Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Haber Mehmet Balcıoğlu (Ebu Said Yarbuzi) Vefat Etti

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
G Çevrimdışı

Güllü Hilal

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Ebu Said El Yarbuzi olarak bilinen Mehmet Balcıoğlu 19 Aralık 2021 tarihinde hayatını kaybetmiştir. Allah amellerin karşılığını hakkı ile verendir.

Allah tüm Müslümanlara rahmeti ile muamele etsin.
Kendisini çok tanımıyorum. Özellikle rahmet okuöadığınızı hissettim. Bunun sebebi nedir?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Selefiliğin Cübbesiz versiyonu.
Yâni selef akidesinin tağut, hakimiyet, cihad , gibi küfür düzeni ve tağutların boynunu vuran akidenin hassas mevzularında Belam pozisyonunda icra-i faaliyet gösteren;
fakat Allah'ın (c.c.) arşa istivası, namazda elleri kaldırmak, paçaları kısaltmak, kabirden yardım istememek, bid'atlerden sakınmak, hadislere hassasiyet vb. gibi küfür düzenlerinin karışmadığı ve ilgilenmediği mevzularda muvahhid kesilen sözde selefi özde telefi olan bir zattı. Artık akidesi ve amelleriyle başbaşa. 'Rabb'im ıslah etsin' diye öncelerden derdik, bundan sonra faidesi de kalmadı.
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Amin
Ilk defa duyuyorum bu hocayi


Kendisi her ne kadar telefi kesimin tarafinda olsada bana göre Türkiyede selefi menheci getiren (tanitmayi ve gündeme sokmayi kastediyorum) ilk sirada olan kisilerden ve suan selef tevhid inancinda dahi olsa bir cok kisinin zamaninda kesistigi kisidir. Bugün bir evde ya da bir yerde selef üzerine birsey varsa orada abu saidin izi olumlu ya da olumsuz illaki vardir.

Ah abu said ahh... üzüldüm. Cevremde benimle ayni menhecde olan bircogunun hocasiydi. (benim hic bir zaman hocam olmadi- olamadi. ) Ben bir türlü sevemedim, isinamadim. Zira oy mevzusu, askerlik mevzusu yeni degildi. 20 sene önceleri gencken bu mevzulardan dolayi ayrik otu gibi ayrilmistik sükür. Ilimde gercekten (hadis ve fikih ilmini kastediyorum) ender kisilerdendi ama bu ilmi genelde cedelde kullanilirlardi zaten suan selefim diyen bircogunun cedelci olmasinin en büyük sebebi bu hocadir. Bunlarin carkindan cikanlar cedelde son derece maheretli oluyorlar. Ama her ne hikmetse sisteme karsi en ufak bir kimildama dahi göstermezler, gösterenlere de demediklerini birakmazlar.

Abdullah azzamin dedigi gibi sakallari ot olaydi da atlarimiz yeseydi tabiri bunlar icin denir mi, tam da bunlar icin denecek sekilde. Ehveni ser diye diye , hayatinin son dönemlerini bu tür videolarla kirletme yönünden tescillediler.

Üzülüyorum, bir gecmisimiz vardi, üzülüyorum bu tür bir hoca agirlik olarak timurtas hoca gibi sert olup tevhidi yönüyle sapasaglam olsaydi türkiyede tekfir furyasi belkide hic baslamayak suan kendisini selefi menhece nispet eden müslümanlar birbirinden ayri olmayacak belki de güc olarak türkiyede en güclü cemaat , ehli sünnetin merkezi tevhid olacakti. Ne sofiler ne nurcular kalmayacakti.Elestirilerim cok derinsel devam ederdi ama su sekilde bitireyim asla kendi potansiyellerini görmeyen sistem yalakasi olmus kisilerdi.

Rabbim hesap görenlerin en hayirlisidir. Rabbim kalplerimizi tagutlara sevgi olarak bir kil kadar dahi bizleri yanastirmasin. Cünkü cok gördüm insan hadisde derya deniz olsa da nefis taguta meylerderse hadisleri de ayetleri de cok güzel kendi tarafindan yontar.

Allah korusun...

İnnâ lillâhi ve innâ ileyhi râciûn...
 
kalemşur Çevrimdışı

kalemşur

berhedan jiyane
İslam-TR Üyesi
Allah rahmet eylesin her ne kadar çoğu görüşüne katılmasamda Allah günahlarını affetsin.
 
kalemşur Çevrimdışı

kalemşur

berhedan jiyane
İslam-TR Üyesi
islam vefat eden muslümanın arkasından olumsuz konuşmayı helal olmaz kardeşlerim o müslüman bir alim dogrusunu alalım yanlışlarını bırakalım
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
islam vefat eden muslümanın arkasından olumsuz konuşmayı helal olmaz kardeşlerim o müslüman bir alim dogrusunu alalım yanlışlarını bırakalım

kisisel tevhide-imana taalluk etmeyen hatalarini burada konusan var mi? Müslümanlari atese sokacak , tevhidi yerinden oynatacak ve dahi imandan dahi cikarabilecek konularda müslümanlari aydinlatmadan men eden delilin nedir yazarsan biz de ögrenmis oluruz da susasiz.
 
kalemşur Çevrimdışı

kalemşur

berhedan jiyane
İslam-TR Üyesi
kisisel tevhide-imana taalluk etmeyen hatalarini burada konusan var mi? Müslümanlari atese sokacak , tevhidi yerinden oynatacak ve dahi imandan dahi cikarabilecek konularda müslümanlari aydinlatmadan men eden delilin nedir yazarsan biz de ögrenmis oluruz da susasiz.
öncelikle said hoca müslümandı ve islamın günahkar bir müslümanın arkasından onu kötülemeyi yasaklar
Yüce Dinimiz, ölen biri hakkında, dini inancı ne olursa olsun, her yerde, her zaman ve herkes için geçerli olan bir ilke belirlemiştir ki o da şudur:



“ Ölen ya hayırla anılacak, ya iyiliği konuşulacak, ya da ebediyen susulacaktır. Allah’a ve Ahirete imanı olanın başka bir söylem ve eylem içinde olması mümkün değildir . Buhârî, Edeb 31; 85; Rikâk 23; Müslim, İman 74; Lukata 14; Ebu Davud, Edeb 123; Tirmizî, Kıyamet 50;Muvatta’, Sıfatu’n- Nebiyy 22; Müsned, 2/174; 267; 433; 4/31; 5/247; 6/69; 384; 385.





Allah Elçisi, bunun gerekçesini ve doğuracağı sonucu şöyle özetlemiştir:



“ Sakın ölenlerin ardından ve hakkında kötü şeyler konuşmayınız.

Çünkü ölen biri hakkında kötü şeyler konuşmak[2] diriyi rahatsız eder; yaşayanları üzer; ölüye de konuşulan hiçbir şey ulaşmaz


Vakidi, Megazi 2/851; Hâkim, Müstedrek 3/241.




Ebu Bekir, sağlığında Allah Elçisine dil uzatan bir müşrikin kabri yakınından geçerken “Allah bu kabir sahibine lânet etsin!” der. Ebu Bekir’in bu sözünü duyan oğulları da karşılık olarak ona kötü şeyler söyler. Orada bulunan Allah Elçisi, iki tarafı da susturarak şöyle buyurur:



“ Ölen isterse bir müşrik olsun, ölüler hakkında kötü şeyler konuşmak ir Müslüman’a yakışmaz. Konuşulan ölüye ulaşmaz. Ancak yaşayanları incitir; sevenlerini kırar

Vakidi, Megazi 3/925; Belazuri, Ensabü’l- Eşraf 1/368.





“ Ölülerinizi güzellikleri ile anınız; yalnızca iyi taraflarını dile getiriniz. Günah ve kötülüklerini ise gizleyiniz Ebu Davud, Edeb 50/4900; Tirmizî, Cenâiz 34/1019.



“ İçinizden biri vefat ettiği zaman onun bağışlanması için dua ediniz. Ayıplarını ortaya dökmeyiniz; dedikodusunu yapmayınız Ebu Davud, Edeb 50/4899.



“ Ölülerinize sakın dil uzatmayın; hele ki sövüp saymaya kalkmayın. Çünkü onlar dünyada yapmış oldukları kötülüklerinin cezasını çekeceği, iyiliklerinin de ödülünü alacağı en âdil mercie gitmiş bulunmaktadırlar; onların cezalandırılması ya da ödüllendirilmesi size düşmez

Buhârî, Cenâiz 97; Rikâk 42; Fazâilü Ashâbi’n- Nebiyy 5; Müslim, Fazâilü’s- Sahâbe 221

vd; Ebu Davud, Sünnet 10; Tirmizî, Bir 51; Menâkıb 57; Nesâî, Cenâiz 52; Kasâme 23; İbni Mâce,

Mukaddime 11; Dârimî, Siyer 67; Müsned, 1/300; 3/11; 54; 4/252; 6/180.





Kendileri cehennemden kurtulmuş gibi ona buna din ve dindarlık adına dil uzatanların Allah Elçisinin şu uyarısına uymaları gerekir:



“ Bir kişi, bir kişiye lânet eder; imanına yönelik bir söylemde bulunursa bu sözün gökteki görevli melekler tarafından Tanrısal kata ulaşması engellenir ve dünyaya geri gönderilir. Sözü söyleyenle söylenen sözün mutlaka bir sonuca bağlanması gerekir. Eğer kendisine dil uzatılan kişi, böyle bir belayı hak etmiyorsa söz, söyleyene geri döner ve o kişi işlediği suç ve günahın cezasını çeker

Ebu Davud, Edeb 53/4905; Tirmizî, Birr 48/1978.



“ Mümin, kimseyi kötülemez; kimseye lânet okumaz Tirmizî, Birr 48/1977.

Tirmizî, Birr 48/1976.



“ Bu nedenle ey inananlar! Allah adına kimseyi kötülemeye ve lânetlemeye kalkmayın! Sakın Onun adına birini yargılamaya ve cezalandırmaya yeltenmeyin Tirmizî, Birr 48/1977.. Tirmizî, Birr 48/1976.


Peygamberimiz (sav)

"Bir arkadaşınız öldüğü zaman onu bırakın, onu gıybet edip ayıplamayın." buyurmuştur.(Ebu Davud, Sünen, Edeb, 49, IV /275)
Abdullah b. Ömer'den rivayet edilen bir hadiste de

"Ölülerinizin iyiliklerini, güzelliklerini anın ve kötülüklerini sarfı nazar edin." buyurmuştur. (Tirmizi, Sünen, Cenaiz, 33, II/215; Ebu Davud, Sünen, Edeb, 49, IV /275.)
Nitekim,

"Ölülerinize sövmeyiniz." (Buhari, Cenâiz 96.)
 
kalemşur Çevrimdışı

kalemşur

berhedan jiyane
İslam-TR Üyesi
İSLAM'DA ÖLÜNÜN ARKASINDAN KÖTÜ KONUŞULMAZ


Yüce Dinimiz, ölen biri hakkında, dini inancı ne olursa olsun, her yerde, her zaman ve herkes için geçerli olan bir ilke belirlemiştir ki o da şudur:



“ Ölen ya hayırla anılacak, ya iyiliği konuşulacak, ya da ebediyen susulacaktır. Allah’a ve Ahirete imanı olanın başka bir söylem ve eylem içinde olması mümkün değildir . Buhârî, Edeb 31; 85; Rikâk 23; Müslim, İman 74; Lukata 14; Ebu Davud, Edeb 123; Tirmizî, Kıyamet 50;Muvatta’, Sıfatu’n- Nebiyy 22; Müsned, 2/174; 267; 433; 4/31; 5/247; 6/69; 384; 385.





Allah Elçisi, bunun gerekçesini ve doğuracağı sonucu şöyle özetlemiştir:



“ Sakın ölenlerin ardından ve hakkında kötü şeyler konuşmayınız.

Çünkü ölen biri hakkında kötü şeyler konuşmak[2] diriyi rahatsız eder; yaşayanları üzer; ölüye de konuşulan hiçbir şey ulaşmaz


Vakidi, Megazi 2/851; Hâkim, Müstedrek 3/241.




Ebu Bekir, sağlığında Allah Elçisine dil uzatan bir müşrikin kabri yakınından geçerken “Allah bu kabir sahibine lânet etsin!” der. Ebu Bekir’in bu sözünü duyan oğulları da karşılık olarak ona kötü şeyler söyler. Orada bulunan Allah Elçisi, iki tarafı da susturarak şöyle buyurur:



“ Ölen isterse bir müşrik olsun, ölüler hakkında kötü şeyler konuşmak ir Müslüman’a yakışmaz. Konuşulan ölüye ulaşmaz. Ancak yaşayanları incitir; sevenlerini kırar

Vakidi, Megazi 3/925; Belazuri, Ensabü’l- Eşraf 1/368.





“ Ölülerinizi güzellikleri ile anınız; yalnızca iyi taraflarını dile getiriniz. Günah ve kötülüklerini ise gizleyiniz Ebu Davud, Edeb 50/4900; Tirmizî, Cenâiz 34/1019.



“ İçinizden biri vefat ettiği zaman onun bağışlanması için dua ediniz. Ayıplarını ortaya dökmeyiniz; dedikodusunu yapmayınız Ebu Davud, Edeb 50/4899.



“ Ölülerinize sakın dil uzatmayın; hele ki sövüp saymaya kalkmayın. Çünkü onlar dünyada yapmış oldukları kötülüklerinin cezasını çekeceği, iyiliklerinin de ödülünü alacağı en âdil mercie gitmiş bulunmaktadırlar; onların cezalandırılması ya da ödüllendirilmesi size düşmez

Buhârî, Cenâiz 97; Rikâk 42; Fazâilü Ashâbi’n- Nebiyy 5; Müslim, Fazâilü’s- Sahâbe 221

vd; Ebu Davud, Sünnet 10; Tirmizî, Bir 51; Menâkıb 57; Nesâî, Cenâiz 52; Kasâme 23; İbni Mâce,

Mukaddime 11; Dârimî, Siyer 67; Müsned, 1/300; 3/11; 54; 4/252; 6/180.





Kendileri cehennemden kurtulmuş gibi ona buna din ve dindarlık adına dil uzatanların Allah Elçisinin şu uyarısına uymaları gerekir:



“ Bir kişi, bir kişiye lânet eder; imanına yönelik bir söylemde bulunursa bu sözün gökteki görevli melekler tarafından Tanrısal kata ulaşması engellenir ve dünyaya geri gönderilir. Sözü söyleyenle söylenen sözün mutlaka bir sonuca bağlanması gerekir. Eğer kendisine dil uzatılan kişi, böyle bir belayı hak etmiyorsa söz, söyleyene geri döner ve o kişi işlediği suç ve günahın cezasını çeker

Ebu Davud, Edeb 53/4905; Tirmizî, Birr 48/1978.



“ Mümin, kimseyi kötülemez; kimseye lânet okumaz Tirmizî, Birr 48/1977.

Tirmizî, Birr 48/1976.



“ Bu nedenle ey inananlar! Allah adına kimseyi kötülemeye ve lânetlemeye kalkmayın! Sakın Onun adına birini yargılamaya ve cezalandırmaya yeltenmeyin Tirmizî, Birr 48/1977.

[11] . Tirmizî, Birr 48/1976.




Peygamberimiz (sav)


"Bir arkadaşınız öldüğü zaman onu bırakın, onu gıybet edip ayıplamayın." buyurmuştur.(Ebu Davud, Sünen, Edeb, 49, IV /275)
Abdullah b. Ömer'den rivayet edilen bir hadiste de

"Ölülerinizin iyiliklerini, güzelliklerini anın ve kötülüklerini sarfı nazar edin." buyurmuştur. (Tirmizi, Sünen, Cenaiz, 33, II/215; Ebu Davud, Sünen, Edeb, 49, IV /275.)
Nitekim,

"Ölülerinize sövmeyiniz." (Buhari, Cenâiz 96.)
 
S Çevrimdışı

Salim Suheyb

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Selefiliğin Cübbesiz versiyonu.
Yâni selef akidesinin tağut, hakimiyet, cihad , gibi küfür düzeni ve tağutların boynunu vuran akidenin hassas mevzularında Belam pozisyonunda icra-i faaliyet gösteren;
fakat Allah'ın (c.c.) arşa istivası, namazda elleri kaldırmak, paçaları kısaltmak, kabirden yardım istememek, bid'atlerden sakınmak, hadislere hassasiyet vb. gibi küfür düzenlerinin karışmadığı ve ilgilenmediği mevzularda muvahhid kesilen sözde selefi özde telefi olan bir zattı. Artık akidesi ve amelleriyle başbaşa. 'Rabb'im ıslah etsin' diye öncelerden derdik, bundan sonra faidesi de kalmadı.

Hocam bir sorum olacak tamamen öğrenmek için soruyorum vefat eden hocayı duymuştum ama hiç tanımıyorum.

Özellikle oy kullanma meselesinde görüşleri Abdullah yolcuyla benzeşiyor Allahu alem ama Abdullah yolcuya biraz daha ılımlı yaklaşıyorsunuz bunun sebebi nedir.

Allah razı olsun.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Hocam bir sorum olacak tamamen öğrenmek için soruyorum vefat eden hocayı duymuştum ama hiç tanımıyorum.

Özellikle oy kullanma meselesinde görüşleri Abdullah yolcuyla benzeşiyor Allahu alem ama Abdullah yolcuya biraz daha ılımlı yaklaşıyorsunuz bunun sebebi nedir.

Allah razı olsun.
Ecmâin kardeşim;
Abdullah Yolcu'nun hakimiyet konusunda sıkıntısı aynı (hatta daha beter) olsa da ;
cihada , Şehid Usame bin Ladin'e ve Tağut Suud rejimine bakışı sebebiyle bu Kralcılardan daha ehvendir.


28544


 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt