Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Türbe İnşa Etmenin Batıllığı

Ahıskalı Çevrimdışı

Ahıskalı

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
بسم الله الرحمن الرحيم
و به نستعين

Sevgili kardeşlerim es-Selamu aleykum ve rahmetullahi ve berakatuh, uzun zamandır beri aranızda bulunmak mukadder değildi. inşaallah artık müsaid oldukça -Allah dilediği kadar- sizlerle beraber vakit geçirmeye paylaşımlar yapmaya devam edeceğim... Konumuz türbe yapımıyla alakalı...

Allah Rasulu صلى الله عليه وسلم buyurdu ki;


نَهَى رَسولُ اللهِ صَلَّى اللَّهُ عليه وَسَلَّمَ أَنْ يُجَصَّصَ القَبْرُ، وَأَنْ يُقْعَدَ عليه، وَأَنْ يُبْنَى عليه
Rasulullah صلى الله عليه وسلم kabrin kireç ile sıvanmasını, üzerine oturulmasını ve üzerine bina yapılmasını yasakladı. (Sahihu'l-Müslim/970)
İmam Nevevi رحمه الله bu hadis bağlamında şunu söylemiştir; (Kitabın linki için: )

وفي هذا الحديث كراهة تجصيص القبر والبناء عليه وتحريم القعود،والمراد بالقعود الجلوس عليه،هذا مذهب الشافعي وجمهور العلماء
Bu hadiste kabrin kireç ile sıvanmasının ve üzeine bina inşa edilmesinin mekruh olduğu ve oturmanın haram olduğu anlaşılır bu mana İmam Şafii'nin mezhebinin ve cumhur ulemanın görüşüdür.
Yine Nevevi رحمه الله Ravdatu't-Talibin adlı eserinin 2. cildinin 136. sahifesinde kabirler üzerine bina yapılmasının mekruh olduğunu belirtmiştir. (Kitabın linki için: )


Ebu Hanife رحمه الله'ın talebelerinden İmam Muhammed رحمه الله Kitabu'l-Asar adlı eserinin 2. cildinin 192. sahifesinde; (Kitabın pdf linki için: )


و كره ابو حنيفة البناء على القبر و ان يعلم بعلامة
Ebu Hanife kabrin üzerine bina inşaa edilmesini ve bir alametle tanıtılmasını kerih gördü.
diyerek Ebu Hanife رحمه الله'ın bu konudaki fetvasını bizlere nakletmiştir.

Hanefi mezhebi ulemasından Ayni'nin رحمه الله te'lifi olan el-Binaye Şerhu'l-Hidaye adlı eserinin 12. cildinin 66. sahifesinde şu ibareleri nakledelim inşaallah; (Kitabın pdf linki için: )


أن أبا يوسف - رَحِمَهُ اللَّهُ - قال لأبي حنيفة: إذا قلت: في شيء أكرهه فما رأيك فيه؟ قال: التحريم.
Ebu Yusuf Ebu Hanifeye, Eğer bir şey için ben bunu kerih görüyorum dersen bununla neyi kastetmiş olursun diye sorunca Ebu Hanife; ''Tahrim'' cevabını verdi.

وفي " المحيط " لفظ الكراهية عند الإطلاق يراد بها: التحريم
Muhit adlı eserde: ''Kerahat lafzı bir hüküm için telaffuz edildiği zaman bununla ''tahrim'' kastedilmiş olur.

Bağdad'da bir süre Hanefi mezhebinin müftülüğünü yapan İmam Alusi Ruhu'l-Meani adlı meşhur tefsirinde şu sözleri zikretmiştir. (Kitabın pdf linki için: )

واستدل بالآية على جواز البناء على قبور العلماء واتخاذ مسجد عليها، وجواز الصلاة في ذلك! وممن ذكر ذلك الشهاب الخفاجي في (حواشيه على البيضاوي)، وهو قول باطل عاطل، فاسد كاسد
Bu ayete istinaden güya (Kehf/21) kabirler üzerine bina yapmaya, üzerini mescid edinmeye ve namaz kılmaya cevaz veriyorlar. Bunu zikredenlerde birisi de Şihab el-Khafaci'dır. Bu istidlal batıldır, atıldır, fasiddir!

İmam Kurtubi'de رحمه الله kendi tefsirinde bu ayet bağlamında aynı şeyleri söylemiştir; (Kitabın linki için: الجامع لأحكام القرآن للقرطبي 1_ 24 - 14 )

وأمَّا تَعليةُ البناءِ الكثيرِ على نحوِ ما كانت الجاهليَّةُ تفعَلُه تفخيمًا وتعظيمًا، فذلك يُهدَمُ ويزالُ؛ فإنَّ فيه استعمالَ زينةِ الدُّنيا في أوَّلِ منازلِ الآخرةِ، وتشبُّهًا بمن كان يُعظِّمُ القبور ويَعبُدها. وباعتبارِ هذه المعاني وظاهرِ النهيِّ أن ينبغيَ أن يقال: هو حرامٌ
Tazim amaçlı cahiliyyedeki gibi -kabirler üzere- bina inşaa etmeye gelince.. Bunlar yıkılır ve yok edilir. Çünkü bu işte ahiretin ilk durağında dünya zinetini kullanmak vardır. Hakeza bu işte kabirleri tazim edenlere ve kabirlere tapanlara benzemek vardır. Bu manalar itibariyle ve nehyinz zahiri manasına bakacak olursak haram olduğu söylenmesi gerekir.
İmam Şafii رحمه الله da el-Ümm adlı eserinde şunu söylemiştir; (Kitabın linki için: )

وأحب أن لا يبنى، ولا يجصص فإن ذلك يشبه الزينة والخيلاء
Hakeze kabrin üzerine bina inşaa edilmesini ve kireçlenmesini de sevmem! zira bu kibre ve ziynetlenmeye benzer!
 
Tevhid yolunda Çevrimdışı

Tevhid yolunda

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bu konu ihtilaflı sanırım.
Ali el kâri, mirkâtü'l mefatih'te şunu söylemiştir.
Ulemamızdan bazı şarihler şöyle demiştir: Selef, insanlar ziyaret ve içinde oturarak istirahat etsin diye meşhur ulema ve meşayıhın kabirlerinin üstüne bina yapılmasının mübah olduğunu söylemiştir.
 
M Çevrimdışı

mübahis

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hocam peki o zaman Abdullah bin Zubeyr'in(r.anh), Peygamberin(s.a.v) kabrini duvarla kapatmasını nasıl anlamalıyız
 
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bu konu ihtilaflı sanırım.
Ali el kâri, mirkâtü'l mefatih'te şunu söylemiştir.
Ulemamızdan bazı şarihler şöyle demiştir: Selef, insanlar ziyaret ve içinde oturarak istirahat etsin diye meşhur ulema ve meşayıhın kabirlerinin üstüne bina yapılmasının mübah olduğunu söylemiştir.
Bu konu ihtilaflı sanırım.
Ali el kâri, mirkâtü'l mefatih'te şunu söylemiştir.
Ulemamızdan bazı şarihler şöyle demiştir: Selef, insanlar ziyaret ve içinde oturarak istirahat etsin diye meşhur ulema ve meşayıhın kabirlerinin üstüne bina yapılmasının mübah olduğunu söylemiştir.
Yani bu konuda bile gidip şu şöyle demiş diyip kafa karıştırmaya gerek yok. Gayet açık şekilde hadisler mevcutken dallandırıp budaklandırıp aksine fetva vermek saçmalık. Diğer bir deyimle isabetsiz. Senin de bunu hadisler dururken “bilip” “hatırlayıp” buraya yazman isabetsiz. Tabi bunalıma girersin herkesin her dediğine itimat edersen. Peygamberimiz sas söylemiş söyleyeceğini sen bunu bil yeter.
 
Tevhid yolunda Çevrimdışı

Tevhid yolunda

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi








  • Yani bu konuda bile gidip şu şöyle demiş diyip kafa karıştırmaya gerek yok. Gayet açık şekilde hadisler mevcutken dallandırıp budaklandırıp aksine fetva vermek saçmalık. Diğer bir deyimle isabetsiz. Senin de bunu hadisler dururken “bilip” “hatırlayıp” buraya yazman isabetsiz. Tabi bunalıma girersin herkesin her dediğine itimat edersen. Peygamberimiz sas söylemiş söyleyeceğini sen bunu bil yeter.
    Haklısınız abla:(
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Hocam peki o zaman Abdullah bin Zubeyr'in(r.anh), Peygamberin(s.a.v) kabrini duvarla kapatmasını nasıl anlamalıyız
Peygamberler öldükleri yere defnolunurlar. Nitekim kabri odasıydı zaten.

 
M Çevrimdışı

mübahis

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Peygamberler öldükleri yere defnolunurlar. Nitekim kabri odasıydı zaten.

Yok ben onu demiyorum.
Rasulullah'ın(s.a.v) hücresine bu gün dahi girilemiyormuş herhalde. Çünkü hücre-i saadetin dışına -yanlış değilsem kurşun- döküp siper yapmışlar.
Şu halde İbni Zübey'in yaptığıda bir nevi Türbe değilmi?
Şimdiden Allah razı olsun
 
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Yok ben onu demiyorum.
Rasulullah'ın(s.a.v) hücresine bu gün dahi girilemiyormuş herhalde. Çünkü hücre-i saadetin dışına -yanlış değilsem kurşun- döküp siper yapmışlar.
Şu halde İbni Zübey'in yaptığıda bir nevi Türbe değilmi?
Şimdiden Allah razı olsun
Ben ziyaret ettim mescidi nebeviyi ve İnan o tahta ile çevrelemeseler insanlar orayı bir saniyede yıkar. Cennetten bir bahçe olduğuna inandığımız bir kısım var hemen peygamber efendimiz sasin kabrinin yanında orada imkan dahilinde iki rekat namaz kılmak istiyor herkes. Beni bir bacı çeke çeke namazdan çıkarmıştı kalabalık üstümüze üstümüze geliyor diye. Yani gerçekten boynuma ayaklar değmişti :D öleydim süper bir ölüm olurdu da kısmet değilmiş.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Yok ben onu demiyorum.
Rasulullah'ın(s.a.v) hücresine bu gün dahi girilemiyormuş herhalde. Çünkü hücre-i saadetin dışına -yanlış değilsem kurşun- döküp siper yapmışlar.
Şu halde İbni Zübey'in yaptığıda bir nevi Türbe değilmi?
Şimdiden Allah razı olsun
Ebu Bekir (r.anh)'ın defnedilmesinden sonra Umer (r.anh)'ın cenazesi de Hucre-i Saadete (Aişe r.anhanın odası) defnedildikten sonra, Aişe annemiz, oturduğu bölüm ile kabirler arasına bir duvar ördürüp sadece bir kapı bırakmıştır.

image-41w.jpg


image-41.jpg


hucre-i-saadet-1.jpg

Hucre-i saâdetin Mescid-i Nebevî’nin genel planı içindeki konumunu gösteren çizim (M. Lebîb el-Betenûnî, sf. 321)

94376335_560917417893904_2126705081553256448_n.jpg
 
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Tabi bu resimde görüldüğü gibi bir bina olduğu hiç anlaşılmıyor. Zaten heryerde paneller vardı yol gösterici olması için koridorlar oluşturulmuştu panellerle ben ben sadece şu tepedeki ahşap oymalı levhayı görmüştüm. Ondan tahta dedim yukarıda. Zaten çok büyük bir binanın içinde duvarlarla ayrılmış bir kısım olarak düşünülebilir çok çok büyük gerçekten bana 5 6 futbol sahası gibi gelmişti. Muhteşem huzurlu Allah isteyen herkese gitmeyi nasip etsin. Tabi turistik amaçlı değil hacdan önce uğranmalı gereken bir yer bence.
 
Abdullahyuşa Çevrimdışı

Abdullahyuşa

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Allah Rasul'ünün (sav) birçok sahih hadisleri var;

"(Evlerinizi [ibadet etmeyerek] kabre çevirmeyin ve kabrimi bayram yeri yapmayın! Bana salavat getirin. Nerede salavat getirirseniz, bana bildirilir.) [Ebu Davud]

Allah Rasul'ü vefat etmeye yakın bir zamanda Âişe (Ra) annemizin kolları arasında;
""Allah yahudi ve hristiyanlara lanet etsin. Çünkü onlar peygamberlerinin kabirlerini mescid edindiler." buyurdu.
Rasulullah (s.a.v.) bununla bizi onların yaptıklarından sakındırıyordu. Böyle bir endişe olmasaydı, kabri açık bir yerde olurdu.
(Buhari, Müslim, Ebu Davud)

Gibi açık ve net Hadisler olmasına rağmen insanların farklı görüşlere başvurmalarını anlamak gerçekten çok zor.
 
Üst Ana Sayfa Alt