Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

YİNE KREDİ HAKKINDA

B Çevrimdışı

bursa89

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
DAHA ÖNCE SORMUŞ OLDUĞUM "peki arkadaşlar bişi sorcam ben müteahitlik yapıyorun ve krediye açık dır diyorum bunun bir sakıncası var mı cevaplarınızı bekliyorum" SORUSUNA TAM NET BİR CVP ALAMADIM BENİM NET BİR ŞEKİLDE SORMAMAMDAN KAYNAKLANIYO OLABİLİR VE NET BİR ŞEKİLDE SORUYORUM.BEN BİR DAİRE SATIYORUM ÖRNEĞİN 80,000 YTL DİYORUM VE BUNU DERKEN ŞUNU DA DİYORUM "KREDİYE AÇIKTIR" BEN BUNU SÖLEDİKTEN SONRA FİYATIMDA HİÇBİR DEĞİŞİKLİK OLMUYOR YANİ MÜŞTERİ İSTER PEŞİN PARA GETİRSİN ALSIN İSTERSE BANKADAN FAİZLİ KREDİ ALIPTA GELİP BENDEN DAİRE ALSIN.ŞİMDİ MÜŞTERİ BANKADAN GİDİP KREDİ ALIP BENDEN GELİP BİR DAİRE ALIRSA BENİM BU YAPMIŞ OLDUĞUM TİCARET CAİZMİDİR?
 
E Çevrimdışı

ebumuhammed

Üye
İslam-TR Üyesi
KARDEŞİM,SORUN NETLEŞTİ İNŞAALLAH, bir adam bardak imal ediyor ,ama bilemezki alan kişi, zıkkımlanmak içinmi alacak,zemzem ikrametmek içinmi alacak,her ne sebeple alırsa alsın, hırsızlık bir para ilede alsa bunda satıcının bir vebali olmaz,kitap ve sünnette benim bildiğim buna muhalif bir delil yok.

Rasul s.a.v ticaret yapan ashabına (ALLAH onlardan razı olsun) temiz ticareti öğretmiş haramı helali belletmiş,ama dememiş,mal satacağın müşterinin getirdiği paranın nerden geldiğini bilmen gerekir....! böyle bir şey yok, alan kişiye düşen faize bulaşmamak,sana düşen faiz koymamak,sen kendi imtihanından mesulsün,allah cc razı olsun ,senin ticaretini hayr üzere bereketlendirsin,sen ondan korktukça rızkını genişletsin.amin

selam ve dua ile
 
U Çevrimdışı

uksimu

Aktif Üye
Frm. Yöneticisi
Hz. Ebu Hureyre radıyallahu anh anlatıyor: "Resulullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Faiz yetrniş çeşit günaha sebeptir. En hafifi kişinin anasıyla zina yapması gibidir."
- İbnu Mes'ud (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) ribâyı (fâizi) yiyene de, yedirene de lânet etti."

Müslim, Müsâkât 25, (1579); Ebu Dâvud, Büyû 4, (3333); Tirmizî, Büyû 2, (1206); İbnu Mâce, Ticârât 58, (2277).

Ebu Dâvud ve Tirmizî'nin rivayetlerinde şu ziyade vardır: "(Fâiz muâmelesine) şâhitlik edenlere de bu muâmeleyi yazana da..."


ebu muhammed kardeşimizin gözden kaçırdıgı bir hususa değinmek istedim. s.a.

eved kardeşimizin dedigi gibi bardagı imal eden kişi bunu içkicimi alacak veya zemezem suyu içenmi alacak diye düşünmez imal eder satar heleki bu para hırsızlık parasıyla olsun. evet kardeşim dogrusun ama mütahit kardeşimiz ev yapıor ev imal eden bir adam kredi ile satılır diyor. krediye açık diyor. ozman haram olmuyorsa diyebilirmiyizki ürettigimiz bardaklar hırsızlık parasıyla veya faizli alınmış parayla veya içkiden kazanılan paraya dahi satılır diye yazsak haram olmaz mı_?. hırsızlıktan kazanılan parayı satıcı bildigi halde malını satabilirmi?. veya faziden kazandıgını bildigi halde o paraya karşılık mal satabilirmi.

demem o ki burda imal edilen bardak satılmak için imal edilir. bunun satışını yapabilmek için hırsızlarada kumarcılara ve meyhane sahiplerinede satılabilir diyebilirmiyiz.

2. olarak mütaehit kardeşimizin durumuna geçmek istiyorum

mütahit kardeşimizin durumu digerinden ve hatta sizin veridginiz cevabtan biraz uzak. mütahit evi 80 milyara satıyor. ve alacak kişi için krediye açık diyor. yani mütahit evin satışını faizle iş yapan bankaya yapıor ve o bankada o evi faizli anlaşmalarla müşteriye satıyor. dolayısıyla faizciyle direkt olarak satıcıda alıcıda muhattab durumda. eger satıcı krediye açık satış yapmasa dolayısıyla alıcı faizciyle iş yapmayacak satıcıda iş yapmayacak. satış akdini alıcıda satıcıda faizciyle yapmakta ve bu faizcinin kurallarına göre satış yapılmaktadır. satıcı bir nevi satacagı evi satması için bankaya devretmiş bankada faizli oranla alıcıya satmıştır. tabii bu öle gözükmüo olabilir.

demem o ki hadisi şerife göre

Hz. Ebu Hureyre radıyallahu anh anlatıyor: "Resulullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Faiz yetrniş çeşit günaha sebeptir. En hafifi kişinin anasıyla zina yapması gibidir."
- İbnu Mes'ud (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) ribâyı (fâizi) yiyene de, yedirene de lânet etti."

faizi yiyecek olan bankaya (lanetlenmiş) yemesini saglayan ve buna açık bir ticaret yapan yani yedirende(lanetlenmiş) olur.

ve hatta

Müslim, Müsâkât 25, (1579); Ebu Dâvud, Büyû 4, (3333); Tirmizî, Büyû 2, (1206); İbnu Mâce, Ticârât 58, (2277).

Ebu Dâvud ve Tirmizî'nin rivayetlerinde şu ziyade vardır: "(Fâiz muâmelesine) şâhitlik edenlere de bu muâmeleyi yazana da..."


yani alıcıda bu muameleye şahit olanlarda (lanetlenmiş )olur.

şimdi

demem o ki
2 kişi arasında olması gereken alış ve satış (şahitler hariç) akdine 3. kişinin girmesi babına gelirsek.

satışın helal olması için 3. kişinin giriş sebebini satıştaki fonksyonları etkisini vs. iyice ögrenmek ve bilmek gerekir ve eger o 3. kişinin karışmasıyla satışa haram karışmayacak ise ozaman satışın gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

bir mümin kendi için istedigini başka bir mümin kardeşi içinde istemedikçe tam iman etmiş olamaz.

kendisi cenneti dileyen bir müslüman başka bir müslüman kardeşine faiz yemesi konusunda yardımcı oluor ve hatta faize uygun bir satışı saglıor ise o kimsede tam iman etmiş olamaz. çünkü kendisi faiz yemekten Allaha sıgınıyor fakat mümin kardeşini faizcinin eline teslim ediyor. inş.


kardeşimiz bu açılarıda degerlendirerek kuran ve sünnete daha dikkatli bakıp helal ve haramlar hususunda bir açıklama yapsın . esselamun aleykum ve rahmetullah.
 
E Çevrimdışı

ebumuhammed

Üye
İslam-TR Üyesi
uksimu ' Alıntı:
ebu muhammed kardeşimizin gözden kaçırdıgı bir hususa değinmek istedim. s.a.

eved kardeşimizin dedigi gibi bardagı imal eden kişi bunu içkicimi alacak veya zemezem suyu içenmi alacak diye düşünmez imal eder satar heleki bu para hırsızlık parasıyla olsun. evet kardeşim dogrusun ama mütahit kardeşimiz ev yapıor ev imal eden bir adam kredi ile satılır diyor. krediye açık diyor. ozman haram olmuyorsa diyebilirmiyizki ürettigimiz bardaklar hırsızlık parasıyla veya faizli alınmış parayla veya içkiden kazanılan paraya dahi satılır diye yazsak haram olmaz mı_?. hırsızlıktan kazanılan parayı satıcı bildigi halde malını satabilirmi?. veya faziden kazandıgını bildigi halde o paraya karşılık mal satabilirmi.

demem o ki burda imal edilen bardak satılmak için imal edilir. bunun satışını yapabilmek için hırsızlarada kumarcılara ve meyhane sahiplerinede satılabilir diyebilirmiyiz.
...
kardeşimiz bu açılarıda degerlendirerek kuran ve sünnete daha dikkatli bakıp helal ve haramlar hususunda bir açıklama yapsın . esselamun aleykum ve rahmetullah.
vealeykumselam verahmetullahi veberekatuh

beni nasslara davet ettiğin için rabbim senden razı olsun kardeşim.

fakat bunu yaparken cevabımı dikkatli okumanı dilerdim, meyhane ve kumarcıyı ben yazmadım, adam ( her hangi birisi, bardakla ne yapacağını bilemeyiz) alacağı bardakla zıkkımlanırda,zemzemde içer, buda bize malum değil bunu izah ettim ve burada bardak satıcısına bir günah yoktur dedim.

evet haklısınız delille belirlemek gerekir helal ve haram olan bir durumu......!

soru soran arkadaş sorusunda ,satıcıyı zaten bankaya bulaştırmıyor, bunu sorusunun şu kısmından anlıyoruz (((YANİ MÜŞTERİ İSTER PEŞİN PARA GETİRSİN ALSIN İSTERSE BANKADAN FAİZLİ KREDİ ALIPTA GELİP BENDEN DAİRE ALSIN.))) burada müşteriyi bankaya bağlama yok, onu müşterinin kendisine bırakmış, ama kredili satıyorum demiş ,yani taksitle,yada açık hesap, .
açık hesap veya taksitli satış ve yahut kredili satış , bunlar müşterek ticari terimler, eğer satıcı bunu yaptığında fiyatta bir artış oluyorsa faiz o noktada gündemde,yani peşin 100 e ,taksitle 110 a derse aradaki 10 lira faizdir.

soru içerisinde kredili yada peşin zaten sabit ücret belirtilmiş, ama alıcı gidip gereken meblağı temin etmiş ve satıcıya gelmiş, burada islam ,satıcıya ,müşterine sor bakalım nerden almış demez.

evet ,derseki banka kredisi çek ve gel benden mal al,bu vebaldir, sebep olmaktır ve ,sebep olanda yapan gibidir hadisi burada gündeme girer.

soru sadece yukarıdaki değil, vede benim faiz hakkındaki akidemde ehli sünnete muhalif değil,kardeşin sorduğu ilk soru :

https://www.islam-tr.org/index.php?topic=6785.15


faiz hakkındaki akidem alttaki linktedir. (konuya yazılan cevapla benim ilgim olmamakla beraber)


https://www.islam-tr.org/index.php?topic=14320.0
 
B Çevrimdışı

bursa89

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
teşekkür ederim ebumuhammed abi söylediğiniz gibi ben orda 100 liralık malı vadeli olarak 110 lira gibi birşey söylemiyorum.ve orda özelliikle kredili satış demiyorum peşin olsa daha da iyi olur maddi olarak.

doğrulukta elif gibi dimdik, mütevazilikte de vav harfi gibi olmak dileğiyle selametle
 
U Çevrimdışı

uksimu

Aktif Üye
Frm. Yöneticisi
esselamun aleykum ve rahmetullah
Allah razı olsun kardeşim açıklamandan dolayı

ama sanırım sende beni anlamamışsın. ev kredisi nasıl alınır biliyormusunuz. veya işyeri kredisi vs. biri kredi alacagı zaman banka o evin parasını satıcıya verir ve banka o evin parasını faizli bir biçimde alıcıdan alır. satıcı bu durumda dolaylı olarak değil direkt olarak faizciyle iş yapmış olur. ve hatta satıcı evi 50lira degerinde ise 50 lira degerinde alıcıya satması için banmkayla iş yapsada banka onu faizli satar alıcıya vadeye böldügü için yani müşteri 50 liralık evi satıcıdan 50 liraya değilk faizli 50 liraya almış olur . müşteri faizciyle iş yapar hangi ev için satıcının krediyle sattıgı ev için . eger o kimse kredi ile satmasa o evi o faizci banka işin içine girebilirmi?i dolayısıyla müşteri faizle alabilirmi. ben zaten o bardagı imal eden bunu ne için kullanacaklarına karışmaz kısmına bir şey demiyorum. yanlız imal edilip satışa çıktıgı zaman bu bardagı içki içenlerde kullanabilir veya krediye açık bardak satılır dersek işte ozman haram olmazmı. çünkü sen iyi niyetle imal ettigin ve ne niyetle kullanacaklarına karışmadıgın bardakları niyeti kötü kimselerinde kötü amaçla kullanabileceklerni söyleyerek satışını hızlandırmak veya arttırmaktasın. buda haram paraya sebeb olmazmı. sen onu yazmasan sende vebali olmaz içki içenin fakat yaza4rsan olur. çünkü ameller niyetlere göredir senin niyetin temiz su içirmek olsa zaten içki içilmez dersin.

satış olsun diye kredili satılır veya içki içmek içinde kullanılıur diyen kişi bundan sorumludur . çünkü eger bu kimsenin satıştaki niyeti bozuk olmasa o bardaga kredili satılır (yani krediye açık faizli kredi alanlara satılır ) veya içki içene satılır diye yazmak yerine eger gerçekten halis bir niyet beslenmektedir. neden içki içene satılmaz veya bu su bardagıdır su için kullanılır diyip içki içmek için alacaklar engellenmez.

ama ticarette bu ikisinide yapmadan satmak en uygunudur.
çünkü diger şekilde içki içene satılmaz derseniz. sebebsiz yere satış durursa geçim zorlanır. bir bardagıo içki için kullandıgı kadar su içinde aynı bardagı kullanacaklarda olabilir. ve zamanımız göz önüne alındıgında böle yapan kimse hiç bir zaman ticaret yapamaz. diger şekilde yazan kimse ise çok satış yapar ve zamanımızda çok daha ileriye gider. bunun sebebi araştırılırsa zaten ozaman amaca ulaşılır.

bir kişi çaldıgı veya fazile aldıgı parayla direkt olarak bir satıcıya 50 liraya sattıgı evi 50 liraya alsa ozmana satıcı sorulmaz hüküm alıcıya dair verilir. yanlız eger satıcı evinin üstüne krediyle alınan parayla veya hırsızlıkla çalınmış paraya dahi olsa satılır diye yazarsa. bu satıcı haram para ya sahip olan kimseleri kendi agzıyla çagırdıgında satıcının haram satış yaptıgına hüküm verilir. inşallah anlaşılmışımdır. bunun ötesinde zaten muhammed kardeşimizi faizi bilmemekle itham etmedim. elbetteki böle fıkhi meselelerde anlaşmazlıklar çıkabilir bize düşen dogruyu bulmak için vargücümüzü kullanmaktır. hakkı bulmaya çalışmaktır. ne sen haksın nede ben bir tane hak vardır ikimizde onu arayalım inş.


fetva verilirken her yöne dikkat çekilmeli ve her hususua bakılmalıdır.

bursa89 kardeşimize derimki

eger siz kredili satış sistemini kardeşlerimize ve bana anlatırsanız inşallahu teala daha açık konuşima imkanı bulacak ve daha dogru tespitler yapabilecez.

kredili satış nasıl olur? nedir.? sorularının cevablarını veriniz inş. bizlerde hakkı hakkıyla bulalım.
 
E Çevrimdışı

ebumuhammed

Üye
İslam-TR Üyesi
aleykumselam sevgili kardeşim , ben izah etmek istediğimi biraz açıklayayım,galiba cevabım biraz kısır kalıyor kanaatindeyim.

1: hans gidiyor bir eve taliboluyor, satıcıdan fiyatı öğrenip dönüyor evine, bakıyor parasına 5000 lirası var, ev ise 35000 lira, borç ediyor sağa sola, tamamlıyor 20000 e, geri kalanıda gidiyor bankadan ihtiyaç kredisi çekiyor, 35000 i tamamlıyor, gidip evi satıcıdan alıyor....! bunda satıcıya bir şey varmı...? soru sahibi satıcı tarafı olduğundan onun açısından birşey yok

2:ahmet gidiyor bir eve taliboluyor, satıcıdan fiyatı öğrenip dönüyor evine, bakıyor parasına 5000 lirası var, ev ise 35000 lira, borç ediyor sağa sola, tamamlıyor 20000 e ,gidiyor satıcıya benim 20000 liram var sende kredili satışa açıktır dedin, 20000 i nakit geriside 5 ayda 5 taksitle ödenmek üzere bana satarmısın diyor ve satış gerçekleşiyor ama fiyatta bir değişiklik yok. bunda bir şey varmı ....? yok

3:hans gidiyor bir eve taliboluyor, satıcıdan fiyatı öğrenip dönüyor evine, bakıyor parasına 5000 lirası var, ev ise 35000 lira, borç ediyor sağa sola, tamamlıyor 20000 e ,gidiyor satıcıya benim 20000 liram var sende kredili satışa açıktır dedin, 20000 i nakit geriside 5 ayda 5 taksitle ödenmek üzere bana satarmısın diyor ve satış gerçekleşiyor ama fiyatta artış var, vadeden dolayı satıcı fiyatı 40000 liraya çıkarıyor....! bunda bir şey varmı...? evet ,satıcı ve alıcıya faiz bulaştı,satiş fasittir

4:hans gidiyor bir eve taliboluyor, satıcıdan fiyatı öğrenip dönüyor evine, bakıyor parasına 5000 lirası var, ev ise 35000 lira, adam gidiyor bankaya ben ev alacağım bana ev kredisi verin diyor,şeytanın karargahlarından birisi olan banka ,gidiyor adama evi ipotek altına aldıktan sonra 30000 lira kredi veriyor, üzerinede faizini koyup toplam fiyatı taksite bölüyor,(kaldıki faiz koymasa bile ,banka ile ile ticaret o faiz müessesesine destektir)hans efendi evini bu şekilde satıcıdan alıyor...! bunda bir şey varmı ....?alıcı faiz ile ticaret yaptığından, satıcı ise buna sebep olmak ve ticaretine faiz karıştırdığından sorumludur
 
U Çevrimdışı

uksimu

Aktif Üye
Frm. Yöneticisi
5. hans gidiyor bir eve taliboluyor, satıcıdan fiyatın 35000 lira oldugunu ögreniyor ve isterse krediye yani bankayla alınacak haram paraya açık oldugunu sölüor.(evi satmak için teşvikte bulunuor) öğrenip dönüyor evine, bakıyor parasına 5000 lirası var, ev ise 35000 lira, adam gidiyor bankaya satıcı sizden alacagım krediye açık ev satıyor bende sizi kullanıp almak istiyorum diyor. ben ev alacağım bana ev kredisi verin diyor,şeytanın karargahlarından birisi olan banka ,gidiyor satıcıdan evi alıcıya satmak üzere alıyor. (kredili satış krediciyi ayaga çagırdı misali) ve satıcıda bankanın (kredicinin ) bu sahip oldugu evi alıcıya faizli bir anlaşmayla satacagını bile bile bu bankaya ipotek ettiriyor ve alıcıyı faizcinin eline veriyor.bankada 35000 liralık evi 35000nın üstüne para ekleyerek taksitle alıcıya satıyor.


6. satıcı eger kredili satışa açıktır dememiş olsa banka o evi almaya kalkışmayacak ve dolayısıyla bir alıcıyı faizle buluşturmamış olacak ve satıcıda helal yolla satış yapmayı bekleyecektir. eger satıcı krediye açık yapmamış olsa idi ve faizci banka gidip ondan o evi peşin olarak alsa idi ve alıcı kişi banka olsaydı burda bir problem olmazdı çünkü alıcı direkt olarak bankadır. ama bu evi başka bir alıcıya taksitle satması için araya bankayı yokmak her iki tarafında vebaline sebeb olur.


yukardaki açıklamandan dolayı Allah razı olsun.

inşallahu teala ya allah için konuşulur yada Allah için susulur. ilmi meselede nefis yoktur çünkü ilim nefsin değil Allahındır. Allahın ilmi konuşulurken tartışılırken ihtilaf yaşanırken husumet olmaz darılma olmaz. çünkü Allahın ilmidir mesele ve bu mesele konuşulurken darılma gücenme yanlızca nefisin araya girmesiyle olur. kendisinin olmayana üzülmek saçmalıktır. vesselam.

bu söylemim geneldir tüm sitedeki kardeşlere ithamdır. esselamun aleykum ve rahmetullah.
 
U Çevrimdışı

uksimu

Aktif Üye
Frm. Yöneticisi
1: hans gidiyor bir eve taliboluyor, satıcıdan fiyatı öğrenip dönüyor evine, bakıyor parasına 5000 lirası var, ev ise 35000 lira, borç ediyor sağa sola, tamamlıyor 20000 e, geri kalanıda gidiyor bankadan ihtiyaç kredisi çekiyor, 35000 i tamamlıyor, gidip evi satıcıdan alıyor....! bunda satıcıya bir şey varmı...? soru sahibi satıcı tarafı olduğundan onun açısından birşey yok


zaten bu yerde mutabıkız. ihtilaflı mesele krediye açık diyip dememekte. ben derimki krediye açıktır denirse veya banka devreye sokulursa haramdır. bu söylenmezse alıcı nerden bulursa bulsun satıcı mesul değildir.
vesselam en iyiyi Allah bilir.
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt