Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

SAİD NURSİ "ümmetin ömrünün hicri 1506 ya kadar olacağını söyelemektedir!!!

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Y Çevrimdışı

ya hayır konuş ya sus!

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Said Nursiyi peygamber , kitabını da Kuran yerine koyarsanız işte böyle olduğu gibi onda hata ve yanlış bir şey görmek istemezsiniz !

Ey "ya hayır konuş ya sus" ve "KırıkGitar" rumuzlu Ehli sunnetin metodu usuluyle alakasız, taasub halinde körü körüne güneşi söndürmeye çalışan yarasalar!


Ehli sünnet ve metodunun uslubunu terk ederek duygusal davrananlar iflah olmaz.

Allaha rağmen hala Kıyametin tarihinin verileceğini iddia etmek , Kurana aykırı uydurma sözleri hadis diye piyasaya sürüp, Kurana ve ehli sünnete muhalif inancı savunup itikat etmek, Allahı yalancılıkla suçlayan , Muhaddisleri cahillikle suçlayan DİN DÜŞMANLARIDIR ki bunlar için uydurma hadis diye bir şey de yoktur ! EEeeee hocalarına hadis usulü ne yapsın , onlar keşf ile sahihlemişlerdir bile.


Şirk çeşitlerini incelerken sevgide şirke düşmeye rastlayamadınız mı ? Ya da şirk nedir bilir misiniz?

Allah sizi ıslah etsin.


_Hz. Ali radıyallahu anh anlatıyor:
"Rasulullah aleyhissalatu vesselâm buyurdular ki:
"Benim hakkımda yalan söylemeyin. Zira benim üzerime yalan uyduran cehenneme girer."
Buhâri ,İlm38; Muslim, Mukaddime1, (1); Tirmizi, İlm 8, (2662)Kutub-i sitte: 5176

_Muğire İbnu Şu'be radıyallahu anh anlatıyor:
"Rasulullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki:
"Benim üzerime söylenen yalan, bir başkası üzerine söylenen yalan gibi değildir. Öyleyse kim bile bile bana yalan nisbet ederse cehennemdeki yerini hazırlasın
Buhâri, Cenâiz 34; Muslim, Mukaddime 4, (4); Tirmizi, İlm 9,(2664). Kutub-i sitte :5178

Uydurmaları kabul edip, bu sahih hadisleri kabul etmezsiniz değil mi?

yaa abdulhak denen kendini akıllı göstermeye bilgin göstermeye çalışan .....!!uydurma dediğin hadislerin uydurma oldugunu ıspatla bana laf kalabalıgı yapmayı bırak öyle altına sen uydurma yazdın diye uydurma oldunu ıspatlamış olmuyosun!!

Enes b. Malik 'den O dedi ki Resulullah (s.a.v) buyurdu:
Dünyanın ömrü, ahiret günlerinde yedi gündür. Allah-u Teala buyurdu ki: Rabbin katında bir gün sizin saydıklarınızdan bin yıl gibidir. Kim bir din kardeşinin Allah yolunda bir ihtiyacını görürse, Allah Teala onun için gündüzlerini oruçla, gecelerini de ibadetle geçirmişcesine şu dünyanın yedi bin yıllık ömrü müddetince sevap yazar.


(Ali B. Hüsameddin el-Muttaki, Kitab-ül Burhan Fi Alamet-il Mehdiyy-il Ahir Zaman, s. 88)



[SIZE=+0]Ahmet İbni Hanbel ilel inde nakletti. [SIZE=+0]
Dünyadan beş bin altı yüz yıl geçmiştir.
[SIZE=+0]


(Ali B. Hüsameddin el-Muttaki, Kitab-ül Burhan Fi Alamet-il Mehdiyy-il Ahir zaman, s. 89)
hadi bakalım kolay gelsin...:yale
 
ABDULHAK Çevrimdışı

ABDULHAK

الإذلال هو بعيد عنا
Admin
yaa abdulhak denen kendini akıllı göstermeye bilgin göstermeye çalışan .....!!uydurma dediğin hadislerin uydurma oldugunu ıspatla bana laf kalabalıgı yapmayı bırak öyle altına sen uydurma yazdın diye uydurma oldunu ıspatlamış olmuyosun!!

Enes b. Malik 'den O dedi ki Resulullah (s.a.v) buyurdu:
Dünyanın ömrü, ahiret günlerinde yedi gündür. Allah-u Teala buyurdu ki: Rabbin katında bir gün sizin saydıklarınızdan bin yıl gibidir. Kim bir din kardeşinin Allah yolunda bir ihtiyacını görürse, Allah Teala onun için gündüzlerini oruçla, gecelerini de ibadetle geçirmişcesine şu dünyanın yedi bin yıllık ömrü müddetince sevap yazar.


(Ali B. Hüsameddin el-Muttaki, Kitab-ül Burhan Fi Alamet-il Mehdiyy-il Ahir Zaman, s. 88)



[SIZE=+0]Ahmet İbni Hanbel ilel inde nakletti.
Dünyadan beş bin altı yüz yıl geçmiştir.



(Ali B. Hüsameddin el-Muttaki, Kitab-ül Burhan Fi Alamet-il Mehdiyy-il Ahir zaman, s. 89)
hadi bakalım kolay gelsin...:yale

Bir deli kuyuya bir taş atar 100 ehli sunnet çıkarır ama zır deli her gün 40 taş atıyor , cevap verdikçe de "kabul etmiyor ben kabullenmiyorum" diyor .

Bre cahil, sen hangi ilim ve yetki adına konuşuyorsun da muhaddislerin açıklamalarını, şerhlerini yanlış görüp reddedebiliyorsun?
Bu sapık inanca sizden başka kim katılır . Kimdir gaybdan haber verdiğini , verileceğine inanan muharref itikatlılar.
Sizin pislik itikatlarınızla uğraşmaktan işimize bakamıyoruz.
Siz aynı Rasulullaha gelip mucize isteyen muşrikler gibi, Rasulullah (s.a.v.)'in mucizeyi gösterdiği zaman da "bu apaçık büyüdür, sihirdir" deyip yalanlamaları gibi ehli sünnet alimlerini de reddediyorsunuz.

Sen aktardığın Ali B. Husameddin el-Muttaki kimdir , ne alimidir önce bunu bir öğren araştır , sonra da kitabı diye kopyaladığın Kitab-ul Burhan Fi Alamet-il Mehdiyy-il Ahir zaman'ın ne kitabı olduğunu araştır .

Sonrada ehli sünnetin muteber hadis kitapları nelerdir , onlarda ne diye böyle şeyler olmadığını araştır.


"Kıyametin ne zaman gelecegini bilmek Allah’a mahsustur." (Lukmân, 34)

Sana, ne zaman kopacak diye kıyamet vaktini soruyorlar. De ki; onun bilgisi yalnızca Rabbimin katındadır. Onu tam vaktinde koparacak olan O'ndan başkası değildir. Onun ağırlığına göklerde ve yerde dayanacak bir kimse yoktur. O size ansızın gelecektir. Sanki sen onu çok iyi biliyormuşsun gibi sana soruyorlar. De ki, onun bilgisi Allah katındadır. Fakat insanların çoğu bunu bilmezler. A'raf 187 KURANI KERİM

Bu ayete rağmen Allah yalan yanlış söylüyormuşcasına itikat edinenler , Allahı bırakıp Alimlerini Rab edinenler ehli sünnet gibi iman etmeyenlerdir.

Allah ve Rasulu bir işe hükmettiği zaman, gerek mumin bir erkek ve gerekse mumin bir kadın için, o işlerinde başka bir tercih hakkı yoktur. Her kim de Allah ve Rasulune âsi olursa açık bir sapıklık etmiş olur. Ahzab 36

KIYAMETTİN TARİHİNİ VEREN KAFİRDİR.



Ali el Muttâki el Hindi :
Kenzu'l-ummal adlı hadis kitabının muellifi olmakla meşhur Hindistanlı sufi ve hadis âlimidir.

علاء الدين علي بن حسام الدين ابن قاضي خان القادري الشاذلي الهندي البرهانفوري ثم المدني فالمكي الشهير بالمتقي الهندي

Alaeddin Ali bin Husameddin İbn Kadıhan el-Kadiri eş-Şazeli el-Hindi el-Burhanpuri (el-Muttaki el-Hindi)
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Bana bak hayırda susmayan kardeşim.

Öncelikle dediğin lafın anlamını bil de yaz. Bir hadis aktarıyorsan bunun doğrulunu ispatlayacak kişi sizsiniz. Hadis usulunden anlamadığınız çok açık.

Said nursiyi kesin delil kabul ediyorsunuz.

Bak Allah cc ayetinde ne diyor.

Haberiniz olsun; kıyamet-saati konusunda tartışanlar, gerçekte uzak bir sapıklık içindedirler.

(ŞURA SURESİ / 18)

Bak Allah cc yine baska ayetinde ne diyor.

De ki: "Bilmiyorum, size vadedilen (kıyamet ve azab) yakın mı, yoksa Rabbim onun için uzun bir süre mi koymuştur?"

(CİN SURESİ / 25)

Kıyamet-saatinin ilmi O'nun katındadır ve O'na döndürüleceksiniz.

(ZUHRUF SURESİ / 85)

Hadi hadis ilminiz kıt. Kuran damı okumuyorsun kardeşim. Said Nursi HAŞA ''YARADAN'' mı size göre ?

Biri tutmuş ortaya bir laf atmış kıyamet vaktiyle alakalı hemen ona mı tutunuyorsunuz. Eğer aktardığınız sözlerin HAK olduğuna inanıyorsanız bunun ravi zincirini Resulullah sav'e dayandırmanız lazım.

Onun bunun kitabının arasında cümle yazıp bu hadis sahih demesiyle hadis sahih olmaz.

Ravi zinciri Resulullah ulaşmalı, kuran ve Resulullah'ın (sav) bu konudaki diğer sözleri(hadisleri) ile çelişmemesi lazım..

Bak sana hemen bir tane yazım..

Cibril hadisi diye bilinen hadiste de Cebrail (a.s.) iman, İslam ve ihsan kavramlarının ne ifade ettiğini Hz. Peygamber'e sorduktan sonra kıyametin ne zaman kopacağını sormuş ve şu cevabı almıştır: "Bu meselede kendisine soru sorulan, sorandan daha bilgili değildir"

(Buharî, "İman", 37; Müslim, "İman", l; Ebu Davud, "Sünnet", 15).

Bak eline al buhariyi, muslimi, ebu davudu ravi zincirlerine bak bakim nasıl Resulullah sav' e dayandırıyorlar. Ve ayetle kaynaşmış şekilde gelen bir rivayettir buna benzer daha çok hadis vardır kıyametin gününü bilmemeye dair.

O kadar hadislere inanıyor ve itimat ediyorsan said nursiyi bırak ve bizim dediğimiz hadisleri de oku. Hoş sen hayatında hadislerin ravilerini düşündüğüm yoktur olsa zaten bu konuyu yazmazdınız.


 
Y Çevrimdışı

ya hayır konuş ya sus!

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Bakın üstad sizler den bile bahsetmiş zaten !!!! BAŞKA SÖZE HACET YOK!!!




BİR KISIM ZAHİR ULEMALAR HADİSLERİ HURAFEVARİ AÇIKLIYORLAR

Bediüzzaman Said Nursi Hazretleri Kastamonu Lahikası’nda bir kısım cahil din alimlerinin hadislerin sadece zahiri anlamına bakarak, aklın ihtiyarını kaldıracak açıklamalarla yorumladıklarını, bu sebeple de akıl ve vicdanla çok rahat anlaşılacak konularda kendilerinin de şüpheye düşecekleri, aynı zamanda bilgisi zayıf olan Müslümanlara da bu şekilde zarar vereceklerini ifade etmektedir. Said Nursi Hazretleri ahir zaman Müslümanlarının sıkça karşılaştıkları bu konuyu veciz bir şekilde anlatmıştır.



... BİR KISIM ZAHİRÎ ÜLEMALAR (hadislerin dış anlamlarına bakarak hüküm veren alimler), O RİVAYET VE HADÎSLERİN ZAHİRİNE (dış anlamlarına) BAKIP ŞÜPHEYE DÜŞMÜŞLER. VEYA SIHHATİNİ (doğruluğunu) (hurafe gibi, masallarda anlatılan gerçek dışı bir şey gibi yanlış) İNKÂR EDİP VEYA HURAFEVARİBİR MANA VERİP ÂDETA MUHAL BİR SURETİ (adeta imkansız, aklın vicdani kanaatle karar verme özelliğini ortadan kaldıracak özelliklerde bir şahsı) BEKLER BİR TARZDA (anlattıkları için), AVAM-I MÜSLİMÎNE (böyle metafizik açıklamalara inanmada zorlanacakları veya bu sebeple hiç inanmayacakları için, halktan bilgisi olmayan Müslümanlara imani yönden) ZARAR VERİRLER.




(Kastamonu Lahikası S. 80)
 
ABDULHAK Çevrimdışı

ABDULHAK

الإذلال هو بعيد عنا
Admin
Doğruya iman etmek yerine , "sapık itikadımı nasıl galip getiririm" derdinde olanlara Kur'an okunsa bile "put"(larını) terk etmezler.

MÜSLÜMAN ZAHİRE GÖRE HÜKMEDER
Rasulullahın sözünden ancak İslamdan nasibini alamamış olanlar bir şey anlamazlar.
Rasullulah (s.a.v)´dan Kutubi Sitte sahiblerinin rivayet ettiği şu hadisi şerif bu konuyu ne güzel açıklar:
"Ben ancak bir beşerim, siz bana dava getiriyorsunuz. Bazılarınız diğerlerinden delilini sunmakta daha becerikli olabilir. Ben de dinlediğim şekliyle onun lehine hükmederim. Bu şekilde kime bir müslim hakkını verirsem, o ancak ateşten bir parçadır,, onu alsın veya bıraksın."

Bu hadisi şeriften anlaşılıyor ki hüküm zahire göre verilir.
Hadis-i şeriften gördüğümüz ve anladığımız gibi Rasulullah zahire göre hüküm vermektedir. Bir dava hakkında diğeri haklı olsa dahi delilleri kimin kuvvetli ise ona bakarak hüküm verileceğini , bu da ümmeti için kıyamete kadar bir metoddur . Çünkü Rasulullah aramızdan ayrılmış , bir mesele hakkında vahy inmesini bekleyemeyeceğiz.
Sahabelerini bu konuda eğiten Rasulullah (a.s.v.) , Yemen'e vali olarak yolladığı Muaz b. Cebel'le şu konuşmayı yapmıştır :
Ne ile hükmedeceksin?”
Muâz (r.anh): “ALLAH’ın kitabı ile hükmedeceğim.”
“ALLAH’ın kitabında bulamaz isen?”
“Rasûlullah’ın (asm) sünneti ile hükmedeceğim.”
“Onda da bulamazsan?”
“Kolumu bağlayıp durmam! Görüşümle içtihad ederim!”
Rasûlullah Efendimiz (asm) bu defa: “Rasûlunün elçisini, Rasûlunün radı olduğu şekilde hüküm verme tarzına muvaffak kılan ALLAH’a hamd olsun!” buyurdu Ve Yemenlilere, size ashâbımdan ilmi ve dini en iyi bilen hayırlı bir kimseyi gönderiyorum diye bir de mektup yazdı.
(İbn Mace, Mukaddime, 1 ; İbn Sâ´d, Tabakât, III, 583-590).


Gördüğümüz gibi Muaz bin cebel , batına göre değil zahire göre hükmediyor . Zahiren gördüğü mesele hakkında Kurana bakıyor , kuranda bulamadığı mesele hakkında Rasulullah'ın sünnetine (hadis-i şerif) bakıyor . Rasulullah'ın sünnetinde de bulamazsa Kuran ve sünnetle ters düşmeyecek şekilde içtihad yapacağını (muctehid) bildiriyor . Bu da yine müslümanlar için bir metoddur.

Bir mesele hakkında müslüman batına göre hükmedemez. Hükmediyorum diyen ilim olarak Musa (a.s.) 'yı solladım , Hızır a.s. verilen özel ilim bende de var demiştir. Bu da tasavvufun sapkın anlayışlarından biri olan " benim ümmetimin alimleri beni israilin peygamberleri gibidir" uydurmasının bir adım ötesidir !

Bir başka hadis-i şerif ile konuya ışık tutmaktadır :
AbduIIah b. Utbe b. Mes'ud (r.anh)'den şöyle rivayet edilmiştir:
Ömer (r.a)'den işittim. O şöyle diyordu:

«İnsanlar Rasulullah (s.a.v.) zamanında vahiy ile gizli hallerinden de sorumlu tutulurlardı. Rasulullah'ın vefatı ile vahiy kesilmiştir. Bugün sizi gördüğümüz amellerinizden dolayı sorumlu tutarız. Bu yüzden kim bize hayır ve adalet gösterirse onu emin sayar ve güvenilir kabul ederiz. Onların gizli hallerini araştırmak bize düşmez. Gizli hallerinin hesabını da ALLAH görür. Bize zahiren fena hal gösterenlerden de emin olamayız. Niyetinin iyi olduğunu söylese bile ona inanmayız
(Buhari)

Hükmün zahirde görülen söz ve amellere göre olmasının delili açık bir beyanat.
İnsanın kalbinden geçirdiği düşünce ve niyetler, gelecekte olacak olaylar, ancak ALLAH’ın bilebildiği gaybi bilgilerdir. Hiçbir kulun bu gibi şeyleri bilmeye veya bu gibi konularda fikir beyan etmeye kudreti ve izni yoktur. Ancak ALLAH (c.c) bazı zamanlarda gönderdiği vahiy vasıtasıyla insanların kalblerinden geçenleri veya gelecekte olacak bazı olayları Rasullerine bildirmiştir. Onlar da vahiy sayesinde bu gibi konularda insanlara haberler verebilmişler veya zahirde gösterdikleri alametlere rağmen, insanlara kalblerinden geçenlerle hükmetmişlerdir. Fakat bu hal ancak Rasullere mahsus bir özelliktir.

Şu günümüzde kim kalblerden geçenleri bilebildiğini iddia ederse; ya kendisine vahiy geldiğini iddia ederek, Kur'an'ın vahyin kesilmiş olduğuna dair haberini yalanlamış ya da gaybi bildiğini iddia ederek, ALLAH'ın ilmine sahib olduğunu söylemiş olur. Bu iki hal de ALLAH'a ve kitabına karşı büyük bir cürüm ve apaçık bir küfürdür.
Kalblerden geçenlere ait ilmin sadece ALLAH'a ait olduğunu ısrarla bildiren İslam dini, bu nedenle, insanların birbirlerine dair verdikleri hükümleri, ancak ve ancak zahire yani söylenen söz ve işlenen amellere dayandırmalarını emretmiştir.
Hüküm ancak zahire göredir. Zahiren imanın gereklerini gösteren kimse, kalben bunu tasdik etmese bile, insanlar katında müslüman kabul edilir. Fakat kalblerden geçeni hakkıyla bilen ALLAH indinde hükmü, kafirden başka bir şey değildir, şubhesiz. Aynı şekilde zahiren La ilahe illALLAH inancını bozan bir amel ya da söz sarf eden kişi -niyetinin iyi olduğunu söylese veya sarfettiği söz ve amele kalben inanmadığını iddia etse bile- bu amel ve sözden döndüğünü gösterene dek, müslümanlar gözünde kafirdir. Zira, ortada iki altematif vardır: Ya zahiren görülene itibar etmek ya da zahirde tam tersi bir durum devam ettiği halde, kalbte iyi niyetin olduğuna inanmak. Kalblerden geçenleri ancak ALLAH'ın bilebileceğine hakkıyla iman eden herkes, zahirde görülenlere itibar edilmesinin gerekliliğini savunacaktır şubhesiz.
Nitekim ALLAH'ın kitabının, Rasulünün ve bunlara hakkıyla bağlanmış olan sahabelerin bildirmiş olduğu gerçek de budur. Aksi bir iddia ancak işledikleri şirk ve küfürlere, İslam reddettiği halde İslam'dan delil getirmek isteyen ya da ALLAH'ın ilim ve kudretine sahib olduklarını iddia ederek insanlar üzerinde yücelip, rabblik ve ilahlık taslayan kafirlerce ortaya atılabilir. Rabbimizi bu tür iftiralardan tenzih ederiz.

Sözün özü şudur :

ZAHİRE GÖRE HÜKMEDİLMEZ DİYENLER İSLAM DAİRESİNE GİRMEMİŞ OLANLARDIR

 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Tamam abi tam.. Siz haklısınız.

Ben Allah dedim siz ise açıkca Said Nursi dediniz.

Benim Rabbim tektir ve 99 ismi vardır; içinde said nursi geçmez.

Doğrular apaçık oldu ama siz doğruları bakmadan açık küfrünüzde direttiniz ve küfredenlerin sözlerinden dediniz.

Avamı müslime dedikleriniz İmam Buhari , İmam Muslim , İmam Ebu Davud...

Hak dediğinizde said nursi değil mi...

git bir sor bakım abilerine ya abi imam buhari kim, imam müslim kim.. Onlar bile sana kıyaslanması bile ayıp elbette imam buhari ve imam müslim derler.

Bırakalım avamı biz size Allah'ın ayetini yazdık. Ve siz said nursiyi Allah'ın önüne geçirdiniz bu sözlerinizle...

Ben hakkımı helal etsem bile siz bu küfürden dolayı Rabbime nasıl hesab vereceksiniz bilmiyorum...

Allah sizi bildiği gibi etsin..
 
A Çevrimdışı

attila

Üyeliği İptal Edildi
Banned
bediuzzaman hz leri ne güzel açıklamalar yapmış allah razı olsun
 
Enfal.571 Çevrimdışı

Enfal.571

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
Allahu Ekber!
bu nebicim istir ya. resmen Kur`an-i Kerimin karsisina risale getiriyorlar.
Subhanallah!

ALLAHim bizleri Kur´an yolundan ayirma
 
kskaya Çevrimdışı

kskaya

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
ya nurcu kardeşler cok cesursunuz bu cesurluğunuza bir anlam veremiyorum nursinin bile kurtulduğu bile garanti değilken sizi nasıl kurtarsın size bir hadis örnek veriyim belki bir şey anlarsınız niye körü körüne savunma yapıyorsunuz..


Buhâri ile Müslim'de de Ebu Hureyre (ra)'den şöyle dediği nakledilmekledir:
"Rasulullah (SAS)e: "Pek yakın akrabanı uyarıp korkut"(eş-Suarâ 26/214) âyeti indirildiğinde Rasulullah {sa) şöyle buyurdu:
"Ey Kureyş topluluğu, siz canlarınızı Allah'tan satın alınız (kendinizi kurtarınız), benim Allah'a karşı size hiçbir faydam olamayacaktır Ey Abdülmuttalib oğlu Abbas, Allah'a karşı sana benim hiç bir faydam olmayacaktır Ey Rasulullah (sa)'ın halası Safiyye, Allah'a karşı benim sana hiçbir faydam olmayacaktır Ey Muhammed'in kızı Fâtıma, malımdan neyi istersen benden iste, (ama) Allah'a karşı benim sana hiçbir faydam olmaz[48]

Kıyamet gününde insanın mevkii, iman ve ameline göredir İster üstün bir nesep sahibi olsun, ister zayıf İşte bu anlam çerçevesinde şairin birisi şöyle demiştir:
Ömrüm hakkı için insan ancak dini ile değerlidir O bakımdan nesebine güvenerek takvayı sakın terketme! Andolsun ki İslâm, Selman-ı Farisi'yi yükseltmiştir Şirk ise soylu Ebu Leheb'i alçaltmıştır[49]


[48] Bk Sahihu'i-Câmi, 7859

[49] el-Vâfi fi Şerhi'İ-Erbain en-Neveuiyye, 312
Nazım Muhammed Sultan, Ana Çizgileriyle İslam (Nevevi Kırk Hadis Şerhi), Guraba Yayınları: 388
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt