Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Müftü'den Israil Için Özel Fetva

Z Çevrimdışı

zor sevda

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Suudi Arabistan Kralının danışmanı müftü Abdulmuhsin Abikan İsrailli askerlerin esir alınma konusuna hakkında şunları söyledi:
02 Kasım 2011 / 14:58

http://www.tevhidhaber.com/news_detail.php?id=67709


Suudi Arabistan Kralının danışmanı vahabi müftü “Abdulmuhsin Abikan” Suudi Arabistan'ın ünlü mutedil alimlerinden Şeyh Avz Karni'nin İsrail askerlerini esir alanlara 100 bin dolar ödül vereceğini açıklamasına tepki göstererek Şeyh Karni'nin görüşlerini reddetti.

Şeyh Abikan, bu tür açıklamaları reddederek şunları söyledi: “İsrailli askerlerin yakalanarak esir alınması için ödüller konulması, Arabistan kralının otoritesine karşı gelmek anlamına gelmektedir ve böyle bir girişimde bulunmak haramdır!”

Her türlü cihat girişiminin ve Filistinlilere mali yardımlarda bulunmanın Suudi Arabistan Kralının iznine bağlı olduğunu iddia eden vahabi alim şunları söyledi: “Veliyi Emrin (Arabistan'ın fasit kralını kast ediyor) izni olmadan bu tür girişimlerde bulunmak şer'en, aklen ve örfen doğru değildir. Bu girişim Arabistan'ın zararınadır. Ve maalesef bu konu Arabistan'ın prestijine ve Müslümanlara darbedir.

Bilindiği gibi geçtiğimiz günlerde Hamas'ın elinde bulunan İsrailli bir esir askerin karşılığında Filistinli bin esir özgürlüğüne kavuşmuştu. Bu esir takasıyla Arap ülkelerinde İsrail zindanlarında bulunan binlerce esirin kurtarılması için İsrailli askerlerin esir alınması düşüncesi doğmuş ve destek görmüştü.

Suudi Arabistan'ın alimlerinden Şeyh Avz el Karni de bu girişimi destekleyerek esir alınacak her İsrailli asker için 100 bin dolar ödül vereceğini duyurmuştu. Şeyh Karni'nin bu açıklamaları medyada yayılınca Suudi Arabistan'ın bir başka alimi “Halit bin Telal” da rakamı arttırarak esir alınan her bir İsrail askeri için 900 bin dolarak ödül vereceğini açıklamış ve böylelikle toplam ödül miktarı 1 milyon doları bulmuştu.
abna
 
U Çevrimdışı

Umm Abiha

Üye
İslam-TR Üyesi
"Arabistan kralının otoritesine karşı gelmek anlamına gelmektedir ve böyle bir girişimde bulunmak haramdır!"
"..Ve maalesef bu konu Arabistan'ın prestijine ve Müslümanlara darbedir."

Yardım Yardım diye inleyen kız çocuğunun hangi dilsiz, elsiz şeytanların yandaşlığıyla öldürüldüğü sorulduğu zaman !!!!
Veyl Olsun Kral Kullarına!
Yuh Olsun ahireti ardılarına atıp dünyalık menfaatleri için çanak yalayanlara!
 
S Çevrimdışı

sehit58

Üyeliği İptal Edildi
Banned
"Arabistan kralının otoritesine karşı gelmek anlamına gelmektedir ve böyle bir girişimde bulunmak haramdır!"
"..Ve maalesef bu konu Arabistan'ın prestijine ve Müslümanlara darbedir."

Günahdır.....Bu videolara bakin ve bana deyin bu günah mi degil mi?



Simdi söyleyin hangisi haramdir?



Allah her zaman dogru gidenlerin yollarindanda.............
 
portalkal Çevrimdışı

portalkal

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Yağ tulumlatı yedikleri ümmetin mallarını görünce cehennem neden var 1 kere daha anlamlandırıyorum zihnimde
 
E Çevrimdışı

ebu muvahhid

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Allah belasini vetsin musluman gorumlu kafirleri halak etsin insallah nasil bi zihniyet birde bize kabedeki imamlarin arkasinda neden namaz kilinmadini soruyorlar bunlar krala tapiyorlar allaha degil dedinmi ver yansin bis ahmak kafirler allah sizin gibileri helak etsin insallah
 
feto Çevrimdışı

feto

Üye
İslam-TR Üyesi
benim anlıyamadığım suud vehhabidir,yeni selefilikte burdan çıkmıştır..forumsa maşaAlllah bunlarla dolu hatta vehhabiyim diyende bayağı var gördüğüm kadarıyla..o hallde vehhabi kıralına niye karşılar onu anlıyamadım..
 
TekDinİslam Çevrimdışı

TekDinİslam

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
benim anlıyamadığım suud vehhabidir,yeni selefilikte burdan çıkmıştır..forumsa maşaAlllah bunlarla dolu hatta vehhabiyim diyende bayağı var gördüğüm kadarıyla..o hallde vehhabi kıralına niye karşılar onu anlıyamadım..

İnşallah forumda daha fazla vakit geçirirsin de Tevhidi öğrenirsin...

Ama genelde öyle olmuyor. Tayyip destekçisi Cübbeli tayfadan gençler geliyor bir iki küfür edip banlanıp gidiyorlar.

Allah sana da bana da Hidayeti nasip etsin. Amin
 
EBU HANİFE Çevrimdışı

EBU HANİFE

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
benim anlıyamadığım suud vehhabidir,yeni selefilikte burdan çıkmıştır..forumsa maşaAlllah bunlarla dolu hatta vehhabiyim diyende bayağı var gördüğüm kadarıyla..o hallde vehhabi kıralına niye karşılar onu anlıyamadım..
Aramizda Fark War:cool:
 
M Çevrimdışı

Muvahhid Mücahid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
benim anlıyamadığım suud vehhabidir,yeni selefilikte burdan çıkmıştır..forumsa maşaAlllah bunlarla dolu hatta vehhabiyim diyende bayağı var gördüğüm kadarıyla..o hallde vehhabi kıralına niye karşılar onu anlıyamadım..
Aslında soru sorarken cevabı vermişsin.Biz taassubçu değiliz.Tüm tağutlara karşıyız.Suud Tağutu veya Türkiye Tağutu olması farketmiyor.Ayrıca şunu da belirtmek gerekiyor:Vahhabi diyorsun da biz kendimizi Vahhabi değil selefi olarak nitelendiriyoruz.Eğer biraz tevhidi öğrenirsen öcü gibi gösterilen selefiliğin aslında gerçekte ne olduğunu anlardın..
 
dogeradem Çevrimdışı

dogeradem

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
kısaca gerçek selefiler Allah ve Rasulun yoluna sımsıkı sarılanlardır / cihad da bunun içinde hayatta ve benzeri herşey de..

yalancı selefilik ise mezhepsizlik , alimleri - şehidleri ve diğer İslam önderlerini tanımayıp biz sadece selefe uyarız deyip İslamın getirdiği ciddiyetten uzak ve güya bu hayatta rahat yaşama isteği ..

benim anladığım bu ..
 
S Çevrimdışı

SÖZVERDİK

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Aslında soru sorarken cevabı vermişsin.Biz taassubçu değiliz.Tüm tağutlara karşıyız.Suud Tağutu veya Türkiye Tağutu olması farketmiyor.Ayrıca şunu da belirtmek gerekiyor:Vahhabi diyorsun da biz kendimizi Vahhabi değil selefi olarak nitelendiriyoruz.Eğer biraz tevhidi öğrenirsen öcü gibi gösterilen selefiliğin aslında gerçekte ne olduğunu anlardın..

Kardeş tağutu red etmek imanın gereği,ben kendim hanifi mezhebini amelde taklid ediyorum, selefilik nası yani mezheb imamlarını amelde taklid ediyomusunuz
 
M Çevrimdışı

Muvahhid Mücahid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeş tağutu red etmek imanın gereği,ben kendim hanifi mezhebini amelde taklid ediyorum, selefilik nası yani mezheb imamlarını amelde taklid ediyomusunuz
Kardeş biz kuran ve sünnete hangisi daha uygunsa o görüşleri alıyoruz.Yani Selef(mezhep) imamları bizim imamlarımızdır.Biz bu imamların kuran ve sünnete uygun görüşlerini alır eğer uymayan görüşleri varsa bunları terk ederiz.Zaten imam ebu hanife imam şafi de böyle demiş.Yani biz bir mezhebi körü körüne taklit etmiyoruz ama mezhepleri de inkar etmiyoruz.Bak imam ebu ebu hanifenin öğrencileri bu kan meselesinde imam şafiyle görüşüyorlar ve imam şafinin delilini görüyorlar ve ona uyuyorlar.Bizim yapmamız gereken de budur.Mezhepler arasında ihtilafın nedenlerinden birisi de hadislerin imama ulaşıp ulaşmama meselesidir.Yani bir imama o hadis ulaşmamış olabilir çünkü o dönem malum yolculuklar uzun sürer , bugünkü gibi elimizin altında imkanlar yoktur.İşte o hadis o imama ulaşmadığı için imam bunu reddedebilir.Ama diğer bir imama bu hadis ulaştığında o alim ona tabi oluyor ve bizim de ona tabi olmamız gerekiyor.Sonuç olarak selefiler mezhep imamlarını kendi imamları olarak görür onların kuran ve sünnete uyan görüşlerini alır eğer uymayan görüşleri varsa uymaz.
 
S Çevrimdışı

SÖZVERDİK

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeş biz kuran ve sünnete hangisi daha uygunsa o görüşleri alıyoruz.Yani Selef(mezhep) imamları bizim imamlarımızdır.Biz bu imamların kuran ve sünnete uygun görüşlerini alır eğer uymayan görüşleri varsa bunları terk ederiz.Zaten imam ebu hanife imam şafi de böyle demiş.Yani biz bir mezhebi körü körüne taklit etmiyoruz ama mezhepleri de inkar etmiyoruz.Bak imam ebu ebu hanifenin öğrencileri bu kan meselesinde imam şafiyle görüşüyorlar ve imam şafinin delilini görüyorlar ve ona uyuyorlar.Bizim yapmamız gereken de budur.Mezhepler arasında ihtilafın nedenlerinden birisi de hadislerin imama ulaşıp ulaşmama meselesidir.Yani bir imama o hadis ulaşmamış olabilir çünkü o dönem malum yolculuklar uzun sürer , bugünkü gibi elimizin altında imkanlar yoktur.İşte o hadis o imama ulaşmadığı için imam bunu reddedebilir.Ama diğer bir imama bu hadis ulaştığında o alim ona tabi oluyor ve bizim de ona tabi olmamız gerekiyor.Sonuç olarak selefiler mezhep imamlarını kendi imamları olarak görür onların kuran ve sünnete uyan görüşlerini alır eğer uymayan görüşleri varsa uymaz.

Benim anladığım bütün mutlak müştehid imamları amelde taklid ediyosunuz, Hangisi edille erbaa uygunsa onla amel ediyosunuz,
 
E Çevrimdışı

Ebu.Cendel

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Benim anladığım bütün mutlak müştehid imamları amelde taklid ediyosunuz, Hangisi edille erbaa uygunsa onla amel ediyosunuz,
İnsanlar vakıf olamadıkları meselelerde Müctehid imamların görüşlerine bakmak zorunda kalır.Bende kendim şahsen İmam Ebu Hanife'ye göre amel ediyorum.Burda aslolan şu.Kuran ve Sünnet.Mesele aslında bukadar basit.vesselam
 
feto Çevrimdışı

feto

Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeş biz kuran ve sünnete hangisi daha uygunsa o görüşleri alıyoruz.Yani Selef(mezhep) imamları bizim imamlarımızdır.Biz bu imamların kuran ve sünnete uygun görüşlerini alır eğer uymayan görüşleri varsa bunları terk ederiz.

hem dört mezheb'e uyacaksın hemde uygun görüşleri varsa alırız yoksa terk ederiz..bu nasıl oluyor o zaman siz yeni bir mezhebe tabi oldunuz,uygun olmayanı demek varki terk ediyorsunuz..veya daha üst bir merci olsa gerek taklitteki imamınız..
 
E Çevrimdışı

Ebu.Cendel

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
hem dört mezheb'e uyacaksın hemde uygun görüşleri varsa alırız yoksa terk ederiz..bu nasıl oluyor o zaman siz yeni bir mezhebe tabi oldunuz,uygun olmayanı demek varki terk ediyorsunuz..veya daha üst bir merci olsa gerek taklitteki imamınız..
Kendi ağzınla diyorsun be kardeş.Uygun olmayan bir görüş varsa eğer almamak efdal değilmi yani ???


İnsanlar vakıf olamadıkları meselelerde Müctehid imamların görüşlerine bakmak zorunda kalır.Bende kendim şahsen İmam Ebu Hanife'ye göre amel ediyorum.Burda aslolan şu.Kuran ve Sünnet.Mesele aslında bukadar basit.vesselam
 
EBU HANİFE Çevrimdışı

EBU HANİFE

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
hem dört mezheb'e uyacaksın hemde uygun görüşleri varsa alırız yoksa terk ederiz..bu nasıl oluyor o zaman siz yeni bir mezhebe tabi oldunuz,uygun olmayanı demek varki terk ediyorsunuz..veya daha üst bir merci olsa gerek taklitteki imamınız..
Dort mezhebe gorede amel eden bir insan(bu isi ciddiyetle yapan icin) Haram mi islemis olur veyahud Bidat mi?Yoksa?

Bu soruya bi cevap ver deliliyle?akli bi cevap istemiyorum.
 
E Çevrimdışı

Ebu.Cendel

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
@EBU HANİFE Akhi ben Mesela imam ebu hanifeye göre amel ediyorum,Çünkü güç yetiremiyorum müctehid imamları takib ediyorum.
Bir insanın herşeyi en ince ayrıntısına kadar bilip kendi tahlilleriyle amel etmesi için Müctehid olması lazım gelmez mi ?
 
Üst Ana Sayfa Alt