Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Resulullah(s.a.v.) ayetleri acikliyor

Enfal.571 Çevrimdışı

Enfal.571

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
Beyaz iplikle siyah iplik:
Resulullah´a(s.a.v.), "Beyaz iplikle siyah iplik´ten secilinceye kadar" ayetinin manasi sorulunca:
-" O, gecenin karanligi ile, gündüzün aydinligidir" buyurdu
(Nesai, siyam, 29)



"Kolay bir Hesaba Cekilecek" ne demektir?
Resulullah´a(s.a.v.) Allah Ta´ala´nin: " O kolay bir hesaba cekilecek" (insikak.8.) sözünün manasi soruldu.
Resulullah(s.a.v.):
"O arzdir" buyurdu
(Müslim, cenne, 79.)



Dünya hayatinda da, ahirette de müjde onlaradir" (Yunus, 64.) Ayetinin manasi nedir?
Resulullah´a(s.a.v.), Allah Ta´ala´nin: " Dünya hayatinda da, ahirette de müjde onlaradir" sözünün manasi soruldu.
Resulullah (s.a.v.):
"O, salih (güzel) rüyadir, onu müslüman kisi görür veya onun icin görülür" buyurdu
(ibn Mace, tabiru´r-ruya,1.)



Onlarki verdiklerini kalpleri ürpererek verirler" (Müminun,60) Ayetinin manasi nedir?
Resulullah´a(s.a.v.): "Onlarki verdiklerini kalpleri ürpererek verirler" ayetinin manasi soruldu.
Resulullah (s.a.v.):
"Onlar, kendilerinden kabul edilmemesinden korkarak Oruc tutan, namaz kilan ve zekat verenlerdir. Iste onlar yararli islere kosanlar ve bunlar icin öne gecenlerdir" buyurdu
(Tirmizi, tefsiru´l Kur´an, 24)




Rabbinin, Insanoglunun sulbünden soyunu alip devam ettirdi." ayetinin manasi nedir?
Resulullah´a(s.a.v.): "Rabbinin, Insanoglunun sulbünden soyunu alip devam ettirmis". Onlara: Ben sizin Rabbiniz degil miyim? demis ve buna kendilerini sahit tutmustu. Onlar da evet Sahidiz, demislerdi. Artik kiyamet gününde, biz bütün bunlardan habersizdik demeye hakkiniz yoktur" (Araf, 172) ayetinin tefsiri soruldu.

Resulullah(s.a.v.) söyle acikladi:

"Allah, Adem´i yarattiktan sonra onun belini sivazladi, ve onun belinden bir zürriyet cikararak, bunlari cennet icin yarattim ve bunlar cennetliklerin amelini isleyeceklerdir, buyurdu. Sonra onun belini yine sivazladi ve ondan bir zürriyet daha cikararak, bunlari da cehennem icin yarattim ve bunlar cehennemliklerin amelini isleyeceklerdir" buyurdu

Birisi: O halde calismak neye yarar? dedi.
Resulullah(s.a.v.) buna da su cevabi verdi:
"Allah bir kulu, cennet icin yarattiginda, onu cennet ehlinin amelinde kullanir ve neticede o, cennet ehlinin amellerinden biri üzerine ölür, ALLAH´da onu cennete sokar. Bir kulu cehennem icin yarattigi zaman da onu cehennem ehlinin amelinde kullanir, nihayet o, cehennem ehlinin amellerinden biri üzere ölür ve Allah da onu cehenneme sokar".
(Tirmizi, tefsiru´l-Kur´an.8)
 
B Çevrimdışı

bilinmez

Üye
İslam-TR Üyesi
konuya müdahil olmamın sebebi konuyu daha iyi anlamak içindir ve mealci değilim hadiside kabul ediyorum.Andolsun biz kuranda insanlar için her türlü misali değişik şekillerde açıkladık fakat insan tartışmaya her şeyden daha düşkündür(kehf.54)anlamadığım konu Allah insanın yaratılışını kuranda anlatmış ve biz birşeyin olmasını istediğimizde ona ol deriz oda olur diyor ve.1. bu bel sıvazlama nasıl oluyor,.2.evet Allah mutlak alimdir ve kimin cennete gideceğini ve kimin gitmeyeceğini bilir,ama Allah mutlak ADİL dirde kimseye zulmetmezde ve insanları ALLAH MI CENNETLİK VE CEHENNEMLİK AMELDE KULLANIR YOKSA KULLAR KENDİLERİMİ CENNETLİK VE CEHENNEMLİK AMELLER İŞLERLER.çünkü hidayetle ilgili yaklşık 160 üzerinde ayet var ve bunlar incelendiği zaman kullar hidayeti hak eddikleri için hidayet ,sapıklığı hak ettikleri için sapıklik verilmiş .messela firavun kendisimi cehennemlik ameller işlemiş yoksa ALLAH mı onu cehennemlik amelde kullanmış.son olarak nisa 82 de rabbim kuranın çelişkisiz bir kitap olduğunu söylüyor ve konuya cevap verecek olan kardeşlerden tek ricam ilk başta SELAHADDİN EYUBİ NİKLİ arkadaşın tefsirde israiliyatı okuyup öyle cevap versinler teşekkürler
 
KavlulFasl Çevrimdışı

KavlulFasl

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Resulullah(s.a.v.) söyle acikladi:

"Allah, Adem´i yarattiktan sonra onun belini sivazladi, ve onun belinden bir zürriyet cikararak, bunlari cennet icin yarattim ve bunlar cennetliklerin amelini isleyeceklerdir, buyurdu. Sonra onun belini yine sivazladi ve ondan bir zürriyet daha cikararak, bunlari da cehennem icin yarattim ve bunlar cehennemliklerin amelini isleyeceklerdir" buyurdu


Üstte ki Rivayet Dikkatimi çok çekiyor tamamı ile Tescim (Cisimlendirme) belirtiyor,ayrıca Buna benzer Onlarca Rivayet daha var...

Bel Sıvazlama; İnsana Mahsus bir amel/fiil biçimidir.

Sonra onun belini; ''Sonra'' kelimesi ''geçmiş zaman'' eki bildirmektedir...Bundan Allah -Subhanahu we Teala- Münezzehtir...O İlmi ile her yeri kuşatmıştır...Onun Mahluku olan bir ''zaman'' O'nu Kuşatamaz...

Osya Ayetler bu durumu yalanlamaktadır...

İşte birkaç âyet-i kerime ;

O, [Allahü teâlâ] bir şeyi yaratmak istediği vakit ona “Ol” der, o da hemen oluverir. [Bekara 117]

O, gökleri ve yeri hak ve hikmet ile yaratandır. “Ol” dediği gün her şey oluverir. [Enam 73]

Bir şeyin olmasını isteyince, ona sadece “Ol” deriz, o da, hemen oluverir. [Nahl 40]

O, bir şey yaratmak isteyince, “Ol” der, hemen oluverir. [Yasin 82]

Dirilten de, öldüren de ancak Odur. Olmasını istediği şeye ol der, o da hemen oluverir. [Mümin 68]

Allah’ın bir evlat edinmesi, olur şey değildir. O, bundan münezzehtir. Bir işe hükmettiği zaman, ona sadece “Ol” der ve hemen olur. [Meryem 35]

Hazret-i Meryem, (Ya Rabbi, bana bir erkek eli değmediği halde, nasıl çocuğum olur) dedi. Allahü teâlâ da, (Allah dilediğini yaratır. Bir işe hükmedince ona sadece “Ol” der; o da oluverir) buyurdu. (Al-i İmran 47)

Allah nezdinde İsa’nın durumu, Âdem’in durumu gibidir. Allah onu topraktan yarattı. Sonra ona “Ol” dedi ve oluverdi. [Al-i İmran 59]

Bu Rivayetler ''Te'vil'' edilmedende kabul edilemiyor,Te'vil ise Yorumdan ibarettir,Görecelidir ve istediğimiz şekilde Te'vili Tenkide tabii tutabilir Şerh düşeni çürütebiliriz,Edeb sınırı çerçevesinde İlmi olarak... Hadis Rivayetlerinde olan çelişkiler ''Tescim'' ler (cisimlendirme) o kadar çok ki Subhanallah bu gibi hadisler Kur'anın bir çok ayetine Muhalefet ediyor...

Ayrıca Hadis Rivayetlerindeki ''Nuzul Sebeb'' leri olarak bize ulaşan Rivayetlerin bir çoğunda bir yanlışlık gözlemlenebilmektedir...

Hadis Metodları açısından iyi bir Kontrol yapılması gerekiyor,örnek bir Hadis verecek olursam konuyya ilaveten;

Ebû Hureyre, Nebi (s.a.)den naklen O’nun şöyle buyurduğunu haber verdi: “Orada temiz olmayı arzu eden ve seven kişiler vardır” ( Tevbe [9], 108 . âyeti, Kubâ’daki Müslümanlar hakkında nâzil olmuştur”. Ebû Hureyre “ su ile taharetlenmelerinden dolayı bu âyet onlar hakkında nazil oldu”
dedi.

[Ebû Dâvut, K.Tahâre 1, Bâb 23, Cilt 1 Sayfa 86 H.44, Şamil 1987; Tirmizi, Tefsirü’l-Kurân et-Tevbe 10; İbni Mâce, tahare,28 ]

Peygamberin, Dırar mescidin de namaz kalmasını önlemek için, Allah, Tevbe 108. Ayeti indirerek Nuzul olan bu ayet, Tevhid Ehli bir çok kardeşim tarafından iyi bilinmektedir.

Orada aslâ namaza durma, Tâ ilk günden takvâ üzerine, kurulan mescit, elbette içinde namaza durmana daha uygundur. Onda temizlenmeyi seven erkekler vardır. Allah da temizlenenleri sever. [Tevbe/108 ]

Ayet mealinde görüldüğü gibi: Ayette, ''takvâ'' konu edilmekle her çeşit kötülükten temizlenmeyi seven kimselerden bahsedilmiş olunmaktadır. Oysa rivayette bu sevgi,tuvalette suyla temizlenme olarak anlatılmıştır.

....................................................

Kardeşlerime ;

Aslında Hadislerde ki Problemleri Konu edinmek istemiyorum çünkü yanlış anlaşılmaya yol açıp Kökten ''Hadis ve Sünnet'' İnkarcısı Durumuna düşürülmekten çekiniyorum,

Bu Konular üzerinde Çalışma yapıyor olmama rağmen ve bu konuda bir çok Bilgim olmasına rağmen Kardeşlerim ile aramızda Bir Problemin doğmasını istemiyorum...

Cedel Konusuna dönüşen Hadis Konusu Müslümanların ''TEKFİR'' leşmelerine ve Bölünmelerine neden oluyor ,Ayrıca Bir çok Alimin Asırlık görüşleride bu yönde değerlendiriyorum,Kitaplarından Forumlara ve Cemaatlere/Hizipler arası/Gruplar arası İhtilaf çözücü ve Hakem olarak getirildiğini/taşındığını/Nakledildiğini görüyorum, her Alimin görüşü diğer Alimin görüşü tarafında çürütülebilir...

Birinin görüşünü diğeri kabul etme-mektedir bu gerek ''İtikadi Konularda olsun,gerek Ameli konularda olsun'' böyle sürüp gidiyor ve Çözüm yok ''yaramıza Melhem Hükmü'' taşımıyor,taşısada tamamını kapatamıyor,Muvakkat olarak bu ''Delil'' ile yetiniyoruz,bir süre sonra daha başka Deliller ile geliyorlar ve Bizi çürütüyorlar,Oysa elimizdeki Müçtehid bir Alimin görüşü olmasına rağmen...

Halef ve Selef Alimleri arasında Kalmış bir halde bir o yana bir bu yana ''Delil'' yetiştirmekten bıkıyorsunuz bir süre sonra,çünkü iki tarafta Müçtehid Alimin ve görüşleri ile birbirini Çürütüyorlar...

Arapça ve Türkçe bu konuda çalışmalarım olmasına rağmen Girmek istemiyorum,geçmişimde Koyu Bir Tasavvufcu oldum sonra koyu bir/Selefi oldum/ ve Fanatik bir Ekol yanlısı Muhafazakar biri olduğumdan,bunca olanlardan sonra artık insanların nasıl fanatizme/Şartlanmışlığa kurban gittiğini iyi biliyorum...Yara aldığım bu Cedelleşmelerden ve Tekfirleşmelerden sonra...Karar verdim hayatımda..

Ve Ben bunu yapmayacağım kimsenin Gözüne Delil sokmayacağım,getireceğim Deliller ''Kur'an/Furkan'' ağırlıklı olacak ve Müslüman olanında ,olam(a)yanında Önüne Koyacağım Delilleri ve O kişi/kişiler okuyacaktır...

Hadisler/Rivayetler Hususu Ciddi bir konu olduğundan iyi bir Disipline sahip olmayan ve olmadığına inandığım hiçkimse ilede Hadis konusunda konuşmayacağımı anladım...

Hangi Konular Müslümanları birbirine karşı Cephe aldırır bunu iyi düşünüyorum ve öyle davranıyorum...Bu yüzdendir ''Hadis Problemleri'' Dünya üzerinde bir sorundur ''TE'VİL'' edilmeksizin kesinlikle anlayamayacağınız bir çok hadis vardır,bu konuya değinmek istememin nedenini bu Cümlelerimle yazıyorum ki kardeşlerim durumu bilsinler...

Allah'dan Sabır ve Tahamül Diliyorum hem kendime hem tüm kardeşlerime...Amin.


 
Üst Ana Sayfa Alt