Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru "Şeriat ile Yönetim Olsun mu" Diye Bir Referandum Yapılsa Evet veya Hayır Oyu Kullanabilir miyiz?

A Çevrimdışı

asrinsirri

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Mekke fethinden az önce Necaşî Rabbine kavuştu.

Resûlüllah (s.a.v.) sahabeyi onun için namaz kılmaya davet etti ve şöyle dedi.

«Kardeşiniz Necaşî Ashama vefat etti, onun için namaz kılınız».


Necaşinin o denilen kral olmadığını ispat için ne tahrifler yapılmış doğrusu parmak ısırtır.
Bahsettiğin NECAŞİ olayı bu video'da geçer, Lütfen izle... Ayrıca Şeyh'i ALLAH c.c esaretten kurtarsın, çok iyi anlatmış...
 
A Çevrimdışı

Ahmet.Kaymar

Üye
İslam-TR Üyesi
Ama şeriatte böyle keskin bir sınırlamanın olduğuna da inanmıyorum.Mesala Necaşi ve sahabelerin ilişkisi.Ki Necaşi imanını gizliyordu ama hangi kanunlarla ülkeyi yönetiyordu?

Necis, habis ve racim şeytandan Allah'a sığınırım.
Bismillahi Teala.

Ey İslamı, ihsanı ve imanı karalamaya kalkan zavallı kimse!
Sözüm sanadır! Cehaletini ve beraatini ezip toz etsek, onlarca dağ eder!

Ey İslamî hassasiyetler içerisindeymiş gibi zahir olan, hakikatte ise nizam-ı küfre musallat olamayan bedbaht olmuş zavallı kimse!
Senin karalamaların, demogojik ve asparagas söylem ve söylentilerin, Allahu Teala'nın fazlı ve lütfuyla gözleri ve kalpleri kandil gibi aydınlanan mü'min bedenleri ve ruhları asla ve asla kandıramayacaktır.

Ey konuştuğun konuda hiçbir tafsili ve teferruatlı ta'rifata ve ma'lumata sahip olmayan, buna rağmen cüretkar bir cahil edasıyla aslan gibi kükreyen zavallı kimse!
Senin konuştuğun ve bilgisizliğini açık ettiğin konularda, Allahu Teala bu ümmetin içerisinden öyle yiğitler ve bilginler çıkarmıştır ki, değil seni susturmak, en bilginini bile susturacaktır. ve Lakin seni susturmaya hiçbir yiğit ve bilgin tenezzül bile etmiyor. Edenler ise benim gibi cahil kimselerdir.

Ey kim olduğu bize mechul olan kimse!
Bizim gibi seni demuhakkak ki Rabbimiz yarattı, o seni aylarca annenin karnında karşılıksız rızıklandırdı, sana aylarca ve yıllarca kendi merhametinin bir kısmının tecelli ettiği bir anne verdi ve onunla seni yetiştirdi.

Allahu Teala'nın sinende ve gönlünde bıraktığı hatır için! Şu sözlerinden ve söylemlerinden vazgeç! Yapıcı ol, daim muhalif olma.

Cehaletini, beraatini, karalamalarını bırak ve Allahu Teala'nın sırat-ı mustakim olarak belirlediği yolda yürümek için O'na (azze ve celle) dua et, inşaAllah O dualarına icabet edecektir, şayet ihlas ile ve haram amel işlemeden dua edersen...
 
F Çevrimdışı

faraklit583

Üye
İslam-TR Üyesi
Boş fıçı çok (fazla) langırdar. kısa ve öz olarak.
Yani ilmi değeri olan bir şeyler-kırıntılar atsa konuşmaya değer ama nerde.Sözde formda ilmi konuları münazara ediyoruz.Ama sıkışınca hakaret-itham-kötü söz havalarda uçuyor.Karşılık verdikçe muhatabın ıslah olmuyor-kendine çeki düzen vermiyorsa hiç muhatap almamak daha iyi.

Sözde bu formda zamanını vererek ilmini arttırıyor-hayır kazanıyor muvahhid kardeşim!Kendini kandırıyorsun.Resullullahın sahabelerinin ahlakı bu değil.Slogan atmak cahillerin işidir.Unutma bunu.Tüm cahilliğini ortaya koydun.İlmi bir şey at beni aciz bırak da ben de sana dua edeyin senden birşeyler öğreneyim.Ama kime diyorsun.
 
Ömer İbn Abdulaziz Çevrimdışı

Ömer İbn Abdulaziz

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Boş fıçı çok (fazla) langırdar. kısa ve öz olarak.


Yani ilmi değeri olan bir şeyler-kırıntılar atsa konuşmaya değer ama nerde.Sözde formda ilmi konuları münazara ediyoruz.Ama sıkışınca hakaret-itham-kötü söz havalarda uçuyor.Karşılık verdikçe muhatabın ıslah olmuyor-kendine çeki düzen vermiyorsa hiç muhatap almamak daha iyi.

Sözde bu formda zamanını vererek ilmini arttırıyor-hayır kazanıyor muvahhid kardeşim!Kendini kandırıyorsun.Resullullahın sahabelerinin ahlakı bu değil.Slogan atmak cahillerin işidir.Unutma bunu.Tüm cahilliğini ortaya koydun.İlmi bir şey at beni aciz bırak da ben de sana dua edeyin senden birşeyler öğreneyim.Ama kime diyorsun.

İlmi konular münazara ediyorsun öyle mi? Sen bile böyle bir iddiada bulunabiliyorsun ya, başımıza taş yağacak.

Arada çıkıp böyle alakalı-alakasız meseleleri delil diye öne sürüyorsun. Birileri sana cevap veriyor ama cevapta vermiyorsun. Yusuf (aleyhisselam) gibi bir Peygambere iftira attın. Tıpkı Kafir kralın facir karısı gibi bunu isbat edemedin.

Şimdi de Necaşi'yi kendince delil getiriyorsun. Ama neye neden delil getirdiğinden bile bir habersin. Sen önce delil ne demek bunu öğren seninle ondan sonra ilim neymiş bunu konuşalım. Ondan sonra da meseleler hakkında münazara edelim. Sözün özü; sen ne delil getirebilecek ilime, nede kendi getirdiği delilleri fıkhedebilecek kapasiteye sahipsin. Bu sebeple bence sen münazarayı, tartışmayı bir tarafa bırak ve İslam'ın temel kaidelerini öğrenmeye bak.

Rasulullah(aleyhisselatu vesselam) buyuruyor ki:"Cehaletin ilacı sormaktır." Hepimiz birçok meselede cahiliz. Cahilliğe tahammül edilir fakat bildiğini iddia eden cahillere tahammül edilemez.
 
M Çevrimdışı

Musluman.

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
"faraklit583" nickli kişi zaten kendi ifşa ediyor.

Ben de cevap vermek için uğraştım.Doğru yolu göstermeye çalıştım.Fakat adam ısrar ediyor.Bi abim sürekli kullandığı sözü aktarmak istiyorum.

"Amacı Üzüm Yemek Değil Bağcıyı Taşlamak" . Böyle oluncada sadece ortaya Absürd laflar atıp, zihin karmaşasına neden oluyor kendince.Ama Allah şahittir Kendi zihin karmaşasından başka birinin zihnini karıştırabileceğine inanmıyorum.Çünkü delilsiz mesnetsiz konuşuyor.

Karşılıklı yazışınca da, hemen Entelektüel kimliğini ortaya koyarak Geri plana çekiliyor.Benim anlamadığım yönetim neden cevap vermiuor bunun gibi adamlara.

İlla Banlasınlar demiyorum da, Al karşına ilmi olarak cevapla.Yönetim izliyor, izliyor bir cevap veriyoruz iki cevap veriyoruz ama adam hala fitnesini yaymaya devam edince dayanamıyoruz, laf atıyoruz Kötü oluyoruz.

Böyle olmaz ki
 
S Çevrimdışı

seyfuAllah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
$eriat KILIcla geldi ve Silahla ancak geri doner. Bunun dI$Indaki her yol Demokrasi, referandum, anayasa degisiklikleri vs zaman kaybI yaratIr mucahitler afganistanda masaya oturmuyorlar neden cunku diyalok cozum degil zaman kazandIrIr kafirlere. bu neden le silahlarI bIrakmIyorlar. demokraside cogunluk ne derse o olur turkiyede $eriat isteyenlerin miktarI az oldugundan dolayI imkansIz, muslum takIlan erdogan bile tunus ve mIsIr gezilerinde insanlara cozum demokrasiden gecer derse hic $ansImIz yok
 
E Çevrimdışı

Ebu & Dücane

Guest
Evet, küfür cephesi; bir zillet cephesidir. Günümüz İs1am coğrafyasında şeriat cephesinin karşısına dikilen laiklik cephesi, bir küfür cephesidir. Şunu unutmayalım ki laiklik, şeytanın kafirliğiyle yaşıt olan batıl bir şeriattır.

İnsanlık tarihi laiklik cephesi/küfür cephesi ile şeriat cephesinin çarpışması ve çatışması üzerine bina olunmuştur. Günümüzde görülmeye başlanmış bulunan “Müslüman-Laik Çatışması”, “Şeriat-Laiklik Çarpışması, şeytanın Adem (A.S.)’a secde etmekten kaçınıp istikbara sarılmasıyla baş1amıştır.

Bir insanın hem müslüman hem de laik olması mümkün değlidir. Bakınız şeytan Allah’a inanıyordu fakat kendisiyle ilgili Allah kanunlarını kabul etmiyor, bizzat kendi hayatı için kendisi kanun koyuyordu. Şeytanın iddia ve mesajı şu idi: “Ya Rabbi sen beni ateşten, Ademi de topraktan yarattın. Benim kanunuma göre ateşten yaratılan bir kimse, topraktan yaratılan bır kimseye secde etmez.” Bu munasebetle “Yeryuzünde ilk laik kimdir?” sulaine verilecek en doğru ve en makbul cevap “Şeytandır”. Ve yine yeryüzünde kendi yaratılışını, kanını, ırkını üstün tutmak suretiyle de ilk ırkçı, ilk faşist ilk milliyetçi ve ilk kanun/yasa, ihdas edicisi şeytandır. Tabii ki, insan neslinden de ilk laik ve ilk katil Kabil’dir. Çünkü o da şeytan gibi Allah’ın kendisi için koyduğu kanunu reddetti ve kendisi aile hukukuyla ilgili kanunu koydu. Dikkat edilirse laik insanların hayatlarında iki ilah, müslüman insanın hayatmda ise tek bir ilah vardır. Dolayısıyla diyoruz ki; Şeriat cephesinde toplananlar, sadece ve sadece Allah-u Tealaya ibadet ederler. Küfür cephesi böyle değildir. Küfür cephesi dediğimiz laik cephe; çok ilahlı bir cephedir. Laiklik cephesinde yer alanlar, Allah’dan başka bir sürü sahte ilaha iman edip taparlar.

Hiç kuşkusuz Laiklik/Küfür cephesi, sahte ilahlığı güçlendirme ve kuvvetlendirme cephesidir. Şer’i şerife ters kanunları icad etme yetkisini kendisinde bulan herkes sahte bir ilahtır. Dolayısıyla Şer’i şerif ile çelişen ve çatışan sistemleri kuvvetlendirmek amacıyla oluşturulan tüm cepheler, küfür cepheleridir.

Küfür/Laiklik cephesi, hak ve hukuk noktasında bir ölüm ve zulüm cephesidir. Şeriat cephesi ise, hak ve hukuk cephesidir. Çünkü şeriat cephesine mensub olanlar, hakkın ve hukukun savunucularıdır. Günümüz İslam coğrafyasında “Müslümanlar ile Laikler arasında uzlaşma sağlanmalıdır” teklifini ileri sürenler, hakkı batıla, batılı da hakka karıştıran melunlardır. Şunu unutmayalım ki; heva ve heveslerini ilah edinen ve meydanlarda “Kahrolsun Şeriat!...” diye bağıranlar, küfür cephesinin tabii üyeleridir. Yani Ebu Leheb ve Ebu Cehil’lerin yoldaşlarıdır.

Şu bir hakikattır ki, küfür/laiklik cephesinde yer alanların isimleri, meşrebleri, alametleri ayrı ayrı olabilir. Şeriat nazarında küfür; millet-i vahide/tek millet sayıldığı için küfür alametleri arasında fark yoktur. (Frenk Mukallitliği (Atıf Hoca) Ter: Sadık Albayrak) Sh: 25, İST/ty.) Çünkü şeriat/İslam birdir, küfür ise. sayısızdır. Bu münasebetle alemdeki insanları Şeriat Cephesi ile Küfür Cephesi şeklinde taksim edip mütalaa etmek; hem imanî bir zaruret ve hem de hayati bir ihtiyaçtır.

Bir kimse ben müslümanım diyor, öte yandan İslamî ahkâmı beğenmiyor ve reddediyor?.. Bu durum nasıl olur. Bir adam bir anda hem mümin, hem kafir olamaz. Ya mümindir, ya da kafır... İslam dininin ahkamını ortadan kaldıran, kabul etmeyen kimse ben müslümanım demiş bulunsa, böyle dediği halde kafir ahkamını rızası ile kabul etse münafık olur ve küfür içinde kalır, dinsiz imansız bir tip olarak ortaya çıkar. (Elfaz-ı Küfür (Hüseyin Aşık) Sh: 154, İST/198 1) Bir insanın bir anda hem laiklik/küfür cephesine ve hem de şeriat cephesine mensup olması asla ve kat’a mümkün değildir.

Sonuç olarak diyoruz ki; bir insan ya şeriat cephesindendir veya küfür/laiklik cephesindendir. Bir insanın hem şeriat cephesine ve hem de küfür cephesine mensub olması mümkün değildir. Çünkü biranda bir insan, hem hukukun savunucusu ve hem de terörizmin sunucusu olamaz. İnsanoğlu için yeryüzünde iki tercih hakkı vardır. Ya Şeriat cephesi, ya küfür cephesi. ŞERİAT CEPHESİ İLE KÜFÜR/LAİKLİK CEPHESİ ARASINDA BİTARAF KALAN, BERTARAF OLUR.
(alıntı)
 
B Çevrimdışı

Barristor

Üyeliği İptal Edildi
Banned
$eriat KILIcla geldi ve Silahla ancak geri doner. Bunun dI$Indaki her yol Demokrasi, referandum, anayasa degisiklikleri vs zaman kaybI yaratIr mucahitler afganistanda masaya oturmuyorlar neden cunku diyalok cozum degil zaman kazandIrIr kafirlere. bu neden le silahlarI bIrakmIyorlar. demokraside cogunluk ne derse o olur turkiyede $eriat isteyenlerin miktarI az oldugundan dolayI imkansIz, muslum takIlan erdogan bile tunus ve mIsIr gezilerinde insanlara cozum demokrasiden gecer derse hic $ansImIz yok

Peki nasil gitmisti bu konuda da fikirlerini alabilirmiyim?
 
acizkul46 Çevrimdışı

acizkul46

Üye
İslam-TR Üyesi
Öyle bir durumdayız ki şeriat denince farklı algılamalar oluyor bu algılamanın temellerini oluşturanlar çok büyük günaha girmişlerdir diye düşünüyorum. Allah yardımcımız olsun. :(
 
Ebukutub Çevrimdışı

Ebukutub

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Herkez katılsın mı? Soruya herkez katılırmı kardeş. O zaman o soru değil sohbet olur :)
 
Üst Ana Sayfa Alt