Selamun Aleykum ve Rahmetullahi ve Berekatuh
1. Sorum
Hocam Hanbeli mezhebinde namazın terki küfürdür. Durum böyle olduğu için Hanbeli mezhebindeki biri, uyuyan birini (namaz kılan) sabah namazına kaldırmaması küfre rıza mı olur? Yani kendisi uyandı namazı kıldı ancak etrafında namaz kılan ama uyuya kalanları namaza kaldırmassa küfre rıza mı göstermiş olur? Namaza kaldırmak farz mıdır müstehab mıdır?
2. Soru
Birisinin yaşadığı yerde namaz vakti girdi, namazı hemen kılmadı, geciktirdi.(3 saat arada vakit var diyelim 1-2 saat geciktirdi). Sonra uyuyakaldı ve namaz vakti geçmiş oldu. Bu durumda uyuyakaldığı için Her kim bir namazı unutur veya ondan gaflet edip uyuyakalırsa, onu hatırladığında hemen kılsın. Onun bundan başka kefareti yoktur…” (Müslim, Mesâcid, 315-316 [684]; bkz. Buhârî, Mevâkîtü’s-salât, 37 [597]) buyurmuştur. hadisindeki durumda mı olur yoksa namazı kasten terk edenlerden mi sayılır?
Sorular biraz farklı ama sorular namaz hakkında olduğu için ayrı ayrı sormak istemedim.
1. Sorum
Hocam Hanbeli mezhebinde namazın terki küfürdür. Durum böyle olduğu için Hanbeli mezhebindeki biri, uyuyan birini (namaz kılan) sabah namazına kaldırmaması küfre rıza mı olur? Yani kendisi uyandı namazı kıldı ancak etrafında namaz kılan ama uyuya kalanları namaza kaldırmassa küfre rıza mı göstermiş olur? Namaza kaldırmak farz mıdır müstehab mıdır?
2. Soru
Birisinin yaşadığı yerde namaz vakti girdi, namazı hemen kılmadı, geciktirdi.(3 saat arada vakit var diyelim 1-2 saat geciktirdi). Sonra uyuyakaldı ve namaz vakti geçmiş oldu. Bu durumda uyuyakaldığı için Her kim bir namazı unutur veya ondan gaflet edip uyuyakalırsa, onu hatırladığında hemen kılsın. Onun bundan başka kefareti yoktur…” (Müslim, Mesâcid, 315-316 [684]; bkz. Buhârî, Mevâkîtü’s-salât, 37 [597]) buyurmuştur. hadisindeki durumda mı olur yoksa namazı kasten terk edenlerden mi sayılır?
Sorular biraz farklı ama sorular namaz hakkında olduğu için ayrı ayrı sormak istemedim.