TÜRKİYE ELBETTE DARÜLHARP DEĞİLDİR, SİZ EBU HANİFENİN FETVASINI REDDMİ ESİYORSUNUZ
İmam-ı A'zam'a göre «dârülislâm»ın «dârülhab»e inkılâp edebilmesi için aşağıdaki üç şartın birlikte tahakkuk etmesi lâzımdır. Eğer bu şartlardan birisi noksan olursa, yine o diyar, «dârıîslâm»dır, «dârülharp» değildir.Ebu Hanîfe’ye göre Türkiye’de Cuma namazı kılınmaz. Sadrettin Yüksel’i oku. Ebubekir Sifil de Sana Dinden Sorarlar kitabında “fazileti kaçırmamak lazımdır, diğer mezhebleri taklit edin” diyor. Türkiye İslamî bir yönetime sahip değildir. Laik ülke mi Darül İslam?
Tek bir soru soracağım. Amerika darül harp mi?İçerisinde küfür ahkâmı bitemamiha -yani yüzde yüz- tatbik edilecek. Küfür ahkâmının yüzde yüz tatbik edilmediği meselâ, sadece cuma ve bayram namazlarının kılınabildiği bir diyara «dârülharp» denemez.
Bu kadar çürük bir tanımlama olur mu yahu! Al sana Mümin Muvahhid Darül İslam amerika! ABD’de bayram namazı coşkusuİçerisinde küfür ahkâmı bitemamiha -yani yüzde yüz- tatbik edilecek. Küfür ahkâmının yüzde yüz tatbik edilmediği meselâ, sadece cuma ve bayram namazlarının kılınabildiği bir diyara «dârülharp» denemez.
Kardeşim bize Ebu Hanife'nin fetvasını red mi ediyorsunuz diye sorana kadar, Sen ehl-i sunnetin cumhur mezheblerini nasıl red ediyorsun önce onu cevabla.TÜRKİYE ELBETTE DARÜLHARP DEĞİLDİR, SİZ EBU HANİFENİN FETVASINI REDDMİ ESİYORSUNUZ
Yorumlarımı silermisiniz bu konu hakkınta tam fikir sahibi olmadan yorum yapmayacağım inşallahKardeşim bize Ebu Hanife'nin fetvasını red mi ediyorsunuz diye sorana kadar, Sen ehl-i sunnetin cumhur mezheblerini nasıl red ediyorsun önce onu cevabla.
Ayrıca Ebu Hanife'ye göre de Türkiye Dar'ul Harbdir. Delil istersen :
DAR’UL-HARB ve DAR’UL- İSLAM
İlmi Konu - Dar’ul - Harb ve Dar’ul - İslam (Kitab)
DAR’UL-HARB ve DAR’UL- İSLAM İçindekiler: 1 - Hanefi mezhebine göre Dar’ul-harb’in hükmü 2 - Şafi mezhebine göre Dar’ul-harb’in hükmü 3 - Maliki mezhebine göre Dar’ul-harb’in hükmü 4 - Hanbeli mezhebine göre Dar’ul-harb’in hükmü 5 - Şia mezhebine göre Dar’ul-harb’in hükmü 6 -...www.islam-tr.org
Demokrasi HAKKINDAKİ yorumlarımada aynı şekildeYorumlarımı silermisiniz bu konu hakkınta tam fikir sahibi olmadan yorum yapmayacağım inşallah
Baktık, gel beraber bakalım!Ebu hanifenin kendi fetvasına bakın
Böyle bir şey yok! Senin bu dediğine göre Amerika Darül İslam’dır! İnsanlar Amerika’da özgürce Cuma Namazı ve Bayram namazı kılıyor! Küfür kanunlarının da %100 tatbik edilmesi imkansız. Hangi devlette hırsızlık helal! Veyahut hırsızlığın cezasının el kesme olduğu -Rasulullah’ın dönemindeki- Müşrik Mekke Darül İslam mıydı?İçerisinde küfür ahkâmı bitemamiha -yani yüzde yüz- tatbik edilecek. Küfür ahkâmının yüzde yüz tatbik edilmediği meselâ, sadece cuma ve bayram namazlarının kılınabildiği bir diyara «darü'1-harb» denemez.
Serahsî bu hususu şöyle beyan eder:Böyle bir şey yok! Senin bu dediğine göre Amerika Darül İslam’dır! İnsanlar Amerika’da özgürce Cuma Namazı ve Bayram namazı kılıyor! Küfür kanunlarının da %100 tatbik edilmesi imkansız. Hangi devlette hırsızlık helal! Veyahut hırsızlığın cezasının el kesme olduğu -Rasulullah’ın dönemindeki- Müşrik Mekke Darül İslam mıydı?
Adam gibi cevap ver. Serahsi’nin sözlerini orasını burasını ayıklamadığını nereden bileyim? Üstelik bunlar Dinde kaynak değil. Sana soruyorum. Müslümanlara savaş açmış kafir Abd sırf Cuma namazı kılınıyor diye Darül İslam mı olur? Eğer öyleyse çok değil 1 tane (bir) Darül Harp devlet göster!Serahsî bu hususu şöyle beyan eder:
«Bir beldede emin bir müslim veya zımnimin kalmış olması, müşriklerin hâkimiyetinin tam olmadığına delildir. Çünkü fukahâ-i İzam, sonradan arız olana değil de, asıl olana itibar ederler. Burada asıl olan ise, oranın «dârülislâm» olmasıdır. Bir zımmî veya müslimin orada kalmış olması, asıldan bir emaredir. Bu emare var oldukça, asıldan bir iz kalmış demektir ve o diyar «dârülislâm» hükmünde devam eder.»(7)
Şimdi İmam-ı A'zam'ın öne sürdüğü bu üç şartı bir misal ile izah edelim:
Daha önce bir îslâm memleketi olan Endülüs sonraları Hristiyanlar tarafından işgal edilmiştir. Müslümanların hiçbir cihetle mal ve can güvenliği kalmamış, küfür ahkâmı yüzde yüz tatbik edilmiştir. Bu ülkenin hiçbir İslâm ülkesi ile de sınırı yoktur, İmam-ı A'zam'ın ileri sürdüğü üç şart Endülüs'te birlikte tahakkuk ettiği için orası «dârülharp»dir.
İmameyn ise, «dârülislâm»ın «dârülharp»e inkılâp etmesini «orada şirk ahkâmının yüzde yüz tatbik edilmesine ve gayri müslimlerin Müslümanlar üzerinde mutlak galebesine» bağlamışlardır. Bu ise bir îslâm beldesinin gayri müslimlerce tamamen istilâ edilmesine bağlıdır. Meselâ, Batum yüzde yüz Rus hâkimiyeti altında bulunduğu ve içerisinde küfür ahkâmı yüzde yüz tatbik edildiği için, îmameyn'e göre «dârülharp»dir. Şayet Batum'da herhangi bir islâm ahkâmına müsaade edilirse, (Bayram ve cuma namazlarının kılınması gibi) orası yine îmameyn'e göre, «dârülharp» olmaktan çıkar.
Dinde kaynak değil derken? Sana göre dinde kaynak nedir? O sorduğun soruya Yukarda zaten örnek verilmiş,Adam gibi cevap ver. Serahsi’nin sözlerini orasını burasını ayıklamadığını nereden bileyim? Üstelik bunlar Dinde kaynak değil. Sana soruyorum. Müslümanlara savaş açmış kafir Abd sırf Cuma namazı kılınıyor diye Darül İslam mı olur? Eğer öyleyse çok değil 1 tane (bir) Darül Harp devlet göster!
1- Dengesiz ve tutarsızlıkta zirvedesin. Bu sebeble bu ismi artık kullanmayacağım deyip yeni aldığın üyelik ismini iptal ettim.Serahsî bu hususu şöyle beyan eder:
«Bir beldede emin bir müslim veya zımnimin kalmış olması, müşriklerin hâkimiyetinin tam olmadığına delildir. Çünkü fukahâ-i İzam, sonradan arız olana değil de, asıl olana itibar ederler. Burada asıl olan ise, oranın «dârülislâm» olmasıdır. Bir zımmî veya müslimin orada kalmış olması, asıldan bir emaredir. Bu emare var oldukça, asıldan bir iz kalmış demektir ve o diyar «dârülislâm» hükmünde devam eder.»(7)
Şimdi İmam-ı A'zam'ın öne sürdüğü bu üç şartı bir misal ile izah edelim:
Daha önce bir îslâm memleketi olan Endülüs sonraları Hristiyanlar tarafından işgal edilmiştir. Müslümanların hiçbir cihetle mal ve can güvenliği kalmamış, küfür ahkâmı yüzde yüz tatbik edilmiştir. Bu ülkenin hiçbir İslâm ülkesi ile de sınırı yoktur, İmam-ı A'zam'ın ileri sürdüğü üç şart Endülüs'te birlikte tahakkuk ettiği için orası «dârülharp»dir.
İmameyn ise, «dârülislâm»ın «dârülharp»e inkılâp etmesini «orada şirk ahkâmının yüzde yüz tatbik edilmesine ve gayri müslimlerin Müslümanlar üzerinde mutlak galebesine» bağlamışlardır. Bu ise bir îslâm beldesinin gayri müslimlerce tamamen istilâ edilmesine bağlıdır. Meselâ, Batum yüzde yüz Rus hâkimiyeti altında bulunduğu ve içerisinde küfür ahkâmı yüzde yüz tatbik edildiği için, îmameyn'e göre «dârülharp»dir. Şayet Batum'da herhangi bir islâm ahkâmına müsaade edilirse, (Bayram ve cuma namazlarının kılınması gibi) orası yine îmameyn'e göre, «dârülharp» olmaktan çıkar.
KAYNAK:Serahsî, a.g.e., X/114.