Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Nebe Suresi 33. Ayette Çocuk Evlilik mi Anlatılır?

A Çevrimdışı

ateizmecevap

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Nebe Suresi 33. Ayet:


وَكَوَاعِبَ اَتْرَابًاۙ

Meal:


Göğüsleri tomurcuklanmış aynı yaşta dilberler

Yukarıda yazılı ayeti son zamanda bazı Kur'an çeviricileri kelimenin ilk anlamı ile çevirmiş ve sanki cennette çocuk evlilikler var gibi anlamlar çıkarmaya çalışmıştır ama bir çok kelimede olduğu gibi bu kelimenin de birden fazla anlamı olduğu ve ayette asıl anlatılmak ve bize verilmek iseten mesajın ne olduğuna bakalım.


Ayete genel olarak baktığımızda sanki göğsü yeni çıkmış kızlar anlamına gelir fakat başka bir dilde kullanılan kelimeyi direk alırsak hata yapmış oluruz, tıpkı Türkçede "yüz" kelimesi kendi başına ele alındığında 4 farklı anlamdan hangisini kast ettiğini sadece cümlenin tamamına baktığımzda anlıyoruz.


"Yastığın yüzünü çıkar" cümlesi ve "Bana yüzmeyi öğret" cümlelerinde kullanılan "yüz" kelimesi aynı olmasına rağmen farklı anlamlar taşımaktadır dolayısıyla ilk cümlede bahs edilen anlamı bazalmayıp ikinci cümledeki anlamı ilk cümleden çıkarırsak çok farklı bir sonuç ortaya çıkar.


Ayetin detayına baktığımızda kullanılan kelime كَوَاعِبَ" (kevâ’ibe) dir. Kelimenin birden fazla anlamını olduğu görmekteyiz.


Klasik Arap edebiyatında ve şiirlerinde, "kevâ’ib" kelimesi genç kızların zarafetini, çekiciliğini ve güzelliğini betimlemek için kullanılmıştır. Bu anlam, genellikle romantik veya idealize edilmiş bir gençliği ifade eder.


Başka bir anlamı ise


Kevâ’ib" kelimesi, gençliği ve güzelliği simgeler. Bu kelime, özellikle genç ve güzel kızları tanımlamak için kullanılır.


Diğer bir anlamı ise


Kelimenin mecazi anlamı, "çiçeği burnunda" kızları ifade eder. Bu, genç kızların güzelliklerinin ve çekiciliklerinin zirvede olduğu bir dönemi temsil eder.


Dolayısıyla bu anlamlara baktığımızda aslında vurgulanmak istenen gögüs değil kadınların zerafeti ve tazeliğini anlatır.
 
SalihBeratt Çevrimdışı

SalihBeratt

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Göğüsler zaten ergenlik çağına girince tomurcuklanmaz mı? Ergenlik çağına giren kişi çocuk olmaktan çıkmaz mı?
------

Sana Kitab’ı indiren O’dur. O (Kitap)’tan bazı ayetler (kimsenin tahrif etmeye güç yetiremeyeceği şekilde sağlam, açık ve) muhkemdir. Onlar (Kitab’ın çoğunluğunu ve ana omurgasını oluşturan muhkem), Kitab’ın anası olan (ayetlerdir). Diğer bazısı da (kullarını imtihan etmek için açık kılmadığı) müteşabih ayetlerdir. Kalplerinde eğrilik bulunanlar, fitne çıkarmak ve (ayetleri hevalarına göre) yorumlamak için müteşabih olan ayetlerin peşine düşerler. O (ayetlerin) tevilini/hakiki anlamını yalnızca Allah bilir. İlimde derinleşenler derler ki: “Ona iman ettik. Hepsi Rabbimizin katındandır.” Ancak akıl sahipleri düşünüp öğüt alır.
(3/Âl-i İmran Suresi, 7)
 
Öğrenen Müslüman Çevrimdışı

Öğrenen Müslüman

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Göğüsler zaten ergenlik çağına girince tomurcaklanmaz mı? Ergenlik çağına giren kişi çocuk olmaktan çıkmaz mı?
Aişe R.Anha nın yaşının te'vil olayı yine. Sırf ateistler laf söyledi diye niye değiştirilmeye çalışıyor? Yarın birleşmiş milletler evlenme yaşı 25 - 30 yaş dese bu sefer ne diceksiniz?
Ayetleri ve hadisleri yine mi te'vil ediceksiniz?
Aişe R.Anha nın yaşını yine mi te'vil edeceksiniz? Kur'an ve Sünnet'te nasılsa öyle kabul etmek neden insanlara zor geliyor?
Ateistler kabul etmezse etmesin. Ama bu ateistler bilimin dün dediği şeyi direkt kabul ederken ertesi gün bilim başka bir şey diyince yine hiç sorgulamadan kabul ediyor.

وَقُلِ الْحَقُّ مِنْ رَبِّكُمْ فَمَنْ شَٓاءَ فَلْيُؤْمِنْ وَمَنْ شَٓاءَ فَلْيَكْفُرْۙ اِنَّٓا اَعْتَدْنَا لِلظَّالِم۪ينَ نَارًاۙ اَحَاطَ بِهِمْ سُرَادِقُهَاۜ وَاِنْ يَسْتَغ۪يثُوا يُغَاثُوا بِمَٓاءٍ كَالْمُهْلِ يَشْوِي الْوُجُوهَۜ بِئْسَ الشَّرَابُۜ وَسَٓاءَتْ مُرْتَفَقًا
De ki: “Hak, Rabbinizden gelendir. Dileyen iman etsin, dileyen kâfir olsun.” Şüphesiz ki biz zalimlere, duvarları kendilerini her yönden kuşatan bir ateş hazırlamışızdır. Şayet yardım talebinde bulunurlarsa, onlara (yaklaştığında) yüzü yakıp kavuran erimiş maden şeklinde bir su verilir. Ne kötü bir içecek ve ne kötü bir konak!
(18/Kehf, 29)
 
A Çevrimdışı

ateizmecevap

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Göğüsler zaten ergenlik çağına girince tomurcuklanmaz mı? Ergenlik çağına giren kişi çocuk olmaktan çıkmaz mı?
Göğüslerin tomurcuklanması bir deyimdir bu deyim kadınların zerafetini ve tazeliğini anlatan bir deyimdir Tıpkı dilimizde "göz boyamak" sözü olduğu gibi orada gözü fırça ile boyamak anlatılmaz farklı bir anlamda kullanılır kelimeyi olduğu alırsak çıkan anlam sanki gözü fırça ile boyamak anlamına gelir

Arap dili ve edebiyatında da Gögüslerin tomurcuklanması gerçek anlamda değil deyim olan yani mecazi bir anlamdır bir çok şiirde ve edebi metinde bu terim geçer ve kadınların tazeliği güzelli anlatılmak için kullanılır.
 
SalihBeratt Çevrimdışı

SalihBeratt

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Göğüslerin tomurcuklanması bir deyimdir bu deyim kadınların zerafetini ve tazeliğini anlatan bir deyimdir Tıpkı dilimizde "göz boyamak" sözü olduğu gibi orada gözü fırça ile boyamak anlatılmaz farklı bir anlamda kullanılır kelimeyi olduğu alırsak çıkan anlam sanki gözü fırça ile boyamak anlamına gelir

Arap dili ve edebiyatında da Gögüslerin tomurcuklanması gerçek anlamda değil deyim olan yani mecazi bir anlamdır bir çok şiirde ve edebi metinde bu terim geçer ve kadınların tazeliği güzelli anlatılmak için kullanılır.
Kardeşim senin bu dediğin ancak şu şekilde geçerli olur: Sahabe efendilerimiz bu metni nasıl anlamış? Senin dediğin gibi mecazi olarak mı? Yahut gerçek olarak mı?

Ben onların hiç mecazi olarak anladığını düşünmüyorum. Çünkü Resûlullah (s.a.v) rehberlerin en hayırlısı, Aişe annemiz ile 6 yaşında evlenip 9 yaşında zifafa girmiştir.
 
طالب بن عايد Çevrimdışı

طالب بن عايد

انا لله وانا اليه راجعون
Süper Moderatör
Göğüslerin tomurcuklanması bir deyimdir bu deyim kadınların zerafetini ve tazeliğini anlatan bir deyimdir Tıpkı dilimizde "göz boyamak" sözü olduğu gibi orada gözü fırça ile boyamak anlatılmaz farklı bir anlamda kullanılır kelimeyi olduğu alırsak çıkan anlam sanki gözü fırça ile boyamak anlamına gelir

Arap dili ve edebiyatında da Gögüslerin tomurcuklanması gerçek anlamda değil deyim olan yani mecazi bir anlamdır bir çok şiirde ve edebi metinde bu terim geçer ve kadınların tazeliği güzelli anlatılmak için kullanılır.
Pekâlâ Aişe r.anha evlilik yaşı için ne diyorsun?
 
A Çevrimdışı

ateizmecevap

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim senin bu dediğin ancak şu şekilde geçerli olur: Sahabe efendilerimiz bu metni nasıl anlamış? Senin dediğin gibi mecazi olarak mı? Yahut gerçek olarak mı?

Ben onların hiç mecazi olarak anladığını düşünmüyorum. Çünkü Resûlullah (s.a.v) rehberlerin en hayırlısı, Aişe annemiz ile 6 yaşında evlenip 9 yaşında zifafa girmiştir.
Sanırım Kur'an dan pek anlamıyorsunuz Kur'an arap dilinde indirilmiş ve şöyle bir ayet inmiştir.
Yunus 38
De ki: "Eğer doğru sözlü iseniz onun surelerine benzer bir sure getirin ve Allah'tan başka çağırabileceklerinizi de çağırın."
Allah Kur'anı indirdiği döneme baktığınızda dönemin en büyük olanlarından biri arapça şiirler ve edebi metinler olmasıdır. Kur'an ayetleri indiğinde bu şairler bir çok ayeti şaşkınlıkla karşılamıştır, hatta en güzel şiir kabe duvarına asılırdı bu ayetlerden sonra böylesine büyük bir edebi bir eser çıkaramayan şairler eserlerini duvardan indirmiştir.

İşte Kur'an böyle bir dönemde hem mucizevi hemde edebi alanda araplara okuma yazma bilmeyen birinin yazamayacağını göstermek için söz sanatlarına bolca yer vermektedir.
Son olarak Kur'anda namaz salat olarak geçer
Salat kelimesi 6 farklı anlamda kullanılır

Dua, yakarış, bereket yakarış, övgü selam, ibadet burada kullanılan kelimenin tüm anlamları namazı tarif eder
Halbuki Allah istese "عبادة" (ibâda) kelimesini kullanırdır ama 6 farklı anlamı olan salatı kullanmış olması da buna örnektir.
 
A Çevrimdışı

ateizmecevap

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Pekâlâ Aişe r.anha evlilik yaşı için ne diyorsun?
O bilgi kesinlik ifade etmemekle birlikte doğruluk payıda vardır.
O dönem araplarında kadınlar buluğa erdikten sonra yaşları sayılırdı dolayısıyla Hz Aişe annemiz 9 yaşında buluğa ermiş olmasını gözönüne alırsak 18 119 yaşında evlenmiştir.
Arap coğrafyası sıcak bir yer olduğu için insanlar daha erken gelişirdi Hz Ali 12 yaşında evlenmiştir
 
طالب بن عايد Çevrimdışı

طالب بن عايد

انا لله وانا اليه راجعون
Süper Moderatör
O dönem araplarında kadınlar buluğa erdikten sonra yaşları sayılırdı dolayısıyla Hz Aişe annemiz 9 yaşında buluğa ermiş olmasını gözönüne alırsak 18 19 yaşında evlenmiştir.
Bunu kim size vahyetti, bir açıklama yapmak zorunda olduğunuzu kim size hissettirdi?
 
طالب بن عايد Çevrimdışı

طالب بن عايد

انا لله وانا اليه راجعون
Süper Moderatör
maşallah, ateisler bile böyle soru sormadı bana ben sizlere cevap vermek yerine artık konumu açıp geçeceğim
Herkes kendi döneminin veya algılarının işine gelen şekilde dini tahrif etmeye çalışırsa ortada İslam diye bir din kalmaz..

İslam'da Allah swt ve Resulüne s.a.s kayıtsız şartsız iman vardır. Fıtratı bozulanlar ise nefsinin hoşuna gitmeyen şeyleri ya reddeder ya da tahrif eder..

Bu forumdaki ilk mesajın budur;
 
Öğrenen Müslüman Çevrimdışı

Öğrenen Müslüman

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
O bilgi kesinlik ifade etmemekle birlikte doğruluk payıda vardır.
O dönem araplarında kadınlar buluğa erdikten sonra yaşları sayılırdı dolayısıyla Hz Aişe annemiz 9 yaşında buluğa ermiş olmasını gözönüne alırsak 18 119 yaşında evlenmiştir.
Arap coğrafyası sıcak bir yer olduğu için insanlar daha erken gelişirdi Hz Ali 12 yaşında evlenmiştir
Hanefi Mezhebi
Delilleri ile Hanefi Fıkhı Sayfa 600

IMG_20240702_123620.jpg
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt