ama benim yazımla gidip de dilekçe verip çekmeyin Çünkü bu meseleyi bilen fetva verecek kapasitesinde olan hocalara danışmanız daha iyi olacak Tevhid ehli fetva verebilecek hocalar var onları bulup araştırın Selametle Allah'a emanet olun kardeşim sizin yaşadıklarınızı Ben de yaşadığım için Allah'ın izniyle hani size acıdığım için bu yazıyı yazdım hocaların kardeşlerim ilim ehli kardeşlerim okursa yanlışınim varsa bu benim nefsimdendir doğrularım bu da Rabbimin bana vermiş olduğu ilmindendir Onun için tekrar size nasihatım şudur ilim meselesinde illet ve sebep olgusunu çok iyi öğrenin bilin kafanızda yazdıklarımı yazının örneğini hayal edin canlandırın Mesela size bir örnek vereceğim koyun inek Aslı itibarıyla helaldir Bu bir sebeptir ama Allah kur'an-ı Kerim'de leşi haram kılmıştır koyun inek helal olduğu halde sebep olduğu halde kendi kendine ölürse bu leş olur Bunu yiyemezsin Bu haram olur illet olur işte illet budur yani sebepten illete bir haramlık söz konusu Tıpkı bir kadının cinsel organının fercinin helal olması ama sonradan icabetin harama dönüşmesi gibi işte sebepten illete dönüştü Yani bir örnek daha vereyim mesela okula gitmek küfür değildir bunlar hep sebeptir Unutmayın ki illet haramdır Ya da yerine göre küfürdür Bunlar da yani haram olan şey de ya da sonradan harama ulaşan haram olduğu belli olan şeyler de illettir mesela okula gittiniz bu sebeptir ya puta taparak putun önünde secde ederek okula gitseniz Bu da illet olur sebep illete dönüştü işte bu illet mevzusunu çözün illet haram küfür olan şeydir Tabii bilmeden yaparsan o ayrı bir şey tabii her illet için böyle bir şey söylemeyeceğim Sadece bilinmeyen tağutama muhakeme yada haram olduğunu bilmeden içki içmek gibi günah olsada Allah katında sorumlu olmazsın....


ben bu hadisin sıhhatini bilmiyorum ama sadece okudum İbni hibban olması lazım sadece bir örnek vereceğim ki daha iyi anlayın Rasulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem zamanında bir kadın zina etti peygambere gelince sallallahu aleyhi ve sellem bu kadın bu zinadan dolayı sorumlu olmadı Çünkü eğer bu zinayı etmeseydi o dönemin tağut'u onu öldürecekti işte bunun gibi yani ikrah varsa ya da Bilmeden bir harama girmişsen sorumlu olmazsın hiç korkmadan endişe yapmana gerek yok

Ama şeriatı istemiyorsun demokrasi istiyorsun gibi şekillerde illeti kullanırsan yani muhakeme olursan küfre girersin Hatta küfrün küfür olduğunu bilmesen bile küfre girersin Onun için burada önemli olan kişinin gölüdür.

Sen ise bırak razı olmayın küfrün küfür olduğunu bilmiyor razı değilsin hata yaptın gibi algıla
 
Son düzenleme:
Üst Ana Sayfa Alt