İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler
İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
ÇözüldüNafile veya Tek Başına Namaz Kılarken Kıraatin Ses Miktarı En Az Nedir?
Namazda sura veya duaları okurken dil ile söylemek gerekir. Kalbimizden geçirmek yeterli değildir. Yüksek sesle yani kulağımızla işitecek şekilde okumak şart değildir. Yani okuduğumuz duaları hissedecek şekilde okumalıyız.
Yalnız başına namaz kılan kimse sabah, akşam ve yatsı namazlarını dilerse aşikare bir okuyuşla ve dilerse gizli bir okuyuşla (muhayyerdir) kılar. Geceleyin kılacağı nafile namazlarda da hüküm böyledir. Fakat öğle ve ikindi namazlarında ve gündüz kılacağı nafile namazlarda gizli okuması vacibtir.
Fatiha ve diğer suraleri, namazda dili kıpırdatmaksızın ve ses çıkartmaksızın zihinden tekrarlama (düşünerek) okuma (kıraat) sayılmaz, yani böyle yapmakla namazın ruknu olan kıraat yerine getirilmiş olmaz.
Kişinin kendi duyabileceği bir sesle, fısıldar gibi, harfleri yerlerinden çıkartarak (dudakları -dili kımıldamalı) ve eğer yanında başkaları varsa onları namazda rahatsız etmeyecek bir şekilde okuması gerekir. Kıraatte dilin oynaması şarttır.
Rasulullah (s.a.v.); Ebu Bekir'e gizlice okuyarak teheccud namazı kılarken, Ömer'e açıktan okurken, Bilal'e de bir sureden bir sureye geçerken rastladı. Sabah olunca onların bu halini sordu. Ebu Bekir (r.anh); "Yakardığım zata işittiriyordum", Ömer (r.anh); "Uykuda olanı uyandırıyor ve şeytanı kovuyordum" , Bilal (r.anh); "Bir bahçeden bir bahçeye geçiyordum" dedi. Bunun üzerine Rasulullah (s.a.v.), Ebu Bekir'e : "Sesini birazcık yükselt", Ömer'e : "Sesini biraz kıs", Bilal'e: "Bir sureye başlayınca onu tamamla" buyurdu. (Ahmed bin Hanbel, Musned, 1 / 109; Abdurrazzak, Musannef, II/495; Ebu Davud, Tatavvu, 25; Tirmizi, Salat, 212; İbn-i Huzeyme; İbni Hibban; Hakim; Beyhaki; Fıkhu's Sunne, Seyyid Sabık, C. 1, Namazz bahsi)
Ebû Katâde (r.anh)'den rivayet olunmuştur: Nebi (s.a.v.) bir gece (dışarı) çıktı. (Yolu) kısık bir sesle namaz kılmakta olan Ebû Bekr'e uğrayıverdi. (Ebû Katâde) dedi ki: Bir de Ömer b. Hattab'a uğradı. O da namazı yüksek sesle kılmakta idi. İkisi de Peygamber (s.a.v.)'in yanında bir araya gelince;
Nebi (s.a.v.): "Ey Ebâ Bekr, Ben Sana uğradım, Sen sesini kısarak namaz kılıyordun (niçin böyle yapıyorsun?)" buyurdu.
O da: Ey Allah'ın Rasulü, Ben (sesimi) kendisine munâcâtta bulunduğum zâta işittiriyorum, diye cevab verdi. (Rasûl-u Ekram) Ömer'e de (şöyle) buyurdu: "Sana uğramıştım. Sen de yüksek sesle namaz kılıyordun! Niçin böyle yapıyorsun?"
O da (şöyle) cevab verdi: Uyuklamakta olan kimseyi uyandırmak ve şeytanı kovmak için(böyle yapıyorum). (Ebu Davud, Tatavvu, Bab 25, Hadis no: 1329) (Râvi) el-Hasen hadise (şunları da) ilâve etti: Bunun üzerine Peygamber (s.a.v.) Ebû Bekir'e; "Ey Ebâ Bekr, sesini biraz yükselt!" buyurdu. Ömer'e de: "Sesini biraz kıs" dedi.
Cehri Namazı Sessiz Kılmanın Hükmü Bismillahirrahmanirrahim Soru: Sesli Namazda İmamın Kıraati Sessiz Okumasının Hükmü Nedir? Mesela: Akşam Namazında İmamlık Yapan Arkadaş Kurandan Okuduğu Sureleri Sessiz Okuyor. Böyle Bir Durumda Namaz Sahih Oluyormu? Bu Konuda Mezheplerin Görüşünü...
Hanefi Mezhebine göre sessiz kıraat yapmamız gereken namazlarda sessiz kıraat yapmak vaciptir.İmam yanlışlıkla sessiz kıraat yapması gereken namazda sesli kıraat yaparsa sehiv secdesi gerekiyor. Ama aynı hatayı evde tek başımıza kılarken yaptığımızda sehiv secdesi gerekmiyor.Ben bu farklılığın...