Bu video'yu izleyip, sonunda iddialar yazılarını okuduktan sonra, gerçekten merak edip bir araştırdınız mı ? O iddiaların hepside mi aykırı ? (13.İddiaya katılmadım sadece)
İnsanların daha doğmadan cennetlik veya cehennemlik olduklarının yazıldığına dair hadis kurana %100 terstir, aykırıdır.
Kuranın eksik olduğuna dair hadisler var, bizzat mezhep imamının rivayet ettiği sahih hadislerdir bunlar.
Allah aşkına içinde bulunduğunuz cemaat, meşrep, çevre etkilerinden kurtulup, önce kur'anı bir okuyun, kelime köklerine kadar inceleyin. sonra ne okuyacaksanız ondan sonra okuyun.
Senin nickin bence "tekput.com" olmalı idi. Çünkü sizler gerçektende akıllarını put edinmiş kişilersiniz. Merak etme, bizim arkasından gittiğimiz ehli hadis ve ehli sünnet alimlerinin hepsi arap idi, Kur'an'ı okuyup, hıfz ediyorlardı. Kaderilik ise akıl putuna çağıranların ortak özelliğidir.
Bu arada iftira denilmişte bir yeri düzeltmekte fayda var.
İmam Buhari, Tarihul Kebir ve Tarihul Evsat isminde cerh-tadil kitapları vardır. Yani imamları, ravileri inceleyen, onların zabt,adalet, itikad yönünden inceleyerek sika, zayıf gibi sınıflandıran kitapları mevcuttur.
Ve İmam Buhari, Ebu Hanife için "Kitabud Duafa" ve "Tarihul Kebir" kitaplarında "İki kez mürted oldu ve tevbeye çağırıldı" diyor. Yine orta boy cerh kitabı olan "Tarihul Evsat" kitabında Ebu Hanife için "Mürcie mezhebinin mensubu" diyor. Ve yine İmam Buhari'nin yazdığı akide kitabı "Halku Efalil İbad" kitabında hocasından naklen diyor ki "Muhammed ve hocası cehmiyyedir" Muhammed'den kastı Muhammed eş-Şeybani'dir.
Yine Ebu Zura er-Razi, İbn Ebi Hatim er-Razi, Ebu Hanife'yi tekfir edenlerdendir. Bununla beraber Abdullah bin Ahmed bin Hanbel, yani İmam Ahmed'in oğluda "Es-Sunne" kitabında onu tekfir etmiştir.
Ama Ebu Hanife'yi savunup, onun İmam ve ilim sahibi olduğunu ama hadiste zayıf olduğunu söyleyen hadis alimleride vardır. Yahya ibn Main, Veki bin Cerrah, İbn Hibban ve Nesai gibi alimlerde Ebu Hanife'yi kötülememişlerdir. (Yahya ibn Main'den kötülediğine dair iki nakil vardır ki, bu iki nakilde Ebu Hanife'yi tekfir etmiyor, sadece hadiste hiçbirşey olduğunu, yani hadis ilminden anlamadığını söylüyor)
Yine Abdullah ibn Mübarek gibi Ebu Hanife'yi önceden övüpte, onu tanıdıktan sonrada ondan beri olan alimlerde mevcuttur.
İbn Teymiyye, Mizzi, Zehebi gibi alimler ise Buhari, Muslim, Ebu Zura ve diğer alimleri aşırıya gitmekle itham ederek, Ebu Hanife'yi savunmuşlardır.
Allah en doğrusunu bilendir. İnsanlar bunları karıştıracağına kafir kimselere karşı mücadele etseydi, daha faydalı olurdu.