Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Şia Olan Akpinar sorusuna cevap

Abu_ibrahim Çevrimdışı

Abu_ibrahim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Hak mezhebin 4 tane olduğunu söyleyen kim?
KURAN'mı?
Resulullah'mı?
4 halife mi?
sahabemi?

kim bu hak mezheblerin sadece 4 tane olduğunu söyleyen
neden 5 değil 10 değil hatta 100 değil.

madem ihtilafta rahmet var,ve madem 4 mezhebin arasındaki ayrılıklarda rahmet oluyor neden şiayı bu rahmetin dışında bırakıyorlar.
hak mezheb çok olsa ne güzel ümmet rahmet deryasında yüzmez mi?
بسم الله الرحمن الرحيم
Aslında bu adamın yasaklandığını biliyorum ama söz vermiştim ki soruna cevap vereceğim,ondan cevap vereceğim.
hak mezheb bir tanedir ve o da Allah Teala'nın rasulüyle gönderdiğidir. mezheb imamı olarak bilinen imamlar işte o tek hak mezhebi tespit edebilmek için çaba sarfetmişler, birinin veya birkaçının isabet ettiğinde diğerleri yanılabilmiştir. zira onlar masum imamlar değildir. hata etmeleri de isabet etmeleri de mümkün olan kimselerdir. burada hata ve isabetler ancak ihtilaf edilen hükmün Kur'an ve sahih sünnete arz edilmesiyle tespit edilebilir. tabi oldukları imamların faziletine bakarak onlara hata yakıştıramayanlar ise imamlarının görüşünün Kuran veya sahih sünnete isabet edemediğini gördüklerinde bu defa "ihtilaf rahmettir" demeye başlamışlardır. halbuki Hud 118*119. ayetlerinde belirtildiği gibi ancak Allah'ın merhamet etmediği kimseler - hak apaçık ortaya çıktıktan sonra - ihtilaf etmeye devam ederler. mezheplere bağlanmak haramdır, sahibini küfre düşürmesinden korkulur. Allah Azze ve Celle geçmiş ümmetleri dinleri parça parça edip fırkalara ayrıldıkları için kınamış, onlar gibi olmamamızı emretmiştir. Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem de önceki ümmetlerin yollarına karış karış uyacağımızı haber vermiş, dediği gibi de olmuş, ümmet hanefi, şafii, hanbeli, maliki, eşari, maturidi gibi fırkalara bölünmüştür. bu şüphesiz kafirlere benzemektir. Allah'tan af ve afiyet dileriz.
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Bir dipnot düşeyim, İhtilafta rahmet vardır diye söylenen hadis uydurmadır.
 
R Çevrimdışı

Rabia_45

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Bu yazinin basligini begendim ama sonunu pek begenmedim. Bir mezhebe uymak illede bölüculük yapiyor veya kafirlere benziyor diye bir kaide yoktur.
Evet oyle bir zamandayiz ki mezhep Imamlarinin neden oldugunu bile anlamayan insanlar vardir. Niyetleri Hak yolunu aramak degilde taklidi seçen insanlar vardir.
Bu süphesiz ki küfurdur.

Allah Subhane ve teala söyle buyurmaktadir:

"Onlara, Allah'ın indirdiği (vahyi)ne uyun denilince, "Hayır, biz atalarımızı üzerinde bulduğumuz şey'e uyarız" derler. Ya ataları bir şey akledememiş ve doğru yolu bulamamışlarsa?"

"Doğrusu biz atalarımızı bir inanç üzerine bulduk ve onların izlerine uyup gitmekteyiz."

Oysa ki Mezheb imamlari bunu emretmemektedirler.

Delil olarak kendi sözlerini aktarayim insaAllah:

İmam Malik (r.h.) şöyle der:



"İnsanların sözü hem alır hem de geri çevrilir (reddedilir). Ancak şu kabrin sahibi Muhammed'in (s.a.v.) sözü başka. O reddedilmez."

Malik (r.h.) şunu da söylemiştir:



"Bir kimse, İbrahim en-Nehai'nin sözünü Ömer b. Hattab'ın sözüne tercih ederse, bundan dolayı tevbe etmesi gerekir. Peki ya İbrahim en-Nehai ve benzerlerinin sözünü, Rasulullah'ın (s.a.v.) sözüne tercih ederse, ne demeli?"

İmam Şafii (r.h.) şöyle der:





"Hiçbir delil olmaksızın ilim iddiasında bulunan kimse, geceleyin odun demetleri toplarken aralarında zehirli kobra yılanı da toplayan kimse gibidir ki, yılan kendisini sokup zehirleyecektir de, adamın bundan haberi yoktur."

Yine İmam Şafii (r.h.) şöyle demiştir:



"Eğer hadis sahihse, benim mezhebim odur. Başkası değil."

Ebu Yusuf (r.h.) şöyle der:





"Hiç kimsenin, nereden aldığımızı bilmeden bizim sözümüzle konuşması (fetva vermesi) caiz değildir."

----

Bu yuzden Taklid etmedigi surece mezhebe uymak haktir.
 
Abu_ibrahim Çevrimdışı

Abu_ibrahim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Bu yazinin basligini begendim ama sonunu pek begenmedim. Bir mezhebe uymak illede bölüculük yapiyor veya kafirlere benziyor diye bir kaide yoktur.
Evet oyle bir zamandayiz ki mezhep Imamlarinin neden oldugunu bile anlamayan insanlar vardir. Niyetleri Hak yolunu aramak degilde taklidi seçen insanlar vardir.
Bu süphesiz ki küfurdur.

Allah Subhane ve teala söyle buyurmaktadir:

"Onlara, Allah'ın indirdiği (vahyi)ne uyun denilince, "Hayır, biz atalarımızı üzerinde bulduğumuz şey'e uyarız" derler. Ya ataları bir şey akledememiş ve doğru yolu bulamamışlarsa?"

"Doğrusu biz atalarımızı bir inanç üzerine bulduk ve onların izlerine uyup gitmekteyiz."

Oysa ki Mezheb imamlari bunu emretmemektedirler.

Delil olarak kendi sözlerini aktarayim insaAllah:

İmam Malik (r.h.) şöyle der:



"İnsanların sözü hem alır hem de geri çevrilir (reddedilir). Ancak şu kabrin sahibi Muhammed'in (s.a.v.) sözü başka. O reddedilmez."

Malik (r.h.) şunu da söylemiştir:



"Bir kimse, İbrahim en-Nehai'nin sözünü Ömer b. Hattab'ın sözüne tercih ederse, bundan dolayı tevbe etmesi gerekir. Peki ya İbrahim en-Nehai ve benzerlerinin sözünü, Rasulullah'ın (s.a.v.) sözüne tercih ederse, ne demeli?"

İmam Şafii (r.h.) şöyle der:





"Hiçbir delil olmaksızın ilim iddiasında bulunan kimse, geceleyin odun demetleri toplarken aralarında zehirli kobra yılanı da toplayan kimse gibidir ki, yılan kendisini sokup zehirleyecektir de, adamın bundan haberi yoktur."

Yine İmam Şafii (r.h.) şöyle demiştir:



"Eğer hadis sahihse, benim mezhebim odur. Başkası değil."

Ebu Yusuf (r.h.) şöyle der:





"Hiç kimsenin, nereden aldığımızı bilmeden bizim sözümüzle konuşması (fetva vermesi) caiz değildir."

----

Bu yuzden Taklid etmedigi surece mezhebe uymak haktir.

بسم الله الرحمن الرحيم

Kendilerine apaçık deliller geldikten sonra parçalanıp ihtilafa düşenler gibi olmayın. İşte böyleleri için büyük bir azab vardır.
ALİ İMRAN : 105
Ey Muhammed fırka fırka olup ta dinlerini parçalayanlarla senin hiç bir ilişkin olamaz. Onların işi Allah’a kalmıştır.Yaptıklarını onlara sonra bildirecektir.

EN’AM : 159
Topluca Allah’ in ipine sarılın. Ayrılmayın….
ALİ İMRAN 103
... Şüphesiz ki sizden evvelki ümrnetler ihtilaf ettiler de, ihtilafları kendilerini helak…
BUHARİ : 11.C.5155.S

… Ebu Musa r.a dan. Resulullah s.a.v buyurdularki : “ ……. Birbirinizi seviniz, ihtilaf etmeyiniz.

BUHARİ : 6.C.2828.S

… Nu’man bin Beşir r.a dan. Resulullah s.a.v şöyle buyurdular : “ … Cemaat - yani birlik ve beraberlik - rahmet, bereket, ayrılık ise azabtır.

AHMET : 4 / 278 – 17981.N –
C.SAĞİR : 2.C.1825.N


Bu ayet ve hadisler ve senin imamlardan naklettiğin sözler ve senin de dediğin gibi Mezhep imamları kendilerine uyulmayı emretmemişler.Onlarda kuran ve sünnete uyulmasını söylemişler.

Bu yuzden Taklid etmedigi surece mezhebe uymak haktir.

Diyelim ki ben bir mezhebe uyuyorum ve delillerini de araştırıyorum. Ve bir takım ibadetlerde ya hiç delil bulamıyorum veya bulduğum deliller başka alimler tarafından ya zayıf olarak veya uydurma olarak sınıflandırılmışlar. Mesela Namazda elleri göbeğin altına bağlama zayıf hadis diye nakledilmiş, göğüslerin üzerine bağlamak ise sahih hadislerde gelmiş. Diyelim ki ben Hanefi mezhebindeyim ve o hadisin zayıf olduğunu öğreniyorum. Şimdi ben Mezhebe göre mi amel edeceğim yoksa sahih olan hadise göre mi?
Burada hak hangisidir? mezhebe uymak mi ? yoksa Kuran ve sünnete uymak mi?
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
"Hiç kimsenin, nereden aldığımızı bilmeden bizim sözümüzle konuşması (fetva vermesi) caiz değildir."

----

Bu yuzden Taklid etmedigi surece mezhebe uymak haktir.


Kardeş yazı ile sonuç tam bir çelişki.

Türkiyede müthiş derecede mezhep bağnazlığı hizipçiliği mevcuttur. İnsanlar yığınlar halinde araştırmaksızın sorgulamaksızın mezhep dediyse hakdır düşüncesi mevcut...

Öyle bir hal aldıki insanlar Rasulullah sav'in sahih hadislerini araştırmaktan çok mezhep imamları adına söylenen ya da uydurulan sözlerin peşine düşmüş ve bu uydurma rivayetlere itibar eder hale gelmiştirler.

Zaten herşey mezhep hak'dır sapkınlığından meydana gelmiştir. Bu söz sapıklıktır. Eğer haksa bunun ayen beyan ayet ve hadislerde olması gerekti.

Mezhep yol HAK'ka koşulsuz tabii olmaktır. O Hak'ta kuran ve sünnettir.
 
karafi Çevrimdışı

karafi

Üyeliği İptal Edildi
Banned
arkadaşlar ihtilafta rahmet olmaz bu bir gerçektir ve bu hadiste uydurmadır.fakat mezheplere uyanlarıda hıristiyanlara ve yahudilere benzetmekte sapıklık olsa gerek .baktığımızda mezhep imamlarının itikatlarında sorun varmı?ALLAH azze ve celle hepsindende razı olsun.bunlar itikatta bir dirler fakat fıkih te ayrılmıştırlar ve hepsinin söz birliği ettiği bir sözleri vardır delilsiz bizim sözlerimizi almayınız.bunlar böyle derken onlardan sonra gelen insanlar kendilerini kontrol etmelidirler yoksa(imamları) hıristiyanların rahibine yahudilerinde hahamına benzetirsinizki bununda kıyamet günü hesabı ağır olur.bende hanefi meshebine göre amel ediyorum(tabiyim)fakat hadis kitaplarınıda araştırıyorum mesela hanefilerde ref yoktur benşimdi bunu araştırsam ve bunun mütevatir derecesinde olduğunu öğrensem ben ref almamammı gerekir hayır alırım çünkü mezhep imamlarıda bizim mezhebimiz hadistir diyor veya tabi olduğum mezhep imamı ebu hanife(rah)bana ref alamazsınmı diyor hayır .öyleyse dini bize kimse zorlaştırmıyor ancak biz kendi kendimize zorlaştırmış oluyoruz.herşey açık ve nettir fakat ifrata ve tefrite kaçmadan araştırmak ve tabi olmak gerekir.
 
T Çevrimdışı

tewhid-el-hak

Üye
İslam-TR Üyesi
akhi taklid`in harami bir muctehiddin diger muctehidi taklid etmesidir oda mutlak muctehid olmasi gerek simdi hadisten aliyoruzda biz bir hadise baktiimiz zaman o hadis zahir bir hadismidir manasi gayet acikmidir yoksa baska bir manasimi vardir? bunu ayira bilmeye yetkimiz varmi ? peki hadissin acikmi veya acik olmadigini bilemezken o hadise bakip nasil amel ede biliriz ? nasil o hadisle birine sen yanlis yapiyorsun hadis boyle diyor diye bilirz o hadisi anlamadan ?

ondan sonra mezheb imamlarinin taklidini hristyanlarin taklidine kiyasliyanlar bunu iyi bilin kardeslerim onlar sizi kufre goturur mezhep imamlari ise sizi tewhide sunnetullaha goturur

ve bunu idda edenler bilsinki bu mezhep imamalari kendilerinden sunnete daha yakinlardi
 
tawh1d Çevrimdışı

tawh1d

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
akhi taklid`in harami bir muctehiddin diger muctehidi taklid etmesidir oda mutlak muctehid olmasi gerek simdi hadisten aliyoruzda biz bir hadise baktiimiz zaman o hadis zahir bir hadismidir manasi gayet acikmidir yoksa baska bir manasimi vardir? bunu ayira bilmeye yetkimiz varmi ? peki hadissin acikmi veya acik olmadigini bilemezken o hadise bakip nasil amel ede biliriz ? nasil o hadisle birine sen yanlis yapiyorsun hadis boyle diyor diye bilirz o hadisi anlamadan ?

ondan sonra mezheb imamlarinin taklidini hristyanlarin taklidine kiyasliyanlar bunu iyi bilin kardeslerim onlar sizi kufre goturur mezhep imamlari ise sizi tewhide sunnetullaha goturur

ve bunu idda edenler bilsinki bu mezhep imamalari kendilerinden sunnete daha yakinlardi

Akhi, bugün hadiskitaplarin'da dipnotlar'da her zaman aciklamalari ve Alimlerin/Mezhebimamlarinin görüsleri var. Hadiskitaplarinin serhleri var. Yani bunlara ulasmak imkansiz degil. Ibn-i Hacerin koskoca Buhari serhi var. Dileyen bunlari okur ve hicbir sekilde kafasina göre hadisi degerlendirmis olmaz. Bir örnek olarak ben "7 Hadis imaminin ittifak ettikleri hadisler" diye bir eser okuyorum ve cok zengin bir dipnotu var ve hadislerdeki kavramlari cok güzel acikliyor. Yeterki azimli olalim, ...
 
Abu_ibrahim Çevrimdışı

Abu_ibrahim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
akhi taklid`in harami bir muctehiddin diger muctehidi taklid etmesidir oda mutlak muctehid olmasi gerek simdi hadisten aliyoruzda biz bir hadise baktiimiz zaman o hadis zahir bir hadismidir manasi gayet acikmidir yoksa baska bir manasimi vardir? bunu ayira bilmeye yetkimiz varmi ? peki hadissin acikmi veya acik olmadigini bilemezken o hadise bakip nasil amel ede biliriz ? nasil o hadisle birine sen yanlis yapiyorsun hadis boyle diyor diye bilirz o hadisi anlamadan ?

ondan sonra mezheb imamlarinin taklidini hristyanlarin taklidine kiyasliyanlar bunu iyi bilin kardeslerim onlar sizi kufre goturur mezhep imamlari ise sizi tewhide sunnetullaha goturur

ve bunu idda edenler bilsinki bu mezhep imamalari kendilerinden sunnete daha yakinlardi

بسم الله الرحمن الرحيم


Taklidin haram olanı, olmayanı şeklinde bir ayrımı hangi delile dayanarak yapabilirsiniz?

Allah ve rasulü taklidi mutlak olarak kınamışlardır. taklid, sahibini ya küfre, ya harama götürür. dinde taklidin caiz olanı yoktur. meşru olan ancak delile tabi olmaktır. bu konuda da sadece bir alimin yahut tek bir mezhebin delillerini alıp diğerlerine uymamak küfürdür. çünkü bu dinin bir kısmını alıp diğer kısmını inkar etmektir.

Allah rasulü alimlere hitap etmemiştir. sahabeler, Allah rasulünün sözlerini dinleye dinleye alim olmuşlardır. bugün hadisleri ancak alimler okur, başkaları okuyamaz diyenler, ilmin, hakkın, hakikatin düşmanlarıdırlar. şunu bilmeli ki, yahudi ve hristiyanlar da dinlerini, kitaplarını bilmeyi yalnız alimlerine havale etmişler, sonra alimleri dinlerinde değişiklik yapmışlar, hem kendileri kafir olmuş, hem de kendilerine uyanları saptırmışlardır.

İçtihat her müslümanın üzerine farzdır. her müslüman gücü yettiği oranda içtihat etmek, yani karşılaştığı meselede Allah ve rasulünün hükmünü öürenmek için gayret sergilemek zorundadır. ilmine, deliline ulaşamadığı zaman, bir alime sorması gerekir. çünkü Allah Teala: "Eğer bilmiyorsanız zikir ehline sorunuz" buyurmuştur. ancak alimden kendi görüşünü değil, dayandığı delili sorması gerekir. delili sormazsa taklid etmiş olur ve Tevbe 31. ayetinde kınanan duruma düşer.

Allah rasulü kendisinden sonra sadece iki şey bırakmıştır: Allahın kitabı ve rasulünün sünneti. bu ikisine sarılan asla sapmaz. üçüncü, dördüncü... kaynaklar icad edenler ise sapıklıktadırlar.
 
e-mir Çevrimdışı

e-mir

Üye
İslam-TR Üyesi
Ben bu konuda abu ibrahim kardeşime katlıyorum kuran ve sünnet varken bir imamı tutmak bençe bidattir sebeb ne rasül buyurub ki meshebe uyun ne de 4 büyük halife sahabeler bir meshebe uymayıp . Hz ebu bekrin halife olanda bu hutbeyi okumuştu : Ey insanlar her bir insanın sözün götüre bilirsiniz ve her bir insanın sözün kabul etmeye bilirsiniz ama Rasulullahdan başka zaten mesheb alimleri kendilerine uyulmayı emir etmemiştir mesheb imamı kime uymuş ben onu merak ettim? :)Tabiki Kuran ve Sünne neden bizler de onlar gibi olmayalım ilaki mesheb olsun

Neyse benim sözlerimi kabul etmeyenede sayğım sönsuz her kesin bir tutumu var
 
samanpan Çevrimdışı

samanpan

.
Site Emektarı
ebu hanifenin : benim içtihatlarımın kaynağını bulmadan körükörüne uymak helal değildir.
imam şafiinin: benim sözümün sünnete ters düştüğünü görürseniz alın duvara çarpın.

imamları daha iyi öğrensek sorunlar çözülecek aslında.
 
samanpan Çevrimdışı

samanpan

.
Site Emektarı
kardeşler kıssas bellidir.
kuranda diyor ki bi ihtilafa düşerseniz işi Allah ve rasulune götürün.
çok açık değilmi. Allah ve rasulune götürün ne demek ?
kurana ve sünnete bakın.
kim bişey derse (kuran ve sahih hadis hariç) kuran ve sünnet terazisine koyarsın tartarsın . doğruysa alır değilse reddedersin.
2 kere 2 dört toplasak da çarpsak da...
 
samanpan Çevrimdışı

samanpan

.
Site Emektarı
ayetin asıl metni :
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللّهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ ذَلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلاً
Yâ eyyuhellezîne âmenû atîûllâhe ve atîûr resûle ve ulil emri minkum fe in tenâza’tum fî şey’in fe ruddûhu ilallâhi ver resûli in kuntum tu’minûne billâhi vel yevmil âhir(âhiri), zâlike hayrun ve ahsenu te’vîlâ(te’vîlen). ,
Ey âmenû olanlar (îmân edenler)! Allah'a ve Resûl'e ve sizden olan idarecilere (emir verme yetkisinin sahiplerine) itaat edin. Bundan sonra eğer bir hususta ihtilâfa düşerseniz, o taktirde Allah'a ve ahiret gününe îmân ediyorsanız, onu Allah'a ve Resûl'üne götürün. Bu daha hayırlıdır ve tevîl (yorum) bakımından en güzelidir.
 
R Çevrimdışı

Rabia_45

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Benim ne demek istedigim apaçik ortadadir.. yeter ki anlamak isteyin.

Ben size gidin körü körüne bir mezhep takip edin demiyorum, guzelce dusunerek okuyun yazimi..!
Benim size soyledigim, insanlar bir mezhebi koru korune takip etmedikçe (biraz daha açik soyliyeyim insaAllah anlamaniz için) yani takip ettigi imamin sozlerini koru korune almadan soylediginin deliline bakarak neye dayanarak bunu soyledigini arastirarak takip edebilir. Ben size hadi anlamadan etmeden kulaktan dolma yola çikabilirsiniz demiyorum. Biraz sizde mantikli dusunerek yazin..!
hatta size Mezheb imamlarinin sözlerini aktardim taklit uzerine. Bu ne demek oluyor? Yani taklit etmedikçe imamin getirdigi deliline dayanarak takip edilebilir.
Öyle bir hale gelmissiz ki sanki bir imami takip etmek illede bölücük yada iste taklitçilikmis gibi algilaniyor. Benim size tavsiyem zanda bulunmayin herkeside ayni sanmayin..! Bu arada ben kendim bir mezheb'e bagli degilim ama bir mezhebi takip edenede karsi degilim. Az önce dedigim gibi taklit etmedikçe.

Yeni müslüman olanlar için bir mezheb'i takip etmesi daha kolay olur.

Selametle..!
 
B Çevrimdışı

bekkain

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Allah ve rasulünün hükmünü öürenmek için gayret sergilemek zorundadır. ilmine, deliline ulaşamadığı zaman, bir alime sorması gerekir. çünkü Allah Teala: "Eğer bilmiyorsanız zikir ehline sorunuz" buyurmuştur...




ilk olarak şunu açıklamak istiyorum .ben ilahiyat okumuş veya dini kitapları çok okumuş bir insan değilim. ama sizin bu konuyu gördüğümde bunlar ne diyolar ne yazmışlar diye kendimi alamadaım ve kayıt oldum. bilmem artık bu yazdıklarımı siler misinizi, okur musnuz. ilk bakışta güzel bir site olarak duruyor , ama gördüğüm kadarıyla bazı kardeşlerimiz bidat konusuna ve nefsine kendini o kadar kaptırmış ki herşeyi bidat olarak görüyor ve yorumluyor. size içten gelen düşüncelerimle bi kaç soru sormak istiyorum. bu söz günümüz bazı kendini bilmez hoca diye kendini nitelendiren insanlar tarafındanda kullanılıyor. aklınız var , kur an var, sünnet var... ya kardeşler bizler efendimiz zamanında yaşamıyoruz . kuranımız bize birebir gelmiştir. amenna ama hadislerde uydurma vb. tahribatlara uğramıştır. e ben tam manasıyla dinimi yaşayayım derken ne yapıcam oturucammı???. rabbimin emri var namaz kıl diyo. e ne yapıcam efendimizden bugüne kadar gelen hangi bi hadisi alıp okuyayım veyada hangi yazara güvenip onun kitabını alayım???. sizler ne demeye insanların kafasını karışıtıryosunuz. bizlerin önüne serilen , rahmanın bir merhameti olan mezheplerimiz var. bunlarda da kurana veya sünnete karşı bir ihtilaf yoktur ve hiçbir mezhep imamıda benim gittiğim yol doğrudur dememiştir. bizlerin onların ilmine yetişmeye belkide ömrümüz yetmez... taklitçilik direk annne ve babalarda görülen bir dini yaşayıştır. ama kuran okuyarak ilmihallerden birebir okunarak yaşanan hayat taklitçilik değildir... bırakın ya insan nasıl istiyorsa öyle ibadet etsin. dönün bir kabeye bakın, binlerce ayrı mezhepte insan gidiyor ve birlik beraberlik içinde ibadetlerini ediyorlar. kiminin eli göbeğinde kiminin ki ğöysünde. bi sakıncası var mı...

bide ek olarak. kandiller bidattir imzasını taşıyan kardeşe. bizler hergün temizlik yaparız ama ayda bir senede bir dipten köşeden temizlik yaparız. ne gereği var diye bilir miyiz diyemeyiz. çünkü dip köşe perde ,tül hergün yıkanmıyor.. ne mi demek istiyorum, günü belki birebir denk gelmiyor ama senenin belli günlerini rahmana ayırıp ibadet etmekle mevla beni sorumlu tutmaz inşallah. ama siz ne diyeceksiniz. mevla sorarsa bana ibadet eden bana dua eden kulları niçin engellemeye çalıştın derse ne diyecek siniz ???
yani biri size elinde hediyeyle gelse ve doğum günün kutlu olsun deseve sizin doğum gününüz o gün olmasa ,siz o insanı tersler ve hediyesini eline verir geri mi yollarsınız... örneklerin basit oldu ama dediğim gibi ben sade bir insanın. dinimi ömer nasuhi bilmenin ilmihalinden , kuran mealinden ve ilmihalinden öğrenmeye çalışan sade bir vatandaşım...

son olarak, mezhep imamlarına uymayı sakıncalı gören kardeşe kendi yazısından bir alıntı yapayım...

Allah ve rasulünün hükmünü öürenmek için gayret sergilemek zorundadır. ilmine, deliline ulaşamadığı zaman, bir alime sorması gerekir. çünkü Allah Teala: "Eğer bilmiyorsanız zikir ehline sorunuz" buyurmuştur

burda allhu teala zikir ehli derken ne demek istiyor acaba.... lütfen ayet ve hadisleri nefsimize göre yorumlamayalım. büyük veballer altına girmeyelim... birleşelim., herkesi olduğu gibi kabullenelim. üstünlük ancak takvayladır. bırakalım herkes takvasına göre amel etsin. gençlerimizin kafasını karıştırmayın... selametle...
 
Abu_ibrahim Çevrimdışı

Abu_ibrahim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Allah ve rasulünün hükmünü öürenmek için gayret sergilemek zorundadır. ilmine, deliline ulaşamadığı zaman, bir alime sorması gerekir. çünkü Allah Teala: "Eğer bilmiyorsanız zikir ehline sorunuz" buyurmuştur...




ilk olarak şunu açıklamak istiyorum .ben ilahiyat okumuş veya dini kitapları çok okumuş bir insan değilim. ama sizin bu konuyu gördüğümde bunlar ne diyolar ne yazmışlar diye kendimi alamadaım ve kayıt oldum. bilmem artık bu yazdıklarımı siler misinizi, okur musnuz. ilk bakışta güzel bir site olarak duruyor , ama gördüğüm kadarıyla bazı kardeşlerimiz bidat konusuna ve nefsine kendini o kadar kaptırmış ki herşeyi bidat olarak görüyor ve yorumluyor. size içten gelen düşüncelerimle bi kaç soru sormak istiyorum. bu söz günümüz bazı kendini bilmez hoca diye kendini nitelendiren insanlar tarafındanda kullanılıyor. aklınız var , kur an var, sünnet var... ya kardeşler bizler efendimiz zamanında yaşamıyoruz . kuranımız bize birebir gelmiştir. amenna ama hadislerde uydurma vb. tahribatlara uğramıştır. e ben tam manasıyla dinimi yaşayayım derken ne yapıcam oturucammı???. rabbimin emri var namaz kıl diyo. e ne yapıcam efendimizden bugüne kadar gelen hangi bi hadisi alıp okuyayım veyada hangi yazara güvenip onun kitabını alayım???. sizler ne demeye insanların kafasını karışıtıryosunuz. bizlerin önüne serilen , rahmanın bir merhameti olan mezheplerimiz var. bunlarda da kurana veya sünnete karşı bir ihtilaf yoktur ve hiçbir mezhep imamıda benim gittiğim yol doğrudur dememiştir. bizlerin onların ilmine yetişmeye belkide ömrümüz yetmez... taklitçilik direk annne ve babalarda görülen bir dini yaşayıştır.bırakın ya insan nasıl istiyorsa öyle ibadet etsin. dönün bir kabeye bakın, binlerce ayrı mezhepte insan gidiyor ve birlik beraberlik



Allah ve rasulünün hükmünü öürenmek için gayret sergilemek zorundadır. ilmine, deliline ulaşamadığı zaman, bir alime sorması gerekir. çünkü Allah Teala: "Eğer bilmiyorsanız zikir ehline sorunuz" buyurmuştur

burda allhu teala zikir ehli derken ne demek istiyor acaba.... lütfen ayet ve hadisleri nefsimize göre yorumlamayalım. büyük veballer altına girmeyelim...
بسم الله الرحمن الرحيم
Selam vermeden yazdınız neyse Selamun Aleykum. üyeliğiniz size de bize de hayırlar getirsin inşaAllah..

Hem çok araştırma yapmadığınızı itiraf ediyor hem de bu mezheplerde Kur'an ve sünnete karşı muhalefet olmadığını iddia ediyorsunuz. Halbuki dört mezhep olarak bilinen mezheplerin her birinde Kur'an ve sünnete aykırı pek çok hükümler mevcuttur. basit bir araştırma yapan herkes bunu kolayca anlar. Kuran ve sünnetten insanları alıkoyup mezheplere davet edenler din açısından çok tehlikeli bir iş yapmaktadırlar. Mezhep alimlerinin ilmine yetişmeye ömrünüzün yetmeyeceğine inanabilirsiniz, lakin bizler onların ilminden değil, kendi bildiklerimizden mesulüz. onların ilimde büyük payeye ulaşmış olmaları, kendilerini masum kabul etmemizi gerektirmez. onlar la yuhti ve la yus'el değildirler. Uydurma hadisler bulunduğunu öne sürerek sahih sünnetten yüz çeviremezsiniz. hangi hadislerin sahih, hangilerinin zayıf ve uydurma oldukları konusunda hadis alimlerinin tespitleri ortadadır. bu konuda onların şahitliğine müracaat etmeniz taklit değildir. bir hadisin sıhhati hakkında alimlerin farklı tespitler ortaya koyduğunu görürseniz o zaman hadis usulünün kaidelerine göre hangisinin isabet ettiği araştırılır. yahut bu konuda araştırma yapanların ortaya koydukları delillere göre hareket edersiniz. ama hurafecilerin yaptığı gibi "İhtilaf rahmettir" iftirasına uyarak her biri haktır der de, bunlardan birini seçerseniz, isabet edene uymuş olsanız dahi Allah'a isyan etmiş, taklit etmiş olursunuz.

Kitap ve sünnete uyan kimse hata etse dahi ecir alır. ama mezheplere uyan kimse isabet edeni taklit etmiş olsa dahi günahkardır! Çünkü bu içtihat etme farzını terk etmiş, haram olan taklidi almıştır.


ama kuran okuyarak ilmihallerden birebir okunarak yaşanan hayat taklitçilik değildir...

Taklit delilini bilmeden bir kimseye uymaktır. uyulan kimse ister kafir, ister cahil,i ister alim olsun fark yoktur.
ömer nasuhi'nin ilmihalini ve onun gibi delilsiz hurafelerle dolu ilmihalleri okuyarak yaşayan; taklitçinin ta kendisidir. çünkü bu ilmihallerde delil olmadığı gibi sahih delillere aykırı olan bir çok sapıklıklar vardır.
Zikrettiğim ayetteki "zikir ehli" ile kastedilenler kitap ve sünneti bilen alimlerdir. müslüman müfessirler arasında bu konuda bir ihtilaf yoktur. ayetin nüzul sebebi, yahudi ve hristiyanların tevrat ve incil'i bilen alimleri hakkındadır. ancak tefsir ilminde kaide, sebebin hususiliğine değil, lafzın umumiliğine itibar edilmesidir. buna göre Allah'ın indirdiği iki vahiy; kitap ve sünnetin ehli olan alimler de ayette kastedilen zikir ehlidirler.
 
B Çevrimdışı

bekkain

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
aleykümselam diyim bende bari :)

sizlerle çekişmeye girmiyicem çünki ömer nasıhi bilmen ilmihalinde buhari , müslüm ve ayetlerle hazırlanmış bir eserdir. sizin bu düşüncelerinizi okuyupta tartışmaya girmicem.. herşeyin doğrusunu mevla bilir. ben ibadet ettiğim için mevla benden hesap sormaz inşallah. ben ibadetlerimde efendimizin sünneti ve kur anın emri çerçevesinde yaptığımı inananlardanım ve tek dileğim inşallah sizin gibi düşünenler sadece böyle net ortamında kalırlar ve günlük yaşantımıza girmezsiniz... selametle..
 
H Çevrimdışı

Habibullah

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
aleykümselam diyim bende bari :)

sizlerle çekişmeye girmiyicem çünki ömer nasıhi bilmen ilmihalinde buhari , müslüm ve ayetlerle hazırlanmış bir eserdir. sizin bu düşüncelerinizi okuyupta tartışmaya girmicem.. herşeyin doğrusunu mevla bilir. ben ibadet ettiğim için mevla benden hesap sormaz inşallah. ben ibadetlerimde efendimizin sünneti ve kur anın emri çerçevesinde yaptığımı inananlardanım ve tek dileğim inşallah sizin gibi düşünenler sadece böyle net ortamında kalırlar ve günlük yaşantımıza girmezsiniz... selametle..


hani sizin u meshur kahvaltilariniz aksam nmazdan sonra kek ve cay partilerinizde bir soru sor beraber oldugunarkadaslara bu hafta mucahidlere ne yi nasil yapipta yardim edelim diye sonuc ne oluyor ve anla ha nedersinoraya vardigina kimseyi bulamayacaksinsakin unutma ve ALLAH celle celaluhunun sana verdigi akil ile oku.oku.oku ama lafontenden masalari degil KUR'AN ve hadis kitaplarini (sahihleri )
 
Abu_ibrahim Çevrimdışı

Abu_ibrahim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
aleykümselam diyim bende bari :)

sizlerle çekişmeye girmiyicem çünki ömer nasıhi bilmen ilmihalinde buhari , müslüm ve ayetlerle hazırlanmış bir eserdir. sizin bu düşüncelerinizi okuyupta tartışmaya girmicem.. herşeyin doğrusunu mevla bilir. ben ibadet ettiğim için mevla benden hesap sormaz inşallah. ben ibadetlerimde efendimizin sünneti ve kur anın emri çerçevesinde yaptığımı inananlardanım ve tek dileğim inşallah sizin gibi düşünenler sadece böyle net ortamında kalırlar ve günlük yaşantımıza girmezsiniz... selametle..


بسم الله الرحمن الرحيم

Allaha yemin olsun, şirk ve bidat ehlinin burnundan getirene kadar, onlar hakka dönünceye kadar vazgeçmeyeceğiz.
siz benimle değil, Allah'ın diniyle, rasulün sünnetiyle çekişme içindesiniz! Keşke Ömer nasuhi bilmezin ilmihalini Buhari, Muslim ve ayetlerlerden hazırlandığını söyleyerek iftira etmeseydiniz! çünkü bu Allah'a, rasulüne, Buhari ile müslime iftiradır. bir kimsenin parmağını kuru iken dübürüne sokarsa orucu bozmadığı, ağzına sokup ısladıktan sonra sokarsa orucu bozduğu, ölü kadına tecavüz edilirse oruç bozulur mu bozulmaz mı? gibi saçmalıkları ömer nasuhi; buhariden mi, müslimden mi yoksa ayetlerden mi aldı? orucu bozan ve bozmayan şeyler babında bulursunuz bu pislikleri. anlaşılan kör savaşçılardan biri de sizsiniz. bilmez'in ilmihalini okumadan savunuyorsunuz! Allah sizi taklid bataklığından kurtarsın.
ibadet etmek sizi kurtarmaz, şeytan aldatmasın! hristiyanlar sizden çok ibadet etmelerine rağmen helak oldular, haricilerin ibadetleri yanında kendi ibadetlerimizi beğenmeyeceğimiz bildirildiği halde onlar dünyada insanların en kötüleri, ahirette ise cehennem köpekleridir. sahabe asrında başlarını uzatan harici eğilimleri de: "Biz sadece Allah'ı zikretmeyi amaçlamıştık" niyetindelerdi, lakin batıla karşı uyanık sahabelerin - Allah hepsinden razı olsun - onları kovmasından kurtulamadılar! velhasıl her ibadetinizde peygamberin sünnetine uymak zorundasınız yoksa ibadet ediyor görünen bir münafık gibi insanları aldatmaya çalışır fakat hakikatte ancak kendinizi aldatırsınız.
 
Üst Ana Sayfa Alt