M
Çevrimdışı
İbn Mesud radıyallahu anh der ki:
"Yakin imanın tamamıdır."
İbn Recep der ki:
"Yakin nazardan (düşünmeden) ve istidlalden(delillendirmeden) sonra kalpte meydana gelen ilimdir.Yakin şüpheyi ortadan kaldıracak derecede bir tasdiki gerektirir.Kalbin iman ile mutmainliğe ulaşmasını, sükuna ermesini ve rahatlamasını gerektirir."
Hasan Basri şöyle demiştir: "Cennet ancak yakin ile talep edilmiştir.Cehennemden ancak yakin ile kaçınılmıştır.Farzlar ancak yakin ile yerine getirilmiştir.Hak üzere ancak yakin ile sabredilmiştir."
Süfyan Sevri şöyle demiştir: "Yakin layık olduğu şekilde bir kalbe düşmeyegörsün, kalpler mutlaka cennete olan özleminden ve cehenneme olan korkusundan dolayı uçar."
Lokman'ın da şöyle dediği zikredilmiştir: "Amele ancak yakin ile güç yetirilir.Yakini zayıf olanın ameli az olur."
Ahmed b. Asım el-Antaki der ki: "Yakin ilerler ve kalpten bütün şüpheyi çıkarır atar."
İbnu'l Kayyım rahimehullah der ki:
İman, İslam'ın kalbi ve özü; yakin de imanın kalbi ve özüdür.İmanı ve yakini arttırmayan her ilim ve amel zayıflık ve bozukluk içermektedir.Amel işlemeye yöneltmeyen her iman da zayıflık ve bozukluk içermektedir.
Zehebi, Siyer, Cilt 6, sayfa 404-406
"Yakin imanın tamamıdır."
İbn Recep der ki:
"Yakin nazardan (düşünmeden) ve istidlalden(delillendirmeden) sonra kalpte meydana gelen ilimdir.Yakin şüpheyi ortadan kaldıracak derecede bir tasdiki gerektirir.Kalbin iman ile mutmainliğe ulaşmasını, sükuna ermesini ve rahatlamasını gerektirir."
Hasan Basri şöyle demiştir: "Cennet ancak yakin ile talep edilmiştir.Cehennemden ancak yakin ile kaçınılmıştır.Farzlar ancak yakin ile yerine getirilmiştir.Hak üzere ancak yakin ile sabredilmiştir."
Süfyan Sevri şöyle demiştir: "Yakin layık olduğu şekilde bir kalbe düşmeyegörsün, kalpler mutlaka cennete olan özleminden ve cehenneme olan korkusundan dolayı uçar."
Lokman'ın da şöyle dediği zikredilmiştir: "Amele ancak yakin ile güç yetirilir.Yakini zayıf olanın ameli az olur."
Ahmed b. Asım el-Antaki der ki: "Yakin ilerler ve kalpten bütün şüpheyi çıkarır atar."
İbnu'l Kayyım rahimehullah der ki:
İman, İslam'ın kalbi ve özü; yakin de imanın kalbi ve özüdür.İmanı ve yakini arttırmayan her ilim ve amel zayıflık ve bozukluk içermektedir.Amel işlemeye yöneltmeyen her iman da zayıflık ve bozukluk içermektedir.
İbn Vehb şöyle demiştir: Hayve yılda altmış dinar kazanırdı.Ancak evine varmadan tüm hepsini infak ederdi.Evine vardığında ise infak ettiği miktarı yatağının altında bulurdu.
Bu olay amcazadesine ulaşınca o da tüm malını infak etti.Ancak eve döndüğünde yatağının altında hiçbir şey bulamadı.Gidip olayı Hayve'ye şikayet etti.Hayve 'Ben yakin ile Rabbime verdim.Sen ise bir deneyim üzerine verdin' dedi.
Bu olay amcazadesine ulaşınca o da tüm malını infak etti.Ancak eve döndüğünde yatağının altında hiçbir şey bulamadı.Gidip olayı Hayve'ye şikayet etti.Hayve 'Ben yakin ile Rabbime verdim.Sen ise bir deneyim üzerine verdin' dedi.
Zehebi, Siyer, Cilt 6, sayfa 404-406