Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Namazda Ellerin Kaldırılması

hitman Çevrimdışı

hitman

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
{ … Malik bin El-Huveyris r.a’dan rivayet edildiğine göre şöyle demiştir: Resulullah s.a.v iftidah tekbirini aldığı zaman kulaklarının yakınına kadar ellerini kaldırırdı. Ruku’ya gittiği zaman aynı şeyi yapardı. Ve ruku’dan başını kaldırdığı zaman da aynı şeyi yapardı... }

Buhari : 2.c / 753.s
İbn Mace : 3.c / 859.n

{ … Muhammed bin Amr bin Ata(r.a)’dan şöyle demiştir: Ben Ebu Humeyd es-Saidi(r.a)’dan işittim. Kendisi Resulullah(s.a.v)’in ashabından on zatın arasındaydı. On sahabeden birisi Ebu Katade bir Rib’i idi. Ebu Humeyd, orada bulunan on sahabeye : Ben Resulullah s.a.v’in namazını hepinizden daha iyi bilirim. Resulullah(s.a.v) Namaza durduğu zaman dimdik doğrulurdu, ve ellerini omuzları hizasına kadar kaldırdıktan sonra “Allahu Ekber” derdi. Ruku’ya varmak istediği zamanda ellerini omuzları hizasına kadar kaldırdı, sonra tam doğrulurdu. İki rekatten (üçüncüye) kalktığı zaman tekbir alırdı ve iftitah tekbirinde yaptığı gibi ellerini omuzlarının hizasına kadar kaldırırdı.}

Tirmizi : 1.c / 303 . n
İbn Mace : 3. c / 862n

{ … Ali bin Ebu Talib r.a ’dan, şöyle demiştir : Peygamber s.a.v farz namaza kalktığı zaman tekbir getirirdi ve ellerini omuzları hizasında oluncaya kadar kaldırırdı. Ruku’ya gitmek istediği zaman bunun aynısını yapardı. Ruku’dan başını kaldırdığı zaman da bunun aynısını yapardı ve ikinci rekattan üçüncüye kalkacağı zaman da bunun aynısını yapardı.}
İbn Mace : 3.c / 864.n

{ … Vail bin Hucur r.a’den şöyle demiştir : Ben kendi kendime dedim ki: Resulullah s.a.v’e muhakkak ve iyice bakayım, nasıl namaz kılıyor. Bunun üzerine baktım. S.A.V kalktı kıbleye doğru durdu. Sonra ellerini kulaklarının hizasına kadar kaldırdı. Sonra ruku’ya gittiği zaman ellerini bu şekildi kaldırdı. Başını ruku’dan kaldırınca ellerini yine kaldırdı.}
İbn Mace : 3.c / 867.n

{ … Salim babası Abdullah r.a’dan şöyle dedi : Resulullah s.a.v’i namaza başladığı zaman, ruku’ya gitmeden evvel ve birde ruku’dan doğrulduğu zaman ellerini omuzları hizasına vardırıncaya kadar kaldırdığını gördüm. İki secde arasında kaldırmazdı. }

Buhari : 2.c / 752.s
Ebu Davud : 1.c / 721. n
Müslim : 2.c / 390
Tirmizi : 1.c / 255.n
İbn Mace : 3.c / 858.n
Muvatta : 1.c 94. s

{ … Enes bin Malik r.a’dan şöyle demiştir : Resulullah s.a.v namaza girdiği zaman ve ruku’ya gittiği zaman ellerini kaldırırdı. }
İbn Mace : 3.c / 866.n

{ … Ebu-z Zubeyr r.a’dan rivayet edildiğine göre, Cabir bin Abdillah r.a namaza başlarken ellerini kaldırdı, ve ruku’ya gittiği zaman ile ruku’dan başını kaldırdığı zaman bunun aynısını yapardı.. ve Ben Resulullah s.a.v’i gördüm böyle yaptı derdi.}
İbnu Mace : 3.c / 868.n

{ … Mali bin Huveyris r.a’dan, Resulullah s.a.v’i namazında ruku ettiği zaman. Ruku’dan başını kaldırdığı zaman, secde ettiği zaman ve secdeden başını kaldırdığı zaman ellerini kulakları hizasına kadar kaldırırken gördüğünü haber verdi.}

Nesei : 1.c / 1143.n
Ahmed : 3. / 436

{ … Abdul Cebbar bin Vail b. Hucur r.a den rivayet edildiğine göre şöyle demiştir: Ben küçük bir çocuktum, babamın namazını hatırlayamıyorum Vail bin Alkame, babam Vail bin Hucr’dan bana nakletti.

Dedi ki: Resulullah s.a.v ile namaz kıldım. Tekbir aldığı zaman ellerini kaldırırdı. Sonra örtündü. Sonra sol bileğini sağ eliyle tuttu. Her iki elini de elbisesinin altına soktu. Ruku yapmak istediği zaman ellerini elbisesinden çıkardı.ve onları kaldırdı. Ruku’dan başını kaldırmak istediği zaman ellerini yine kaldırdı. Sonra yüzünü iki avucu arasına koyarak secde etti. Secdeden başını kaldırdığı zaman yine ellerini kaldırdı. Namazdan çıkana kadar hep böyle yaptı. Muhammed bin Cihade diyor ki : Bunu Hasen bin Ebu el-Hasene anlattım. O da şöyle dedi. O , Resulullah(s.a.v)’min namazıdır. Onu yapanlar sünneti yaptı, yapmayanlar sünneti yapmadı. Dedi. }

Ebu Davud : 1.c / 723.n -
İbn Hazm Muhalla : 4.c / 91

{ … Katade’den şöyle dedi : Enes ibnu Malik’e Resulullah s.a.v’in namazı nasıldı bize göster dedim. Kalktı ve namaz kıldı. Ellerini her tekbirde kaldırıyordu.}

Taberani . Evsat ve Mecmau’z Zevaid de sahih olarak.

{ … Cabir ibn Abdillah r.a’dan şöyle dedi : Resulullah s.a.v namazında ki her tekbirde ellerini kaldırırdı }
Mecmau’z Zevaid’de Hasen : 2.c / 101

{ … Vail ibn Hucur r.a dan. Resulullah s.a.v’i gördüm, tekbirle beraber ellerini kaldırıyordu }

Ahmed : 4 / 316 – 18369.n

{ … Süleyman b.Yesar r.a’dan. Resulullah s.a.v tekbir alırken ellerini kaldırırdı }

Ebu Davud : 1.c.738.n -
Muvatta : 1.c.95.s

{ … Abdullah ibnu Ömer r.a’dan şöyle dedi : Resulullah s.a.v ruku’ya ve secdeye gittiğinde ellerini kaldırırdı.}

Buhari Cüz : 25’de Hasen olarak.

{ … Umeyr b.Habib r.a’dan. Resulullah s.a.v farz namazlarında her tekbir ile beraber ellerini kaldırırdı }
İbn Mace : 3.c.861.n

{ … Abdullah ibn Abbas r.a dan. Resulullah s.a.v her tekbir ile beraber ellerini kaldırırdı }
İbn Mace : 3.c.865.n

{ … Enes ibnu Malikr.a’dan: Resulullah s.a.v ruku’da ve secde de ellerini kaldırırdı.}

İbn Ebu Şeybe : 1.c / 230
İbn Hazm Muhalla : 4.c / 92
İrvau Ğalilde : 2.c / 68

{ … Ala ibnu Abdurrahman, Salim ibnu Abdullah babası Abdullah ibnu Ömer’in, başını secdeden kaldırdığı zaman ve ayağa kalkmak istediği zaman ellerini kaldırdığını haber verdiğini işitti.}

Buhari Cüz’ünde : 12

{ … Nafi’i r.a’dan : Abdullah ibnu Ömer r.a başını birinci secdeden kaldırdığında ellerini kaldırrdı.}
İbnu Ebi Şeybe : 1 / 271 de Sahih Bir Sened’le

{ … Nafi’i r.a’dan : Abdullah ibnu Ömer r.a namaza girdiği zaman, Ruku’ya gittiği zaman, “ Semiallahu Limen Hamideh “ deyip ruku’dan doğrulduğu zaman, secdeye gittiği zaman ve birinci teşehhühden kalkacağı zaman ellerini kal-dırırdı. }
İbn Hazm Muhalla’da : 4.c / 93. Sahih Bir Sened’le

ELLER YALNIZ BİRİNCİ TEKBİRDE KALDIRILIR HADİSİNİN MÜDREÇ OLUŞU

{ … Abdullah ibnu Mesud r.a’dan rivayet edilmiştir. Dedi ki : Size Peygamber s.a.v’in namazını kıldırayım mı ? Müteakiben namaz kıldı ve yalnız başlangıçta ellerini kaldırdı.}
Ebu Davud : 1.c / 748.n
Tirmizi : 1.c / 257.n

Ebu Davud , Ahmed İbn Hanbel , Yahya İbn Adem , İbn Mübarek , Ebu Hatim ,İbn Hibban , İbn Abdil Ber , El Bezzar : Bu Hadis için “ Zayıftır ” derler.

{ … Bera bin Azibr.a’dan : Resulullah s.a.v namaza başladığında ellerini kaldırdığını gördüm. Sonra namazdan çıkana kadar ellerini bir daha kaldır-madı.}
Ebu Davud : 1.c / 752.n

EBU DAVUD: Bu hadis sahih değildir. Çünkü bazı raviler “ sonra bir daha kaldırmazdı ” cümlesini zikretmemişlerdir. Diyor.

EL MENHEL YAZARI Şöyle diyor : Bera’nın hadisi el kaldırmamaya delalet etmez. Çünkü Buhari, A. İbnu Hanbel, İmam Şafi, İbnu Uyeyne, İbnu Zubeyr, Darimi ve başka imamlar bu hadisi zayıf görmüşlerdir.

Ayrıca hadis lafızları “ sonra bir daha kaldırmazdı “ cümlesinin hadisden olmayıp ravi Yezid bin Ziyad’ın sözü olduğunda ve haberin “ müdrec “ olduğunda ittifak etmişlerdir. Nitekim Şube. Sevri, Halid el-Tahhan, Zübeyr ve başka hafızların rivayetinde bu cümle yoktur.
Ebu Davud : 1.c .750.n

EL- HÜMEYDİ : Bu ilaveyi “ yani bir daha kaldırmazdı “ sözünü Yezid yapmıştır. Yezid ilave yapar demiştir.

EL - BEZZAR : Bu ziyade “ yani bir daha kaldırmazdı sözü “ sahih değildir.

DARE KUTNİ : Bu ilave olmaksızın hadisi Yezid bin Ebi Ziyad yoluyla El-Bera’dan rivayet etmiştir.doğrusu da budur demiştir.

Dari Kutni’nin Ali bin Asım yoluyla Muhammed bin Ebi leyla’dan onunda Yezid bin Ebi Ziyad’dan olan rivayetinde bu ilave mevcuttur.

Ali demiştir ki: Ben Kufe’ye vardığım zaman Yezid’in hayatta olduğu söylendi. Bunun üzerine, ona gittim. Kendisi bana bu hadisi rivayet etti. Rivayetinde bu ilave yoktur. Bunun üzerine ben ona İbn Ebi Leyla’nın bana haber verdiğine göre sen: Sonra bir daha kaldırmazdı demişsin, dedim. Yezid bana: ben bunu hatırlayamayacağım, dedi. Ben tekrar onu ziyaret ettim. Yine : ben bunu hatırlayamıyorum dedi.

{ … İbnu Ömer r.a’dan : Resulullah s.a.v namaza başlarken ellerini kaldırırdı, sonra bir daha kaldırmazdı.}

Beyhaki : El-Hilafiyat’ta
EL-HAKİM : Bu hadis batıl ve Mevzudur.

İBNİ KAYYIM EL- CEVZİ : Şöyle diyor: Hadisin sonundaki “ Bir daha kaldırmazdı ” sözü sahih değildir.
Zad’ül Mead : 1.c / 151.s

ABDULLAH İBNU MUBAREK : Ez-Zuhri’nin Salim’den,onun da babasından rivayet ettiği hadisi zikrederek şöyle dedi : Ellerini kaldıran kişinin hadisi sabittir. Ve İbnu Mes’ud’un Resulullah s.a.v yalnız birinci defasında - yani namazın başında - ellerin kaldırırdı hadisi sabit değildir.
Tirmizi : 1.c . 256.n
 
ibnikayyim Çevrimdışı

ibnikayyim

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
{ … Enes bin Malik r.a’dan şöyle demiştir : Resulullah s.a.v namaza girdiği zaman ve ruku’ya gittiği zaman ellerini kaldırırdı. }
İbn Mace : 3.c / 866.n
 
Mukim Çevrimdışı

Mukim

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
AŞAĞIDAKİ YAZI ALINTIDIR BANA AİT DEĞİL


Biz hanefiler zahiren birbiriyle çelişkili gibi görünen bu hadisler de tatbik yaparız. Yani bu çelişkiyi ortadan kaldırmak için deriz ki namaz da elleri kaldırmak sonradan nesh edilmiştir. Buna delil olarak da Hz. İbni Mesudun şu Hadisini örnek gösteririz:


Abdullah ibni Mesut radıyallahu anh buyuruyor ki size Rasulüllah sallallahu aleyhi vesellem’in kıldırdığı gibi namaz kıldırayım mı? Ellerini sadece namaza başlamanın haricinde hiç kaldırmadı. (Tirmizi, Nesei, Ebu Davut, Müsnedi Ahmed, İbni Ebi Şeybe)




İmam Tirmizi, Abdullah ibni mesudun bu hadisi hasendir, bu hadisle sahabe ve tabiinden olan sayısız ilim ehli amel etmiştir, bu görüş Süfyanı servi ve bütün küfe ehlinin görüşüdür buyurmuştur. (Tirmizi, S-59, C-1)


Evet değerli kardeşim. Elimden geldiğince cevap vermeye çalıştım. Alimler hangi ülkede hangi mezhep revaçta ise o mezhebe göre amel edin diyorlar. Aki olursa fitneden başka bir şey çıkmaz ortaya.

Extra bilgi olarak Tirmizi'nin Hasen dediği hadis için İbni Hazm Sahih demiştir.(Bezlu'l-mechûd, IV, 471)


Buhârî Sarihi Aynî namazda el kaldırmanın İslâm’ın ilk yıllarındaki bir uygulama olduğunu sonunda bunun kaldırıldığını belirterek bu konuda Selef İmam Tahavî’den deliller getirir. (Umdetu’l-Kârî, v. 9)


Zira Efendimiz (s.a.v)’in Sünnet-i Seniyye’sinin herhangi bir konuda tekdüze tezahür ettiğini söylemek her zaman mümkün değildir. Fıkhî mezheplerin varlığını kaçınılmaz kılan hususlardan birisi de budur.


Efendimiz (s.a.v)’in bir konuda farklı uygulamalar yaptığı vaki olduğu gibi, O’nun uygulamalarını bize nakleden rivayetlerin birbiriyle ilişkisinin nasıl kurulacağı noktasındaki metodolojik/Usulî ihtilaflar dolayısıyla da Sünnet’i farklı okuma biçimleri vakıası inkâr edilemez bir realite olarak karşımızda durmaktadır.


Bütün bunların ortaya koyduğu gerçek şudur: Herhangi bir konuda, özellikle de ahkâm hadisleri bağlamında, ilgili rivayetlerden sadece bir kısmını esas kabul ederek, “Efendimiz (s.a.v)’in tutumu böyleydi, Sünnet’e uygun olan sadece budur” gibi iddialı cümleler kurmak ve eserler kaleme almak tartışmalı bir tavrın ifadesidir.


Dolayısıyla “Resulullah’ın Namazı” adı altında ya da benzeri isimlerle kaleme alınmış eserlere aldanarak, bu eserlerde anlatılanlar dışındaki uygulamaların Sünnet’e aykırı olduğunu düşünmek doğru değildir.


Her rivayetin, her İmam nezdindeki kıymeti aynı olmayabilir. Rivayeti nakleden ravilerden, rivayetin metninin durumuna, diğer rivayetler, Kur’an ve amelî sünnetle ilişkisine kadar bir dizi etken, herhangi bir konudaki mütearız (ilk bakışta birbirine aykırı gibi görünen) rivayetler arasında nasıl tercih yapılacağı tartışmasını etkilemektedir.İhtilâfu’l-Hadîs ya da Muhtelifu’l-Hadîs dediğimiz sahanın temel iştigal alanı budur ve bu ilimden habersiz bir şekilde hadisler arasında keyfemâyeşa tercihler yapıp “hadisle amel” görüntüsü altında zihin bulandırmak tasvip edilecek bir davranış değildir.

ALINTIDIR
https://www.islam-tr.org/namaz-soru-cevap/24377-namazda-kac-yerde-eller-kaldirilir.html
 
S Çevrimdışı

Selim İnce

Üye
İslam-TR Üyesi
Ebu Hanife, Sufyan Sevri ve IbnulKasim rivayetinde Imam Malik kaldirilmayacagini söyler ve kaldirmayi zayif hadis görürler. Bunlarin bu sizin aktardiginiz hadislerden haberi yok mu zannediyorsunuz? Elbette var ama o toplumda uygulanmadigi için ahad yoluyla gelen hadis ile amel etmeyip halkin (once ashab sonra tabiin sonra tebe-i tabiin) tevatur yoluyla gelen ameli ile amel etmislerdir. bencede dogru olan budur. onlar dini en iyi kavrayip en iyi amel edenlerdir. simdiki zamanda ki hadis mealcileri gibi bir hadis gorupte zahiri ile amel etmiyorlardi.
 
Ahadun Ahad Çevrimdışı

Ahadun Ahad

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ebu Hanife, Sufyan Sevri ve IbnulKasim rivayetinde Imam Malik kaldirilmayacagini söyler ve kaldirmayi zayif hadis görürler. Bunlarin bu sizin aktardiginiz hadislerden haberi yok mu zannediyorsunuz? Elbette var ama o toplumda uygulanmadigi için ahad yoluyla gelen hadis ile amel etmeyip halkin (once ashab sonra tabiin sonra tebe-i tabiin) tevatur yoluyla gelen ameli ile amel etmislerdir. bencede dogru olan budur. onlar dini en iyi kavrayip en iyi amel edenlerdir. simdiki zamanda ki hadis mealcileri gibi bir hadis gorupte zahiri ile amel etmiyorlardi.

bana kaynak verir misin? malik sufyan sevri gibi alimler nerde senin söylediğin gibi zayıf görmüş.
 
S Çevrimdışı

Selim İnce

Üye
İslam-TR Üyesi
Imam Malik rahmetullahi aleyh mudevenne de söyle demistir: "Ben namazin tekbiri hariç namazin hiç bir bolumunde el kaldirilmasini bilmiyorum. ne indirmede ne kaldirmada sadece namazda iftitah tekbiri alirken (baslarken). "

ve IbnulKasim * soyle demistir: iftitah tekbiri disinda elleri kaldirmak Imam Malik'e göre zayifti.

* IbnulKasim Imam Malik'in rh.a. müctehid talebesi (tipki Imam Muhammed'in Ebu Hanifenin talebesi gibi rh.a.)
 
Ahadun Ahad Çevrimdışı

Ahadun Ahad

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
konuyu neden hemen arapçaya vuruyonuz. sadece normal bi şekilde kaynak sordum. amaç ihtilaf etmek değil. arapçam tam olarak yok. inşeAllah öğreniriz. ancak hala kaynakları vermedin.
 
S Çevrimdışı

Selim İnce

Üye
İslam-TR Üyesi
kaynak arapçada ondan bu öfken nedir böyle sadece sordum kayanagi arapça verecektim.
 
S Çevrimdışı

Selim İnce

Üye
İslam-TR Üyesi
Imam kurtubinin tefsirinde kevser suresinde Kurtubi bu mesele ile ilgili az bisey anlatiyor oraya bak.
 
Ahadun Ahad Çevrimdışı

Ahadun Ahad

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
öfkelenmedim. kaynağı arapça versen anlarım sıkıntı olmaz inşeAllah
 
bismillah-06 Çevrimdışı

bismillah-06

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Fakat Yinede hangisinin en doğru olduğunu Allah bilir..Biz maalesef bu isin altindan kalkamiyoruz o imam boyle diyor su imam soyle diyor.Hangisi daha dogru bunu bilemiyoruz.Belkide her iki sekilde dogru....
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Fakat Yinede hangisinin en doğru olduğunu Allah bilir..Biz maalesef bu isin altindan kalkamiyoruz o imam boyle diyor su imam soyle diyor.Hangisi daha dogru bunu bilemiyoruz.Belkide her iki sekilde dogru....
O imam yada su bu boyle demıyor

O imamlar kendısıne ulasan Rasulallahın hadısıne gore dıyor
Mezhepler neden var once bunu bılmek lazım
4 mezhep yanı hak olan mezhepdekı sunnetler rasulallahın ımamların kendı donemlerınde ellerıne ulasan sahıh kabul edılen hadıslerle olusturulmus bır sıstemdır.
İmam-ı azamda o hadıs ulasmıs onunla amel etmıs
Safıı de o hadıs ulasmıs onunla amel edılmıs
dİGERLERİDE OYLE
AMA BIR AYRINTI VAR BAK 4 BUYUK ALIMDE DIYORKİ
VERMIS OLDUGUM FETVADAN RASULE KURANA GORE DAHA SAGLAMI CIKARSA BENIMKINI TERKEDIN.DOGRU OLANI YAPIN.

gordugun gıbı altından kalkamayacak bırsey yok sadece bıraz akletmek gerek.
 
P Çevrimdışı

parsa

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Sahih hadis benim mezhebimdir dedi diye Ebû hanifenin Fetvası geçersizdir diyip ; çünkü buharıde böyle bir sahih hadis var demek usul bilmemek ve İçtihad yapmak olur.
İmamların bu şekilde söyledikleri sözler Avamın değil muctehidlerin yada o imamın talabelerinin sözlerine göre olur.
Elimize sahih buhariyi alıp imamı azamin bütün fetvalarina karşı fetva verebiliriz.

Bu iş yine muctehidlerin İçtihadı ile olur.

İmam Azam dan sonra mezhep içi bütün muctehidler hemfikir ise o zaman hadis benim mezhebimdir dedi diye kimse elini kaldıramaz. Tabi sen ebu Hanefiyi imam kabul ettim diyor isen. Ama ben biraz ondan biraz ondan alırım diyorsanda yapacak bişe yok.

Kitaplar ortada usul ortada. Bu saatten sonrası nifak ve fitne olur.
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Sahih hadis benim mezhebimdir dedi diye Ebû hanifenin Fetvası geçersizdir diyip ; çünkü buharıde böyle bir sahih hadis var demek usul bilmemek ve İçtihad yapmak olur.
İmamların bu şekilde söyledikleri sözler Avamın değil muctehidlerin yada o imamın talabelerinin sözlerine göre olur.
Elimize sahih buhariyi alıp imamı azamin bütün fetvalarina karşı fetva verebiliriz.

Bu iş yine muctehidlerin İçtihadı ile olur.

İmam Azam dan sonra mezhep içi bütün muctehidler hemfikir ise o zaman hadis benim mezhebimdir dedi diye kimse elini kaldıramaz. Tabi sen ebu Hanefiyi imam kabul ettim diyor isen. Ama ben biraz ondan biraz ondan alırım diyorsanda yapacak bişe yok.

Kitaplar ortada usul ortada. Bu saatten sonrası nifak ve fitne olur.

Simdi muctehıdın alımlerden bırı veya bır kacı cıksa ve soyle bırsey yapsa

Sahıh hadısler ıle sunnetlerı ve 4 mezhebı de kapsayan senedı tam olan hadıslerı toplayıp bununla tek mezhep temelı Rasule ve kurana gore ortaya sunsa ve bununla ıman edelım dese

Ozaman cogu bu vatandasa yada vatandaslara fıtnecı yaptıklarına da fıtne dıyecekler dogrumudur.? akhı
 
P Çevrimdışı

parsa

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Simdi muctehıdın alımlerden bırı veya bır kacı cıksa ve soyle bırsey yapsa

Sahıh hadısler ıle sunnetlerı ve 4 mezhebı de kapsayan senedı tam olan hadıslerı toplayıp bununla tek mezhep temelı Rasule ve kurana gore ortaya sunsa ve bununla ıman edelım dese

Ozaman cogu bu vatandasa yada vatandaslara fıtnecı yaptıklarına da fıtne dıyecekler dogrumudur.? akhı


Birincisi 4 mezhebi kapsayan bir fıkıh olamaz. Usulde aynı olmakla birlikte ,zaten 4 Mezhebin oluşumu furuda ihtilaf olmasından dolayıdır.

İkincisi hali hazırda senin behsettigin gibi bir oluşum yok. Zaten bu oluşuma gerekte yok.

Üçüncüsü , diyelim ki bu liyakata sahip ulema birleşti ve bir mezhep oluşumuna gitti. O zaman yine şunu diyemezler; bu mezhepler de zayıf hadis ile amel ediyor bizimki daha sahih bize gelin. İşte böyle olursa yine nifak ve fitne olur.
Oluşum gerçekleşir eksik kalmaz , usulu dinde birlik olunur. O zaman o mezhebi seçmek isteyenler seçer ve o şekilde amellerini gerçekleştirirler.
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Birincisi 4 mezhebi kapsayan bir fıkıh olamaz. Usulde aynı olmakla birlikte ,zaten 4 Mezhebin oluşumu furuda ihtilaf olmasından dolayıdır.

İkincisi hali hazırda senin behsettigin gibi bir oluşum yok. Zaten bu oluşuma gerekte yok.

Üçüncüsü , diyelim ki bu liyakata sahip ulema birleşti ve bir mezhep oluşumuna gitti. O zaman yine şunu diyemezler; bu mezhepler de zayıf hadis ile amel ediyor bizimki daha sahih bize gelin. İşte böyle olursa yine nifak ve fitne olur.
Oluşum gerçekleşir eksik kalmaz , usulu dinde birlik olunur. O zaman o mezhebi seçmek isteyenler seçer ve o şekilde amellerini gerçekleştirirler.

Bu konu derin bir konu onun ıcın sımdılık bırsey demıyorum :)
 
bismillah-06 Çevrimdışı

bismillah-06

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kardesim
Peki o zaman Imami Azamin neden namazda el kaldirma (raful yedeyn) hakkinda Şam imamlarindan Imami Evzai ile munazarasi var.Buradan anlasiliyor ki o sahih hadiste imami azama ulasmis fakat imami azam kendi ravilerini diger hadisin ravileriyle kiyas yapmis kendi ravilerini daha kuvvetli bulmus ve el kaldirmama hadisiyle amel etmis...Ben bir yerde okudum ki size sahih hadis geldigi zaman benim mezhebimi birakin sozu varya bu o donemde imamin bilmedigi ona hic ulasmayan hadis hakkinda manasindaymis.E el kaldirma hadisinide Imami Azam o donemde bildigine gore...
 
Üst Ana Sayfa Alt