Bera (r.a)’in şöyle dediği rivayet edilmiştir:
«Rasulullah (s.a.s)’e Uhud harbinde demir zırh ile yüzü örtülü bir kişi geldi de:
«Ya Rasulallah! Hemen harb edeyim de sonra müslüman mı olayım?» diye sordu. Rasulullah (s.a.s):
«Müslüman ol, sonra harb et» buyurdu. O da hemen müslüman oldu. Sonra vuruştu. Nihayet şehid oldu. Bunun üzerine Rasulullah (s.a.s):
«Az işledi, fakat çok kazandı» buyurdu.
(Buhari-Müslim)
HADİSTEN NE İSTİFADE EDERİZ
1 - Allah yolunda cihad vakiası doğrudan doğruya, La ilahe illalah inancının kalbe yerleşmesinden kaynaklanır. Tevhid inancının yokluğunda, cihad ve tüm diğer amellerin geçersizliği kesindir. Cihadın, Allah’ın dinini toplum hayatında egemen kılmak için mücadele olduğu gerçeğini gözönünde tutarak olaya baktığımızda, nefsinde bu inkılabı gerçekleştirememiş olan kulun «cihad ediyorum» iddiasının ne kadar boş ve geçersiz olduğunu bedihi bir şekilde görebiliriz. İşte bu yüzden, bu din imanı her şeyden önde tutmuştur. Evet, sağlam ve sahih bir iman olmadan cihadın cihad olmadan da sağlam ve sahih bir imanın var lığından asla söz edilemez.
2 - Rasulullah (s.a.s)’in iman ettikten sonra hemen cihad eden ve şehid olarak Rabbine kavuşan sahabe için:
«Az işledi, çok kazandı» tabirini kullanması cihadın ve şehadetin az bir amel olduğunu göstermez. Zira, cihadın ve şehadetin çok yüce ve çok hayırlı ameller olduğu ilahi haberlerle de desteklenmiş apaçık bir gerçektir. Rasulullah (s.a.s)’in bu sözü, sahabenin yapmış olduğu bu amelin nicelik olarak az fakat nitelik olarak çok yüce olduğunu ifade eder.
«Rasulullah (s.a.s)’e Uhud harbinde demir zırh ile yüzü örtülü bir kişi geldi de:
«Ya Rasulallah! Hemen harb edeyim de sonra müslüman mı olayım?» diye sordu. Rasulullah (s.a.s):
«Müslüman ol, sonra harb et» buyurdu. O da hemen müslüman oldu. Sonra vuruştu. Nihayet şehid oldu. Bunun üzerine Rasulullah (s.a.s):
«Az işledi, fakat çok kazandı» buyurdu.
(Buhari-Müslim)
HADİSTEN NE İSTİFADE EDERİZ
1 - Allah yolunda cihad vakiası doğrudan doğruya, La ilahe illalah inancının kalbe yerleşmesinden kaynaklanır. Tevhid inancının yokluğunda, cihad ve tüm diğer amellerin geçersizliği kesindir. Cihadın, Allah’ın dinini toplum hayatında egemen kılmak için mücadele olduğu gerçeğini gözönünde tutarak olaya baktığımızda, nefsinde bu inkılabı gerçekleştirememiş olan kulun «cihad ediyorum» iddiasının ne kadar boş ve geçersiz olduğunu bedihi bir şekilde görebiliriz. İşte bu yüzden, bu din imanı her şeyden önde tutmuştur. Evet, sağlam ve sahih bir iman olmadan cihadın cihad olmadan da sağlam ve sahih bir imanın var lığından asla söz edilemez.
2 - Rasulullah (s.a.s)’in iman ettikten sonra hemen cihad eden ve şehid olarak Rabbine kavuşan sahabe için:
«Az işledi, çok kazandı» tabirini kullanması cihadın ve şehadetin az bir amel olduğunu göstermez. Zira, cihadın ve şehadetin çok yüce ve çok hayırlı ameller olduğu ilahi haberlerle de desteklenmiş apaçık bir gerçektir. Rasulullah (s.a.s)’in bu sözü, sahabenin yapmış olduğu bu amelin nicelik olarak az fakat nitelik olarak çok yüce olduğunu ifade eder.