Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Hz. Aişe (r.anha) Kaç Yaşında İken, Rasulullah (s.a.v.) ile Evlendi?

A Çevrimdışı

anti-şirk

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun Aleykum Kardeşlerim,

İnternetten ve başkalarına da sordum, araştırdım değişik cevaplar geliyor. Benim için mesele Peygamber Efendimiz'in bazı İslam düşmanlarının dedikleri gibi çocuk yaştaki biriyle evlenmiş midir, evlenmemiş midir, meselesi değil böyle bir takıntım da yok. Çünkü ben "Sahibiniz (arkadaşınız olan peygamber) sapmadı ve azmadı. O, hevadan (kendi istek, düşünce ve tutkularına göre) konuşmaz. O (söyledikleri), yalnızca vahyolunmakta olan bir vahiydir. Ona (bu Kur'an'ı) üstün (oldukça çetin) bir güç sahibi (Cebrail) öğretmiştir. (Necm Suresi, 2-5)" ayetlerine iman ediyorum. Ancak bana bu konuda sorular yöneltiliyor aslını bilmek isteyenlere Kur'an ve Sünnet ışığında cevap vermek istiyorum. Başta ABDULHAK kardeşimden ve siz değerli kardeşlerimden yardım istiyorum.....
 
ABDULHAK Çevrimdışı

ABDULHAK

الإذلال هو بعيد عنا
Admin
AİŞE (r.anha)

Ummu'l-mûminîn Âişe bint Ebî Bekr es-Sıddîk el-Kureşiyye (ö. 58/678) Ebû Bekir (r.anh) 'ın kızı ve Peygamberin hanımıdır.
Annesi Ummi Rûmân binti Âmir İbn Umeyr'dir.
Babası Ebû Bekir b. Ebû Kuhâfe, es-Sıddîk lakabıyla tanındığı için kullanım Âişe es-Sıddîka (es-Sâdıka) binti's-Sıddîk denilmiştir. Annesi; Kinâne kabilesinden Ümmü Rûmân bint Âmir b. Uveymir'dir.

Bi'setin 4. yılında (614) Mekke'de doğdu. ONUN Daha Önce doğduğu evlendiğinde 14 18 ile ile İade peygamber ettik yaşadığında ileri batının psikolojik saldirilari Karşısında tutunamayan Bazi (!) Araştırmacıların (Süleyman Nedvî, V, 12-25; Akkad, s 39, 59, 60). Dayandıkları rivayetler sağlam degil.
İbn İshak, Ebû Bekir'in daveti ile müslüman olanları sıralarken Âişe'nin de adını verir ve o sıralarda yaşının küçük olduğunu zikreder.
Âişe'nin, “ Ben ebeveynimi bildim bileli onları müslüman buldum(Buhârî, “Kefalet”, 4) i fadesinden bi'set-i nebeviyyeden sonra doğduğu anlaşılmaktadır. Çocukluğu hakkında fazla bilgi yoktur.

Babası Rasûl-u Ekram ile daha önce hicret ettiği için aynı yıl (622) annesi, ağabeyi Abdullah, kız kız Esma, Peygamber'in hanımı Şevde, kızları Fâtıma ve Ummu Kulsum ile birlikte medine hicret.
önceleri Medine'nin havasına alışamadığı için çocukları gibi rahatsızlandı. Ancak kısa bir süre sonra sağlığa tekrar kavuştu. Hicretin 2. yılı Şevval ayında (Nisan 624, iki bayram arasında) Peygamber'le evlendi. (Zehebî, II, 141-142.) Düğün tarihini hicretin 1. yılı Şevval ayı (Nisan 623) olarak kabul edenler de vardır.
Ebû Bekir (r.anh), düğünü neden geciktirdiğini Peygamber'e sormuş, mehir parasını temin edemediği için öğrenince ihtiyacı olan 500 dirhemi ona ödünç vermişti.

18 yaşında dul kalan Âişe (r.anha), Peygamber hanımlarının başkalarıyla evlenmelerini yasaklayan Kur'an hükmüne uyarak bir daha evlenmedi.
Peygamberden sonra 47 yıl daha yaşadı ve 65 (veya 66) yaşında iken 17 Ramazan 58 (14 Temmuz 678) Çarşamba gecesi, vitir namazını kıldıktan sonra Medine'de vefat etti.
56, 57 veya 59 yıllarında 19 veya 13 Ramadan'da vefat ettiği de rivayet edilmiştir, ölümü Medine'de büyük bir üzüntüyle karşılanmış, cenazesi aynı gece kaldırılmıştır.

İlgili Nass'lar:


وَابْتَلُواْ الْيَتَامَى حَتَّىَ إِذَا بَلَغُواْ النِّكَاحَ فَإِنْ آنَسْتُم مِّنْهُمْ رُشْدًا فَادْفَعُواْ إِلَيْهِمْ أَمْوَالَهُمْ وَلاَ تَأْكُلُوهَا إِسْرَافًا وَبِدَارًا أَن يَكْبَرُواْ وَمَن كَانَ غَنِيًّا فَلْيَسْتَعْفِفْ وَمَن كَانَ فَقِيرًا فَلْيَأْكُلْ بِالْمَعْرُوفِ فَإِذَا دَفَعْتُمْ إِلَيْهِمْ أَمْوَالَهُمْ فَأَشْهِدُواْ عَلَيْهِمْ وَكَفَى بِاللّهِ حَسِيبًا
"Sorumluluğunuz altındaki yetimleri, evlenebilecekleri (nikah çağına yaklaştıkları zaman) yaşa gelinceye kadar deneyin, aklen onların olgunlaştıklarını gördüğünüzde, mallarını onlara iade edin. Sakın onlar büyümeden önce aceleyle israf ederek harcayıp, mallarını tüketmeyin. Zengin olan, yetim malını yemeğe tenezzül etmesin, uzak dursun. Fakir olan ise, yetim malından uygun bir şekilde istifade etsin. Mallarını kendilerine teslim ettiğinizde onlar adına şahidler bulundurun ve unutmayın ki, hesab sorucu olarak Allah kafidir." (Nisa 6)

"Nikah çağına yaklaştıkları zaman”: Yani kadınları nikah etme çağına demektir.

فَإِنْ آنَسْتُم Fein ênestum”: Bilirseniz manasınadır. Esas ênestu: Gördüm, demektir.
رُشْدً Ruşd" için de dört görüş vardır:
Birincisi: dinde salah ve malı muhafaza etmektir, bunu İbn Abbas ile Hasen, demişlerdir.
İkincisi: Akılda usluluk ve malı korumaktır, bu da ibn Abbas ile Suddi'den rivayet edilmiştir.
Üçüncüsü: O akıldır, bunu da Mucâhid ile Nahai, demişlerdir.
Dördüncüsü: Akıl ve dinde salahtır, bu da Suddi’den rivayet edilmiştir.

Bil ki: Allah Teala yetimlerden kısıtlılığın kaldırılmasını iki şeye bağlamıştır: Buluğ ve ruşd.

Velilere de Onları denemelerini emretmiştir. Ruşdune erdikleri anlaşılırsa mallarını Onlara teslim etmek velilere vâcib olur.

Buluğ da beş şeyden biriyle olur, üçünde kadınlarla erkekler ortaktır; onlar da düş azmak, on beş yaşını doldurmak ve kıl bitmektir. İki şey de kadınlara özeldir; bunlar da hayz ile gebeliktir. (Ebu'l Ferec ibnu'l Cevzi, Zâdu'l Mesir fi ilmi't Tefsir, C. 1, Sf: 514 - 515)

Âyette nikah çağı olarak ruşd ifadesi geçmekte, bunun için de çeşitli açıklamalar var. Fakat bahsedilen akıl baliğ çağı nikahdan ziyade nikah nikahlıya cima yapılabilecek çağdır. Yoksa akıl baliğ olmamış olsa da nikah kıyılır ama cima edilemez. Çünkü ruşd / akil baliğ çağına ermemiştir. Bir nevî işaretlemek için cima yapmadıktan sonra nikah kıyılabilir. Misal verecek olursak, kişi namaza niyetlenmese de vakit girmemiş olsa da abdest almak geçerlidir. Vakit girince de namaz kılınabilir. Sen vakit girmeden abdest aldın, namaz bâtıldır denemez.


Kadınlarınızdan âdetten kesilenlerin iddetinde şubhe ederseniz, onların iddet süreleri 3 aydır. Henüz âdet görmeyenlerin de süreleri böyledir. ”(Talak, 4)


"Henüz âdet görmeyenlerin de süreleri böyledir."
ifadesi, görmemiş kız çocuklarının da evlendirilebileceğini göstermektedir.

" İçinizden evli olmayanları evlendiriniz ." (Nur, 32)
Ayette ergenlik çağı veya yaş sınırı konulmamıştır.

-----------------------


وعن عائشة رضي الله عنها قالت: تزوجني النبي # . فَأتَيْتُهَا َ أدْرى مَا تُرِيدُ مِنِّي. فَأخَذَتْ بِيَدِي فَوَقَّفَتْنِي عَلى بَابِ الدَّارِ. فَإذَا نِسْوَةٌ مِنَ ا'نْصَارِ في الْبَيْتِ ، فَقُلْنَ: عَلى الْخَيْرِ وَالْبَرَكَةِ وَعلى خَيْرِ طائِرٍ. فَأسْلَمَتْنِى إلَيْهِنَّ فأصْلَحْنَ مِنْ شَأنِي. فَلَمْ يَرُعْنِي إَّ رَسُولُ اللّهِ # فَأسْلَمَتْنِى إلَيْهِ. وَأنَا يَوْمَئِذٍ بِنْتُ تِسْعِ سِنِينَ
أخرجه الخمسة إ الترمذي. »تمرق الشعر وامرق« إذا سقط وانتثر من مرض أو علة تعرض له.و »- تصغير جمة, وجمة ا'نسان متع شعروبوس. موانتثر من مرض أو علة تعرض له.و
2. (5611) - Aişe (r. Anhâ) anlatıyor:
" Rasulullah (Aleyhissalâtu Vesselam) , Ben 6 yaşında iken benimle evlendi. Medine'ye geldik. Beni'l-Haris İbnu'l-Hazrec kabîlesine indik. Ben hummaya yakalandım. Saçlarım döküldü. (İyileşince) Saçım yine uzadı.
Annem Ummu Rman, ben arkadaşlarımla salınta salınta, bana geldi, benden ne istediğini bilmeksizin yanına gittim. Elimden tuttu. Evin kapısında beni durdurdu. Evimizde, ensârdan bir grup kadın vardı. "Hayırlı, bereketli olsun!", "Uğurlu mubârak olsun!" diye dualar, tebrikler ettiler. Annem beni teslim etti. Onlar kılık kıyafetime çeki düzen verdiler.
Beni,
[kuşluk vakti aniden] Rasulullah (Aleyhissalâtu Vesselam) (gelişinden) Başka Bir şey şaşırtmadı. Annem beni O'na teslim etti. O gün ben 9 yaşım idim
. "

(Buhârî, Nikâh 38, 39, 57, 59, 61; Müslim, Nikâh 69, (1422); Ebu Dâvud, Nikâh 34, (2121); Edeb 63, (4933,4934,4935, 4936, 4937); Nesâî, Nikâh 29, (6, 82) Ayrıca Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayın: 15/486.)

AÇIKLAMA:
1- Aişe (r.anha) 'nın Rasûlullah ile evlenme yaşı ihtilaflıdır.
Yapılan tahkiklere göre en ziyade kabul gören ve en sahih addedilen rivayetlere nazaran 6 yaşında iken nikahlanmış, 9 yaşımdayken zifaf edilmiş olması.
Rasûlullah'la evlendiği zaman Aişe'nin 16-17 ve hatta 18 yaşlarında olduğuyla ilgili yapılan açıklamalar açıklamalarında tatminkâr değildir. Sahih rivayetlerin zahirine uygun gelmemektedir. Bu sebeble ihtiyatla karşılanması daha muvafıktır.
Rasûlullah vefat ettiği zaman Aişe 18 yaşındayım idi.
İbnu İshak'a göre, Rasulullah (aleyhissalâtu Vesselâm) Hatice'nin vefatından sonra Sevde (r.anha) ile evlenmiş, Sevde'den sonra Aişe ile evlenmiştir. Ancak bazı rivayetlere göre, Hatice'den sonra Aişe (r.anha) ile evlenmiştir. Yapılan tahkikler, İbn-i İshak'ın kaydını haklı çıkarmıştır. Rasûlullah, henüz hicret etmezden önce Sevde ile evlenmiştir. Aişe'nin evliliği hicretten sonra Medine'de vukûa gelmiştir.

2- Bu hadise dayanan İslâm ulemâsı, küçük yaşta bulunan kız çocuğunun babası tarafından nikahlanabileceği hükmünü çıkarmıştır. Nevevî, bu cevaz hususunda İslâm ulemâsının icma değerini belirtir.
Hanefî'lere göre bu câizdir. Ancak kimin buluğa erince seçme hakkı vardır, dilerse kabul etmeyebilir. Bu hakkını daha önce kullanamaz.
Şâfiî, Mâlikî gibi Hicaz ulemâsı bu seçme hakkını tanımazlar. İmam Şâfiî, Mâlik, Ahmed, Ebu Yusuf gibi bir kısım ulemâ buluğa ermeyen küçüğü nikahlama yetkisine sadece babanın sahib olduğunu, diğer velilerin bu hakka sahib olmadığını söylerler. Ebu Hanife, Evzâi ve diğer bir kısım ulemâ velilerin evlendirebileceğine hükmetmiştir.

3- Hadis, gerdekten önce gelinin hususî bir hazırlığa tabi tutularak süslenmesinin mustehab olduğunu gösterir. Başka rivayetlerde, câhiliye devrinde, mâşıta denen kadın berberlerinin varlığını, kısa gerdeğe girecek kadınları - aynen günümüzde olduğu gibi - hususî bir hazırlık ve süslemeden geçirdiklerini, İslâm'dan sonra, aynı mesleğe devam edip edemeyeceklerini Muhammed Aleyhissalâma sorduklarını, Rasûlullah'ın da "kadınları süsleyin, kocalarına hazırlayın "diyerek cevaz verdiğini görmekteyiz.

4- Gerdeğe girecek yanında toplanıp ilgi göstermeleri, zifaf âdâbını öğretmeleri, hayır ve bereket dualarında bulunmaları mustehabdır.

5- Bu hadisin bazı vecihlerinde, Rasûlullah'ın kuşluk vakti zifafa girdiği tasrîh edildiğine göre, gündüzleyin de zifaf caizdir. (Kutub-i Sitte Tercume ve Şerhi, Akçağ Yayın: 15/486.)


------------------------------
4065- Âişe radiyallahu anhâ'dan:
" Allah Rasulu (sav) , benimle ben 6 yaşımdayken evlendi (nişanlandı). Medine'ye geldik. Haris bin el-Hazrecoğullarında konakladık. Sıtmaya yakalandım. Saçlarım döküldü, (iyileşince) yine uzadı. Ben, salıncakta sallanan arkadaşlarıma gelip konakladım. Ummu Rûmân bana bana Benden ne istediğini bilmeden yanına vardım. Elimden tutup beni evin kapısında durdurdu. Ben soluk soluğa idim. Nerdeyse kalbim duracaktı. Biraz su alıp yüzüme ve başıma sürdüm. Beni eve soktu Evde bir takım Ensâr hanımları vardı.
«Hayırlı, uğurlu ve bereketli olsun!» dediler.
Annem beni teslim etti. Üstümü başımı düzelttiler. Çok geçmeden Allah Rasulu (s.a.v.) 'i orada görünce irkildim. Beni hemen ona teslim ettiler. Ben o zaman 9 yaşındaydım.
"
(Bu hadisi Buhârî (nikâh 38-39, VI, 134; 57-59, VI, 139; 61, VI, 140), Muslim (nikâh no. 69-72, s. 1038-9), Ebû Dâvud (no. 2121,4933-7), Nesâî (nikâh 29 / 1-3, VI, 82) ve İbn Mâce (no. 1876), Hisâm b. Urve an ebîhî an Âişe asl-ı senet ile tahrîc ettiler. Rudani, Büyük Hadis Kulliyatı , Cem'ul-fevaid, İz Yayıncılık: 2 / 226-227.)

4066- Urve dedi ki:
"Hatice, Peygamber (s.a.v.) , Medine'ye gitmeden 3 yıl önce vefat etti. Ondan sonra 2 veya 2 seneye yakın bir müddet bekledikten sonra Âişe ile 6 yaşına girdi, 9 yaşına bastığında zifafa girdi."
(Bu hadisi Buhârî (nikâh 38-39, VI, 134; 57-59, VI, 139; 61, VI, 140), Müslim (nikâh no. 69-72, s. 1038-9), Ebû Dâvud (no. 2121,4933-7), Nesâî (nikâh 29 / 1-3, VI, 82) ve İbn Mâce (no. 1876), Hisâm b. Urve an ebîhî an Âişe asl-ı senet ile tahrîc ettiler. Rudani, Büyük Hadis Kulliyatı , Cem'ul-fevaid, İz Yayıncılık: 2/227)

4067- Diğer rivayet: " Onunla 9 sene birlikte oldu ."
(Bu hadisi Buhârî (nikâh 38-39, VI, 134; 57-59, VI, 139; 61, VI, 140), Müslim (nikâh no. 69-72, s. 1038-9), Ebû Dâvud (no. 2121,4933-7), Nesâî (nikâh 29 / 1-3, VI, 82) ve İbn Mâce (no. 1876), Hisâm b. Urve an ebîhî an Âişe asl-ı senet ile tahrîc ettiler. Rudani, Büyük Hadis Kulliyatı , Cem'ul-fevaid, İz Yayıncılık: 2/227)

4068- Diğer rivayet: " Benimle, 7 yaşımdayken evlendi. "

[Buhârî, Müslim, Ebû Dâvud ve Nesâî.]
(Bu hadisi Buhârî (nikâh 38-39, VI, 134; 57-59, VI, 139; 61, VI, 140), Müslim (nikâh no. 69-72, s. 1038-9), Ebû Dâvud (no. 2121,4933-7), Nesâî (nikâh 29 / 1-3, VI, 82) ve İbn Mâce (no. 1876), Hisâm b. Urve an ebîhî an Âişe asl-ı senet ile tahrîc ettiler. Rudani, Büyük Hadis Kulliyatı , Cem'ul-fevaid, İz Yayıncılık: 2/227)


*********


Kız Çocuğu En Küçük Kaç Yaşında Evlenebilir?
Evlilik Yaşı
وَالّٰٸٖ يَئِسْنَ مِنَ الْمَحٖيضِ مِنْ نِسَائِكُمْ اِنِ ارْتَبْتُمْ فَعِدَّتُهُنَّ ثَلٰثَةُ اَشْهُرٍ وَالّٰٸٖ لَمْ يَحِضْنَ وَاُولَاتُ الْاَحْمَالِ اَجَلُهُنَّ اَنْ يَضَعْنَ حَمْلَهُنَّ وَمَنْ يَتَّقِ اللّٰهَ يَجْعَلْ لَهُ مِنْ اَمْرِهٖ يُسْرًا
Kadınlarınızdan âdetten kesilenlerin iddetinde tereddüt ederseniz, onların iddet süreleri 3 aydır. Henüz âdet görmeyenlerin de süreleri böyledir. Hamile olan kadınların iddetleri, çocuklarını doğurdukları vakit biter. Kim Allah’ı sayıp O’na karşı gelmekten korunursa, Allah onun işinde bir kolaylık verir.” (Talak suresi, 4. ayet)

"Henüz âdet görmeyenlerin de süreleri böyledir."
Yani adet görmeden evlenip ayrılmış kadının / kızın iddet süresi 3 aydır.

Eskiden beri çok değişik yaşta evlilikler ve zifafa girmeler söz konusudur. İslam’da bu iş, insanlara bırakılmıştır. Çünkü, altı yedi yaş grubuyla zifafa girmenin insanlığa yakışmayan bir tutum olduğu vicdanlarda hissedilen bir gerçektir. Kaynaklarda bildirildiğine göre, kadınlar 9 yaşında da erginlik çağına girmiş olabilir. Zifafa girmek için kadının yapısı da önemlidir. Belki de evliliğin asgarî sınırı on iki yaş olarak görülebilir; on beş, on sekiz yaşı gerekli değildir. Elbette bölgelerin örf ve adetlerinin de bunda rolü vardır.

İslam âlimlerinin kabul ettiği görüşe göre, erginlik çağının tespiti, kadınlar için âdet görmek, erkekler için de ihtilamdır. Kadın için âdetin başlangıcı 9 yaş, (erkekler için 12 yaş) civarıdır. Bu duruma girmiş kadın ve erkekler, ergin ve mükellef kabul edilir. Bu haller görülmediği takdirde, erginlik çağı 15 yaş olarak kabul edilir. (Reddu’l-muhtar, C. 1, Sf: 306-307; Abdurrahman el Cezerî, el-Fıkhu ala’l-mezahibi’l-arbaa, C. 1, Sf: 123-127; Vehbe Zuhaylî, İslam Fıkhı, C. 1, Sf: 456) Yaş itibariyle erginlik çağını kadınlar için 17, erkekler için 18 - 19 yaşları kabul eden âlimler de vardır. (İmam Serahsi, el Mebsut, C. 7, Sf: 260 - Şamile)
Sıcak bölgelerde erginlik çağı ve evlenme yaşı, diğer bölgelere göre daha önceden başlar. Âlimlerin büyük çoğunluğuna göre, âdet görmenin ilk sınırı 9 yaştır. Âdet görmek, artık ceninin/çocuğun barınabileceği bir ortamın hazırlandığı anlamına gelir. Bu tekvinî/biyolojik hazırlık, aynı zamanda âdet gören kadının evlenmeye musait olduğunu gösteren ontolojik bir belgedir. Bununla beraber, nikah akdini kıymak zifafa girmek manasına gelmez. Örneğin 1 yaşındaki bir çocuğun nikahı da kıyılabilir ve bu akit sahihtir.

1. Mucbir veli (baba, dede) buluğa ermemiş bir kızı -Onun iznini almadan- evlendirmesi câizdir. Bu hüküm, -ufak nüanslarla da olsa- Hanefilerin dışındaki 3 mezhebin görüşüdür. Ayrıca Şafii mezhebine göre, bir babanın dul olmayan kızını, rıdasını almadan da evlendirebilir. (es-Siracu’l-Vehhac, Sf: 364-65; Vehbe Zuhaylî, 7/48). Hanefî mezhebine göre ise, evlenenlerin rıdası nikah akdinin sıhhati için şart değildir.(Vehbe Zuhaylî, 7/78) Kaldı ki, erginlik çağına girmediği halde, bir kız çocuğu evlenmenin ne olduğunu bilebilir ve bu konuda rıdasını açıklayabilir.

2. Her kadın aynı yaşta hayız görmez. Hayız görmediği halde yaşı itibariyle hayız gören bir çok kızdan daha büyük olan bir kızın evlenmesinde dinî bir sakınca yoktur. Evlenebilme yaşı konusunda farklı görüşler olmakla beraber, bu yaşın asgarîsi prensip olarak 12 yaş kabul edilmektedir.

3. Kaynaklarda bildirildiğine göre, kadınlar 9 yaşında da erginlik çağına girmiş olabilir. Zifafa girmek için (9 - 12 veya daha fazla yaşın değerlendirilmesinde) kadının yapısı da önemlidir. Belki de evliliğin asgarî sınırı 12 yaş olarak görülebilir. Bu sebeble, nikahlanmış olsa bile beş yaşından erginlik yaşına (hayız, 9, 12, daha fazla yaşına) kadar -karısı olduğu için dokunabilir- fakat zifafa giremez. Nikah akdi ayrı bir şeydir, zifafa girmek ayrı bir şeydir. İslam, çocuk yaştaki kızlarla -nikah akdinin kıyılmasına cevaz vermekle beraber- Onlarla zifafa girmeye cevaz vermez.

4. Bu konuyla ilgili olarak tam kırk beş adet tefsir kaynağına baktık, hepsi de aynı şeyi söylüyor. Genellikle “çocuk yaşta olduğundan ötürü hayız görmemiş” görüşüne yer verilmiştir. Bazı kaynaklarda da “küçük yaşta olduğundan veya erginlik çağına geldiği halde hayız görmemiş olanlar” şeklinde ifade edilmiştir. Ayetin ifadesi -çocuk yaşla kayıtlı olmayıp- “henüz hayız görmemiş olanlar” şeklinde mutlaktır: O halde bunu “küçük yaştan ötürü hayız görmemiş olanlar” şeklinde anlamak mümkün olduğu gibi, “erginlik çağına gelmiş olmakla beraber, henüz hayız görmemiş olanlar” şeklinde de anlamak mümkündür.


Mezheblere Göre Buluğ / Ergenlik Yaşı

Çocuklara Namaz Kaç Yaşında Farz Olur?

İslama Göre TESETTUR

Muvahhid Aileye Giden Yol

 
H Çevrimdışı

Habibullah

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
وَيَجْعَلُونَ لِلّٰهِ الْبَنَاتِ سُبْحَانَهُ وَلَهُمْ مَا يَشْتَهُونَ
Onlar, kızları Allah’a nispet ediyorlar -ki O, bundan uzaktır- kendilerine ise, canlarının istediğini. nahl 57

وَالّٰٸٖ يَئِسْنَ مِنَ الْمَحٖيضِ مِنْ نِسَائِكُمْ اِنِ ارْتَبْتُمْ فَعِدَّتُهُنَّ ثَلٰثَةُ اَشْهُرٍ وَالّٰٸٖ لَمْ يَحِضْنَ وَاُولَاتُ الْاَحْمَالِ اَجَلُهُنَّ اَنْ يَضَعْنَ حَمْلَهُنَّ وَمَنْ يَتَّقِ اللّٰهَ يَجْعَلْ لَهُ مِنْ اَمْرِهٖ يُسْرًا
Kadınlarınızdan âdetten kesilmiş olanlarla, henüz âdet görmeyenler hususunda tereddüt ederseniz, onların bekleme süresi üç aydır. Hamile olanların bekleme süresi ise, doğum yapmalarıyla sona erer. Kim Allah’a karşı gelmekten sakınırsa, Allah ona işinde bir kolaylık verir. talak 4
حُرِّمَتْ عَلَيْكُمْ اُمَّهَاتُكُمْ وَبَنَاتُكُمْ وَاَخَوَاتُكُمْ وَعَمَّاتُكُمْ وَخَالَاتُكُمْ وَبَنَاتُ الْاَخِ وَبَنَاتُ الْاُخْتِ وَاُمَّهَاتُكُمُ الّٰتٖى اَرْضَعْنَكُمْ وَاَخَوَاتُكُمْ مِنَ الرَّضَاعَةِ وَاُمَّهَاتُ نِسَائِكُمْ وَرَبَائِبُكُمُ الّٰتٖى فٖى حُجُورِكُمْ مِنْ نِسَائِكُمُ الّٰتٖى دَخَلْتُمْ بِهِنَّ فَاِنْ لَمْ تَكُونُوا دَخَلْتُمْ بِهِنَّ فَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ وَحَلَائِلُ اَبْنَائِكُمُ الَّذٖينَ مِنْ اَصْلَابِكُمْ وَاَنْ تَجْمَعُوا بَيْنَ الْاُخْتَيْنِ اِلَّا مَا قَدْ سَلَفَ اِنَّ اللّٰهَ كَانَ غَفُورًا رَحٖيمًا
Size şunlarla evlenmek haram kılındı: Analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeş kızları, kız kardeş kızları, sizi emziren sütanneleriniz, süt kız kardeşleriniz, karılarınızın anneleri, kendileriyle zifafa girdiğiniz karılarınızdan olup evlerinizde bulunan üvey kızlarınız, -eğer anneleri ile zifafa girmemişseniz onlarla evlenmenizde size bir günah yoktur- öz oğullarınızın karıları, iki kız kardeşi (nikâh altında) bir araya getirmeniz. Ancak geçenler (önceden yapılan bu tür evlilikler) başka. Şüphesiz Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir. nisa 23


ayetlerde kadin ile kiz farki acikca net bir sekilde gozukuyor .


“Kadınlarınızdan âdetten kesilenlerin iddetinde tereddüt ederseniz, onların iddet süreleri 3 aydır. Henüz âdet görmeyenlerin de süreleri böyledir.” (Talak, 4)

“Henüz âdet görmeyenlerin de süreleri böyledir.” ifadesi, âdet görmemiş kız çocuklarının da evlendirilebileceğini göstermektedir.

burada bahsi gecen henuz adet gormeyenlerinde sureleri boyledir yorumu cok yanlis bir yorumdur adet gormeyenlerden kasit yasi gectigi halde adet gormeyen (goremeyen)hanimlardir
daha detayli bilgileri hanim arkadaslardan alabilirsiniz doktorlardanda olabilir...
نِسَائِكُمْKADIN DEMEKTIR.


بَنَاتُKIZ DEMEKTIR.
 
ruveyda Çevrimdışı

ruveyda

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
bir kafir kadının konuşmasını dinlemiştim......bu olaylı anlatıyordu peygamberimizin sav küçük çocukla evlenmesini onlara göre ahlak ! sınırlarında olmadığı ndan den vurup resulallahı kötülüyordu.....kadınlarda ağzı açık çok doğru böyle bir peygamber olamaz hayretiyle dinliyorlardı..............çok üzüldüm her şeyi mantık cihetiyle kabul edenler bu duruma düşerler tabi....islamda mantıksız bir şey olmadığı gibi aklın alamayıcağı bilgileride Allah ve resulu emrettiği için şeksiz şüphesiz inanmak boynumuzun borcu imanımızın gereğidir.
birde insanın fiziki gelişmesi genetik ve o bölgenin şartlarıyla doğru orantılıdır....güneş ışığı na fazla maruz kaln cilt çabuk yaşlanır ve olgun gösterir bunun gibi örnekleri çoğalta biliriz ......alimler bu konularada kitaplarında değinmişlerdir.selametle
 
laylay Çevrimdışı

laylay

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
soğuk bölgelerde ergenlik geç yaşlarda...sıcak bölgelerde ise erken yaşta olmaktadır...arabistanda 13-14 yaşında ergen olunurken türkiyede 15-16 yaşında olabilinmektedir...genetik ve çevrenin etkisinde bir olay...
 
akıncı zülfikar Çevrimdışı

akıncı zülfikar

Üye
İslam-TR Üyesi
s.a.

--kardeşler ben bir yerde duymuştum arablar o devirde evlenen bir hanımın yaşından bahsettiklerinde bunun doğum yaşı değil de hayız yaşı yani kaç senedirbuluğa erdiğini ifade ederlerdi dendi, bu konuda birmalumatı olan var mı?

--Ayrıca, Peygamber aleyhisselam'a ta o zamnanda muhalif ve düşman bir çok farklı grup vardı, çok düşman vardı, yahudiler, müşrikler, hıristiyanlar, münafıklar..

Hiçbirisi bu konuyu malzeme olarak kullanmamış, bu bile ortada aykırı birhal olmadığına işarettir. Her meslede bir bahane bulup peygamber aleyhisselamı dillerine dolayan bu düşmanlar bu konuda neden susmuşlar? Buradan tersden giderekbile anlayabilirizbunun birsorun veya haşazulüm ya da haşa sapma olmayacağını.

--Ayrıca alan razı veren razı, ne Aişe validemiz ne ailesi bundan bir sıkıntı duymamış herhangi bir şikayette bulunmamışsa bu muasır ateist ve laiklere de ne oluyor?

--Ve ayrıca, iklimlere coğrafyalara göre yani, gelişim yaşı değişkendir. Kafkaslarda veya soğuk ülkeleride genelde gelişim geç tamamlanır amma çöl ve ekvatoral kuşakta ise erken gelişip ve erken de çökme olur bazen. Bu havlayan köpeklerin gözüne bu gerçekleri sokacağımız birçalışma yapacağım inşallah bir ara..
 
E Çevrimdışı

Ehli_Hadis

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Rahim ve Rahman Olan Allah’ın adıyla:

El-İsabe İbn Hacer Askalani:

Hanım Sahabeler Aişe (r.a) evlenme yaşı hakkında şunları zikretmiştir:

İsmi ve nesebi daha önce babası Ebu Bekir es-Sıddık Abdullah b.Osman radıyallahu anh’ın hal tercemesinde daha önce geçmişti.

Annesi: Umm Ruman bt.Amir b.Uveymir el-Kinaniye’dir.Peygamber (s.a.v)’in nübüvvetinden 4 sene veya 5 sene sonra doğmuştur.Nitekim Sahih’te sabit olduğuna göre Peygamber (s.a.v) ile 6 veya 7 yaşında iken evlenmiştir.Bu ikisinin arası altı yaşını bitirip yedi yaşına girmiş olması ile cem edilir.Aişe (r.a) 9 yaşında iken 1.Yıl şevval ayında gerdeğe girdi.

İbn Sad Vakıd’i’den o da Ebu’r-Rical’den o da babasından o da annesi Amre’den rivayet ediyor.

Hicretin 8 ayında bana gelin olarak geldi dedi.Hicretin 2. yılı da denildi.Zübeyr b.Bekkar dedi ki:Onunla Hatice (r.a)’nın vefatından sonra evlendi.Bunun üç yıl sonra olduğu söylendi.Ebu Ömer b.Abdilberr dedi ki:Cübeyr b.Mut’im’e bahsedilmiş o da onunla sözleşmişti.

Derim ki: İbn Sad İbn Abbas (r.a)’dan el-Kelbi’nin de bulunduğu bir isnad ile rivayet etmiştir.Yine İbn Numeyr el-Eclah’tan o da İbn Ebi Muleyke’den rivayet ediyor:Ebu Bekir (r.a) dedi ki.

Ben onu Mu’tim’e oğlu Cubeyr için vermiştim.Beni onlardan istemem için çağırdı.Bende süre istedim.

Sahih’te Aişe (r.a)’nın şöyle dediği rivayet edilmiştir.Rasülullah (s.a.v) benimle ben altı yaşında iken evlendi.Dokuz yaşımda iken gerdeğe girdi ve on sekiz yaşımda iken vefat etti.

İbn Ebi Asım Aişe (r.a) dan rivayet ediyor: Hatice (r.a) vefat ettiğinde Osman b.Mez’un’un hanımı Havle bt.Hakim b.El-Evkas dedi ki:

Ey Allah’ın Rasülü evlenmeyecekmisin Rasülullah (s.a.v) kiminle dedi Kız istersen kız dul istersen dulla dedi.Peygamber (s.a.v) sordu Kız olan kimdir Havle bt.Hakim Allah’ın kullarından sana en layık olan kız.Ebu Bekir’in kızı Aişe dedi.Rasülullah (s.a.v) tekrar sordu.Ya dul olan kim Havle bt.Hakim cevap verdi Sevde bt.Zem’a Sana iman etmiş dininde sana uymuştur Rasülullah git benim hakkımda onlarla konuş dedi Havle Ebu Bekir’in evine gitti Ummu Ruman’ı buldu ve ona Ummu Ruman Allah size hayır ve bereketten ne eriştirdi biliyormusun diye sordu Aişe’nin annesi Nedir o dedi Havle bt.Hakim:

Rasülullah (s.a.v) beni Aişe’yi istemek için gönderdi Ummu Ruman İstersen Ebu Bekir’i Bekle o şimdi gelecek dedi.Ebu Bekir (r.a) geldi Havle bt.Hakim Ebu Bekir Allah size hayır ve bereketten ne eriştirdi biliyormusunuz dedi Ebu Bekir (r.a) Nedir o diye sordu Havle bt.Hakim Rasülullah (s.a.v) beni Aişe’yi istemek için gönderdi Ebu Bekir (r.a) Ona uygun olurmu Aişe kardeşinin kızıdır dedi.Havle bt. Hakim Peygamber’e dönüp durumu anlattı.Rasülullah (s.a.v) şöyle dedi:

Ona tekrar git ve şunu söyle Sen benim İslam’da kardeşimsin Senin kızın bana helaldir.Havle bt.Hakim Ebu Bekir (r.a) gitti ve nikahladılar.Aişe (r.a) o sırada 6 yaşında idi.Sonra Sevde (r.a) ile olab kıssasını zikretmiştir.

Yukarda da beyan edildiği gibi sahih rivayetler ile sabit olan Allah Rasülü s a v Aişe r a ile 6 veya 7 yaşında iken evlenmiştir 6 yaş ve 7 yaş Aişe r a ın bizzat kendisinin ifadesidir her halde bunu en iyi bilen kendisidir hangi yaşta evlendiğini 9 yaşında ise Allah Rasülü s a v ile gerdeğe girmiştir.



İbn Hacer Askalani el-İsabe .s.459.463.464.







 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
bu topraklarda daha düne kadar beşik kertmesi denen bir adetleri vardı kundakta ki bebeği nikahlıyorlardı kimse buna bişey demezken onlar kim oluyorda ALLAH Resulune dil uzatıyorlar
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Rasulullah s.a.v in bır cok düşmanı vardi. Ona bır cok iftira atıldı. Deli, akrabalarin arasını açtı, kardesi kardeşe dusman etti, babayla oğulu ayırdı gibi ... Ama tek bır dusmani bile bu evliliği hakkinda tek soz söylemedi.
Cunku o donemde bu Rasulullahin yeni cikardigi bır adet degildi.Ne cok evliliği ne de Hz. Aise ile olan evliligi hakkında o donem için bir sorun yoktu.
Zaten bır takım hadislerde sonradan musluman olan sahabelerin peygambere soyle danıştığını görüyoruz. Benim on hanımım var ne yapayım ? Gibi ...
Peygamber de onlardan dördünü seç digerlerini bosa diyor .

İkinci olarak yukarıda bir ayetten "adet gormeyen kız cocukları da" evlenebilir gibi hic bır geçerliliği olmayan bır yorum çıkarılmış.
Ustelik ayette "adet gormeyen kadinlar" denildiği halde...
Bakin bilinen bir durumdur, hayatı boyunca hic adet gormeyen kadınlar var!
Yine adetten daha 25 yasinda ya da daha genc yaslarda kesilen kadınlar var!
Bunu nereye koyuyorsunuz.
Veya geç adet olan kizlar var, 21 yaslarında adet olan kızlar var bunlar mesela 20 yaşındayken hala cocuk olarak mı bakacağız, çocukluğun ölçüsü bu mu?
İnanın yorumunuzdan utandım.

Baska ilgi çekici bır durum ise islamdan sonra adet yaşının gecikmeye başlamasıdır.
Bunun bilimsel olarak bır cok açıklaması var fakat, bunlardan biri cinsel uyaranlar azaldıkça yani toplumda zina ve zinaya goturen yollar azaldıkca hormonların devreye girmesi de gecikiyor ve bluğ çağına girme evresi de gecikiyor hem kadinda hem erkekte. Ve garip bır sekilde genetikte bundan etkileniyor. Yani uyarılsın uyarılmasın bu durum, o toplumun genel yapısına dönüşüyor .
Yine aynı sekilde hormonlari uyaran etkiler -acikca yapilan zina ve zinaya goturen yollar- çoğaldıkça orda ergenlik yaşı da düşüyor.
Gunümüzde kız-erkek farketmeden basta Amerika'da ergenlik yası hayli düşmüş durumda.
Ve bilim adamları bunu yukarıda açıkladığım sebebe dayandiriyorlar. Yani fuhşiyatin açıkça yapılması...
Cok afedersiniz 12 yasinda bır erkek cocuk 16 yasindaki esinden baba oluyor!!
Sadece kız cocukları degil bu durumdan etkilenen.
Yani o esnada Arab toplumundaki, ahlaksızlık ve sonucunda gelişen topluma yayilmis genetik yapı sebebiyle ergen çağın bu kadar düşük olmasına tuhaf bakmıyorum.
18 yasinda adet gören bır kızın bundan iki uç sene once yani 15-16 yasinda evlendirilip 18 yasinda gerdege girmesi gibi bilir.
Ne olursa olsun Rasulullah canımız sevgilimizdir.
Allah da en dogrusunu bilendir.
İstek üzerine eklendi.
 
M Çevrimdışı

mübahis

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hocam, batıya zaten 16 değil 26 yaşındaydı desekte yaranamayız. Bu sefer Rasulullah'ın(s.a.v) yaşı büyüktü diyecekler.
Ama bu meseleye dair bildiğim kadarı ile sağlıklı bir kız çocuğuun 9 yaşında ergenliğe girmesi bir nevi alt sınır. 9 yaşında ergenliğe giren kızlar için genelde hasta olma ihtimalleri üzerinde durulur. Her ne kadar genelde gelenekçi kesimin yorumu olsada 4-5 yaşlarında aklı eren Aişe(r.anha) annemiz, anne ve babasını müslüman bulmuş ilgili rivayetide buluğdan soraki yaş olarak söylemiş olamazmı?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Hocam, batıya zaten 16 değil 26 yaşındaydı desekte yaranamayız. Bu sefer Rasulullah'ın(s.a.v) yaşı büyüktü diyecekler.
Ama bu meseleye dair bildiğim kadarı ile sağlıklı bir kız çocuğuun 9 yaşında ergenliğe girmesi bir nevi alt sınır. 9 yaşında ergenliğe giren kızlar için genelde hasta olma ihtimalleri üzerinde durulur. Her ne kadar genelde gelenekçi kesimin yorumu olsada 4-5 yaşlarında aklı eren Aişe(r.anha) annemiz, anne ve babasını müslüman bulmuş ilgili rivayetide buluğdan soraki yaş olarak söylemiş olamazmı?
Mûtezili , sahih hadis inkârcısı mealist kâfirlerin ehl-i sunnet usulune antika, demode , çağ dışı geri kalmış tarzında "gelenekçi" yaftasıyla aşağılamasının etkisinde kaldığınızı düşünüyorum. İnşeAllah siz bu sapıklardan değilsinizdir.
Sorunuza gelirsek; biz dinin her alanındaki hadisler ve usulde "gelenekçi"yiz. Yâni hadis sahih ise bizim için yeterlidir. Nasıl ki namazda, taharatte, Hacc, infak, oruc, sadaka , kurban vs konularda aldığımız güvendiğimiz hadisleri, Aişe (r.anha) evlenmesi konusunda da alırız. Hevasını ilah edinen mealci sapıklar gibi batılı kafirler karşısında prsikolojik ezikikten dolayı patinaj yapmayız.
 
M Çevrimdışı

mübahis

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Mûtezili , sahih hadis inkârcısı mealist kâfirlerin ehl-i sunnet usulune antika, demode , çağ dışı geri kalmış tarzında "gelenekçi" yaftasıyla aşağılamasının etkisinde kaldığınızı düşünüyorum. İnşeAllah siz bu sapıklardan değilsinizdir.
Sorunuza gelirsek; biz dinin her alanındaki hadisler ve usulde "gelenekçi"yiz. Yâni hadis sahih ise bizim için yeterlidir. Nasıl ki namazda, taharatte, Hacc, infak, oruc, sadaka , kurban vs konularda aldığımız güvendiğimiz hadisleri, Aişe (r.anha) evlenmesi konusunda da alırız. Hevasını ilah edinen mealci sapıklar gibi batılı kafirler karşısında prsikolojik ezikikten dolayı patinaj yapmayız.
Estağfurullah hocam, "Gelenekçi" derken ecdadının geleneğini ilah edinen ve milli din ihdas etme gayretinde olanları kastetmiştim. Rabbim beni Ehli Sünneti böyle itham etmekten korusun.
 
Üst Ana Sayfa Alt