İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler
İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Selamın aleyküm. Allahın eli vardır, ona yaraşır şekilde vardır. Derken tevil etmiş olurmuyuz. Çünkü akla gelen ilk anlam etten kemikten bir organ. Ama biz Allahı bundan tenzih ediyoruz. Tevil sayılırmı bu.
Hocam selef Allahu alem tevil yapmıştır. Ama kapalı olan ayetlerde yapmıştır. Bizim anlamamızın zor olduğu ayetlerde yapmıştır Allahu alem. Ancak Allah'ın eli, arşa istiva etmesi gibi konularda tevile gerek yoktur, çünkü bunlar gayet açık olan ayetlerdir. Allah yaratığı hiç bir mahluka benzemez. O yüzden Allah'ın eli var derken bir mahlukata benzetmiyoruz. Yine Allah arşa istiva etti ayeti de açık bir ayettir. Allah arşa istiva etmiştir keyfiyeti bilinmez bitti. Allahu alem
Selef kendisinde bir karinenin bulunduğu ayetlerle, hadislerle ilgili elbette tevilde bulunmuştur.Ama açık olan ayetlerle ilgili herhangi bir tevilde bulunmamıştır.Akla gelen ilk anlam diyerek Allah'ın eli noktasında müşküle düşmek doğru değil.Çünkü bunu Allah'ın bütün sıfatlarında yapabilir ve insanlar daha sonra cehmiyye gibi yokluğa tapan kafirler grubuna dönüşebilir.Biz Allah'ın elini görmedik.Bilmiyoruz.Bunu zihnimizde canlandırmaya çalışıp insan eline benzetmek şeytanın vesvesesidir.Allah'ın eli yaratılmışın eline benzemez nokta.Yaratılmışlar arasında bile el farkı varken Allah'ın elinin en başta yaratılmışların ellerinden farklı, eksiklik içermeyen bir el olduğuna inanmalıyız.Örneğin filin eliyle insanın eli farklıdır.Yunusun gözüyle insan gözü farklıdır.Yani göz denildiği zaman bunun çerçevesi insanda ve hayvanda bile değişikliğe uğrarken tüm noksanlıklardan münezzeh olan Allah'ın gözünü nasıl aklımıza etten, kandan oluşmuş bir göz geliyor diye tahrif edip başka manalara yorabiliriz?
Selamın aleyküm. Allahın eli vardır, ona yaraşır şekilde vardır. Derken tevil etmiş olurmuyuz. Çünkü akla gelen ilk anlam etten kemikten bir organ. Ama biz Allahı bundan tenzih ediyoruz. Tevil sayılırmı bu.
Evet selef tevil yapmıştır. Hatta bazı sıfatlarda da yapmıştır. Ama tevildeki ölçğ sıfatı iptal ederse fasit tevil olur. Örn Vech sıfatını kabul edip bazı ayetlerde mülk diye tevil etmek muteberdir. Ama istivaya istila demek ayetin zahiri manasını bozacağından küfr olur. Bunu diyen kişi Müslüman ise hüccet ikame ederiz kabul etmezse kafir olur.
Selef kendisinde bir karinenin bulunduğu ayetlerle, hadislerle ilgili elbette tevilde bulunmuştur.Ama açık olan ayetlerle ilgili herhangi bir tevilde bulunmamıştır.Akla gelen ilk anlam diyerek Allah'ın eli noktasında müşküle düşmek doğru değil.Çünkü bunu Allah'ın bütün sıfatlarında yapabilir ve insanlar daha sonra cehmiyye gibi yokluğa tapan kafirler grubuna dönüşebilir.Biz Allah'ın elini görmedik.Bilmiyoruz.Bunu zihnimizde canlandırmaya çalışıp insan eline benzetmek şeytanın vesvesesidir.Allah'ın eli yaratılmışın eline benzemez nokta.Yaratılmışlar arasında bile el farkı varken Allah'ın elinin en başta yaratılmışların ellerinden farklı, eksiklik içermeyen bir el olduğuna inanmalıyız.Örneğin filin eliyle insanın eli farklıdır.Yunusun gözüyle insan gözü farklıdır.Yani göz denildiği zaman bunun çerçevesi insanda ve hayvanda bile değişikliğe uğrarken tüm noksanlıklardan münezzeh olan Allah'ın gözünü nasıl aklımıza etten, kandan oluşmuş bir göz geliyor diye tahrif edip başka manalara yorabiliriz?
Ahi el sifatti vardır diyip duruyormusun yoksa hakikaten 2 eli vardir ikiside suretinden ayri 2 ayri uzvu/organ vardir ve zatinda ayri yerdedir seklinde inaniyorsun ?
Ahi el sifatti vardır diyip duruyormusun yoksa hakikaten 2 eli vardir ikiside suretinden ayri 2 ayri uzvu/organ vardir ve zatinda ayri yerdedir seklinde inaniyorsun ?
Allahın sıfat olarak uzuv olmayan hiçbirşeye benzemeyen iki eli vardır ve bunlar sıfattır. Rahman arşa temas etmeden mahlukattan ayrı bir şekilde arşın üzerine yerleşmiştir / yükselmiştir. Allahın bizim bilmediğimix bir haddi vardır. Onun haddi arşın üzerinde olmasıdır. Allahın haddi yoktur diyenin dini yoktur. Vesselâm.