Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Müzik Konusu

Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
herturlu fenalığı sunu bunu bos ısler pesınde koşmayı yaparken ınsan 1 rekat namazı kılamıyorsa gerısını akıl sahıbı ogut alan kımseler duşunsun artık yanı bazı seyler var anlam veremiyorum.Tartısmasını da konusmasınıda
Her ınsanın bir cahiliye donemi vardır.
ALLAH o kulu uyarıp doğru yolunu gosterdıkten sonra aynı hataları tekrar tekrar surduruyorsa.Ve bundan pısmanlık duyup uzaklaşmıyorsa. O kulun durumu cok tehlikelidir.
Bize ona kafir yada münafık yada su bu demek düşmez.Biz sadece doğru olanı teblıg eder bugz ederız.
Fazlasına kımse çıkmasın Zira biz ne alimiz ne imam nede halife.
Hukum yetkısı verecek kadar hukmu veren ALLAH ı ve halifesi RAsulallahı cogumuz doğru duzgun tanımıyoruz bile.
Onun ıcın Güzel İmanı sağlam hak yolunda olan ALLAH ın ve RASULALLAH ın sözünden dışarı çıkmayan alimleri takip edelim.
Yasamımız yaşantımız amellerimizdeki sıhhat daha kolay olacaktır.


Ey iman edenler, zandan çok kaçının; çünkü zannın bir kısmı günahtır. Tecessüs etmeyin (birbirinizin gizli yönlerini araştırmayın). Kiminiz kiminizin gıybetini yapmasın (arkasından çekiştirmesin.) Sizden biriniz, ölü kardeşinin etini yemeyi sever mi? İşte, bundan tiksindiniz. Allah'tan korkup-sakının. Şüphesiz Allah, tevbeleri kabul edendir, çok esirgeyendir. Hucurat 12.

Her kim bir müslüman kardeşinin ayıp ve kusurlarını, kimsenin görmediği ve görmesini istemediği şeylerini örterse, Allah'u Teâlâ da kıyamet gününde onun ayıplarını örter. Her kim müslüman kardeşinin meydana çıkmasını istemediği birşeyini ortaya çıkarır ve dile verirse; Allah da onun ayıplarını, kimsenin bilmesini istemediği hallerini meydana çıkarır. Bu suretle kendi evi içinde de olsa onu rezil eder. Müslüman kardeşinin ayıplarını örten, bir ölüyü diriltmiş gibidir. " (Buhârî, Mezâlim, 3; Müslim, Birr, 58; Tirmizî, Birr ve Sıla, 85)


Müslümanın ayıp araştırması değil, bilâkis gördüğü ayıp ve kusurları örtmesi gerekir. Diğer bir hadis-i şerifte: Kim bir müslümanın ayıbını dilerse Allah da kıyamet gününde onun ayıbını örter. " (Ebû Dâvud, Edeb, 39), Kim bir ayıp görür de örterse sanki kabrine diri gömülmüş bir yavruya can vermiş gibi olur. " (Ebû Dâvud, Edeb, 38) buyurulmuştur.


KİŞİLERİN ibadetleri kendısınındır. Bizim görevimiz

Onlara yaptığımız tehdidin bir kısmını sana kesinlikle göstersek de yahut seni, onu görmeden vefat ettirsek de muhakkak sana düşen tebliğ etmek, hesap ise bize aittir. ra'd 40


Ve dini tebliğ ederken de ALLAH ın bıldırdıgı sekılde yumuşak ve güzel olun once bunun guzellıgını sızde görsünler
SAkın ha ben bılıyorum dıye gadaplanmayın onlar anlamıyorlar soyleler böyleler dıye ALLAH senı muslumanlıkla sereflendırdı dıyede ovunme halıne sukret bu halını kardeslerıne guzellıkle hıssettir.


Kişinin namazına, orucuna bakmayın; konuştuğunda, doğru konuşup konuşmadığına, kendisine emniyet edildiğinde, güvenilirliğini ortaya koyup koymadığına; dünya kendisine güldüğünde, takvayı elden bırakıp bırakmadığına(menfaat anındaki tavrına) bakıp öyle değerlendirin.” (Kenzul-Ummal, h. No: 8435)

Asıl konuya gelelim


insanlardan öyleleri vardır ki, halkı fark ettirmeden ve hiçbir bilgiye dayanmadan Allah yolundan saptırmak ve dini alaya almak için boş söz ve eğlendirici sözler (lehve'l-hadîs) satın alırlar. işte onlar için hor ve hakir edici bir azap vardır.

lokman 31

bilindiği uzere sarkı ve benzeri vukuatların tümünde ALLAH a ısyan kadere ısyan dünyalık seylere tamah etme gıbı icraatlar mevcuttur.
Bir musluman muzık dınlermı?
Kuran ayetlerını ezberleyip hafız olacağı yerde sarkı sozlerını ezberlerse otesını sız duşunun yoruma acık bırakıyorum.

Şarkıcı kadınların alım ve satımı, onlar üzerinden para kazanmak ve onların karşılığında alınan ücretler helal değildir.
(2)Tirmizî, Buy'u, 51; Beyhakî, Sünen, IV, 14; Vâhidî, Esbâbü'n-Nüzûl, Beyrut, ts, 260.

Peygamber (s.a.s.) köpek ticaretini ve şarkıcı kadının (Zemmâre) kazancını yasaklamıştır
Beyhakî, Sünen, VI, 126; Beğavî, Şerhu's-Sünne, VIII, 22-23.


Şüphesiz Allah ve Resulü (asv), içki, kumar, davul ve tamburu yasaklamışlardır

Beyhakî, Sünen, X, 222

De ki: 'Rabbim ancak, gizli olsun açık olsun bütün hayasızlıkları, günah işlemeyi, haksız yere taşkınlık etmeyi, hakkında bir delil indirmediği bir şeyi Allah'a ortak koşmanızı ve Allah hakkında bilmediğiniz şeyleri söylemenizi haram kılmıştır.'
araf 33


VEL HASIL ne ashabın Ne rasulallahın yapmadığı işlerden uzak duralım bize bunlar hakkında soru soranlara ALLAH ı anmaktan alıkoyan ne varsa rasulallah ve ashabı uzak durmuşlar dıyelım onlar yapmadıkları ıcın bızımde yapmamız gerektıgını ıfade edersek o zaman daha güzel bır sonuca savaşmadan kavga çıkmadan doğrulara ulaşmış olacağız.
MUSLUMANLARA SOYLEYIN RASULALLAHIN VE ASHABININ YAPMADIKLARINDAN UZAK DURUN YAPTIKLARIYLA HEMHAL OLUP ONLARLA AMEL ETSİNLER.!

Esselamu aleykum ve rahmetullahı ve berakat

Fi emanillah.
 
Son düzenleme:
y0lcu34 HARİCİSİ Çevrimdışı

y0lcu34 HARİCİSİ

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Sahabenin icması var diyor, ondan da emin değil sadece duymuş. Ve bunun üzerine bir içtihad bina edip münakaşa etme cüreti gösterebiliyor. Allahu alem bu cahillerin amelidir. Bilmiyorum demek ilmin yarısıdır kardeşler. Bilmediğimiz meselelerde, hele ki haram helal belirleme meselelerinde bilmiyorum demekle mükellefiz. Bir ara namazın terki mevzusu kafama takılmış birçok mezhebin görüşünü ve delillerini okuma ihtiyacı hissetmiştim. Namazın sürekli terkini -beynamaz- küfür görmeme rağmen, Allah şahidim büyük günah görenlerin delilleri daha kuvvetli gelmişti bana. İtidalli olmak lazım, dilimizi sivriltmemek lazım, tatlı dilli olmak lazım, cahilliğimizin idrakinde olmak lazım, birbirimize hoşgörülü olmamız lazım, konuşmaktan çok amel etmemiz lazım. Lazım da lazım kardeşler, Allah'a emanet olun :)
 
Abdullah el Hanbeli Çevrimdışı

Abdullah el Hanbeli

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
İbn Mace'de sahabe hiçbir amelin terkini küfür saymazdı, namazın terki hariç deniyor. (Kaynakta yanılıyor olabilirim.)

Alıntı:
"Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem sahabeleri namazı terketmek hariç, hiçbir amelin terkini küfür saymazlardı."(Tirmizi, mevkuf hadis) (Hakim ve Zehebi bu hadis için sahih dediler.)
Mevkuf hadis : Rasulullah (s.a.v.)'in söylemediği , sahabelerin söylediği sözler.


Sahabelere nisbet edilen bu tür rivayet (namazın terkiyle ilgili), mezheb muctehidlerince de farklı algılanmalara sebeb olabilmiştir. Çünkü "namazı terketmek hariç, hiçbir amelin terkini küfür saymazlardı" ifadesindeki "namazın terkini", (Ahmed bin Hanbel haric) tembelliğe, gevşekliğe değil "inkar edenlere" hamletmişlerdir.
Çünkü, kelime-i şehadet getirdikten sonra bir Müslümanın cehennemde ebedî olarak kalmayacağına dair kesin deliller vardır.

Sahabe Icması Huccet Midir? Mezheblerin Namazın Terkindeki Ihtilaf Nedendir?
https://www.islam-tr.org/konu/sahab...in-namazin-terkindeki-ihtilaf-nedendir.22585/
 
Son düzenleme:
Ebu Hayseme Çevrimdışı

Ebu Hayseme

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Alıntı:
"Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem sahabeleri namazı terketmek hariç, hiçbir amelin terkini küfür saymazlardı."(Tirmizi, mevkuf hadis) (Hakim ve Zehebi bu hadis için sahih dediler.)
Mevkuf hadis : Rasulullah (s.a.v.)'in söylemediği , sahabelerin söylediği sözler.


Sahabelere nisbet edilen bu tür rivayet (namazın terkiyle ilgili), mezheb muctehidlerince de farklı algılanmalara sebeb olabilmiştir. Çünkü "namazı terketmek hariç, hiçbir amelin terkini küfür saymazlardı" ifadesindeki "namazın terkini", (Ahmed bin Hanbel haric) tembelliğe, gevşekliğe değil "inkar edenlere" hamletmişlerdir.
Çünkü, kelime-i şehadet getirdikten sonra bir Müslümanın cehennemde ebedî olarak kalmayacağına dair kesin deliller vardır.

Sahabe Icması Huccet Midir? Mezheblerin Namazın Terkindeki Ihtilaf Nedendir?
https://www.islam-tr.org/konu/sahab...in-namazin-terkindeki-ihtilaf-nedendir.22585/


''Sahabe namazın terki hariç, hiç bir amelin terkini küfür saymazlardı'' ifadesindeki terk kelimesi ihtilafa açıktır, tek vakit namazı islami mazereti olmadan kılmayana örfen namazı terk etti denilmez ancak ''bundan sonra namaz kılmayacağım, kılmamaya karar verdim, namaz şart değildir'' diyen birisi namazı terk etmiş sayılır, bunlar da itikadındaki inkarından, Allah'a karşı kibir ve inat duygusundan kaynaklanan sözlerdendir. Bu her islami amel için geçerlidir, ''bundan sonra zekat vermeyeceğim, oruç tutmayacağım'' diyen de itikadındaki küfründen dolayı bu sözü sarfetmiş sayılacağından kafir olur çünkü bir farzı tamamen terk etmeye karar veren ancak o farzı inkar veya kale almamaktan kaynaklanıyor. Ama örneğin ''namazı vaktinde kılmaya çalışıyorum ama şu şu sebepten dolayı kılamıyorum, yaptığımın yanlış olduğunu biliyorum'' diyen birisi Hanbeli mezhebi dışında diğer mezheplere göre kafir olmaz. Sahabi bu sözü söylerken korkutma amacıyla mutlak, kayıtsız bir ifade kullanmış olabilir, tek vakit islami mazereti olmadan kılmayana söylenmiş bir söz olarak kabul etsek bile, Sahabeden tüm sahabenin mi yoksa çoğunluğun mu kastedildiği bu sözünden tam olarak anlaşılmıyor, bu durumda Sahabe çoğunluğunun ittifak ettiği konular icma sayılır mı, sayılmaz mı ihtilafı devreye giriyor. Bir diğer nokta sahabe bu konuda icma ettiğini farzetsek bile bu icma hangi icmadır, sarih icma olduğu kesin ise, mezhepler arasında ihtilaf caiz olmazdı yok eğer sukutî icma ise bu durumda kimi alimlere göre icmadır ve kati bir hüccettir, kimi alimlere göre ne icmadır ne de hüccettir.

و لله اعلى و اعلم
 
Son düzenleme:
Üst Ana Sayfa Alt