Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Müslüman ve ehli kitap disinda yasak olan evliliklerin hükmü

Ö Çevrimdışı

önce iman

Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun aleykum kardeslerim,
bu konuyu bagzi arkadaslar gündeme getirmis herkez kendi
ilmi tesbitleriyle cevap vermeye calismis bu konuda bende bagzi gözden kacan ince noktalari deginmek isterim konumuza bagzi kelimelerin anlami ve tasidigi vasif üzerinde duralim

soru :kisi neden evlenir daha acikcasi evliligin asil rüknü nedir?
cevap :evliligin asil amac ve maksat ,gayesi karsi cinsle cinsel iliski müsadesine mesru hale getirmektir. buda malum Nikah dedigimiz bir akitle söz konusudur. tabiki evlilikte sosyalhayati paylasma neslin devamina isteme fitrati olur. bunlarda tabiki evlenmede hayatin maslahhati icin gereklidir. ama asil amac evlilikte cinsel iliskiye karsi cinsle mesu hale geirme olayidir. zaten nikahte aslen bubun icin var .Dolayisiyla bir bayanla nikah akti yapmak demek otamatikman o iliskiye mesrulastirmak olur niyet ne olursa olsun cünkü nikah denilen akit yanliz ve yanliz cinsel iliskiye mesru hale getirme yöntemidir hukukta

Bir haramin mesru hale getrilmesi ise hariminda ötesinde küfür olur ama ayni kisiyle olan nikahsiz iliski ise helal saymadigi mühtece haram kalir. ama nikah olayinda haramin mesru hale getirilme olayi söz konusu dedimya nikah yanliz yukaridaki yazdigim amac icin olur baska amac icin degil öyle olsaydi tevil söz konusu oldugundan tekfir edilmezdi benim ilmi ve hukuki arastirmalarim bunlari tesbit etim


selamlarimla
önce iman
 
Ö Çevrimdışı

önce iman

Üye
İslam-TR Üyesi
selamun aleykum et tevhid vel cihad ve onun gibi düsnenlere siz konuya anlayamadiysaniz bizim sucumuz ne ?
 
E Çevrimdışı

Et Tevhid vel Cihad

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Sapıklık olan ne var? Nikahın amacı zaten haram olan ilişki kurmayı helal yapan akid olmasıdır. Nikahında temel amacı insanın fıtri ihtiyaçlarını helal yollardan gidermesidir. Sapıklık nerede? Nikahı aşk, çiçek, böcek diye mi anlatması gerekirdi?

Kardeş arkadasın yazdıgına baksa haram olan cinsi munasebeti nikah kıyarak meşrulaştırmak küfür diyor al bak yazdıgı yazıya.


Bir haramin mesru hale getrilmesi ise hariminda ötesinde küfür olur ama ayni kisiyle olan nikahsiz iliski ise helal saymadigi mühtece haram kalir. ama nikah olayinda haramin mesru hale getirilme olayi söz konusu dedimya nikah yanliz yukaridaki yazdigim amac icin olur baska amac icin degil öyle olsaydi tevil söz konusu oldugundan tekfir edilmezdi benim ilmi ve hukuki arastirmalarim bunlari tesbit etim
 
Mukim Çevrimdışı

Mukim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
selamun aleykum et tevhid vel cihad ve onun gibi düsnenlere siz konuya anlayamadiysaniz bizim sucumuz ne ?

Sana göre bir müslüman erkek müşrik kadınla zina etse ve haram olduğuna itikad etse müslüman kalır fakat müslüman erkek müşrik kadınla evlenirse ve onu helali sayarsa kafir olur, bu mu demeye çalıştığın şey?
 
S Çevrimdışı

sayfullah571

Üye
İslam-TR Üyesi
Sana göre bir müslüman erkek müşrik kadınla zina etse ve haram olduğuna itikad etse müslüman kalır fakat müslüman erkek müşrik kadınla evlenirse ve onu helali sayarsa kafir olur, bu mu demeye çalıştığın şey?

Kardeş arkadasın yazdıgına baksa haram olan cinsi munasebeti nikah kıyarak meşrulaştırmak küfür diyor al bak yazdıgı yazıya.
Bir haramin mesru hale getrilmesi ise hariminda ötesinde küfür olur ama ayni kisiyle olan nikahsiz iliski ise helal saymadigi mühtece haram kalir. ama nikah olayinda haramin mesru hale getirilme olayi söz konusu dedimya nikah yanliz yukaridaki yazdigim amac icin olur baska amac icin degil öyle olsaydi tevil söz konusu oldugundan tekfir edilmezdi benim ilmi ve hukuki arastirmalarim bunlari tesbit etim

Evet bunu söylüyor, yukarıda ki arkadaş etTevhid vel Cihad, sende biraz ağır ol, sapık vs derken sözlerine dikkat et, boş boğazlık edip her önüne gelene SAPIK,TEKFİRCİ diye düz gidersen, şimdi yaptığın gibi Ahmed ve Taberi gibi alimlerede sapık dersin. Ulemanın bir görüşüde budur. Ahmed'in kavlide budur. Delil getirdikleri hadiste şudur : Berâ (r.a.) şöyle anlatır: Dayım Ebu Bürde ile karşılaştım, beraberinde bir sancak vardı. Bana: "Rasûlullah (s.a.) beni, babasının karısı (analığı) ile evlenen birisini öldürmem ve malına el koymam için gönderdi." dedi.

Evlenilmesi haram olan (anne,teyze,kız kardeş,müşrikler) gibi kişilerle nikah kıyan kimse Ebu Hanife, Şafii ve Malik'e göre zina haddi olarak öldürülür.
Ahmed,Taberi ve Zahirilere göre "İrtidat" yani mürted olduğu üzerine öldürülür, çünkü bu ameliyle helal saymış kabul edilir. Tıpkı Rasulullah s.a.v. hadisinde geçtiği gibi. Çünkü ancak mürtedin malına el konulur, zani kimsenin malına el konulmaz.
 
E Çevrimdışı

Et Tevhid vel Cihad

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Evet bunu söylüyor, yukarıda ki arkadaş etTevhid vel Cihad, sende biraz ağır ol, sapık vs derken sözlerine dikkat et, boş boğazlık edip her önüne gelene SAPIK,TEKFİRCİ diye düz gidersen, şimdi yaptığın gibi Ahmed ve Taberi gibi alimlerede sapık dersin. Ulemanın bir görüşüde budur. Ahmed'in kavlide budur. Delil getirdikleri hadiste şudur : Berâ (r.a.) şöyle anlatır: Dayım Ebu Bürde ile karşılaştım, beraberinde bir sancak vardı. Bana: "Rasûlullah (s.a.) beni, babasının karısı (analığı) ile evlenen birisini öldürmem ve malına el koymam için gönderdi." dedi.

Evlenilmesi haram olan (anne,teyze,kız kardeş,müşrikler) gibi kişilerle nikah kıyan kimse Ebu Hanife, Şafii ve Malik'e göre zina haddi olarak öldürülür.
Ahmed,Taberi ve Zahirilere göre "İrtidat" yani mürted olduğu üzerine öldürülür, çünkü bu ameliyle helal saymış kabul edilir. Tıpkı Rasulullah s.a.v. hadisinde geçtiği gibi. Çünkü ancak mürtedin malına el konulur, zani kimsenin malına el konulmaz.

Seyfullah bu önce iman adlı kişi senmisin yoksa adamın ne niyetle yazdıgını sen biliyormusun kardeşim senin söledigin ayrı bir şey önce imanın yazdıgı ayrı bir şey boş bogazlık falan yaptıgım yok sen okudugunu bi anla önce bak adam ne yazmıs yukarda tekrar bana yazdırma yukardaki verdigin hadiste evlenilmesi haram olan kişilerle yapılan evliligi helal sayan dinden cıkar mürted olur haram oldugunu kabul eden ve yinede evlenen kimseye had gerektirir ama yukardaki hadisle önce imanının yazdıgı mesele farklı duruyor hem ben ona istisna koyarak sapık dedim ben anlamıyorum bu milletin türkçesi yokmu?
 
S Çevrimdışı

sayfullah571

Üye
İslam-TR Üyesi
Seyfullah bu önce iman adlı kişi senmisin yoksa adamın ne niyetle yazdıgını sen biliyormusun kardeşim senin söledigin ayrı bir şey önce imanın yazdıgı ayrı bir şey boş bogazlık falan yaptıgım yok sen okudugunu bi anla önce bak adam ne yazmıs yukarda tekrar bana yazdırma yukardaki verdigin hadiste evlenilmesi haram olan kişilerle yapılan evliligi helal sayan dinden cıkar mürted olur haram oldugunu kabul eden ve yinede evlenen kimseye had gerektirir ama yukardaki hadisle önce imanının yazdıgı mesele farklı duruyor hem ben ona istisna koyarak sapık dedim ben anlamıyorum bu milletin türkçesi yokmu?

Senin okuma yazman yok heralde, anlamıyorsun. Sen meseleyi anlamamışsınki konuşuyorsun?

Aynı kişi olsaydım önce imandan yazardım. Bu forumda lafı yiyince nedense "Sen o musun, şu musun" oluyor, adminler artık üçüncü kez oluyor, bir iplerimizi koysunlarda, şu gevezelerde cevabını alsın.

Şimdi bak birkere adam ne demiş :"ayni kisiyle olan nikahsiz iliski ise helal saymadigi mühtece haram kalir."

Yani adam diyor ki, evlenilmesi haram olan bir kişiyle "Nikahsız" şekilde zina etse, helal saymazsa kafir "Olmaz."

Sonra diyor ki : "niyet ne olursa olsun cünkü nikah denilen akit yanliz ve yanliz cinsel iliskiye mesru hale getirme yöntemidir hukukta"

Yani adam diyor ki, ister helal görsün ister helal görmesin niyeti ne olursa olsun, haram olan biriyle "Nikahlanan" kimse kafir olur.

Sende kalkıp bu adama sapık diyorsun, bende sana diyorum ki ağır ol, yavaş ol, nerede duracağını iyi bil, cahil olduğun konuda ithamda bulunma.

Nikahlanması haram olan kimseyle evlenenin kafir olacağını Ahmed, Taberi ve Zahiriler söylemiştir. Bu adamda bunu söylüyor, sende bu adama kalkmış sapık diyorsun. Yani bu sapık ithamın Ahmed'e, Taberi'ye gidiyor. O yüzden ağır ol diyorum.

Sen diyorsun ki : "evlenilmesi haram olan kişilerle yapılan evliligi helal sayan dinden cıkar mürted olur haram oldugunu kabul eden ve yinede evlenen kimseye had gerektirir"

Evet bu görüş Ebu Hanife, Malik ve Şafii'nin görüşü, ama Ahmed'e göre bir kişi helal görmüyorum dese de, müşrikle veyahut annesi,teyzesi vs evlenilmesi haram olan kişiyle evlenirse "Mürted" olur. Çünkü Ahmed ve bir kısım ulemaya göre nikah denilen akid, helal görmeye işaret eder. Delilide yukarıda zikrettiğim hadistir.

Umarım şimdi anlamışsındır.
 
Mukim Çevrimdışı

Mukim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Peki sayfallah571 kardeşim müslüman erkek müşrik kadını nikahına alsa ve onu helali saymazsa (derdi meşru cinsel ilişki olmazsa) sadece mirasına konmak için yapsa bu kişide mi mürted olur?

önce iman kardeş meseleyi yanlış takdim etti ve anlattı. bir kişiyi nikahına almak herzaman sadece meşru cinsel ilişki anlamına gelmiyor. Malını mülkünü yemek için veya mirasına konmak için veya siyasi bir takım menfaatler veya başka dünyalık çıkarlar içinde olabilir. Bir meselenin tek boyutunu ele almak fıkhen bir hatadır. Sizin vardığınız sonuç şudur aslında kendisine haram olan biriyle bir müslüman evlenirse mürted olur. Bunu söylemek için tüm detayları konuşmak ve cevaplamak lazım. Siz ise bunu yapmıyorsunuz.

Sayfallah kardeş o hadis hangi kaynakta geçiyor?
 
E Çevrimdışı

Et Tevhid vel Cihad

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Bak güzel kardeşim ben yukarda dedimki tekrar oku
kardeş ya sen ne demek istedigini anlatamıyon yada bir sapıksın...

Şimdi bu cümlede direk sapık ithamı varmı yoksa(kardeş ya sen ne demek istedigini anlatamıyon) diye bir istisna varmı?

Allahtan kork yaptıgın hakaretlere bir bak bir sorununmu var senin piskolojik falan bune öfke bune kin böyle ben cahilim sen akıllı ol kardeşim ama önce edebli ol

Yukardaki arkadaş ne demek istedigini anlatamamıs. Sen zeki oldugun için benden daha iyi anlamıssın tebrik ederim yukardaki hadisi sen yazmasaydın arkadasın yazmıs oldugu yazının garib olduguna herkes şehadet ederdi Allahu alim.
 
S Çevrimdışı

sayfullah571

Üye
İslam-TR Üyesi
Peki sayfallah571 kardeşim müslüman erkek müşrik kadını nikahına alsa ve onu helali saymazsa (derdi meşru cinsel ilişki olmazsa) sadece mirasına konmak için yapsa bu kişide mi mürted olur?

Evet, Ahmed'e ve zahiri ulemaya göre kafir olur.

önce iman kardeş yanlış anlattı bir kişiyi nikahına almak sadece meşru cinsel ilişki değil. Malını mülkünü yemek için veya mirasına konmak için veya siyasi bir takım menfaatler veya başka dünyalık çıkarlar içinde olabilir. Bir meselenin tek boyutunu ele almak fıkhen bir hatadır.

Aslında sizin verdiğiniz tanım yanlış. Evliliğin, nikahın temel amacı ihtiyaç ve ilişkiyi helal kılmaktır. Mülk vs bu tarz dediğiniz şeyler yan mevzulardır, sırf bunun için evlenen kişide emredilen nikah fıkhını fıkhedememiştir.

Sizin vardığınız sonuç şudur aslında kendisine haram olan biriyle bir müslüman evlenirse mürted olur. Bunu söylemek için tüm detayları konuşmak ve cevaplamak lazım. Siz ise bunu yapmıyorsunuz.

Evet arkadaş bunu söylüyor, bunun delilide Peygamber s.a.v.'in fiilidir. Malını alma fiili sadece mürtedlere hastır.

Sayfallah kardeş o hadis hangi kaynakta geçiyor?

Berâ (r.a.)’den rivâyet edildiğine göre, şöyle demiştir: Dayım Ebû Bürde b. Niyâr; elinde bir sancak olduğu halde bana uğramıştı, ben nereye gidiyorsun dedim. O da: “Rasûlullah (s.a.v.), babasının karısı ile evlenen bir adamın boynunu vurup kendisine başını getirmem için beni görevlendirdi.” Dedi.

Suneni tirmizi ahkam, suneni darimi, suneni ebu davud ve suneni ibn mace hududeyn
 
S Çevrimdışı

sayfullah571

Üye
İslam-TR Üyesi
Bak güzel kardeşim ben yukarda dedimki tekrar oku
kardeş ya sen ne demek istedigini anlatamıyon yada bir sapıksın...

Şimdi bu cümlede direk sapık ithamı varmı yoksa(kardeş ya sen ne demek istedigini anlatamıyon) diye bir istisna varmı?

Allahtan kork yaptıgın hakaretlere bir bak bir sorununmu var senin piskolojik falan bune öfke bune kin böyle ben cahilim sen akıllı ol kardeşim ama önce edebli ol

Yukardaki arkadaş ne demek istedigini anlatamamıs. Sen zeki oldugun için benden daha iyi anlamıssın tebrik ederim yukardaki hadisi sen yazmasaydın arkadasın yazmıs oldugu yazının garib olduguna herkes şehadet ederdi Allahu alim.

Ben burada akıl yarıştırmıyorum, sapıksın vs konuşurken ilmi mevzularda, fıkıhta olsa ağır ol, bilmediğin mevzu hakkında konuşma. Velev say ki bu adam bir hata etti, yani yanlış anladıda bir kimseyi tekfir etti, niye sapık olsun??? Böyle itham için ağır ol, bir küfür görürsen, amenna buyur itham et.

Ancak bilmediğin şeyde adama sapık dersen, az önce olduğu gibi Ahmed'e sapık dersin, Taberi'ye sapık dersin. Hatta hadis sahih ise (ki tahrici hakkında bilgim yok) arkadaşın görüşünde olan, şeriat sahibi Peygamber s.a.v.'e bile sapık demiş olursun euzubillah. Çünkü Peygamber s.a.v. senin sapıklık dediğin görüşü izhar edip nikahı haram olan kişiyle nikahlananı tekfir edip, mürted hükmü vermiştir. Tıpkı Ahmed ve zahiriler gibi.

O yüzden biraz dikkat.
 
E Çevrimdışı

Et Tevhid vel Cihad

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
​KARDEŞ ANLAMAKMI İSTEMİYORSUN SEN MAHSUSMU YAPIYORSUN BEN DEDİMKİ YA SEN NEDEMEK İSTEDİGİNİ ANLATAMADIN YADA SAPIKSIN DEDİM BAK ADAMA DİREK SAPIK LAFI KULLANMADIM BANA UKALALIK YAPMA HELALLİK DİLEYECİGİN YERDE HALA DİRETİYORSUN SAPIK DEDİN DİYE LA HAVLE VELA KUVVATE İLLAH BİLLAH
 
S Çevrimdışı

sayfullah571

Üye
İslam-TR Üyesi
​KARDEŞ ANLAMAKMI İSTEMİYORSUN SEN MAHSUSMU YAPIYORSUN BEN DEDİMKİ YA SEN NEDEMEK İSTEDİGİNİ ANLATAMADIN YADA SAPIKSIN DEDİM BAK ADAMA DİREK SAPIK LAFI KULLANMADIM BANA UKALALIK YAPMA HELALLİK DİLEYECİGİN YERDE HALA DİRETİYORSUN SAPIK DEDİN DİYE LA HAVLE VELA KUVVATE İLLAH BİLLAH

Sen adamın görüşüne şunu demek istedin, eğer sen haram olan biriyle evlenmeyi evleneni tekfir ediyorsan sapıksın, ya da bunu anlatmak istemiyorsun. Aynen bunu demek istedin, bende sana diyorum ki senin sapıklık dediğin görüş ulemanın görüşü, hatta Peygamber s.a.v'in fiili.
 
E Çevrimdışı

Et Tevhid vel Cihad

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Sen adamın görüşüne şunu demek istedin, eğer sen haram olan biriyle evlenmeyi evleneni tekfir ediyorsan sapıksın, ya da bunu anlatmak istemiyorsun. Aynen bunu demek istedin, bende sana diyorum ki senin sapıklık dediğin görüş ulemanın görüşü, hatta Peygamber s.a.v'in fiili.

Sen benim kalbimi yardında niyetimimi biliyorsun? iftira atıyorsun bana ben senin zan yaptıgın şekilde düşünmedim hiç adamın yazısından benim anladıgım şu evlilik haramı helal yapıyor haramı helal yapan kafir olur gibi bir anlam cıkıyor adamın yazdıgı yazıdan bu yüzden arkadasın kendisini tam manada ifade edemeiyecegini düşündügüm için direk sapık demedim istina kattım aynı şeyleri yazdırma bana sen adamın zahirini bırakıp kastını anlıyorsunda benim zahirimi neden anlamak istemiyorsun şaşırıyorum hayret ediyorum merak ediyorum adamnın yazısından sen nasıl bu hadisi kast ettigini anladın hayret ilim deryası maşallah gerci zannın kuvvetli..
 
Mukim Çevrimdışı

Mukim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Evet, Ahmed'e ve zahiri ulemaya göre kafir olur.



Aslında sizin verdiğiniz tanım yanlış. Evliliğin, nikahın temel amacı ihtiyaç ve ilişkiyi helal kılmaktır. Mülk vs bu tarz dediğiniz şeyler yan mevzulardır, sırf bunun için evlenen kişide emredilen nikah fıkhını fıkhedememiştir.



Evet arkadaş bunu söylüyor, bunun delilide Peygamber s.a.v.'in fiilidir. Malını alma fiili sadece mürtedlere hastır.



Berâ (r.a.)’den rivâyet edildiğine göre, şöyle demiştir: Dayım Ebû Bürde b. Niyâr; elinde bir sancak olduğu halde bana uğramıştı, ben nereye gidiyorsun dedim. O da: “Rasûlullah (s.a.v.), babasının karısı ile evlenen bir adamın boynunu vurup kendisine başını getirmem için beni görevlendirdi.” Dedi.

Suneni tirmizi ahkam, suneni darimi, suneni ebu davud ve suneni ibn mace hududeyn

İmam Ahmedin ve Zahirilerin bu görüşte olduğunuda bulamadım. Lütfen kaynağı bildirirmisin nerde okudun bu imamların Ahmed ve Zahiriler 'bir müslümanın haram olan evliliği yaptığı zaman kafir olacağı' ile alakalı görüşü.

ahi bu arada bu anlayışa göre firavunun Kuranın belirttiğine göre mümin karısının hükmü ne. (Et tevhid vel Cihad kardeş saol bu iyi bir soru oldu).
 
Mukim Çevrimdışı

Mukim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Sayfallah kardeşim biri yasaklanmış evlilik yaparsada mürted olur mu? Mesela değiş-tokuş yolu ile evlenme veya başkası tarafından önce istenmiş olan kızı isteyip evlenmek.

asıl önemli olan soru şudur:
Kedisine helal olan biri ile müslüman erkek evlilik yaparsa (ve gerdeğede girerse) ve daha sonra adam karısına mehir biçmezse veya vermemeye devam etse mürted olur mu? Ulema müttefiktir mehir nikah akdinin sıhhat şartlarından biri.
 
S Çevrimdışı

sayfullah571

Üye
İslam-TR Üyesi
İmam Ahmedin ve Zahirilerin bu görüşte olduğunuda bulamadım. Lütfen kaynağı bildirirmisin nerde okudun bu imamların Ahmed ve Zahiriler 'bir müslümanın haram olan evliliği yaptığı zaman kafir olacağı' ile alakalı görüşü.

ahi bu arada bu anlayışa göre firavunun Kuranın belirttiğine göre mümin karısının hükmü ne. (Et tevhid vel Cihad kardeş saol bu iyi bir soru oldu).

Ahmed'den iki görüş naklediliyor, biri oğlundan Mesailu Ahmed'de naklediliyor, Ahmed diyor ki : Zannımızca bu kimse helal saydığı için malı alındı.
Ancak Muğni'de İbn Kudame hududlar babında Ahmed'den naklettiğim görüşü naklediyor. Taberi'de bu görüşü tehzibul asar'da zikrediyor. Yanlış hatırlamıyorsam ulemanın görüşlerini tuhfetul ahvezi'de mubarekfuri naklediyordu, Allahu alem.

Geçmiş şeriatların fıkhı bizden farklı idi, Musa a.s. şeriatında iki kız kardeş almak helal iken, bizim şeriatımızda haramdır. O yüzden mübarek asiye rha mevzusu ile bunu kıyaslamak çok yanlıştır. Biride çıkar Adem a.s. zamanında kardeşler evleniyordu, kardeşle evlenmek niye haram der.
 
S Çevrimdışı

sayfullah571

Üye
İslam-TR Üyesi
Sayfallah kardeşim biri yasaklanmış evlilik yaparsada mürted olur mu? Mesela değiş-tokuş yolu ile evlenme veya başkası tarafından önce istenmiş olan kızı isteyip evlenmek.

asıl önemli olan soru şudur:
Kedisine helal olan biri ile müslüman erkek evlilik yaparsa (ve gerdeğede girerse) ve daha sonra adam karısına mehir biçmezse veya vermemeye devam etse mürted olur mu? Ulema müttefiktir mehir nikah akdinin sıhhat şartlarından biri.

Ben zaten böyle bir fiilin helal saymadığı müddetçe kafir yapmayacağını söylüyorum, sadece ulemadan bunu zikredenler olduğunu söylüyorum, hadisi zahirine göre alanlar zaten buna hükmetmiş. Hattabi'de bunu açıklıyor.

Evet haram olan tüm evliliklerde irtidatına hükmetmiş oluyor zikrettiğim ulema.

Ayrıca böyle mevzulara soru sorarak değil, birşeyler açıklayarak katkı sağlamak gerekir. Yani şimdi böyle bir sorunun ne manası var? Ayrıca sorduğun sorunun konuşulan mevzuyla alakası yok. Adam zaten helal olan kimse ile evlenmiş, mehri sonra vermezsede zina etmiş olur. Bunun haram olan kişilerle evlenmekle alakası ne? Dediğim gibi böyle sorular sormak yerine, ortaya birşey koyarak konuşursak daha anlaşılır olabilir.
 
Üst Ana Sayfa Alt