RAHMAN VE RAHIM OLAN ALLAH'IN ADIYLA
Sayin Halid El-kurdi kardes, Allah senden razi olsun.
Ben Seyhulislamin kitaplarini yillardir okumaktayim. Ayrica bizler Selef cizgisinde olarak, yani Sufi cizginin karsisinda olarak, bu yolda ilmi yonden Seyhulislamin ne kadar fazla katkida bulundugunu bilmekteyiz.
Benim kasd ettigim yon ise cok farkli bir yondur.
Benim kasd ettigim, Seyhulislamin eserlerinin icinde tekfir meselelerinde muhalifler tarafindan eklenti koyabilecegini dusununmekteyim.
Esma ve Sifat meselesi vb. degil, ben bunlardan bahsetmiyorum. Konusmak istedigim nokta gunumuzun islam dini disindaki hukumetlerin kafirligi karsisinda Muslumanlari sessiz birakmak icin oynanan oyunlardir.
Simdi ise Seyhulislama nisbet edilen ve aslinda onun sozu olmayan Mecmu El-fetava'dan iki tane ornek verecegim.
Birinci ornek:
Bilindigi gibi kim ki Kuran'in yaratilmis oldugunu soylerse o kisi kafirdir. Selef bunda icma etmislerdir.
Bu fitne bas gosterdiginde imam Safii ile bazi Cehmiyye taifesinden olan kisiler ile munazara yapilmistir. Imam Safii ise munazara yaptigi kisiyi tekfir etmistir.
Seyhulsilam ibni teymiyye, mecmu El-fetava'da bulunan iki tane farkli risalelerde bu olaydan bahsetmistir.
Ilk once, 12.clt. 506.syf.'da bahsetmistir.
...ولذلك قال الشافعي لحفص الفرد - وكان من أصحاب ضرار بن عمرو ممن يقول : القرآن مخلوق - فلما ناظر الشافعي وقال له : القرآن مخلوق قال له الشافعي - كفرت بالله العظيم : ذكره ابن أبي حاتم في الرد على الجهمية...
...وكلاهما أشار إلى الشافعي فسأل الشافعي فاحتج عليه وطالت فيه المناظرة فقام الشافعي بالحجة بأن القرآن كلام الله غير مخلوق وكفر حفصا الفرد . قال الربيع : فلقيت حفصا في المسجد بعد هذا فقال : أراد الشافعي قتلي...
Iste bu iki paragrafi ayni sayfadan naklettim. Mana yonunden ise gercekten cok guzel ve dogrudur.
Ozet olarak imam soyle demektedir:
… Bu nedenle Safii, Hafs El-ferd'e soyle demistir –bu kisi kuran yaratilmistir diyen Dirar bin Amr'in ashabindan idi. Safii ile Munazara yapinca ve Safii'ye "Kuran yaratilmistir deyince, Safii ona soyle demistir"--: Yuce Allah'a kufrettin(kufur sozu kullandin). (veya: Yuce Allah'in dininden ciktin). Bunu ibni ebi Hatim "Er-raddu Ala El-cehmiyye"de zikretmistir…
… ve ikiside Safii'ye isaret ettiler. Bunun uzerine Safii'ye sordu. Safii ise huccet ile galip geldi. Munazaralari uzadi, taki Safii Kuran'in Allah'in kelami ve yaratilmadigini isbat etti VE HAFS EL-FERD'I TEKFIR ETTI. Rabi dediki: bu olaydan sonra Hafs'i Cami'de gordum, bana soyle dedi: Safii beni oldurmeye calisti…
Iste goruldugu bu soz cok dogrudur.
Iste kardes, goruldugu gibi bu gecmisteki nakil cok net bir sekilde kim gelipte Kuran'in yaratildigini soylerse o kisinin kafir olacagini gostermektedir.
Bizler de bugun bu olaya kiyas yaparak, Allah'in seriatini degistirenlerin kafir olduklari icin onlari oldurmeye calisabiliriz diyoruz. Oyle degilmi?
Anlata biliyormuyum?
Simdi ise ayni konu uzerindeki ikinci nakile bakalim:
Mecmu El-fetava'nin 23.clt. 349..syf.'dan naklen:
...وكذلك الشافعي لما قال لحفص الفرد حين قال : القرآن مخلوق : كفرت بالله العظيم . بين له أن هذا القول كفر ولم يحكم بردة حفص بمجرد ذلك ؛ لأنه لم يتبين له الحجة التي يكفر بها ولو اعتقد أنه مرتد لسعى في قتله...
Ozet olarak soyle demektedir: … Ve ayni sekilde Hafs El-ferd Safii'ye "Kuran yaratilmistir" dediginde, ona karsilik "sen Yuce Allah'in dininden ciktin" demistir. Burada bu sozu soylerken onun(yani Hafs'in) sozunun kufur oldugunu soylemek istemistir. Ama Hafs'in kafir olduguna hukmetmemistir(????). Cunku (Safii'ye) onun kafir olacagina dair bir huccet ortaya cikmamistir. Eger Murted oldugunda itikad etse idi onu oldurmeye calisirdi…
Iste bu iki sozun arasindaki ciddi uyusmassizligi sanirim Allah'in izni ile her okuyan gorecektir.
Aslinda iyi bakarsak, bu son naklettigim garip ve hakka muhalif sozdeki butun sorularin ve suphelerin cevabini Seyhulsilamin ilk sozunde bulabiliriz.
Hatta daha da dikkat edersek, bu son naklettigim sozu Seyhulislamin sozlerinin arasina sokusturan kisi. Hata ederek fikhi konularin arasinda sokusturmustur. Halbuki bu sozun fikih ile degilde itikad ile alakasi vardir. Yani koydugu yerede dikkat edersek hata ettigini gorebiliriz. Bu ayni hatayi baska bir sapik, imam ibnulkayyim'in bir kitabinin icinde yaptigini hatirliyorum.
Simdi hizlica Seyhulislamin 12.clt.'ten naklettigim hak sozu ile, ona nisbet edilen 23.clt.'teki batil soz ile karsilastiralim ve Murcilererin neden bu ikinci sozu sokusturduklarini, nasil bir mana cikarmak istedilerini gorelim.
Ilk risalede ise, Seyhulislam acikca imam Safii'nin karsisinaki Hafs'in "kafir" oldugunu ve bu nedenle imam Safii onu oldurmeye gayret gosterdigini zikretmektedir.
Ona nisbet edilen ikinci risalede ise su imaj verilmeye calisilmistir: Kim ki Kuran yaratilmistir derse o kisi kafirdir. Tamam, ama sen oyle diyeni asla tekfir edemezsin. Hatta Hafs El-ferd gibi alim birisi bile olsa sen onu tekfir edemezsin.
Sein karsindaki adama sabah askam sozunun kufur oldugunu anlatsan bile, yinede hic bir zaman sen ona kafir demek icin bir huccetin olmaz.
Bizler gunumuzun Murcileri ile Munazara yaptigimizda Seyhulislamin ikinci sozunu bizlere delil olarak getirip soyle demketedirler: iste goruyormusunuz, imam Safii Cehmiyye'lerin en buyuklerinden olan Hafs'i kufur isledigi halde tekfir etmemistir. Ayni sekilde Seyhulislamda ona muvafakat etmistir. Peki sizler nasilda gunumuzde kabirlere tapanlari tekfir etmektesiniz?
Peki sizler nasilda islam hukumetleri(onlara gore olan islam hukumetleri) kufrun icinde oldugu zaman tekfir edebiliyorsunuz?
Yine bize soyle diyorlar: Gormuyormusunuz imam Safii sozun kufur oldugunu soyledi, ama "onu oldur" demedi. O zaman sizler nasilda gelip hakimler kufur yaptiklari zaman onlara kafir diyerek onlari oldurmenin caiz oldugunu iddia ediyorsunuz?
Halbuki sizler sozu kufurdur deyip susmaniz gerekir???
Iste kardes bizlere bunu diyorlar. Delilleri nereden? Seyhulislamin sozlerinin icine sokulmus sozlerden…goruyormusun kardes, nereden nereye?
Gecenlerde hocalarimdan birisi "Cehalet mezerettir" diyen bir kisi ile Munazara yaptiginda, Kuran'dan ve Sunnet'ten deliller getirdi. Karsisindaki ise Kuran ve Sunnet'ten anlamadigi icin, daha da dogrusu: anlamak istemedigi icin direk alimlerin sozlerinden nakil getirdi(Seyhulsilamin muharref sozleri – Necid alimlerinin muharref sozleri vb.).
Bunun karsisinda hocama "sen alimlerin sozlerine muahlefet ettin" diyerek kactilar.
Iste benim kasd ettigim sey budur.
Peki bizlerin hatasi nerede kardes?
Bizler Seyhulislamin Sufilere ve sapik firkalara verdigi bir cok reddiyeyi bilmekteyiz. Bu nedenle bir Sofi karsimiza ciktiginda ve ortaya bir suphe attiginda, ona cevap verecegimiz zaman hemen hemen butun suphelerin cevabini Seyhulislamin eserlerinde bulabiliriz.
Bu nedenle muhaliflerimiz Seyh'imize kin beslemektedirler, bunun karsisinda bizlerde Seyhulislami mudafaya geceriz.
Iste senin saydigin nedenlerden dolayi Seyhulislamin eserleri bizim icin gercekten cok onemlidir.
Ama malesef kendim gozlerimlede gordum. Bir cok arkadasim Mecmu El-fetava'yi alip okuyor. Icinde hic bir hata yokmus gibi kabul ediyor.
Hatta basit bir fikhi meselede Seyhulislamin tercihinden ciktiginda hemen sana saldiriyor.
Iste bu durumu karsi taraf farkettiginden dolayi, gunumuzde Necid alimlerinin ve Seyhulislamin eserlerinin basildigi ulkelerde alimlerin sozleri degistirilmeden basilmamaktadir.
Yine hukumetlere karsi cikilmamasi icin, belki kolay kolay farkedilmeyecek bir sekilde, Seyhulislamin eserlerini tahrif edip degistirmektedirler.
Acaba Mecmu El-fetava'nin neden ikinci baskisi cikamadi biliyormuyuz?
Ikinci baski diyorlar, ama hic bir fark koymuyorlar.
Gunumuzun gercek Selefi alimlerinden bazilari Mecmu El-fetava'daki nakillerin hepsinin El yazili halini bir kac yil once Murcilerden talep etmistir. Hala konu uzerinde hic sesleri cikmadi. Neden acaba?
Mecmu El-fetava'nin icindeki yuzlerce olan risalelerin asillari nerede? Neden soylemiyorlar? Neden her risalesinin basinda ilmi tahkikte bilindigi gibi "bu risalenin asli surada burada, fulanca kutuphanede" demiyorlar?
Bunlari biliyormusunuz? Hic dusundunuzmu?
Ikinci misal ise, bazi kardeslerin bu sitede Munazara bolumunde " Şeyhulislam İbn Teymiyye : Cehaletin Mazeret Olduğu Durumlar" basligi altinda actiklari konudaki imamin sozlerinden bir bolumudur.
Imamin zikredecegim sozleri, oldukten sonra yakilmasini isteyen kisi hakkinda rivayet edilen hadis hakkindadir.
Oradaki sozu kardeslerin tercume ettikleri gibi naklediyorum:
“Adam bu şekilde kül olup dağıldıktan sonra, Allahu Teala, onu tekrar diriltmeye güç yetiremez, tekrar eski haline döndüremez zannetti.” ( Mecmuu’l-Fetava, 11/224)
“Bu kişi Allah’ın sıfatlarının hepsini tam olarak bilmediği için O’nun “Kadir olma” sıfatını da bilmiyordu. Müminlerden çoğu da bu kimse gibi, Allah’ın sıfatlarını bilmemektedir. Bundan dolayı onlar kafir olmazlar.” ( Mecmuu’l-Fetava, 11/225).
Bu sozun Seyhulislama nisbeti ise dogru degildir.
Allah'in izni ile onumuzdeki gunlerde vakit buldugum zaman Seyhulislamin butun sozlerini toparlayarak "Cehalet mazeret degildir" dedigini isbat edecegim.
Yine Allah izin verirse Hz. Aise'ye atilan bu iftirayi hic bir alimin solyemediginide isbat edecegim(bazilari Hz, Aise Sirke dustu, ama cahilliginden dolayi kafir olmadi derler… Allah onlari islah etsin).
Yukarida naklettigim sozun yalan ve uydurma oldugunu Seyh El-ibrahimi "Tevfiku El-latifu El-mennan, Fi Beyani Enne Es-saakki Fi Allah'i Leyse Min Ehli El-iman, Ve Enne El-muvali Lehu Fi El-hukmi Seyyan" adli eserinin 2.clt.'de isbat etmistir. Kitabin arapcasi internette vardir.
Su anda vaktim dar oldugu icin bu sozun uydurmaligi hakkinda konusmadigim icin ozur diliyorum. Ama dedigim gibi insallah yakinda konu uzerinde bir yazi yazacagim.
Simdi ben bu dediklerim ile yetiniyorum…
Son olarak kullandigin bir cumle gercekten beni kirdi. Soyle demissin:
"Aksi takdirde amacın fitne çıkarmaktan ileri gitmez..."
Gelecek yazilarinda daha edepli devam etmeni ve boyle kalp kirici terimler kullanmamani rica ediyorum.
Bilki, ben Seyhulislami kendimden ve ailemden cok daha fazla seviyorum. Ben sirf Seyhulislami sapik Sufilerin saldirmalarina karsi bir kitap yazdim. Yakinda bu sitede insallah yayinlayacagim.
Gokteki Allah'da c.c. biliyor ki: Ben bu yazimi ne fitne cikarmak icin, nede baska bir sey icin yazmadim.
Ben sadece Allah'in dinini koruma adina yazdim.
Seyhulislamin mukemmel eserlerinin icine Murtedlerin soktugu gizli cumlelerin karsisinda Musluman kardeslerimin kanmamasi icin yazdim.
En dogrusunu Allah c.c. bilir.