Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Müslüman ve ehli kitap disinda yasak olan evliliklerin hükmü

Mukim Çevrimdışı

Mukim

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Yani şimdi böyle bir sorunun ne manası var? Ayrıca sorduğun sorunun konuşulan mevzuyla alakası yok. Adam zaten helal olan kimse ile evlenmiş, mehri sonra vermezsede zina etmiş olur. Bunun haram olan kişilerle evlenmekle alakası ne? Dediğim gibi böyle sorular sormak yerine, ortaya birşey koyarak konuşursak daha anlaşılır olabilir.

çok alakası var verdiğin hükmün nerelere gittiğini gösterir. Mehir vermeyen ve biçmeyen (gerdeğe girmiş) adamın nikahı düşer, öyle değil mi?. Düştüğüne göre nikah, nikah olmaz ve zina sayılır ama o karısını helal görmeye devam eder. E bu halde o da kafir olur çünkü nikahlı olmadığı halde karısını helali görür. Öyle değil mi?
 
S Çevrimdışı

sayfullah571

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
çok alakası var verdiğin hükmün nerelere gittiğini gösterir. Mehir vermeyen ve biçmeyen (gerdeğe girmiş) adamın nikahı düşer, öyle değil mi?. Düştüğüne göre nikah, nikah olmaz ve zina sayılır ama o karısını helal görmeye devam eder. E bu halde o da kafir olur çünkü nikahlı olmadığı halde karısını helali görür. Öyle değil mi?

Şu dediğin cidden hem saçma, hem de alakasız, bunun ne alakası var? Bence böyle boş sorularla konuyu bulandırma, ortaya birşey koy, bizde tamam diyelim. Ayrıca yine belirtiyorum, ben bu adam helal gördüği için malı alındı görüşündeyim.
 
Ö Çevrimdışı

önce iman

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
selamun aleykum kardesler önce sözüm sakalli kardese arkadas kisinin niyetine esas almis ama hukuk niyetinden daha ziyade hukuk bu konuda ne diyor burasi bakilir. sizin mantikla bakarsak o zamanda maide 44 tevil edebilirmiyiz? yani adam bize iyi hizmet etsin diye ? islam gelsin diye misal ?
olmaz neden oy vermek temsil etmek ve temsil edilmektir. hangi konuda temsil ediyor veya edilyorsaniz karsi tarafla ayni degeryargilarina tasimaniz gerekir. dolayisiyla burada baska niyet degil hukuken yapmis oldugunuz amel ne anlama geliyor burasi belirler sizin verdigniz misalaler iste malina yemek , dünya cikari icin bunlar hicbirzaman baglayici degildir Hakimin huzurunda
sunuda hatirlatayim maide 44 misal verirkende sizin sahsiniza yönelik yazmadim yapmis oldugunuz mantik hukuki alanda ne kadar tutarsiz olduguna göstermek icin yoksa benim niyetim kimseyi uzaktan yargilamak degil
sayfullah 571 kades konuya anlamis oda galba biraz hukuk okudugu belli sagolsun hem ben sonra benim ilmi arastirmalarim bunu yazmama gerektirdi diye konuya bagladim hem sonrada yazisma uslubunada dikkat edelim basta ben ve herkez madem islam dininin davetcileri olmak istiyorsak

selamlarimla
 
Mukim Çevrimdışı

Mukim

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
selamun aleykum kardesler önce sözüm sakalli kardese arkadas kisinin niyetine esas almis ama hukuk niyetinden daha ziyade hukuk bu konuda ne diyor burasi bakilir. sizin mantikla bakarsak o zamanda maide 44 tevil edebilirmiyiz? yani adam bize iyi hizmet etsin diye ? islam gelsin diye misal ?
olmaz neden oy vermek temsil etmek ve temsil edilmektir. hangi konuda temsil ediyor veya edilyorsaniz karsi tarafla ayni degeryargilarina tasimaniz gerekir. dolayisiyla burada baska niyet degil hukuken yapmis oldugunuz amel ne anlama geliyor burasi belirler sizin verdigniz misalaler iste malina yemek , dünya cikari icin bunlar hicbirzaman baglayici degildir Hakimin huzurunda
sunuda hatirlatayim maide 44 misal verirkende sizin sahsiniza yönelik yazmadim yapmis oldugunuz mantik hukuki alanda ne kadar tutarsiz olduguna göstermek icin yoksa benim niyetim kimseyi uzaktan yargilamak degil
sayfullah 571 kades konuya anlamis oda galba biraz hukuk okudugu belli sagolsun hem ben sonra benim ilmi arastirmalarim bunu yazmama gerektirdi diye konuya bagladim hem sonrada yazisma uslubunada dikkat edelim basta ben ve herkez madem islam dininin davetcileri olmak istiyorsak

selamlarimla

Eğer sen buna İslami hukuk yani fıkıh diyorsan yanılıyorsun bu konu akideye girer. Ve ayrıca kişinin niyetini esas alan sensin ben değil. Bu konuya ilmi demende tuhaf uzaktan yakından alakası yok mantık yürütüyorsun. Sayfallah kardeş her konuda olduğu gibi bu konudada meseleye akide yönünden bakıyor fıkhı sorulara cevap vermekten veya fıkhı meseleleri konuşmaktan kaçıyor ve kaçınıyor dikkat edersen. Sözlerimi Maide 44 ışığında örneklendirmek tam bir saçmalıktır. Bak sen böyle delilsiz, mesnedsiz mantıka dayalı konuşursan seninle münazaraya girmem. Ne ilmi araştırmalar yapıyorsun bilmiyorum ama lüzumsuz ve seni aşan ilimlerle iştigal olduğun kesin.
 
S Çevrimdışı

sayfullah571

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Eğer sen buna İslami hukuk yani fıkıh diyorsan yanılıyorsun bu konu akideye girer. Ve ayrıca kişinin niyetini esas alan sensin ben değil. Bu konuya ilmi demende tuhaf uzaktan yakından alakası yok mantık yürütüyorsun. Sayfallah kardeş her konuda olduğu gibi bu konudada meseleye akide yönünden bakıyor fıkhı sorulara cevap vermekten veya fıkhı meseleleri konuşmaktan kaçıyor ve kaçınıyor dikkat edersen. Sözlerimi Maide 44 ışığında örneklendirmek tam bir saçmalıktır. Bak sen böyle delilsiz, mesnedsiz mantıka dayalı konuşursan seninle münazaraya girmem. Ne ilmi araştırmalar yapıyorsun bilmiyorum ama lüzumsuz ve seni aşan ilimlerle iştigal olduğun kesin.

Burada herşeye münazara gözüyle bakma, bizler kimiz ki oturalımda münazara yapalım. Yani konuda hak neyse bildiklerimizi ortaya koyalım ki sonuç alabilelim.

Elhamdulillah fıkh sorunlarındanda kaçmıyorum, sen konuyu sulandırmak için gereksiz şeyler soruyorsun. Ortaya birşey koymuyorsun ki. Yani dediğim gibi bu yaptığınız şuna benziyor, "Neden iki kardeşi aynı anda nikah altında tutmak haram? Musa a.s. yapmadı mı? Musa a.s.'ın hükmü ne o zaman?" gibi saçma birşey. Senin dediğinin bu meseleyle alakası yok. Bu mesele haram olan kişilerle nikahın hükmü iken, sen evlenilmesi helal olan bir kimse ile yapılan nikahın ardından mehrin geciktirilmesi veya verilmemesi. Zaten mehir zifaftan sonra verilebilen birşey olduğu için bunun süresini kimse kısıtlamıyor. Yani temel olarak senin dediğin şeyle, burada konuşulan şey farklı. Bunu idrak edersen sorunun gereksizliğini anlarsın.

Bende diyorumki koyun ortaya birşey, ben zaten bu arkadaşla aynı görüşte değilim, arkadaşın görüşünün yanlış olduğunu ortaya koyun. Neyse mesele sapık lafından nereye geldi.
 
Mukim Çevrimdışı

Mukim

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Burada herşeye münazara gözüyle bakma, bizler kimiz ki oturalımda münazara yapalım. Yani konuda hak neyse bildiklerimizi ortaya koyalım ki sonuç alabilelim.

Elhamdulillah fıkh sorunlarındanda kaçmıyorum, sen konuyu sulandırmak için gereksiz şeyler soruyorsun. Ortaya birşey koymuyorsun ki. Yani dediğim gibi bu yaptığınız şuna benziyor, "Neden iki kardeşi aynı anda nikah altında tutmak haram? Musa a.s. yapmadı mı? Musa a.s.'ın hükmü ne o zaman?" gibi saçma birşey. Senin dediğinin bu meseleyle alakası yok. Bu mesele haram olan kişilerle nikahın hükmü iken, sen evlenilmesi helal olan bir kimse ile yapılan nikahın ardından mehrin geciktirilmesi veya verilmemesi. Zaten mehir zifaftan sonra verilebilen birşey olduğu için bunun süresini kimse kısıtlamıyor. Yani temel olarak senin dediğin şeyle, burada konuşulan şey farklı. Bunu idrak edersen sorunun gereksizliğini anlarsın.

Bende diyorumki koyun ortaya birşey, ben zaten bu arkadaşla aynı görüşte değilim, arkadaşın görüşünün yanlış olduğunu ortaya koyun. Neyse mesele sapık lafından nereye geldi.

Kardeşim biz burada ictihad etmiyoruz münazara tartışma kelimesinin arapçası. Münazara demek bence daha hoş yoksa burada alimler gibi konuşalım demedim. O ilk soruya nesholundu diyeceğini ihtimalini veriyordum ama yinede sordum. Görünen o ki uyanıkmışsın.

Ve burada ASIL TARTIŞILAN şey kişi haramı helal kabul etmesi küfürdür. Bak yine soruyorum nikahı düşen adam veya kadın eşini helal görmeye devam etse mürted olur mu? Nikahı düştüğü için eşi ona haram olan bir yabancı olur. Bunun için mehir meselesini örnek verdim ama hala cevap yok.
 
S Çevrimdışı

sayfullah571

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim biz burada ictihad etmiyoruz münazara tartışma kelimesinin arapçası. Münazara demek bence daha hoş yoksa burada alimler gibi konuşalım demedim. O ilk soruya nesholundu diyeceğini ihtimalini veriyordum ama yinede sordum. Görünen o ki uyanıkmışsın.

Ve burada ASIL TARTIŞILAN şey kişi haramı helal kabul etmesi küfürdür. Bak yine soruyorum nikahı düşen adam veya kadın eşini helal görmeye devam etse mürted olur mu? Nikahı düştüğü için eşi ona haram olan bir yabancı olur. Bunun için mehir meselesini örnek verdim ama hala cevap yok.

Arkadaşım, bu meselenin uyanıklık ile alakası yok. Ben sadece olurunu söylüyorum.

Asıl mesele bu değil ki. Burada kimse haramı helal saymayı konuşmuyor ki, öyle birşey zaten küfür. Burada konuşulan haram olan kişi ile nikahlanan kafir midir? Yani ayet ile sabit olan anne, teyze ve kız kardeş gibi kimselerle nikahlanan kafir midir? Yani mehir ile bunun alakası yok. Biz burada nikahı haram olduğu nass ile sabit olan kimse ile nikahı konuşuyoruz. Mehirin geciktirilmesi, mehri vermemesi gibi durumları konuşmuyoruz ki. Yani konu bununla çok alakasız.

Ayrıca senin soruna gelirsek konudan bağımsız olarak, adam mehri sonra vereceğim diyipte vermezse kadın muhayyerdir, eğer mehir istemiyorum diyorsa nikah devam eder, ancak ben mehrimi istiyorum artık diyorsa adamda sana mehir vermem diyorsa, akid fesholunur. Yani nikah düşer. Şimdi burada elli tane ictihad ortaya gelir. Mehri geciktirmeyi caiz gören, görmeyen, mehir istemiyorum desede kadın nikah düşer diyenler, yani bu konuyla bizim konumuzun alakası yok. Ben dediğim gibi kişi helal görmediği sürece kafir olmaz diyorum, bunuda üçüncü kez söylüyorum.
 
S Çevrimdışı

SaYFuLLaH

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Helal görmeksizin haram olan evlilikler haramdır, nikah batıldır. Haram olan evliliklere helal diye itikad eden küfre girer. Selefi salihin bu konuda görüşü budur. Akıl, mantıkla olaya yaklaşmayalım, selef ulemanın dediklerini dikkate almadan meseleye akılla yaklaşacak olursak, ölü kafirlere bağışlanma dilemek, cenazelerini kılmak da küfür olur, kafirlere casusluk yapan da kafir olur, kafir imamın arkasında namaz kılmak da küfür olur, daha fazla ibadet olsun diye bidat uyduran da hüccetsiz kafir olur, kafirlerin küfür bayramlarını tazimsiz tebrik eden de kafir olur, vs...


Nikah Akdi İstihlal midir?
https://www.islam-tr.org/serbest-kursu/40755-nikah-akdi-istihlal-midir.html


Kafirle Evlenen Müslüman Kadın Kafir Olur mu?
[url]https://www.islam-tr.org/fikih-ve-fikih-usulu/45140-kafirle-evlenen-musluman-kadin-kafir-olur-mu.html

[/URL]
 
Mukim Çevrimdışı

Mukim

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Helal görmeksizin haram olan evlilikler haramdır, nikah batıldır. Haram olan evliliklere helal diye itikad eden küfre girer. Selefi salihin bu konuda görüşü budur. Akıl, mantıkla olaya yaklaşmayalım, selef ulemanın dediklerini dikkate almadan meseleye akılla yaklaşacak olursak, ölü kafirlere bağışlanma dilemek, cenazelerini kılmak da küfür olur, kafirlere casusluk yapan da kafir olur, kafir imamın arkasında namaz kılmak da küfür olur, daha fazla ibadet olsun diye bidat uyduran da hüccetsiz kafir olur, kafirlerin küfür bayramlarını tazimsiz tebrik eden de kafir olur, vs...


Nikah Akdi İstihlal midir?
https://www.islam-tr.org/serbest-kursu/40755-nikah-akdi-istihlal-midir.html


Kafirle Evlenen Müslüman Kadın Kafir Olur mu?
https://www.islam-tr.org/fikih-ve-f...rle-evlenen-musluman-kadin-kafir-olur-mu.html

Kardeş bir sakin ol bu ne öfke? Anladık bizde biliyoruz herhalde haramı helal kabul edenin kafir olduğunu. Sen konunun üzerinden okumuşsun bu belli. Burada konuşulan mevzu haram olan bir nikahı yapan kişi kafir olur mu olmaz mı? Bu kişi haramı helal kabul ettiği için kafir olur konusu. Bunuda mantıka dayanarak yapıyor konuyu açan şahıs: yani bir adam evlenirse bunu arzularını meşru yoldan tatmin etmek için yapıyor yani evlendiği kişiyi helali kabul ediyor ve kafir olur diyor. Seyfallah ise sorularıma kaçamak cevap veriyor. Kısaca konu bişeye benzemiyor.

Birde küfür ve şirk listesi çıkarmış, sabır ya Rabb sabır.
 
S Çevrimdışı

sayfullah571

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeş bir sakin ol bu ne öfke? Anladık bizde biliyoruz herhalde haramı helal kabul edenin kafir olduğunu. Sen konunun üzerinden okumuşsun bu belli. Burada konuşulan mevzu haram olan bir nikahı yapan kişi kafir olur mu olmaz mı? Bu kişi haramı helal kabul ettiği için kafir olur konusu. Bunuda mantıka dayanarak yapıyor konuyu açan şahıs: yani bir adam evlenirse bunu arzularını meşru yoldan tatmin etmek için yapıyor yani evlendiği kişiyi helali kabul ediyor ve kafir olur diyor. Seyfallah ise sorularıma kaçamak cevap veriyor. Kısaca konu bişeye benzemiyor.

Birde küfür ve şirk listesi çıkarmış, sabır ya Rabb sabır.

Benim cevaplarımı okuyanlar görüyor ki ben kaçamak cevaplar vermiyorum, düzgünce açıklıyorum. Ayrıca benim dediğim gibi ortaya birşey konulmadan hiç birşey çözülmez. Ne soru sorularak ne de mantıki cevaplarla.

Konu çığrından çıktığı için burada konuşmanında pek manası kalmıyor, inşaAllah konular böyle karmaşa haline dönmezde insanlar faydalanır.
 
Mukim Çevrimdışı

Mukim

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ya sen ne diyorsun kardeşim İslam cephesi beyanı konusunu karıştırırken iyidi ama.
 
S Çevrimdışı

sayfullah571

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Ya sen ne diyorsun kardeşim İslam cephesi beyanı konusunu karıştırırken iyidi ama.

Aslında orada konuyu saptıran sensin, ben senin sözüne cevap verdim. Ahrar eş Şam'ın bildirisinin altına ne alaka ki şunu yazıyorsun :

Fakat bir şeyi demeden geçemeyeceğim. Daha önce şeyh Ebu Basir et-Tartusi Türkiye hükümetine teşekkür etti diye burada bazı cahillerin şeyhe karşı etmedikleri laf kalmamıştı. Düşündüm ki aceba bu beyanda Türkiye hükümetine yapılan teşekkürü görseler yine cahilce yorumlar yaparlar mı diye..

Bende sana cevap verdim, burada konuyu dağıtan ben miyim, sen misin?
 
S Çevrimdışı

SaYFuLLaH

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeş bir sakin ol bu ne öfke? Anladık bizde biliyoruz herhalde haramı helal kabul edenin kafir olduğunu. Sen konunun üzerinden okumuşsun bu belli. Burada konuşulan mevzu haram olan bir nikahı yapan kişi kafir olur mu olmaz mı? Bu kişi haramı helal kabul ettiği için kafir olur konusu. Bunuda mantıka dayanarak yapıyor konuyu açan şahıs: yani bir adam evlenirse bunu arzularını meşru yoldan tatmin etmek için yapıyor yani evlendiği kişiyi helali kabul ediyor ve kafir olur diyor. Seyfallah ise sorularıma kaçamak cevap veriyor. Kısaca konu bişeye benzemiyor.

Birde küfür ve şirk listesi çıkarmış, sabır ya Rabb sabır.

Akhil karim ben gayet sakinim zaten, liste cikarmamin sebebi küfür bilinen ancak küfür olmayan amelleri göstrmmek icin cünkü zamaninda bende bu konularin hükmünde sorunlarim vardi. Ayrica bu yaziyi yazarken belirli kisileri hedef almadim, genel olarak herkese yazdim. Es selamu aleykum ve rahmetullah.
 
Üst Ana Sayfa Alt