1. Belirttiğim kaide "küfre rıza küfürdür" üzerinde icma edilmiştir. Ve toplum değişince başka küfür ve şirkler ortaya çıkıyor. Eski alimler bu konuda kaideyi aktardılar ve bizde buna uygularız.
Bu kaideyi bir de ayet ile destekleyebilirdin, neden hala Nisa 60 ı getirmediğine şaşırdım doğrusu;
Sana indirilene ve senden önce indirilene iman ettiklerini iddia edenleri görmedin mi? Onlar, tağutun önünde muhakeme olmak
istiyorlar. Hâlbuki o tağutu inkâr etmekle emrolunmuşlardı. Şeytan onları uzak bir sapıklıkla saptırmak istiyor.
Nisa 60
Yoksa ayette
istiyorlar kısmını gerçekten her oy kullanan kişi tağuta muhakeme olmak
istiyor diyemeyeceğiniz için mi getirmediniz? Aynı şekilde gerçekten her oy kullananın küfür düzenine
rıza gösterdiğine nasıl emin olabiliyorsunuz? Size gökten bir iman ölçer mi indirildi?
Şu noktaya da değinelim; İslam'ı ve İslam'ın tağutu tekfir emrini detayıyla bildiği halde şeriatı reddedip tağuta muhakeme olmak
isteyenlerin küfürde olduğunu kimse inkar etmiyor zaten, yine şeriatı reddedip Allah'ın helal dediğine haram, haram dediğine helal diyen kâfirlerin küfründen
razı olarak(genelevlerin, kumarhanelerin, meyhanelerin, faizhanelerin vs vb fuhşiyatların helallığına hükmedip) onlara itaat edip
rıza gösterenlerin de küfürde olduğunu kimse inkar etmiyor..