Acaba bunlara sormak lazım: Şeyh Muhammed bin Abdulvehhab r.h. , sizlere ateşe girin deseydi girermiydiniz? Elbetteki girmmezdiniz heralde. O zaman neden Kuran'ı ve Sünnet'i terk edip onun sözü sandığınız uyduruk nakiller için bir sürü temiz inançlarını değiştirdiniz. Allah c.c. Ademoğullarının hepsinden Şirk işlememelerine dair söz almıştır. Buda Araf suresinde açıklanmıştır. Allah c.c. şöyle buyurmuştur: (172) Hani Rabbin, Ademoğullarından onların bellerinden soylarını dışarı aldı ve Ben sizin Rabbiniz değil miyim? diyerek kendilerini birbirine şahit tutmuştu da onlar da «Evet şahidiz» demişlerdi. Allah kıyamet günü şöyle diyemeyesiniz diye bunu böyle yaptı; «bizim bundan haberimiz yoktu.» (173) Ya da şöyle diyemeyesiniz diye; «Vaktiyle atalarımız müşrik olmuşlardı, biz onlardan sonra gelen kuşaklardık, bizi eğri yola sapanların yaptıklarından dolayı mı mahvedeceksin?» (174) İşte ayetlerimizi böyle ayrıntılı biçimde anlatıyoruz ki, ola ki doğru yola dönerler. Derim ki: İşte Allah c.c. ayetleri böyle açıkça beyan ettikten sonra, nasılda bizim bir sürü kardeşimiz böyle uyduruk nakilleri ele alarak, Kuran'a ters düşüp, bir tane alim dedi diye görüşlerini değiştirirler anlıyamıyorum doğrusu. Allah bütün Müslümanları ıslah eylesin! Unutulmasın ki, bu zikrettiğim Misak ayetleri diye bilinen ayetleri açıklayan çok fazla Hadis ve ulema sözü vardır. Ama bu kısa risale, bu meselelerin hepsini zikretmek için değildir. Yine bu ayetin büyük şirkte mazeret olmadığını söyleyen alimlerden biriside İmam Muhammed bin Abdulvehhab'tır. Bu konudaki nakilinide başka yerde zikrederiz inşallah. Geçmişte naklettiğimiz nakli destekleyen Şeyh Muhammed bin Abdulvehhab'ın başka sözleri: Geçmişte Şeyh Muhammed'in Kafir'leri tekfir etmediği şüphesinin batıl ve uydurma olduğunu gördük. Şimdi ise başka sözlerinide destek alarak imamın kabirlere tapanlar hakkındaki görüşünü öğrenelim inşallah. :الله همحر لاقو ،هريغ وأ ربق دنع يتأيف ارفس ديري اذه :ءاخرلاو ةدشلا يف الله ريغ ءاعد نم مويلا سانلا يف ثدح اميف هنأ ،ءايلولأا نم يلو وا ل ل ه كمحرأ ءايبنلأا نم يبنب وأ نامسلا وأ رداقلا دبعب ثيغتسيف رحبلا وأ ربلا يف ةدشلا هقحلت اذهو ركفتف .هبهني نم ىلع هلامب هيلع لخديف .ةدشلا هذه نم هيجني نأ ،م ويقلا يحلا كرتتو ازجاع اتيم اقولخم وعدت فيكف ؛ةدابعلا نم ءاعدلا نأ فرعتو ،دوبعملا :وه هللإا نأ فرعت تنك نإ :لهاجلا اذهل لاقيف كلذ نأ نظيو ،ههاجو هتعافش ينعفنتو الله دنع يل عفشي حلاصلا دبعلا اذه نكلو ،الله ديب رملأا نإ :كرشملا اذه لوقيف ؟ريدقلا ميحرلا فوؤرلا . )ةيضملا رهاوجلا باهولا دبع نب دمحم خيشلا تافلؤم ةعوسوم ( كرشلا نم هملسي İmam r.h. şöyle demiştir: İşte –Allah sana rahmet eylsin– zorluk ve rahatlık anlarında Allah'tan başkalarına dua eden şu insanların halini düşün! Şu gider yolculuk yapar ve kabre veya başka bir şeye gider(yolculuk yapar). Sonra da parasını almak isteyen birisi yanına gelir (ve böylelikle Allah'tan başkasına dua eder). Bu kişi bunu karadayken yapar. Veya Denizde de zorluk anından kurtulmak için Abdulkadir veya Semman veya bir Peygamber veya Evliya'lardan bir Evliya'yı çağırır(Allah'a dua edeceğine onlara dua eder). (Bunu yapan) Bu Cahil kişiye denir ki: Sen ''İlah''ın tapılınan olduğunu biliyorsan, Dua'ninda İbadet olduğunu Bunun üzerine bu biliyorsan, bu durumda nasıl yaratık ve ölü olan bir acize dua edip, Kayyum, Hay, Rauf, Rahim ve Kadir olan (Allah'ı) bırakabilirsin ki? : İşler Allah'ın elindedir. Ama bu Salih kul, benim için Allah katında şefaatçidir. Müşrik der ki Onun cahı ve şefaatı bana fayda verir .Bu kişi bu yaptığının onu Şirk'ten kurtaracağını sanar. Kaynak: Şeyh Muhammed bin Abdulvehhab'ın, el-Cevahirul Mudiyye adlı eserinden naklen. Derim ki: İşte nasılda Cahil kişinin mazeretsiz bir Müşrik olduğunu açıkladı! يبن لاو برقم كلمل قح اهيف سيل ،اهلك ةدابعلاب الله دارفإ :مهرخآ ىلإ مهلوأ نم لسرلا هيلإ تعد يذلا ديحوتلا نأ :ملعاف ل ا كلذ نمف .مهريغ نع لاضف لسرم اعد مث ، اراهنو لايل الله دبع نمف ؛ } ادحأ الله عم وعدت لاف لِلّ دجاسملا نأو {:ىلاعت لاق امك ،هايإ لاإ ىعدي دبع وأ ريبزلا ربق دن :الله همحر لاقو ع مويلا نوكرشملا لعفي امك ،وعدملا وه هللإا نلأ ،الله لاإ هلإ لا نأ دهشي ملو ،نينثا نيهلإ ذختا دقف ،هربق دنع ايلو وأ ايبن :ىلاعت لاق امك ،نينثا نيهلإ لعج دقف هريغ وأ يبنل حبذ مث ،ةيحض فلأ لِلّ حبذ ن .سقف اذه ىلعو ،حبذل مو .هريغو ديز ربق دنع اذه لبق لعفي امكو ،مهريغ وأ رداقلا ا :وه كسنلاو ،ةيلآا } نيملاعلا بر لِلّ يتاممو يايحمو يكسنو يتلاص نإ لق { İmam r.h. şöyle demiştir: Bil ki: İlkten sona kadar olan Peygamberlerin davet ettikleri Tevhid: Tamamıyla ibadeti Allah'a has kılmak idi. Bunda ne bir büyük Kral'a, nede gönderilmiş bir Peygambere verilen bir hak yoktur, bunlardan daha basit kişiler için ise (Kral ve Peygamber gibi Alah'a ibadet etmede alacakları hiç bir payları yoktur). İşte bu (Peygamberlerin davetlerinden) bazısıda: Ondan başkasına dua edilmemesi olduğudur. Allah c.c. şöyle buyurmuştur: (Mescid'ler Allah'ındır. Orada Allah'tan başkasına dua edilmez)(Cin suresi 18.ayet) Birisi sabah akşam Allah'a ibadet etsin, sonrada kabirde bir Peygambere veya bir Veli'ye dua etsin, bu durumda iki tane ilah edinmiştir. ''Allah'tan başka bir İlah yoktur''a şehadet getirmemiştir(inanmamıştır). Çünkü İlah, dual edilendir. eğer birisi Müşrikler Zübeyr'in ve Abdulkadi r'in ve başkalarının kabirlerinde yaptıkları gibi. Nasıl ki bu gün Allah için yüz tane kurban kessin, sonra da bir Peygambere veya bir başkasına kessin, bu durumda iki tane , hayatım ve ölümüm tüm İşte . Nasıl ki Allah'ın şöyle dediği gibi: (De ki: benim namazım, Nusuk'um ilah edinmiştir varlıkların Rabbi olan Allah içindir.)(Ensam suresi 162.ayet). Nusuk'ta: (Kurban) Kesmektir. İşte sen buna (diğer meseleleri) kıyas et. هلإ لا لوقل دحاجلا كرشملا وهف ،هريغ الله عم اهيف لعج نمو .الله لاإ هلإ لا نأ دهش يذلا وهف ،هريغ اهيف كرشي ملو ،لِلّ تادابعلا لأسملا هذهو .مه ام ليلقو ،ثيدحلا يف نيروكذملا ءابرغلا لاإ ،اهبراغمو ضرلأا قراشم قبط دق ،مويلا هركذأ يذلا كرشلا اذهو .الله لاإ ل ا ة .)ةيصخشلا لئاسرلا باهولا دبع نب دمحم خيشلا تافلؤم ةعوسوم ( صلخأ نمف بهاذملا لك نم ملعلا لهأ نيب اهي ف ف ل اخ İşte kim ibadetlerini Allah için ihlaslı kılarsa, onunla birlikte hiç bir ortak koşmazsa, bu kişidir ki ''Allah'tan başka bir İlah yoktur'' diye şehadet etmiştir. Kimde Allah ile başkasını ortak koşarsa, o kişi ''Allah'tan başka bir İlah yoktur''u inkar etmiş bir Müştir İşte bu anlattığım Şirk d 'tir. e bu gün doğuyu ve batıyı sarmış götürüyor. (Muvahhidler ise) Sadece Hadis'te zikredilen o gariplerdir. Onlarda ne adar azlardır! İşte bu mesele de bütün ilim mezhepler arasında hiç bir ihtilaf yoktur. Kaynak: Şeyh Muhammed'in yazdığı er-Resailuş Şahsiyye adlı eserine bak. Derim ki: İşte nasıl bu puta tapan pisliklerin Müşrik olduğunu söyledi? Cahil ile başkalarını asla ayırmadı. Hatta bizzat Allah'tan başkasına dua edenin inkarcı bir Müşrik olduğunu zikretti! Hatta Dünya'daki herkesin Kafir olduğunu açıkladı! Subhanallah! Ama hala kimileri bu imamın sözlerini anlıyamıyorlar