Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Seyit Abbas Musavi Kimdir? Usame Bin Ladin, Nasrallah'a Destek Verdi mi?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
K Çevrimdışı

Kerbela Şehidi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Esselamu Aleykum we Rahmetullah.
Siz genel olarak Hasan Nasrallah'ı sevmiyorsunuz anlaşılan. İşin aslı Suriye olaylarını araştırdıkça hakta veriyorum...
Peki Seyit Abbas Musavi hakkında ne düşünüyorsunuz? Onu Müslüman görüyormusunuz?
Birde Hasan Nasrallah'a, Şeyh Usame ne için destek verdi?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Âleykum selam we rahmetullahi we berakatuh;

Hasan Nasrallah'ı da, Abbas Musavi'yi de sevmemekle kalmıyorum.
Cennetle mujdelenmiş sahabelere küfreden, tekfir eden, Mûminlerin annesine zina iftirasında bulunan tanımadığım Şii'leri de sevmiyorum. Zira bu bâtıl akide sahibleri Rus kafirleriyle aynı mevziye girip sunni muslumanlara karşı savaşabilecek asalettedir
(!)

Usame bin Ladin, Filistin özgürlüğüne kavuşuncaya veya şehid oluncaya kadar savaşacağını söylemiş ve Rabb'i O'nu sözünde sâdık kılmıştır.

Usame bin Ladin Nasrallah'a neden destek verdi diyorsun.
Destekten neyi kastediyorsan delillendirmeni beklerim.

Yahudi Tağut ve sapkınların savaşında, tağutların zulmune uğrayan Filistin'li Müslümanların kurtulması için uzaktaki sapkını maslahat ve mefsedet açısından desteklemesi câizdir. Medine İslam Devleti (Rasulullah s.a.v.) işgalci Kurayş'li muşriklere karşı Yahudi'lere destek vermiş ve birbirlerini muhafaza için andlaşma yapmıştır. Yine Rum suresinde bahsi geçen Mecusi Pers devleti ile Hristiyan olan Bizanslıların savaşında muslumanlar, Bizanslıları desteklemişler ve kazanmasıyla da sevinmişlerdir.

Şimdi sen düşün istersen de cevab ver;
Avrupaya cihada yönelen Osman'Lı devletine karşı Şah İsmail önderliğinde arkadan Sunni muslumanlara (Osmanlı Devletine) savaş açmak;
Suriye'de, Ruslarla aynı sipere girerek Sunni muslumanlara karşı savaşmak küfür akidelerden hangi türüne aittir?

982888_w640_h640_ia.jpg





 
K Çevrimdışı

Kerbela Şehidi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Cevabınız için teşekkür ederim.
İlk evela Suriye'den çok haberdar olmasam da, oradaki iç savaşın Musavi değil, Nasrallah döneminde çıktığını biliyorum. Şu halde Esat ve Rus kafiri ile aynı mevzide Msülümanlara karşı kurşun sıkan, Musavi değil Nasrallat olmalıdır. Benim sorduğum birazda bu, Musavi hakkında farklı bir görüşünüz yada Musavi'nin farklı bir yönü varmıdır?

Hasan Nasrallah'ı da, Abbas Musavi'yi de sevmemekle kalmıyorum.
Cennetle mujdelenmiş sahabelere küfreden, tekfir eden, Mûminlerin annesine zina iftirasında bulunan tanımadığım Şii'leri de sevmiyorum.

Devamında onları batıl akide sahibi olarak nitelemeniz tekfir ettiğinizi gösteriyor. Bu kısımda ise tkefir etmenizin gerekçeleri var.
İlk olarak -bildiğim kadarı ile- sahabe'ye sövmek çok büyük bir cürüm olmakla beraber kişiyi kafir yapmaz. Zira Sahabe'ye sövene 70 sopa, dinden dönene idam cezası vardır.
Aişe annemiz hakkında ise bunların tamamı böyle inanmıyor diye biliyorum keza. Zaten sizde o makalelerde şianın tamamının tekfir edilmediğini anlatmışsınız. Bunula beraber Taliban iktidarı altında yaşayan Şiiler'in de Müslüman muamelesi gördüğü biliniyor.
Kaldı ki ben Şia'yıda savunmadım, ben sadece Seyit Abbas Musavi hakkındaki görüşünüzü ve Usame bin Ladin'in neden 2006 Hizbullah-İsrail savaşında bu desteği verdiğini sordum. Şeyh Usame'nin bu desteği verdiğini iddia eden ise yine ben değilim, makale burada

Avrupaya cihada yönelen Osman'Lı devletine karşı Şah İsmail önderliğinde arkadan Sunni muslumanlara (Osmanlı Devletine) savaş açmak;
Suriye'de, Ruslarla aynı sipere girerek Sunni muslumanlara karşı savaşmak küfür akidelerden hangi türüne aittir?

Bunu ise aklı selim olan savunmaz. Ben bunun hangi tür küfür akidesini olduğunu bilmiyorum. Samimi olarak soruyorum siz söyleyin lütfen
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Cevabınız için teşekkür ederim.
İlk evela Suriye'den çok haberdar olmasam da, oradaki iç savaşın Musavi değil, Nasrallah döneminde çıktığını biliyorum. Şu halde Esat ve Rus kafiri ile aynı mevzide Msülümanlara karşı kurşun sıkan, Musavi değil Nasrallat olmalıdır. Benim sorduğum birazda bu, Musavi hakkında farklı bir görüşünüz yada Musavi'nin farklı bir yönü varmıdır?
Abbas Musavi 1994 yılında ölmüş, Lübnan Şii Hizbullah'In kurucularındandır.
Abbas Musavi bir şii'dir, Şii'lerin genel hükmü de üstteki verdiğim linkte yazdığım gibi bidat ehli ve kafir fırkaları olan gurubları vardır. Kendisini araştırdıysan hangi sınıf fırkadansa ona göre hüküm (bidat - kâfir) verdiğimizi bilesin. 27 sene önce ölmüş muayyen bir kişinin hükmünü kesin söyleyebilmem için son akidesi , mezhebi hakkında kat'i delil olması gerekir. Fakat en iyimser haliyle sapkın bid'atçi Şiidir.



Devamında onları batıl akide sahibi olarak nitelemeniz tekfir ettiğinizi gösteriyor. Bu kısımda ise tkefir etmenizin gerekçeleri var.
İlk olarak -bildiğim kadarı ile- sahabe'ye sövmek çok büyük bir cürüm olmakla beraber kişiyi kafir yapmaz. Zira Sahabe'ye sövene 70 sopa, dinden dönene idam cezası vardır.
Aişe annemiz hakkında ise bunların tamamı böyle inanmıyor diye biliyorum keza. Zaten sizde o makalelerde şianın tamamının tekfir edilmediğini anlatmışsınız. Bunula beraber Taliban iktidarı altında yaşayan Şiiler'in de Müslüman muamelesi gördüğü biliniyor.

Cahilce hakkımda hüküm çıkarma, bid'at fırkalar sahih akide değil, bâtıl akide sahibidir. Şia hakkında hüküm bellidir. Kâfir olan fırkaları da vardır. Hatta Şia'nın kendisine göre bile kafir olan fırkalarından Nusayri'ye sırf Sunnilerle savaşıyor diye Esad'a destek bile verebilecek kadar sapıklardır!

Cennetle müjdelenmiş Sahabeye sövme, aşağılama, küfretme, hakaret etme, Kur'an ayetinin aklamasına rağmen Aişe annemize halen zina iftirasında bulunanları meşru (müslüman) görenler, tekfir etmeyenler onlarla haşrolsun. Zira bu sahabelere bakacak yüzleri olmayacaktır.
Hanefîlerin çoğunluğu; Sahabe’ye sövmeyi, onlarla alay etmeyi, onları küçümsemeyi helâl görüp bu fiilleri bir kimse isleyecek olursa kâfir, helâl görmeden isleyecek olursa fâsık olacağını, söylemiştir; ancak bazı Hanefî fakihleri, aynı sözler cennetle müjdelenmiş Ebû Bekir ve Ömer (radıyallahu anhuma) için söylenirse, söyleyenin dinden çıkacağını ifade etmişlerdir. Hanefilerden bir grup âlim ise, Sahabe büyüklerine sövenin siyaseten öldürülmesini câiz görür.
İmam Mâlik, Peygamber’e sövenin öldürülmesi, Ashâba sövenin ise te’dib amacıyla cezalandırılması gerektiği kanaatindedir.
Ahmed b Hanbel’e göre ise, Sahabe’den birine söven kimse şiddetli bir şekilde dövülür.
(Aliyyu’l-Kârî, Şerhu Fıkhı’l-Ekber, Mısır 1323, c. 2, sf: 410-411; İbn Teymiyye, , es-Sârimu’l-Meslûl, neşr. Muhammed Muhyiddin Abdulhamid, Kahire 1960 , sf: 561)

Kaldı ki ben Şia'yıda savunmadım, ben sadece Seyit Abbas Musavi hakkındaki görüşünüzü ve Usame bin Ladin'in neden 2006 Hizbullah-İsrail savaşında bu desteği verdiğini sordum. Şeyh Usame'nin bu desteği verdiğini iddia eden ise yine ben değilim, makale burada
2006 yılında yaşanan Lübnan İsrail savaşından 5 yıl sonra Usame'nin Şehadetinden bile bir ay sonra (2011 Haziran) internette genelde her türlü menhecten yazarlarının (hadis inkarcısı ve şia sempatizanlarını da) barındırabilen bir sitedeki yazarın konusu Usame bin Ladin'in Hasan Nasrallah'a destek vermesinin delili olarak sunmanız kabul edilemez.
Çünkü Usame'nin 2001 hatta 98 yılından kalma videoları halen sanal ortamda mevcuddur. Verdiğin linkte bahsettiğin destek sitenin yazarlarından birisinin konuda "İsrail’in Lübnan saldırısında, kendisine destek veren katı selefileri karşısına almak pahasına Hizbullah’ı açıkça destekledi."
şeklinde sadece yazara munhasır kendi yorumu ve düşüncesidir. Bu durum hâla iddianıza kanıt değildir. Zira bu ifadeler yazarın kendi çıkarsamasıdır, delilsiz zanna dayanan cümlesidir.
Bunu ise aklı selim olan savunmaz. Ben bunun hangi tür küfür akidesini olduğunu bilmiyorum. Samimi olarak soruyorum siz söyleyin lütfen
Şii'lerin yaptıkları hakkındaki sorularımı Şia'lara sorarak cevabını bulmayı deneyiniz.
 
K Çevrimdışı

Kerbela Şehidi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Bir kısım meselelerde kendimi anlatamadım yada sizi anlamadım herhalde

Cahilce hakkımda hüküm çıkarma, bid'at fırkalar sahih akide değil, bâtıl akide sahibidir.

Bu mesele gibi...
Şia'ya verilen en derli toplu reddiye kendisine ait olduğu için dinlediğim Ebubekir Sifil'in yalancısıyım. Bir konuşmasını dinliyordum. Orada "Şianın akidesi batılmıdır" diye yöneltilen bir soruya "Hayır, gündelik ve yaygın olan anlamı ile belki olabilir ama normalde Yahudi ve Hristiyanların itikadı batıldır deriz. Batıl hükümsüz demektir" diyordu.

Hatta Şia'nın kendisine göre bile kafir olan fırkalarından Nusayri'ye sırf Sunnilerle savaşıyor diye Esad'a destek bile verebilecek kadar sapıklardır!

Hocam bunu sürekli söyleyip duruyorsunuz bazen kendimden şübhe ediyorum, yoksa bende o savaşanların içinde varmıyım diye :)
Ben bu şekilde düşünen Milli Görüşçü Sünnilerle'de çok tartıştım bu meseleyi, komunistlerlede.
Bu konu ile alakalı onlardan birisi ile bizden birisi arasında geçen bir diyaloğu özel hesabınıza göndericem birazdan. Merak etmeyin savunan bir tarafı yok, burada paylaşmama sebebim ise belki yanlış bulursunuz diye.

Cennetle müjdelenmiş Sahabeye sövme, aşağılama, küfretme, hakaret etme, Kur'an ayetinin aklamasına rağmen Aişe annemize halen zina iftirasında bulunanları meşru (müslüman) görenler, tekfir etmeyenler onlarla haşrolsun. Zira bu sahabelere bakacak yüzleri olmayacaktır.


Hz Aişe annemize o şekilde iftira eden icma ile kafir olur diye biliyorum. Ama bunun diğer mesele ise sizin açıklamanızdan anladığm kadarı ile ihtilaflı. Eğer sahabeye sövenin kafir olacağında ittifak olsaydı hadden öldürüleceğinde de ittifak olmalı değilmiydi?
Yanlış anlamayın, sahabeye sövmeyi küçültmüyorum sadece bilmediğim şeyi zikir ehline soruyorum.
Eğer öyle ise bu sözüdür doğrudur ama değilse birisi kalkıp "Ehli Beyt'e minberlerde hakaret eden, susuz bırakan ve sonra katleden Emevi idarecilerini tekfir etmeyen ahirette onlarla beraber haşrolsun" derse haklı olarak "Biz bu yapılanlardan beriyiz, ama kafir demek için bunlar yeterli değildir" dersiniz.
Eğer sahabeye sövmek yakinen küfür ise -ki yaptığınız nakilden ben öyle anlamadım- bu söz doğru olur. Eğer yanlışım var ise bilmediğimdendir, düzeltirseniz sevinirim.

2006 yılında yaşanan Lübnan İsrail savaşından 5 yıl sonra Usame'nin Şehadetinden bile bir ay sonra (2011 Haziran) internette genelde her türlü menhecten yazarlarının (hadis inkarcısı ve şia sempatizanlarını da) barındırabilen bir sitedeki yazarın konusu Usame bin Ladin'in Abbas Musavi'ye destek vermesinin delili olarak sunmanız kabul edilemez.
Çünkü Usame'nin 2001 hatta 98 yılından kalma videoları halen sanal ortamda mevcuddur. Verdiğin linkte bahsettiğin destek sitenin yazarlarından birisinin konuda "İsrail’in Lübnan saldırısında, kendisine destek veren katı selefileri karşısına almak pahasına Hizbullah’ı açıkça destekledi."
şeklinde sadece yazara munhasır kendi yorumu ve düşüncesidir. Bu durum hâla iddianıza kanıt değildir. Zira bu ifadeler yazarın kendi çıkarsamasıdır, delilsiz zanna dayanan cümlesidir.

Bu iddia benim iddiam olmadığı ve o yazıda gördüğüm için olduğu gibi attım. İddia benim değilki delillendirme ihtiyacı duyayım.

Şii'lerin yaptıkları hakkındaki sorularımı Şia'lara sorarak cevabını bulmayı deneyiniz.

İşte size göndereceğim dialog tamda bununla alakalı. Muhtemelen bunu okurken oda elinize ulaşmış olur. Ama ben bunun ehli Sünnete göre hükmünü merak ettim

Suriye'de, Ruslarla aynı sipere girerek Sunni muslumanlara karşı savaşmak küfür akidelerden hangi türüne aittir?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Bir kısım meselelerde kendimi anlatamadım yada sizi anlamadım herhalde
Bu mesele gibi...
Şia'ya verilen en derli toplu reddiye kendisine ait olduğu için dinlediğim Ebubekir Sifil'in yalancısıyım. Bir konuşmasını dinliyordum. Orada "Şianın akidesi batılmıdır" diye yöneltilen bir soruya "Hayır, gündelik ve yaygın olan anlamı ile belki olabilir ama normalde Yahudi ve Hristiyanların itikadı batıldır deriz. Batıl hükümsüz demektir" diyordu.
Ebubekir Sifil, bir nevî sunnilerin Şia'sı olan sapık sofiyyedendir. Hatta Şia gibi ölülerden yardım istemeye caiz gören, sofiyye şeyhlerinin (Keşif ehli), taliblerinin kalbden geçirdiklerini bileceği itikattadır ki bu zaten sapıklıktır. Bu sebeble Sifil, kendisi ve şeyhlerinin sapıklıklarını ifşa ile rezil eden şeyhu'l İslam İbn Teymiyye gibi muvahhid alimleri sevmez ama Şia'yı sevebilir. Bu sebeble Şia'nın akidesinin durumunu kendisinden dinlemeniz sizi saptırmış, O'nun yalancısı olmayın, kendisi ikinizin adına yeter.

Hz Aişe annemize o şekilde iftira eden icma ile kafir olur diye biliyorum. Ama bunun diğer mesele ise sizin açıklamanızdan anladığm kadarı ile ihtilaflı. Eğer sahabeye sövenin kafir olacağında ittifak olsaydı hadden öldürüleceğinde de ittifak olmalı değilmiydi?
Yanlış anlamayın, sahabeye sövmeyi küçültmüyorum sadece bilmediğim şeyi zikir ehline soruyorum.
Bilmediğin konuda delilsiz iddialarda bulunabiliyorsun ama, sana attığım delil zatında hiç tın'ılmamış anlaşılan.
Sana denildi ki, Cennetle müjdelenmiş Ebubekir, Ömer (r.anhuma) gibi zatlara küfür, hakaret, aşağılama Rasulullah'ı ve cennetle müjdelendiği sahih hadisleri aktaran sahabe topluluğunu yalancılıkla itham etmektir ki bu da küfürdür! Dünyadaki tüm insanların imanından daha üstün imana sahib, Kıyâmete kadar Kuranda kendisinden bahsi geçen bir sahabeye küfür eden akide sahiblerine nasıl göz yumulur.
Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:
Ebu Bekir’in imanı, bütün halkın/insanların imanı ile muvazene edilse/karşılaştırılsa, Ebu Bekir’in imanı daha ağır gelecektir.
(Tuhfetu’l-Ahvezî, 7/298; Şamile)

Yukarıdan beri isimlerini saydığının Şii liderlerin hangisi Ebubekir'e, Ömer'e, Osman'a, Aişe'ye küfretmeyin derken duydun?


Eğer öyle ise bu sözüdür doğrudur ama değilse birisi kalkıp "Ehli Beyt'e minberlerde hakaret eden, susuz bırakan ve sonra katleden Emevi idarecilerini tekfir etmeyen ahirette onlarla beraber haşrolsun" derse haklı olarak "Biz bu yapılanlardan beriyiz, ama kafir demek için bunlar yeterli değildir" dersiniz.
Eğer sahabeye sövmek yakinen küfür ise -ki yaptığınız nakilden ben öyle anlamadım- bu söz doğru olur. Eğer yanlışım var ise bilmediğimdendir, düzeltirseniz sevinirim.
İlimsiz ve delilsizce konuşan kardeşim; Allah c.c. Kur'an-ı Kerim, Hucurat suresinde müslümanların birbiriyle savaşabileceğini, buna rağmen müslüman kalacağını buyurmaktadır. Fakat Allah'ın ve Rasululunun övdüğü, cennetle müjdelediği sahabelerden berî olmak, Onların dininden berî olmanın ilamıdır. Çünkü Rasulullah (s.a.v.) yalan söyleyen ve takiyyeyi imanın şartı gören Yalancı Şii'lere benzemez; Allah (c.c.) peygamberiyle birlikte kitabında (Tevbe 40) anmaz, vasıflarıyla övmez.

Emevi idarecilerinin (ki böyle diyerek 90 senelik bir devletin tüm idarecilerini) hedef aldınız ki burada Ebu Sufyan (r.anh) gibi iki gözünden vazgeçen sahabe olduğu gibi adaleti ile yönetimi ile meşhur Ömer bir Abdulaziz (rahimehullah) bulunmaktadır. Şimdilik Allah sizi ıslah etsin demekten başka bir şey elimden gelmiyor.

Bunun yanında Yezid'in iktidarında Irak Valisi Ubeydullah bin Ziyad ve Ömer bin Sâd'ın (Sâd bin Ebu Vakkas'ın oğlu) komutasındaki askerlerle Yezid'e biat etmemekte direnen Huseyin (r.anh)'la savaşarak şehid etmişlerdir. Bunların yaptığı, zulûmdur, hatadır, yanlıştır. Bundan dolayı sunnilere Yezid diye, Nâsibi diye küfür etmek İslam anlayışı mıdır?
Huseyin (r.anh) ile savaşarak şehid olmasına sebeb olan zâlim ve fâsıkları "tekfir etmeyen ahirette onlar gibi olsun" demek, Hem akideden , hem hadiseleri mukayeseden nasibi olmadığını göstermektedir. Zira Huseyin (r.anh)'dan önce de babası Ali (r.anh),Muaviye (r.anh) savaşmış ve bu savaş neticesinde iki taraftan toplam 70 bin müslüman ölmüştü. Şimdi kimleri tekfir etmek istersin?

Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:
İki Müslüman birbirine kılıç çekerse, öldüren de öldürülen de cehenneme gider."
(Ebu Bekre der ki ) ‘Ey Allah’ın Rasulü! Kâtili anladık da, ya maktul niçin cehenneme gider?dedim.
“Çünkü,
o da arkadaşını öldürmek için çaba gösteriyordu.” diye buyurdu.”

(Buharî, İman, 22; Rikak, 31; Fiten, 10; Muslim; Fiten, 14)

Durumu biraz daha karmaşık hale getireyim ve ister Huseyin (r.anh) olsun ister daha önceki savaşan taraflar için olsun ölenlerin durumunu senin mantığınla değerlendirecek olursak, ölenleri de mi tekfir edeceksin, maâzAllah.

Konu asli mesele izah edildi ve amacının dışına çıktığı için kapanmıştır.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt