S.A..VAHABİLER OSMANLIYA KARŞI SAVASTILAR.BUNU NEDEN MUHAMMED BIN ABDULVAHAP ENGELLEMEDİ.KENDISI AKIDE IMAMIYSA NEDEN BUNA GÖZ YUMDU?:cihad:
a.s.hataları olmakla birlikte evet.yönetılıyordu.ki osmanlı müslüman bir devletti.kafir ingiliz ile anlasma yapmak neye göre?hadi haklısın diyelım sonunda kendılerını köle yapmadılar mı inglızlere.hala izleri mevcut...
Hanefî fıkıh kitaplarında olmayan bir ceza şekli, padişah fermanıyla çıkarılabiliyor ve o devirdeki şeyhulislam veya müftünün de bu konu ile ilgili hiç bir ictihadı ortada yoksa; kanunun kaynağının padişahın iradesi olduğunda şüphe yoktur. Sözgelimi, ırza geçen erkeğin tenasül uzvunun kesilmesi, zina eden kadının fercinin dağlanması, bazı suçluların kazığa oturtulması, hazineden mal çalmaya teşebbüs ederken yakalanan kimsenin öldürülmesi26 gibi cezaların Kur‟an‟da ulülemre tanınan yetkiye dayanarak uygulandığını söylemek zorlamadan başka bir şey değildir.
Hele bir de Fatih‟in Teşkilat Kanunnamesi (madde 37) ile bir bakıma legal hale gelen “kardeş katlinin” İslam ceza hukuku ile telifi mümkün gözükmemektedir. Bu kanun ve uygulamayı İslam hukukundaki "bağy” (devlete karşı başkaldırı) suçu ile ilişkilendirmek de, henüz beşikte iken katledilen masum çocuklarla, iktidar hırsı içine girmeyen şehzadelerin yaşam haklarını ihlal anlamına gelir kanaatindeyiz.
Unutulmamalıdır ki; hemen hemen bütün hukuk sistemlerinde yer alan can
emniyeti, İslam hukukunun da korumayı taahhüt ettiği beş temel esastan
birisidir.
(Zina ve Zinaya Yol Açan Sebepler)
1- Eğer bir kişi zina kılsa, şeriat huzurunda sabit olsa, ol zina
kılan evlü olsa ve dahi bay olursa ki bin akçeye dahi ziyadeye gücü
yeterse, cürm üç yüz akçe alına. Evsatü‟l-hal olursa kim altı yüz
akçeye malik ola, cürm iki yüz akçe alına. Andan aşağı gücü
yeterse, cürm yüz akçe alına. Andan dahi aşağı halli olursa, elli
akçe; andan daha aşağı ki gayette fakirü‟l-hal olursa, kırk akçe
cürm alına.
2- Eğer zina kılan ergen olursa, bin akçeye dahi ziyadeye gücü
yeterse, cürm yüz akçe alına. Eğer orta hallü olursa, altı yüz
akçeye gücü yeterse, cürm elli akçe alına. Andan aşağı dört yüze
gücü yeterse, kırk akçe; gayet fakir olsa otuz akçe cürm alına.
3- Eğer avret zina kılsa, şeriat katında sabit olsa, gani olsa, er
kınlığın vere. Orta hallü yahud fakîre olsa, ergenler gibi olur;
kınlığın vere.
4- Eğer avretin malı olsa, eri kabul eylese, köftehor kınlığın yüz
akçe vere. Yoksul olursa, elli akçe; gayet fakir olursa, kırk ya otuz
akçe cürüm alına.
5- Eğer avret pezevenklik eylese, kadı ta‟zir ura, ne kadar mâ-
yerâhu. Ağaç başına bir akçe cürüm alına.
6- Eğer zina eden kız olursa, onun cürmü ergen gibi ola, azlıkta
çoklukta ona itibar edeler.
7- Eğer biregünun evine girse, zina kasdına olursa, evlü cürmün
vere. Eğer ergen ise, ergen cürmün vere; ol zina eden gibi. Yukaru
tafsil üzere ki beyan olundu.
8- Eğer kul-karavaş zina kılsa, hür ve hürrenin nısfın vere. Adet
cihetince bayağıleyin, baylıkda ve yoksullukda.
9- Eğer biregünun avretin öpse yahud dilese yahud yapışsa, kadı
ta‟zir ura. Ağaç başına bir akçe cürm alına.
Fatih Kanunnamesinde yer alan bu maddeler, çok az değişiklikle 1839 yılına kadar yürürlükte kalmıştır.
Yard. Doç. Dr. İsmail ACAR
(Bir işinizde, sıkışıp bunalınca, kabirdekilerden yardım isteyin) (uydurma hadis)