Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Üniversiteye Gitmek Caiz midir?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
Fesad Medreseleri adlı kitabı okumanı tavsiye ederim Ebu Muhammed el Makdisi hocanın
 
TUVEYLİB Çevrimdışı

TUVEYLİB

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
BİSMİLLAH...

1-Eğitim göreceğin okulun dersleri arasında küfre yahut şirke götürücü bir ders olmaması lazım. Şayet böyle olmasına rağmen sen derse girersen yani hoca küfrü, şirki gerektiren bir ders anlatırken sende orada bulunursan bu küfre rıza olur. Bu nedenle mümine düşen ya orayı terk etmek ya da bu münkere eli yahut diliyle müdahele etmektir. Mümin kişi böyle bir yeri terk etmezse küfre rıza göstermiş olur ki direkt olarak NİSA 140 ve ENAM 68 ayetlerine direkt muhatap olursun. Ya da TEVBE 65 ayetine muhatap olabilir. Bu ayetlerin tefsirleri ve dediğimiz meseleye delalet ettikleri için mutlaka ayetlerin tefsirlerine bakılmalıdır...

bu madde okul hususunda kişilerin islam diniden çıkmasına sebep olabilecek bir maddedir. Zaten okul küfürdür diyenlerin en kuvvetli ve en tehlikeli gördükleri hususta bu ayetlerdir...

2- Diğer bir husus ki bu husus tartışılabilir bir maddedir. Okullarda bulunan heykel, resim, nutuk, hitabe vs şeylerin bulunduğu yerlerde eğitim görmektir. Bu tür şeylerin bulunduğu yerlerde eğitim görmek küfür müdür değil midir? Bu konu üzerine konuşulabilir...

3-Bir diğer husus ise tağutun eğitim kurumlarında öğrenim görmektir. Bu madde de üzerinde konuşulabilecek bir maddedir...

4-Bir diğer mesele ise üniversiterler kız ve erkek karışıklığıdır. Dolayısıyla muvahhid bir gencin bu tür yani fuhuş yuvaları haline gelmiş bir yerde eğitim görmesidir...Yani mümin kimsenin ahlakının bozulması ayağının kayması gibi şeylere sürükleyebileceği mutlaka göz önünde bulundurulmalıdır...

5-Bazı üniversiteler islami olmayan bayram yahut bazı aktivitelere katılmaya zorlayabilirler. Bu da kişinin katılacağı bayrama yahut aktiviteye göre hüküm alır...

6-Bir de kişi okumuş olduğu bölümün sonunda elde edeceği diplomanın kendisinin ne işine yaracağına iyi bakmalıdır. Çünkü birçok bölümde mümin, muvahhid bir kişiye göre iş yoktur. Yani diploması bir işe yaramayabilir...

7-Muvahhid bir kişi 4 sene gibi çok değerli vaktinin buraya harcayacaktır. Bunun göz önünde bulundurması lazım. Ben 4 sene gibi bir süre burda okuyacağım acaba bana ne katacak, elde edeceğm ne? Acaba bu süreç içerisinde ölürsem Rabbimin huzuruna nasıl çıkarım. Pişman olur muyum? Bunun yerine şer-i ilimler okusaydım neler neler öğrenirdim ne kadar kuran ve hadis ezberi yapardım diyebilir. Bu konuda iyi hesap yapması lazım...Dünya hayatı kısa ve ömürler fanidir...

Allah en doğrusunu bilendir...
 
Cuheyman Çevrimdışı

Cuheyman

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun aleykum, hocam. Üniversite de mühendislik, doktorluk okumanın hükmü nedir? CezakeAllahuhayren.

CEVAP:

Hamd âlemlerin rabbi olan Allah’a, salât ve selam efendimiz Rasûlullah’a, ehli beytine, ashabına ve yolunu takip eden mü’minlere olsun.

Hiç şüphesiz dinimiz ilim okumaya, faydalı bilgileri öğrenmeye hem teşvik etmiş hem de bazı yönleriyle de vacip kılmıştır. Dinimizi yaşayabilecek kadar dini ilimleri öğrenmeyi Rabbimiz bizlere vacip kılmıştır. Şeriatımız Kuran kıraatleri, akide, tefsir, hadis, usul vs. dallarda ilim tahsil etmeyi farzı kifaye kılmıştır. Bunun gibi Müslümanların yaşantılarında ihtiyaç duydukları tıp, kimya, mühendislik gibi ilimleri öğrenmeyi de farzı kifaye kılmıştır. Yeteri kadar kimse öğrenirse ve öğretirse bu farziyet bütün Müslümanlardan düşer. Ama hiç kimse öğrenmez ve öğretmezse bütün Müslümanlar günahkar olur.

Malumumuz memleketimizde şeriat ve hilafet kaldırılmış, Eğitim ve öğretim sistemi batı ve küfür aleminin yaşantı ve sistemine uygun olarak düzenlenmiştir. Durum böyle olunca ilim ve eğitim aldığımız kurumlarda İslam’a göre sakıncalar zuhur etmiştir.

Bu sakıncaları şöyle kısaca bahsedebiliriz: Eğitim müfredatında batıl ve yanlış malumatların okutulması. Okullarda küfür fiilleri işlemek, kâfirleri övmek ve onlara saygı duymak. Küfür ve haram içeren sözler işitilince oturmaya devam etmek veya o meclisi terk etmemek. Kadın erkek karışık oturmak ve bu yönlerden işlenen muhalefetler. Ahlaki çöküntü ve yozlaşı. Kısacası İslam’a aykırı söylenen ve yapılan her türlü eylem. Bizim şikâyetimiz İslami muhalefetlerdir.

Soruya dönersek, eğer üniversite öğrencisi gerçekten İslam’i muhalefetlere dikkat ediyor ve işlemiyorsa okumasının bir vebali yoktur. Ama okurken Allah korusun küfür veya haramlara bulaşıyorsa o zaman okuması caiz değildir. Çünkü İslam’a göre zararı def etmek, faydalı şeyleri celbetmekten daha önde gelir. Rabbimden dileğim en kısa zamanda İslamı, hayatının her alanına hakim kılması ve ölene dek bizleri sırati müstakimden ayırmamasıdır.

Allah’a hamd ve Rasûlü Muhammed’e salât ve selam olsun. Davamızın sonu âlemlerin Rabbi olan Allah'a hamd etmektir.

Musa Ebu Cafer(hafizehullah)


Alimler nasları göz önüne alarak fetva verirler...
 
عبيد Çevrimdışı

عبيد

إذا لم تخلص فلا تتعب
BİSMİLLAH...

1-Eğitim göreceğin okulun dersleri arasında küfre yahut şirke götürücü bir ders olmaması lazım. Şayet böyle olmasına rağmen sen derse girersen yani hoca küfrü, şirki gerektiren bir ders anlatırken sende orada bulunursan bu küfre rıza olur. Bu nedenle mümine düşen ya orayı terk etmek ya da bu münkere eli yahut diliyle müdahele etmektir. Mümin kişi böyle bir yeri terk etmezse küfre rıza göstermiş olur ki direkt olarak NİSA 140 ve ENAM 68 ayetlerine direkt muhatap olursun. Ya da TEVBE 65 ayetine muhatap olabilir. Bu ayetlerin tefsirleri ve dediğimiz meseleye delalet ettikleri için mutlaka ayetlerin tefsirlerine bakılmalıdır...

bu madde okul hususunda kişilerin islam diniden çıkmasına sebep olabilecek bir maddedir. Zaten okul küfürdür diyenlerin en kuvvetli ve en tehlikeli gördükleri hususta bu ayetlerdir...

2- Diğer bir husus ki bu husus tartışılabilir bir maddedir. Okullarda bulunan heykel, resim, nutuk, hitabe vs şeylerin bulunduğu yerlerde eğitim görmektir. Bu tür şeylerin bulunduğu yerlerde eğitim görmek küfür müdür değil midir? Bu konu üzerine konuşulabilir...

3-Bir diğer husus ise tağutun eğitim kurumlarında öğrenim görmektir. Bu madde de üzerinde konuşulabilecek bir maddedir...

4-Bir diğer mesele ise üniversiterler kız ve erkek karışıklığıdır. Dolayısıyla muvahhid bir gencin bu tür yani fuhuş yuvaları haline gelmiş bir yerde eğitim görmesidir...Yani mümin kimsenin ahlakının bozulması ayağının kayması gibi şeylere sürükleyebileceği mutlaka göz önünde bulundurulmalıdır...

5-Bazı üniversiteler islami olmayan bayram yahut bazı aktivitelere katılmaya zorlayabilirler. Bu da kişinin katılacağı bayrama yahut aktiviteye göre hüküm alır...

6-Bir de kişi okumuş olduğu bölümün sonunda elde edeceği diplomanın kendisinin ne işine yaracağına iyi bakmalıdır. Çünkü birçok bölümde mümin, muvahhid bir kişiye göre iş yoktur. Yani diploması bir işe yaramayabilir...

7-Muvahhid bir kişi 4 sene gibi çok değerli vaktinin buraya harcayacaktır. Bunun göz önünde bulundurması lazım. Ben 4 sene gibi bir süre burda okuyacağım acaba bana ne katacak, elde edeceğm ne? Acaba bu süreç içerisinde ölürsem Rabbimin huzuruna nasıl çıkarım. Pişman olur muyum? Bunun yerine şer-i ilimler okusaydım neler neler öğrenirdim ne kadar kuran ve hadis ezberi yapardım diyebilir. Bu konuda iyi hesap yapması lazım...Dünya hayatı kısa ve ömürler fanidir...

Allah en doğrusunu bilendir...

Allah razı olsun. Peki demokrasi dinine mensup biri kendi dinini anlatırsa tepkimiz ne olmalıdır. Örneğin namus meselesini eleştiri getirirse ne yapmalıyız. Elhamdülillah bir kardeşle beraber onların İslam'a iftiralarına cevap veriyoruz. Biz oradayken rahatca konuşamıyorlar. Biz sınıfa girince konuşamıyorlar, konuyu değiştiriyorlar. Fakat bir öğretmen bu namus meselesine değinmişti. O zaman bizim ne yapmamız gerekiyor
 
TUVEYLİB Çevrimdışı

TUVEYLİB

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bismillah...

Galiba bu sorunun muhatabı benim dolayısıyla acizane kısaca cevaplaya çalışacağım..

Öncelikle bilinmesi gerekir ki: Din "La" kelimesi üzerine kurulur. Yani islami olmayan her şeye bir müminin "La" demesi gerekir. Buda münker olanlara elden geldiği kadarıyla müdahale etmeyi gerektirir. Sizler şayet üniversitede iseniz buna gücünüz yeter diye düşünüyorum. Hakeza üniversite ortamı inanç ve düşüncelerin rahatça anlatılabildiği ortamlardır. Bu nedenle sizler inancınıza ters olan bir meseleye elinizden geldiğince müdahale etmeniz gerekir. Bu münker küfür ise mutlaka ona müdahale etmek gerekir. Bunun terki kişiyi küfre götürebilir. Şayet haram ise, harama müdahale etmemek de haram işlemeye götürür...

Ancak mümin kimsenin bu tür yerlerde oldukça donanımlı ve bilgili olması gerekir. Yoksa cahliye ortamında rezil olabilir. Yahut meramının gereği gibi anlatamayabilir. Böyle bir durumda da mümin için kötü bir sonuç ortaya çıkar.

Bu nedenle tevhid kelimesinin anlam ve şartları çok iyi öğrenilmelidir. Şer-i ilimlere vakıfiyet gereklidir. Aksi takdir de demeye çalıştığım gibi sıkıntılı anlar ve durumlar yaşanabilir...

Yani her şeyin başı dinin en güzel şekilde öğrenilmesinden geçmektedir....

Rabbim bizlere hayırlı ilimler öğrenmeyi nasip etsin, dininde bizleri fakih kılsın...Allahümme amin...
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
BİSMİLLAH...

1-Eğitim göreceğin okulun dersleri arasında küfre yahut şirke götürücü bir ders olmaması lazım. Şayet böyle olmasına rağmen sen derse girersen yani hoca küfrü, şirki gerektiren bir ders anlatırken sende orada bulunursan bu küfre rıza olur. Bu nedenle mümine düşen ya orayı terk etmek ya da bu münkere eli yahut diliyle müdahele etmektir. Mümin kişi böyle bir yeri terk etmezse küfre rıza göstermiş olur ki direkt olarak NİSA 140 ve ENAM 68 ayetlerine direkt muhatap olursun. Ya da TEVBE 65 ayetine muhatap olabilir. Bu ayetlerin tefsirleri ve dediğimiz meseleye delalet ettikleri için mutlaka ayetlerin tefsirlerine bakılmalıdır...
bu madde okul hususunda kişilerin islam diniden çıkmasına sebep olabilecek bir maddedir. Zaten okul küfürdür diyenlerin en kuvvetli ve en tehlikeli gördükleri hususta bu ayetlerdir...

Kardeşim, bir konuda görüş bildirirken İslami delilleri cımbızlayarak veya ketmederek, benimsediğin görüşe göre seçmek hakkaniyet olmadığı gibi vebaldir de. Şimdi sana yazındaki bahsettiğin hadisten göstereceğim; demişsin ki "bu münkere eli yahut diliyle müdahele etmektir. Mümin kişi böyle bir yeri terk etmezse küfre rıza göstermiş olur ki direkt olarak NİSA 140 ve ENAM 68 ayetlerine direkt muhatap olursun."
Rasulullah (a.s.)'ın imanın en azı olarak bildirdiği kalbden buğzetmeyi neden yazamadın? Sahabenin tamamı Mekke döneminde yazdığın kısımları mı tatbik ediyordu?
Bu dediğin (okulu, sınıfı terk etme) şarta göre okula gidenlerden kâfir olmayan kalmış mıdır?




2- Diğer bir husus ki bu husus tartışılabilir bir maddedir. Okullarda bulunan heykel, resim, nutuk, hitabe vs şeylerin bulunduğu yerlerde eğitim görmektir. Bu tür şeylerin bulunduğu yerlerde eğitim görmek küfür müdür değil midir? Bu konu üzerine konuşulabilir...

3-Bir diğer husus ise tağutun eğitim kurumlarında öğrenim görmektir. Bu madde de üzerinde konuşulabilecek bir maddedir...
Konuşalım, küfür olduğunu ilmen delillendirir misin?
4-Bir diğer mesele ise üniversiterler kız ve erkek karışıklığıdır. Dolayısıyla muvahhid bir gencin bu tür yani fuhuş yuvaları haline gelmiş bir yerde eğitim görmesidir...Yani mümin kimsenin ahlakının bozulması ayağının kayması gibi şeylere sürükleyebileceği mutlaka göz önünde bulundurulmalıdır...
Kardeşim, şeriatla yönetilmeyen ülkelerin tamamında kadın erkek ayırımına dikkat etmezler. Eğer bu sebeble okul terk edilecekse yaşamın her alanındaki aktivite, mesai ortamları, ulaşım vb. ortamlar sebebiyle inziva hayatına geçilmelidir. Buradaki ifademizden kadın erkek karma eğitimi savunduğumuzu veya önemsizleştirdiğimiz anlayışı çıkmasın. Bu durum elde olmayan bir haramdır. Bundan dolayı küfür işlenmiş olmaz.
5-Bazı üniversiteler islami olmayan bayram yahut bazı aktivitelere katılmaya zorlayabilirler. Bu da kişinin katılacağı bayrama yahut aktiviteye göre hüküm alır...
Yine bu durum hayatın her alanı için aynı hükümdür. Yani diyelim ki okulu küfür görerek gitmeyen bir kişi, çalıştığı fabrikada 10 Kasım günü törene icabet etse okuldaki hükümden farkı nedir?

6-Bir de kişi okumuş olduğu bölümün sonunda elde edeceği diplomanın kendisinin ne işine yaracağına iyi bakmalıdır. Çünkü birçok bölümde mümin, muvahhid bir kişiye göre iş yoktur. Yani diploması bir işe yaramayabilir...
Ne oluyor o zaman, diploma işe yaramazsa okul küfür, okuyan kâfir mi?
7-Muvahhid bir kişi 4 sene gibi çok değerli vaktinin buraya harcayacaktır. Bunun göz önünde bulundurması lazım. Ben 4 sene gibi bir süre burda okuyacağım acaba bana ne katacak, elde edeceğm ne? Acaba bu süreç içerisinde ölürsem Rabbimin huzuruna nasıl çıkarım. Pişman olur muyum? Bunun yerine şer-i ilimler okusaydım neler neler öğrenirdim ne kadar kuran ve hadis ezberi yapardım diyebilir. Bu konuda iyi hesap yapması lazım...Dünya hayatı kısa ve ömürler fanidir...
Allah en doğrusunu bilendir...
Kur'an ve hadisle neyi kıyas edersen batıldır, boştur. Sen, klavye aracılığıyla düşüncelerini kelimelere dökerek yazmayı okula gitmeden saksıda yetişerek mi sağladın?


İlgili konu:

Dar'ul-Harb'te Çocukları Okula Göndermenin Hükmü

 
TUVEYLİB Çevrimdışı

TUVEYLİB

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bismillah...
1-İslami ilimleri ketmetseydim: bu yazdıklarımı yazmaz ve sessisce kalırdım..

2-Cımbızlama diye bir şey yok, o senin bakış açın ve süü zannından ibaret, ben bildiklerimi yazım. kardeş okuldaki sakıncalı yönleri sormuş bende bildiği kadarıyla yazdım. Asla kendi görüşümü savunmadım. Benim görüşüm kuran ve sünnetin beni götürdüğü hükümdür. Sen cımbızlayıp okumuşsun dikkatli oku ınsaallah...

3- Münkerin karşısında kalple inkar etme, imanın en zayıfıdır ki soru soran arkadaşların bundan daha fazla gücü var. Okula gitmeyebilirler. Bir zorunluluk değil. Kalple inkar, münkerin işlendiği yerde elle ve dille müdahale edilemediğinde olur fakat soruyu soran arkadaşların buna gücü yetiyor..

4-Mekkede müminler zayıf, müstezaf ve gidecekleri bir yerleri yoktu. Soruyu soran arkadaşların durumu ise tamamen farklı. Knedi isteklereiyle hiçbir zaruret ve ikrah olmaksızın tağıti bir eğitim kurumuna gidiyorlar. Yani gitmeyebilirler yahut münkerin olduğu yerde müdahale edebilrler ya da mekanı terk edebilirler...
Mekke halkı ise böyle değildi. Birbirine kıyaslanmayacak kadar kıyas meal fariktır...


5-Birinci maddeden sonra ki maddelerin küfür olduğunu ben söylemedim! Bunlar tartışılabilir, üzerinde konuşulabilir maddeler dedim. İyi okursan tam ne dediğini anlayabilirsin inşaallah..

6-Konum ve mesele okulun küfür ve haramları üzerine dolayısıyla bende bunu dile getirdim yapanların muayyen kafir olacaklarını vs hükümlere girmedim! Bu dikkat edilmesi gereken bir nokta!...

7-Okul okuyacağız diye birçok haram işlemek isteyen yahut fıska veya fücura takın olmak isteyen okuyabilir. Kız erkek karışık olması kişinin haram düşmesine yol açabilir...

8- Tağutun okulunda sadece ilk okul okudum ki o dönemde annaem ve babam bana tevhidi anlatmadı veya okulda bulunan münkerleri anlatmadı. Daha sonra hep medrese okumu elh...bulunduğum yerlerde küfür veya haram yoktu elh...Şimdi ise evlatlarımın hiçbiri okul okumadı ancak Allah hamd olsun ki şer-i ilimlere vakıflar ve dinlerini öğrendiler hakeza fenni ilmilerde de yeteri kadar bilgi sahibidirler..

9- Galiba ben şöyle bir yanlış yaptım -Allah en doğrusunu bilir- Aldülmuiz arkadşın cevap vereceği bir soruya ben cevap vermeye çalışınca biraz nefis yapmış arkadaş dolayısıyla biraz meramdan sapma olmuş.......

Allaha hamd olsun....
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Konuyu uzatmamak için çarpıtma, yanıltma zan'lı yazılarına kısaca değinip kardeşlerin takdirine bırakıp konuyu kapatağım.

BİSMİLLAH...

1-Eğitim göreceğin okulun dersleri arasında küfre yahut şirke götürücü bir ders olmaması lazım. Şayet böyle olmasına rağmen sen derse girersen yani hoca küfrü, şirki gerektiren bir ders anlatırken sende orada bulunursan bu küfre rıza olur. Bu nedenle mümine düşen ya orayı terk etmek ya da bu münkere eli yahut diliyle müdahele etmektir. Mümin kişi böyle bir yeri terk etmezse küfre rıza göstermiş olur ki direkt olarak NİSA 140 ve ENAM 68 ayetlerine direkt muhatap olursun. Ya da TEVBE 65 ayetine muhatap olabilir. Bu ayetlerin tefsirleri ve dediğimiz meseleye delalet ettikleri için mutlaka ayetlerin tefsirlerine bakılmalıdır...
bu madde okul hususunda kişilerin islam diniden çıkmasına sebep olabilecek bir maddedir. Zaten okul küfürdür diyenlerin en kuvvetli ve en tehlikeli gördükleri hususta bu ayetlerdir...
Kardeşim, bir konuda görüş bildirirken İslami delilleri cımbızlayarak veya ketmederek, benimsediğin görüşe göre seçmek hakkaniyet olmadığı gibi vebaldir de. Şimdi sana yazındaki bahsettiğin hadisten göstereceğim; demişsin ki "bu münkere eli yahut diliyle müdahele etmektir. Mümin kişi böyle bir yeri terk etmezse küfre rıza göstermiş olur ki direkt olarak NİSA 140 ve ENAM 68 ayetlerine direkt muhatap olursun."
Rasulullah (a.s.)'ın imanın en azı olarak bildirdiği kalbden buğzetmeyi hadisi yarım bırakarak, tam da o cumleye gelmişken neden yazamadın? Sahabenin tamamı Mekke döneminde yazdığın kısımları mı tatbik ediyordu?
Bu dediğin (okulu, sınıfı terk etme) şarta göre okula gidenlerden kâfir olmayan kalmış mıdır?


1-İslami ilimleri ketmetseydim: bu yazdıklarımı yazmaz ve sessisce kalırdım..

2-Cımbızlama diye bir şey yok, o senin bakış açın ve süü zannından ibaret, ben bildiklerimi yazım. kardeş okuldaki sakıncalı yönleri sormuş bende bildiği kadarıyla yazdım. Asla kendi görüşümü savunmadım. Benim görüşüm kuran ve sünnetin beni götürdüğü hükümdür. Sen cımbızlayıp okumuşsun dikkatli oku ınsaallah...
Sadece hadisi koyacağım ve ne yaptığınla yüzleş!
Ebû Saîd el-Hudrî radıyallahu anh, Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’i şöyle buyururken işittim dedi:
Kim bir kötülük görürse, onu eliyle değiştirsin. Şayet eliyle değiştirmeye gücü yetmezse, diliyle değiştirsin. Diliyle değiştirmeye de gücü yetmezse, kalbiyle düzeltme cihetine gitsin (onu hoş görmeyib kabullenmesin, buğz) ki, bu imanın en zayıf derecesidir.
(Muslim, Îmân 78; Tirmizî, Fiten 11; Nesâî, Îmân 17)


3- Münkerin karşısında kalple inkar etme, imanın en zayıfıdır ki soru soran arkadaşların bundan daha fazla gücü var. Okula gitmeyebilirler. Bir zorunluluk değil. Kalple inkar, münkerin işlendiği yerde elle ve dille müdahale edilemediğinde olur fakat soruyu soran arkadaşların buna gücü yetiyor..

4-Mekkede müminler zayıf, müstezaf ve gidecekleri bir yerleri yoktu. Soruyu soran arkadaşların durumu ise tamamen farklı. Knedi isteklereiyle hiçbir zaruret ve ikrah olmaksızın tağıti bir eğitim kurumuna gidiyorlar. Yani gitmeyebilirler yahut münkerin olduğu yerde müdahale edebilrler ya da mekanı terk edebilirler...
Mekke halkı ise böyle değildi. Birbirine kıyaslanmayacak kadar kıyas meal fariktır...
Allah'ın hükümlerini nefsani yorumlarınla delilsizce kısıtlamaktan Allah'tan kork. Ayrıca sadece yazıyı okuyarak soru soran arkadaşların buna gücü yetib yetmediğini özelden tanımıyorsan nereden biliyorsun? Eğer öyleyse cevabını şahsa munhasır değil de genel ifadelerle nasıl yazıyorsun? Bir konuda ilmi bir cevab verilecekse en kuvvetliye göre mi en zayıfa göre mi verilir? Kişiye has veriyorsan bu cevab sana mahsustur, diğer arkadaşları bağlamaz vb. gibi uyarmak gerekmez mi?

5-Birinci maddeden sonra ki maddelerin küfür olduğunu ben söylemedim! Bunlar tartışılabilir, üzerinde konuşulabilir maddeler dedim. İyi okursan tam ne dediğini anlayabilirsin inşaallah..

6-Konum ve mesele okulun küfür ve haramları üzerine dolayısıyla bende bunu dile getirdim yapanların muayyen kafir olacaklarını vs hükümlere girmedim! Bu dikkat edilmesi gereken bir nokta!...
Niye tartışacak, konuşacaksın o zaman? Okulda bu tür sıkıntılar olduğu soruyu soran arkadaş da düşündüğü için konu açmış zaten, bu konuları ismen değinib hükmen değinmemek, konuşmak lazım kaçamak tavırdır. Bende sana konuşalım o zaman dedim di. Yoksa anlamlı kelimeler yazabilenlerin mesajlarını okuyup iyi anlayabilirim.
7-Okul okuyacağız diye birçok haram işlemek isteyen yahut fıska veya fücura takın olmak isteyen okuyabilir. Kız erkek karışık olması kişinin haram düşmesine yol açabilir...

8- Tağutun okulunda sadece ilk okul okudum ki o dönemde annaem ve babam bana tevhidi anlatmadı veya okulda bulunan münkerleri anlatmadı. Daha sonra hep medrese okumu elh...bulunduğum yerlerde küfür veya haram yoktu elh...Şimdi ise evlatlarımın hiçbiri okul okumadı ancak Allah hamd olsun ki şer-i ilimlere vakıflar ve dinlerini öğrendiler hakeza fenni ilmilerde de yeteri kadar bilgi sahibidirler..
Okulu terk etmeyenin 'direkt olarak NİSA 140 ve ENAM 68 ayetlerine direkt muhatap olacağını' dolaylı yoldan tekfirden bahsedeceksin, sonra da okuyabilir diyeceksin.
Kardeşim okulun sıkıntıları malumdur, bunlardan sakınmak, kaçınmak gerekir ama bunu yapacağım veya sakındıracağım diye bir konuda genele ve aynı mesele hakkında (okuyanlar) görüş bildirirken bu kadar kat'i konuşmamak, insanların vebaline girmemek gerekir. İnsanlar bu tür yazılar yüzünden okula çocuk gönderenleri istisnasız tekfir eder hale geldiler. Kendin için uygun gördüğün veya kendinin yapabildiğin meseleleri, diğer insanlar yapamıyor diye insafsızca yorumlamamalısın. Yapabilene, sakındırana helal olsun. Fakat bir kimse okula gidiyor, sakınıyor ve sakındırıyor ise, okulda bunlar bunlar var diyerek şöyle şöyle olursun demek zulumdur.


9- Galiba ben şöyle bir yanlış yaptım -Allah en doğrusunu bilir- Aldülmuiz arkadşın cevap vereceği bir soruya ben cevap vermeye çalışınca biraz nefis yapmış arkadaş dolayısıyla biraz meramdan sapma olmuş.......
Galiba ve Allah en doğrusunu bilir diyerek söze başlayınca desteksiz iftira atılabileceğini mi okudun? İttaqullah.
Ben sıradan bir üye arkadaşın değilim, sitenin sorumlusuyum, dolayısıyla sitedeki paylaşımlardan da (haberim oldukça) sorumluyum. Forumda sizin gibi üye kardeşlerimizin sorulara cevab verebilsin diye bu bölümü açtık. Ayrıca bu konuya daha farklı kardeşler de cevab yazdığı halde onların yazılarını uyarmadığım halde senin yazını tenkid edince mi nefis yapmış oldum? Yoksa sadece seni eleştirmemden ötürü aynaya bakarak yazan kişi mi nefis yapmış olarak cevab yazıyor kardeşlerin insafına sunuyorum.
(Konu kapandı, konu hakkında yazmak isteyen özel mesaj atabilir.)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt