Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Müzik Ruhun Gıdası mı Yoksa Nifakı mı?

D Çevrimdışı

Dâvûd bin Ali

Üye
İslam-TR Üyesi

Sadece videonun yarısına kadar izlenildiğinde anlatıcı şahsın ondan fazla hatası olduğu görülür.
Benim hepsini izleyip yazmaya vaktim yok.
Sadece bir tane hataya işaret edeyim.
Birinci dakika da müziğin haram olduğuna dair selef ve halef icma etmiştir, diye iddia ediyor. Doğrusu inanç bağlamında bu çok tehlikeli bir sözdür.
Sizlere tecvih ediyorum nerede bu icma, kim naklediyor bu icmayı?
İmam Şevkani Rahmetullahi aleyh bununla ilgili olarak "Müziğin haram olduğu konusunda İcma iddia edenlerin iddialarının batıl olduğunun ispatı" isimli bir risale yazmıştır.
Risale de sahabeden ve sonraki nesillerden müziğe helal diyenleri zikretmiştir.
İcma mefhumun doğru anlaşılması bağlamında bir uyarı:
Sıddık Hasen Han el Kannuci rahimehullah, Ebcedu’lUlum’da (2/406) şöyle demiştir: "Bil ki, dinin esasları, üçüncüsü
olmayan iki şeydir: Kitap ve Sünnet." Kitap, sünnet, icma, kıyas diye dört
delil zikredilmesinin ilimden bir alameti yoktur. Nitekim sünnet imamı Ahmed
b. Hanbel, bugün ıstılah
haline getirdikleri icmaya karşı çıkmıştır."

Kaldı ki müziğin haram olduğuna dair bugünkü ıstılah haline icmanın tanımı bağlamında da bir nakil yoktur.
Cehilce konuşmaktan Allah'a sığınırız.
 
E Çevrimdışı

Ebu SILA

İslam-tr Mudâvimi
İslam-TR Üyesi
İlim ehli insafı elden bıraktı mı ne hatalara düçar olur.!
Soruma cevap alamadım, elbani,nin rivayet ettiği yedi hadis de zayıf öyle mi.?
Hepsini tek tek tahriç edip ispat ettiniz öyle mi.?
İBN hazm ve Gazali bin görüşü makbul onlarca alimin görüşü zayıf ve muteber değil.!
Öyle mi.?
İnsaf yahu.!
 
Abdullah el Hanbeli Çevrimdışı

Abdullah el Hanbeli

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Benim bildiğim müziği helal görmek şazz bir görüştür. İmam Evzai de şazz görüşlerden sayıyor.

İmam Evzai diyor ki:
"Irak ehlinin beş tane görüşü ve keza Hicaz ehlinin beş tane görüşü vardır ki bunlardan uzak durulur veya bunlar terk edilir: Irak ehlinin terk edilecek görüşleri; (nebiz gibi) içki içmeleri, Ramazan'da fecr doğduğu halde yemeye devam etmeleri, yedi şehirden başka Cuma kılınmaz demeleri, ikindiyi her şeyin gölgesi dört misli olana kadar tehir etmeleri ve savaş günü firar etmeleridir. Hicaz ehlinin görüşlerinden terk edilecek olanları ise çalgı aletlerini dinlemeleri, iki namazı özürsüz olarak cem etmeleri, kadınlarla muta nikahı yapmaları, elden ele bir dirhemi iki dirhemle keza bir dinarı iki dinarla takas etmeye cevaz vermeleri ve de kadınlara arka taraftan yanaşmalarıdır." (Hakim Nisaburi, Marifetu Ulum'il Hadis, sf 201 no: 122, Thk: Daru İbn Hazm; ayrıca İbn Asakir, Tarihu Dimeşk, 54/58; İbn'ul Kayserani, Kitab'us Sema, sf 64)
 
E Çevrimdışı

Ebu SILA

İslam-tr Mudâvimi
İslam-TR Üyesi
Sadece videonun yarısına kadar izlenildiğinde anlatıcı şahsın ondan fazla hatası olduğu görülür.
Benim hepsini izleyip yazmaya vaktim yok.
Sadece bir tane hataya işaret edeyim.
Birinci dakika da müziğin haram olduğuna dair selef ve halef icma etmiştir, diye iddia ediyor. Doğrusu inanç bağlamında bu çok tehlikeli bir sözdür.
Sizlere tecvih ediyorum nerede bu icma, kim naklediyor bu icmayı?
İmam Şevkani Rahmetullahi aleyh bununla ilgili olarak "Müziğin haram olduğu konusunda İcma iddia edenlerin iddialarının batıl olduğunun ispatı" isimli bir risale yazmıştır.
Risale de sahabeden ve sonraki nesillerden müziğe helal diyenleri zikretmiştir.
İcma mefhumun doğru anlaşılması bağlamında bir uyarı:

Sıddık Hasen Han el Kannuci rahimehullah, Ebcedu’lUlum’da (2/406) şöyle demiştir: "Bil ki, dinin esasları, üçüncüsü
olmayan iki şeydir: Kitap ve Sünnet." Kitap, sünnet, icma, kıyas diye dört
delil zikredilmesinin ilimden bir alameti yoktur. Nitekim sünnet imamı Ahmed
b. Hanbel, bugün ıstılah
haline getirdikleri icmaya karşı çıkmıştır."

Kaldı ki müziğin haram olduğuna dair bugünkü ıstılah haline icmanın tanımı bağlamında da bir nakil yoktur.
Cehilce konuşmaktan Allah'a sığınırız.
Birinci dakika da müziğin haram olduğuna dair selef ve halef icma etmiştir, diye iddia ediyor. demişsiniz herhalde kulağınız da sorun var 1.dk sonra çetin hoca aynen şöyle diyor müslümanlar selef ve halef bu hususta icma aktarıyor ve naklediyor.!
sizce bu söz kendi iddiasımıdır.?
 
D Çevrimdışı

Dâvûd bin Ali

Üye
İslam-TR Üyesi
İlim ehli insafı elden bıraktı mı ne hatalara düçar olur.!
Soruma cevap alamadım, elbani,nin rivayet ettiği yedi hadis de zayıf öyle mi.?
Hepsini tek tek tahriç edip ispat ettiniz öyle mi.?
İBN hazm ve Gazali bin görüşü makbul onlarca alimin görüşü zayıf ve muteber değil.!
Öyle mi.?
İnsaf yahu.!
İstifhamınızı tevcih etmenizin sebebi öğrenmek midir yoksa mücerret olarak tekzip etmek midir? Bu hususu tefrik ederseniz tarafımdan yanıt bulursunuz.
İhtisar ederek şunu söyleyeyim, Şeyh Elbânî'nin naklettiği hadislerin hepsi zayıf yahut hepsi sahih diye bir şey söylemiş değilim. Ne söylediğimi tekrar edeyim. Konu ile ilgili hadislerin- müziğin haram olduğu bağlamında-subutu ve delâleti kat'i değildir. Konu ile ilgili en kuvvetli gördüğünüz rivâyeti nakledin, cerh ve tadil bağlamında gerek senet açısından gerekse metin üzerinden istidlalin(in) zayıf olduğu hususunu izah edebilirim.
Fakat bu şekilde konuşmaya devam ederseniz size bir yanıt vermeyi düşünmüyorum. Karşınızda yakın arkadaşınız ya da sizi düşük seviyeye rağmen tolere edebilen bir tanıdığınız yoktur. Netice de sizin neye inandığınız beni ilgilendirmez aynı şekilde benim de inancım sizi ilgilendirmez. Birbirimizi ikna etmek gibi bir mecburiyetimiz de yoktur. Burada söz konusu olan Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'den bir yasaklama sabit olmuş mudur yoksa olmamış mıdır? Olmadığını söylüyor ve gerekçemi izah ediyorum. Ala kulli hal bu bana ait bir iddia da olmayıp kendimden öncekilerin tespitlerine de iltifat edip muvafakat ediyorum.
Selam ile


Benim bildiğim müziği helal görmek şazz bir görüştür. İmam Evzai de şazz görüşlerden sayıyor.

İmam Evzai diyor ki:
"Irak ehlinin beş tane görüşü ve keza Hicaz ehlinin beş tane görüşü vardır ki bunlardan uzak durulur veya bunlar terk edilir: Irak ehlinin terk edilecek görüşleri; (nebiz gibi) içki içmeleri, Ramazan'da fecr doğduğu halde yemeye devam etmeleri, yedi şehirden başka Cuma kılınmaz demeleri, ikindiyi her şeyin gölgesi dört misli olana kadar tehir etmeleri ve savaş günü firar etmeleridir. Hicaz ehlinin görüşlerinden terk edilecek olanları ise çalgı aletlerini dinlemeleri, iki namazı özürsüz olarak cem etmeleri, kadınlarla muta nikahı yapmaları, elden ele bir dirhemi iki dirhemle keza bir dinarı iki dinarla takas etmeye cevaz vermeleri ve de kadınlara arka taraftan yanaşmalarıdır." (Hakim Nisaburi, Marifetu Ulum'il Hadis, sf 201 no: 122, Thk: Daru İbn Hazm; ayrıca İbn Asakir, Tarihu Dimeşk, 54/58; İbn'ul Kayserani, Kitab'us Sema, sf 64)

Şazlık çoğunluğa aykırı olmak değildir. Asıl şazlık hakka aykırı olmaktır. Keza hak kişilerle bilinmez bilakis kişiler hak ile bilinir.
Ayrıca müzik dinlemeyi helal gören âlimler de çoktur. Bu konuda selef den de bir çok örnek vardır. Lakin bu nakiller bazı selefiler tarafından hasıraltı edilmektedir. İmam Şevkani'nin risalesini okumanızı tavsiye ederim.


Birinci dakika da müziğin haram olduğuna dair selef ve halef icma etmiştir, diye iddia ediyor. demişsiniz herhalde kulağınız da sorun var 1.dk sonra çetin hoca aynen şöyle diyor müslümanlar selef ve halef bu hususta icma aktarıyor ve naklediyor.!
sizce bu söz kendi iddiasımıdır.?
İkisi arasındaki fark nedir? Ben de aynı şekilde şu soruyu tevcih ediyorum: Selefin icması nerede, halefin icması nerede Müslümanların icması nerede? Kim aktarmış? Buyurun nakledin özellikle selefin icmasını nakledenleri sizden istirham ediyorum ya da taklit ediyorsanız taklit ettiğiniz mezkur şahısdan.
Ben size müziğin helal olduğuna dair icma nakleden isim verebilirim. Lakin bu mesele de ne müziğin haram olduğuna dair ne de helal olduğuna dair bir icma yoktur.
 
E Çevrimdışı

Ebu SILA

İslam-tr Mudâvimi
İslam-TR Üyesi
davud bin ali ,yapmayın lütfen.
hepimiz türkçe konuşuyoruz. icma var diye iddia etmekle
bu konu da alimlerden icma ettiklerini nakletmek arasında fark vardır.!
(filan kişi yalancıdır.! demem benim iddiamdır. lakin filan kimsenin yalancı olduğunu bana naklettiler demem benim iddiam değildir.)çetin hoca da kimlerin icma naklettiğini videoda söylüyor şayet dinlerseniz.!
aleykum selam.!
 
D Çevrimdışı

Dâvûd bin Ali

Üye
İslam-TR Üyesi
imam taberi tefsirin de.
imam kurtubi tefsirinde.
imam teymiyye ,fetevasın da.
imam begavi şerhussunne de.
ibn kayyım igase,de
ibn abdil ber.
ibn hacer fetul bari.
bunlar çalgı aletlerinin haramlığına dair icma naklediyor.!
Biz bu imamların görüşüne tabi oluyoruz.!

Ebû Sıla Bey Mezkur âlimlerin söylemediği bir mefhumu onlara ıtlak ederek kendinizi töhmet altında bırakıyorsunuz.
Sanıyorum siz icmanın tarifini bilmiyorsunuz. Ya da mezkur âlimlerin sözlerini anlamayan bir takım kişilerin anlayışlarını aktarıyorsunuz.
Siz kaynak vermeden ya da âlimlere ait metinleri nakletmeden onların adına konuşmalar yapıyor ya da muasır bir takım kimselerden nakiller yapıyorsunuz. Vaktim kısıtlı olmasına rağmen yine de bir kaçına dikkat çekeyim.
Taberi muayyen bir şehirdeki ittifaka dikkat çekmiştir. Ha keza belirttiğiniz tefsire kendiniz bakarsanız "Müziğin haram olmasın da yahut kerahatinde" diye de cümleyi bağlamıştır.
Buna benzer bir icma(!)yı İmâm Şevkani Neylul evtar da, İbn Tahir'den Medine Ehlinin müziğin helal olduğuna dair icma ettiklerini nakleder.
Yine İbn Teymiyye rahimehullah:
قال شيخ الإسلام ابن تيمية رحمه الله : ( مذهب الأئمة الأربعة أن آلات اللهو كلها حرام ، ثبت في صحيح البخاري وغيره أن النبي صلى الله عليه وسلم أخبر أنه سيكون من أمته من يستحل الحر والحرير والخمر والمعازف ، وذكر أنهم يمسخون قردة وخنازير ، .. ولم يذكر أحد من أتباع الأئمة في آلات اللهو نزاعا)
Dört mezhep imamının ittifak ettiğini nakletmiştir. Siz dört mezhep imamının ittifakını icma olarak mı telakki ediyorsunuz? Lakin İbn Teymiyye rahimehullah böyle telakki etmiyor. Yine İbn Teymiyye rahimehullah mezhebe tabii olan imamlardan ihtilaf zikredilmediğini, söylemiş. Bu icma değildir ki! Kaldı ki dört mezheb imamına tabii olan âlimlerden de müziği helal görenler vardır.
İmam Şevkani rahimehullah bu isimleri "Müziğin haram olduğu konusunda İcma iddia edenlerin iddialarının batıl olduğunun ispatı" isimli risalesinde zikretmiştir.


Evet tartışma ve birbirimizi iknanın bir gereği de faydası da yoktur.!
Bize göre buhari hadisi bir çok imamın ittifakıyla sahihtir.!
ibn kayyım.
ibn teymiyye.
ibn hacer.
ibn salah.
hafız ıraki vd. sahih demiştir.!
Mezkur hadisi sahih görmeyen yahut tevil eden de çok âlim vardır.
Eğer vizyon itibar buluyor ise ben de bir kaçını zikredeyim:
Ebu Bekir İbnul Arabi
İbn Hazm
Ebû Tahir El Makdisi
Ebû Hamid el Gazali vd

Daha önce söylediğim gibi hak kişilerle bilinmez bilakis kişiler hak ile bilinir.
 
ez-Zehebî Çevrimdışı

ez-Zehebî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ebû Sıla Bey Mezkur âlimlerin söylemediği bir mefhumu onlara ıtlak ederek kendinizi töhmet altında bırakıyorsunuz.
Sanıyorum siz icmanın tarifini bilmiyorsunuz. Ya da mezkur âlimlerin sözlerini anlamayan bir takım kişilerin anlayışlarını aktarıyorsunuz.
Siz kaynak vermeden ya da âlimlere ait metinleri nakletmeden onların adına konuşmalar yapıyor ya da muasır bir takım kimselerden nakiller yapıyorsunuz. Vaktim kısıtlı olmasına rağmen yine de bir kaçına dikkat çekeyim.
Taberi muayyen bir şehirdeki ittifaka dikkat çekmiştir. Ha keza belirttiğiniz tefsire kendiniz bakarsanız "Müziğin haram olmasın da yahut kerahatinde" diye de cümleyi bağlamıştır.
Buna benzer bir icma(!)yı İmâm Şevkani Neylul evtar da, İbn Tahir'den Medine Ehlinin müziğin helal olduğuna dair icma ettiklerini nakleder.
Yine İbn Teymiyye rahimehullah:
قال شيخ الإسلام ابن تيمية رحمه الله : ( مذهب الأئمة الأربعة أن آلات اللهو كلها حرام ، ثبت في صحيح البخاري وغيره أن النبي صلى الله عليه وسلم أخبر أنه سيكون من أمته من يستحل الحر والحرير والخمر والمعازف ، وذكر أنهم يمسخون قردة وخنازير ، .. ولم يذكر أحد من أتباع الأئمة في آلات اللهو نزاعا)
Dört mezhep imamının ittifak ettiğini nakletmiştir. Siz dört mezhep imamının ittifakını icma olarak mı telakki ediyorsunuz? Lakin İbn Teymiyye rahimehullah böyle telakki etmiyor. Yine İbn Teymiyye rahimehullah mezhebe tabii olan imamlardan ihtilaf zikredilmediğini, söylemiş. Bu icma değildir ki! Kaldı ki dört mezheb imamına tabii olan âlimlerden de müziği helal görenler vardır.
İmam Şevkani rahimehullah bu isimleri "Müziğin haram olduğu konusunda İcma iddia edenlerin iddialarının batıl olduğunun ispatı" isimli risalesinde zikretmiştir.


Mezkur hadisi sahih görmeyen yahut tevil eden de çok âlim vardır.
Eğer vizyon itibar buluyor ise ben de bir kaçını zikredeyim:
Ebu Bekir İbnul Arabi
İbn Hazm
Ebû Tahir El Makdisi
Ebû Hamid el Gazali vd

Daha önce söylediğim gibi hak kişilerle bilinmez bilakis kişiler hak ile bilinir.
Hevası dolayısıyla meseleye taraflı bir şekilde bakan dışında herkes müziğin haram olduğu görüşünün çok daha kuvvetli olduğunu anlar. Rivayetinin sahihliği birçok alim tarafından ispat edilmesine rağmen inkar etmek bir Müslümanın hareketi değildir. Müslüman kişi hadise boyun eğmeli hevasına uygun teviller yapmamalı.
 
A Çevrimdışı

Alpercan

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bilindiği üzere biz Müslümanlar delillere tabiyiz. Biz Müslümanlar nezdinde de delil olan Kuran ve Sünnettir.

‘Allah ve Resulü bir işe hüküm verdiği zaman, inanmış bir erkek ve kadına o işi kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Her kim Allah ve Resulüne karşı gelirse, apaçık bir sapıklığa düşmüş olur.’ (Ahzab/36)

‘Ey İman edenler! Hayat verecek şeylere çağırdığı zaman, Allah ve Resulüne (onların çağrılarına) uyun...’ (Enfal/24)

Ruh, ancak böyle gıdalanır!

Müziğin Haram Olduğuna Dair Kuran’dan Deliller:

‘İnsanlardan öyleleri var ki, herhangi bir ilmi delile dayanmadan Allah yolundan saptırmak ve sonra da onunla alay etmek için boş sözü (lehve’l-hadîs’i) satın alır. İşte onlara rüsvay edici bir azap vardır.’ (Lokman/6)

Abdulah b. Mesud Radıyallahu Anh’a, ‘lehve’l hadis’in ne olduğu sorulduğunda, ‘Allah’a andolsun ki, bu çalgıdır’ diye cevap verdi ve bunu üç kere tekrarladı.

Sahabenin önde gelenlerinden İbni Abbas, İbni Ömer ve Cabir b. Abdullah r.anhum’da ‘lehve’l-hadis’in şarkı olduğunu söylemişlerdir. (İbn Kesir, Taberi)

‘Allah buyurdu: Git! Onlardan kim sana uyarsa, iyi bilin ki hepinizin cezası cehennemdir. Tam bir ceza!
Onlardan gücünün yettiği kimseleri sesinle (dâvetinle) şaşırt; süvarilerinle, yayalarınla onları yaygaraya boğ; mallarına, evlâtlarına ortak ol, kendilerine vaadlerde bulun. Şeytan, insanlara, aldatmadan başka bir şey vâdetmez.’ (İsra/63-64)

Tabiin’den olan müfessirlerin imamı Mücahid, bu ayetteki ‘sesinle’ (‘bi-savtike’) ifadesiyle ilgili olarak;
‘Bu; şarkı, müzik, çalgı aletleri, boş ve batıl sözlerdir’ demiştir. Dahhâk ise;
‘Çalgı aletlerinin sesidir’ demiştir. (Kurtubi 10/288)

Onların (müşriklerin), Beytullah yanındaki duaları da ıslık çalmak ve alkıştan başka bir şey değildir. (Enfal/35)

Müziğin Haram Olduğuna Dair Hadislerden Deliller;

‘Yemin ederim ki, ümmetimden bir topluluk gelecek; zinayı, içkiyi, ipek elbiseyi ve çalgı aletlerini helal sayacaktır.’ (Buhari)

‘Rabbim bana içkiyi, kumarı, ‘kûbe’yi (Darbukayı) ve şarkı söyleyen kadınları haram kıldı.’ (İmam Ahmed)

‘Bu ümmet içerisinde zillet, zulüm ve çöküntü olacak’ Müslümanlardan biri, ‘bunlar ne zaman olacak’ diye sordu. Rasulullah s.a.v, ‘içki içilip, kadın oynatıldığı, çalgı aletleriyle şarkı söylenip eğlenildiği zaman diye cevap verdi.’ (Tirmizi)

‘Ümmetimden bazı insanlar, içkiye başka isimler vererek içerler. Şarkıcı kadınlar ve çalgı aletleriyle başları iner kalkar. Allah, onları yerin dibine batırır da domuzlar ve maymunlar kılar.’ (İbni Mace)

‘İki ses mel’undur. -Bunlar- nimet anında çalgı sesi, musibet anında vahlama sesidir.-‘ (Silsületü ehâdisi’s-sahiha, 427)

‘Ümmetimden bir kısım insanlar aşağılanacak, zillete düşüp zulme uğrayacaklardır’ sahabeler sordu: ‘Ya Rasulallah! Bunlar, La ilâhe İllallah şehadetinde bulunacaklar mı?’ Efendimiz s.a.v şöyle cevap verdi, ‘Evet, ama, o zaman içki içilecek, çalgı aletleri çalınacak, ipek elbiseler giyilecek.’ (İbni Ebi Şeybe, 5/164)

İbni Ömer r.a’ın kölesi Nafi anlatıyor:

‘İbni Ömer’in peşinden gidiyordum. Kaval çalmakta olan bir çobana rastladık. İbni Ömer hemen ellerini kulaklarına tıkayarak yürümesini hızlandırdı ve bana ‘Ey Nafi! Bir şey duyuyor musun?’ dedi. Ben de, hayır dedim. Bunun üzerine ellerini kulaklarından çekerek şöyle dedi: ‘Bir gün Rasulullah s.a.v ile beraberdim. O da bunun gibi bir şey işitince böyle yapmıştı.’ (Ebu Davud)

Müfessir Kurtubi, İbni Ömer’den bu rivayeti naklettikten sonra şöyle diyor: ‘Böyle bir ses karşısında bile onlar bu tür bir tavır takınıyorlarsa, çağımız şarkı ve çalgı aletleri karşısında durum ne olur?! …’

Müziğin Haram Olduğuna Dair Sahaben Kaviller;

İbni Mes’ud r.a, ‘Şarkı, kalpte nifak bitirir’ demiştir.

Enes bin Malik r.a, ‘En pis kazanç, şarkı ve çalgı aletleriyle kazanılandır’ dedi. (İbni Ebi’d-Dünya)

İbni Abbas r.a, ‘Def haramdır, çalgı aletleri haramdır, kûbe (darbuka) ve ney de haramdır’ dedi. (Beyhaki. 10/222)

A’işe r.anha validemiz, bir ziyarette bulunuyordu ki evde başını sallayarak şarkı söyleyen bir adam gördü ve ona, ‘Yazıklar olsun sana. Bu şeytandır, bunu çıkarın dışarı’ dedi, o da çıkartıldı. (Buhari)

Müziğin Haram Olduğuna Dair Dört Mezhep İmamından Kaviller;

İmam Ebu Hanife, şarkı ve müziğin haram olduğunu oldukça sert bir şekilde savunuyor ve onu dinlemeyi günah sayıyordu. (İbni’lCevzi, “Teblisu’l-İblis’)

İmam Mâlik’e şarkıdan soruldu. O da ‘Bizim oralarda bu işi günah içinde yüzenler (fasıklar) yapar’ dedi. (İbni Ebi’d-Dünya, “Zemmü’l-Melâhi”)

İmam Şâfi r.a, ‘Şarkı batıla benzeyen, insanı oyalayan boş ve çirkin bir sözdür. Kim onu çok dinlerse sefihtir (beyinsizdir) ve şehadeti kabul edilmez. Şarkı çirkin ve haramdır. Nitekim Allahu Telâla; …Allah küfrü, fıskı ve isyanı size kötü göstermiştir…’ (Hucurat/7) buyurmaktadır.
İmam Şâfi sözüne şöyle devam etmiştir: ‘Irak’ta şarkı -tağbîr- denilen bir şey terk ettim ki, onu insanları Kuran’dan uzaklaştırmak için zındıklar keşfetmiştir.’

İmam Ahmed r.a, ‘Kâval, ney, zurna, tanbur, saz, kemençe ve benzerleri haramdır’ dedi.

İmam Şâbi, ‘şarkı söyleyen de, dinleyen de mel’undur’ demiştir. (ibni Ebi’d-Dünya)

Fudayl b. İyâd, ‘müzik ve şarkı, zinanın teşvikçisidir’ dedi. (İbni Ebi’d-Dünya)
Cezakallahu hayr bacım. Delillerle çok güzel açıklamışsın konuyu. Rabbim ecrini versin...
Yanliz bazi muzikler dinden sogutur bazilari dine cagirir, içinde haram olan aövme olanlar haramdir yani cogu rap cogu pop muzik gibi, kadinlardwn dinlemek de haramdir ayni sekilde ama tasavvuf muzigi, ilahi vb Allahi hatirlatan muzikler caizdir
 
Üst Ana Sayfa Alt