Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Nurettin Yıldız Hoca'nın Cevabı

Ş Çevrimdışı

şimşir

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Aşağıdaki linklerde nifakı barizdir. Fazla nakil yerleştirmiyorum çünkü mide bulandırıcı bir üslubu var.


 
عبيد Çevrimdışı

عبيد

إذا لم تخلص فلا تتعب
Aşağıdaki linklerde nifakı barizdir. Fazla nakil yerleştirmiyorum çünkü mide bulandırıcı bir üslubu var.


Kardeşim sen her oy kullananı tekfir mi ediyorsun? Ediyorsan delilin nedir?
 
Ş Çevrimdışı

şimşir

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Oy vermek küfre yardım etmektir. Çünkü seçimlere katılan kimseler devlet küfrünün devamına evet diyor isterse niyeti farklı olsun isterse başka bir amaç gütsün. Bu bir ikincisi tüm partiler mürtedlerin elebaşının getirdiği inkilaplara bağlı kalacaklarına dair tüzüklerinde söz veriyorlar.

İmam Nevevi, Ravdatuttalibinde şöyle der (tercümesi)
Küfre rıza küfürdür ve orada örnek verir.

Yani kişinin cehaleti yada güttüğü amacın önemi bu konuda kesinlikle yok. Çünkü mesele çok açık ve oy vermenin, seçimlerin neyi temsil ettiği belli.


Son olarak sana bir soru kardeş:
Yakında bir kâfir çıkar ve "Kilisede, kiliseyi yönetecek papaz seçimleri var ve sizede oy verme imkanı veriyorlar kullanın" derse. "Kötü papaz gelirse ayinlerini yaparken çok gürültü yapar bizleri rahatsız eder en azından iki kötüden hafif olanı seçelimde çevreye zararı en aza indirelim" derse bu kimselerede mi özür bulursunuz?
 
  • Dua et
Tepkiler: Die
عبيد Çevrimdışı

عبيد

إذا لم تخلص فلا تتعب
Son olarak sana bir soru kardeş:
Yakında bir kâfir çıkar ve "Kilisede, kiliseyi yönetecek papaz seçimleri var ve sizede oy verme imkanı veriyorlar kullanın" derse. "Kötü papaz gelirse ayinlerini yaparken çok gürültü yapar bizleri rahatsız eder en azından iki kötüden hafif olanı seçelimde çevreye zararı en aza indirelim" derse bu kimselerede mi özür bulursunuz?
Bu ikisinin bir olmadığı gayet açıktır. Birinin bir din olduğu küfür olduğu gün gibi ayetlerle hadislerle açıktır. Fakat diğeri bazı insanlara kapalı olan bir meseledir.

Yani kişinin cehaleti yada güttüğü amacın önemi bu konuda kesinlikle yok. Çünkü mesele çok açık ve oy vermenin, seçimlerin neyi temsil ettiği belli
Senin için açık diye herkese de açık olmuş olmuyor. Madem kişinin cehaleti ona mazeret olmuyor,
İmam Ahmed Kur'an mahluktur diyen halifeye emirul müminin dedi. Kaynak( كتاب الحيدة)
Oğlu Abdullah ise kendi kitabında babasından rivayetle Kur'an mahluktur diyen kâfir olur diyor.
İmam Şafiî, istihsan şeriat yapmaktır. Kim şeriat çıkarırsa o kâfir olmuştur diyor. Fakat kendisinden önce istihsanı kullanan imam Ebu Hanifeyi tekfir etmiyor.
Sahabeden Kudame bin Maz'un bir ayeti yanlış tevil ettiğinden kendisi için içki içmenin caiz olduğunu söylüyor. Fakat dönemin Halifesi Hz Ömer ve Hz Ali onu tekfir etmiyorlar.
Bunlar çoğaltılabilir. Eğer oy meselesi açık bir mesele olsaydı ve oy verenlerin tevili gibi engeller olmasaydı o zaman her oy kullanan tekfir edilebilirdi. Allahu a'lem
Söylediklerin mantıksal kuramlar. Kafire kâfir demeyen kâfirdir kaidesini kuranlar imam Ahmed döneminde kurdular. ( Allahu alem kuran da imam Ahmed diye hatırlıyorum) Fakat imam Ahmed küfür ameli dediği ameli işleyen halifeyi tekfir etmedi.
 
Son düzenleme:
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Oy vermek küfre yardım etmektir. Çünkü seçimlere katılan kimseler devlet küfrünün devamına evet diyor isterse niyeti farklı olsun isterse başka bir amaç gütsün. Bu bir ikincisi tüm partiler mürtedlerin elebaşının getirdiği inkilaplara bağlı kalacaklarına dair tüzüklerinde söz veriyorlar.

İmam Nevevi, Ravdatuttalibinde şöyle der (tercümesi)
Küfre rıza küfürdür ve orada örnek verir.

Yani kişinin cehaleti yada güttüğü amacın önemi bu konuda kesinlikle yok. Çünkü mesele çok açık ve oy vermenin, seçimlerin neyi temsil ettiği belli.


Son olarak sana bir soru kardeş:
Yakında bir kâfir çıkar ve "Kilisede, kiliseyi yönetecek papaz seçimleri var ve sizede oy verme imkanı veriyorlar kullanın" derse. "Kötü papaz gelirse ayinlerini yaparken çok gürültü yapar bizleri rahatsız eder en azından iki kötüden hafif olanı seçelimde çevreye zararı en aza indirelim" derse bu kimselerede mi özür bulursunuz?
1- "Demokratik seçimlerde Oy verilebilir" diyen kimsenin kâfir olacağı hakkında ehl-i sunnet âlimlerden 3 isim yazar mısın?

2- Nurettin Yıldız hoca'nın verdiğin linklerde "oy verilmelidir" dediği satırları buraya alıntılar mısın?
 
Ş Çevrimdışı

şimşir

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
1. Belirttiğim kaide "küfre rıza küfürdür" üzerinde icma edilmiştir. Ve toplum değişince başka küfür ve şirkler ortaya çıkıyor. Eski alimler bu konuda kaideyi aktardılar ve bizde buna uygularız.

2. İlk verdiğim linkte N. Yıldız'ın şu sözü
"Şu kadar ki, mü’minler olarak sıkışıp kaldığımız köşede can havli ile yapabileceğimiz şeyleri, neticede bir zaruret fıkhı ve mantığı ile yapıyoruz. Filan seçimde filan kişiye oy verilmesinde gelebileceğimiz nihai nokta bu olabilir. "
biter çok bariz küfre girebilirsiniz diyor ama herzaman ki gibi o hileli üslubu ile insanları aldatıyor.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
1. Belirttiğim kaide "küfre rıza küfürdür" üzerinde icma edilmiştir. Ve toplum değişince başka küfür ve şirkler ortaya çıkıyor. Eski alimler bu konuda kaideyi aktardılar ve bizde buna uygularız.

2. İlk verdiğim linkte N. Yıldız'ın şu sözü
"Şu kadar ki, mü’minler olarak sıkışıp kaldığımız köşede can havli ile yapabileceğimiz şeyleri, neticede bir zaruret fıkhı ve mantığı ile yapıyoruz. Filan seçimde filan kişiye oy verilmesinde gelebileceğimiz nihai nokta bu olabilir. "
biter çok bariz küfre girebilirsiniz diyor ama herzaman ki gibi o hileli üslubu ile insanları aldatıyor.
Aşırı tekfir hastalığı sebebiyle 10 gün yazma yasağı aldınız!
 
طالب بن عايد Çevrimdışı

طالب بن عايد

انا لله وانا اليه راجعون
Süper Moderatör
1. Belirttiğim kaide "küfre rıza küfürdür" üzerinde icma edilmiştir. Ve toplum değişince başka küfür ve şirkler ortaya çıkıyor. Eski alimler bu konuda kaideyi aktardılar ve bizde buna uygularız.
Bu kaideyi bir de ayet ile destekleyebilirdin, neden hala Nisa 60 ı getirmediğine şaşırdım doğrusu;

Sana indirilene ve senden önce indirilene iman ettiklerini iddia edenleri görmedin mi? Onlar, tağutun önünde muhakeme olmak istiyorlar. Hâlbuki o tağutu inkâr etmekle emrolunmuşlardı. Şeytan onları uzak bir sapıklıkla saptırmak istiyor.
Nisa 60

Yoksa ayette istiyorlar kısmını gerçekten her oy kullanan kişi tağuta muhakeme olmak istiyor diyemeyeceğiniz için mi getirmediniz? Aynı şekilde gerçekten her oy kullananın küfür düzenine rıza gösterdiğine nasıl emin olabiliyorsunuz? Size gökten bir iman ölçer mi indirildi?
Şu noktaya da değinelim; İslam'ı ve İslam'ın tağutu tekfir emrini detayıyla bildiği halde şeriatı reddedip tağuta muhakeme olmak isteyenlerin küfürde olduğunu kimse inkar etmiyor zaten, yine şeriatı reddedip Allah'ın helal dediğine haram, haram dediğine helal diyen kâfirlerin küfründen razı olarak(genelevlerin, kumarhanelerin, meyhanelerin, faizhanelerin vs vb fuhşiyatların helallığına hükmedip) onlara itaat edip rıza gösterenlerin de küfürde olduğunu kimse inkar etmiyor..
 
Üst Ana Sayfa Alt