Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

HTŞ ve Cevlani'yi Tekfir Edenlerin Aşırılıkları

U Çevrimdışı

uksimu

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
kafir cevlani başlığıyla twitterda bir paylaşım geziyor. orada yazanlar içinde şu cümleler yer alıyor.

"cevlani Cnn de yaptığı konuşmasında ise “biz sivil bir devlet kurmayı amaçlıyoruz diyor.”

"Bazı tekfircilerde çıkıp şu açıklamayı yapıyorlar “çünkü demokratik bir devlet demekten utanıyor”


Sivil devlet ne demektir? İçini kim dolduracak. Sivil devletten kastının demokratik bir devlet olduğunu kim söyledi?. Zanlarınız ve vehimleriniz sui zanlarınız ile içini doldurduğunuz cümleler ile cevlaniyi tekfir etmektesiniz. Halbuki bu sizlerin anladığı gibi değildir. İçini doldurması gereken ve bu sözlerden kastının ne olduğunu bildirmesi gereken kişi yine odur. Müslümanlara düşen ise suizanda kötü zanda bulunmak değil aksine husni zanda iyi zanda bulunarak burada "suriyede islamı getirecekler" diyerek haber yaygaraları koparacak olan art niyetli islam düşmanlarına malzeme vermek istemeyen ama islamla da hükmedecek olan en azında şuana kadar buna muhalif hiç bir sözü olmayan Bir kimsenin sözlerini anlıyoruz. tekfircilerin bidatçilerin kalpleri fesadla dolu olan aşırıcıların söyledikleri gibi değil. Bir kavme olan kininiz sizi adaletsizliğe sürüklemesin.

Aynı tekfirciler videonun devamında cevlani kafir derken “ona sorsanız demokrasinin hükmü nedir diye sana bunun küfür olduğunu söyler. Küfür değilmi ey zındık ey mürted . halbuki sen demokrasinin davetini yapıyor ve onun için çabalıyorsun. ” diyede belirtiyorlar.

Subhanallah. Bu nasıl bir körlüktür. İkrarı dahi delil almıyorsanız o halde sizin mizanınız nedir?. Adamlar demokrasiye küfür diyorlar ve sonra sivil yönetim dediklerindede bundan demokrasiyi kastediyorlar diye nasıl iddia edebiliyorsunuz. Demokrasiye küfür diyen adamlara hayır sen demokrasi için uğraşıyorsun o yüzden mürtedsin demek nasıl bir gaflettir. Yarın onlar demokrasiyi getirseler dahi aslında bu sözlerden dolayı haklı olmuş olmayacaksınız. Çünkü burada sizler için hiçbir yol yoktur….. buradaki cevlaninin sözlerini bu şekilde anlamak ancak kalbi bozuk fıtratı tahrif olmuş aklı selim olmayanların seçeceği bir yoldur.


yine bu tekfirciler "Halbuki seçim hakkı veriyorsun diyorlar."

Seçim hakkını vermekte küfürdür . insanlar islam mı küfür mü diye bir seçme hakkına sahip değillerdir. İslam her müslümanın kabul etmesi gereken yönetim şeklidir. Halbuki cevlani böyle bir durumda dahi değildir. Onlar küfürlemi yönetelim yada islam ile mi yönetelim? demokrasi mi gelsin İslam şeriatı mı gelsin diye bir ihtiyarda bulunmadıkları gibi halkada böyle bir referandum sunacak değillerdir.ancak ileride Sunuyormuş gibi gösterseler dahi orada zaten çoğunluk Müslüman olduğu için İslam şeriatının geleceğinden emin olduklarından dolayı böyle bir şey yapmış olacaklardırda denebiliecektir. Onlar insanları bu hususta muhtar kılmamışlardır. Zaten konuşmalarında da böyle bir şeye yer yoktur. İslamın toplum içerisindeki hak ve hukukalrı maslahat ve mefsedetlerine göre yaşamaları için belirlenmiş kuralları düzeni vardır. Ve bu düzene ters bir şeyden bahsetmiş değillerdir. İslam daveti ile oradaki herkesi islama güzellikle hikmetle davet ederek islamın güzelliğini örenkliğini orta koyacaklarını bildirmektedirler. Şeriatın dışında amel ettikleri zaman ozaman bu konuşmaları yaparsın. Şuanda bu sözlerden insanlara şeriatmı yoksa demokrasimi gibi bir tercih sunduklarını iddia edenler için bu meselede bir yol yoktur. Bunun aksine ise çoktur…

Ayrıca seçim yahut oy kullanmak kendi başına küfür olan bir amel değildir. Sadece demokratik sistemlerde seçimler ve oy kullanmak fiili o demokratik seçimde halklara vaaz edilmiş olan bir ibadettir o yüzden demokratik seçimlerde oy kullanmaya şirk denilmektedir. Yoksa 3 çobanın arasında emir seçerlerken oy kullanmaları şirk değildir. Küfürle yönetimin başına geçecek kişiyi seçmek şirktir küfürdür. Ozaman oy kullanmak küfürdür. Çünkü orada, bizi bu Allahın olmayan, insanlara hatta fransaya isviçreye ait olan demokratik kanunlarla ahmetmi yönetsin cenkmi yönetsin demektir. Yani baştan o küfür kurallarına razı olmayı gerektirmektedir bu durum. Böyle bir durumda bu oy kullanma fiilinin küfür olduğu şüphesizdir. Ancak cevlaninin konuşmasında sivil bir medeniyet kuracağız lafından sizler nasıl demokratik bir seçimi anladınız?. Sizlere bu hususta asla bir yol yoktur.


kalbi fesada uğramış olanlar müslüman kardeşleri aman bir hata yapsınlarda onları tekfir edelim diye açık arayıp dururlar. müminler ise birbirlerinin kusurlarını kapatırlar. ikisi birbirine nede uzaktır. bidat ile sünnet gibi.....
 
AbdulFettah Çevrimdışı

AbdulFettah

94.7 - Öyleyse, bir işi bitirince diğerine koyul.
İslam-TR Üyesi
kafir cevlani başlığıyla twitterda bir paylaşım geziyor. orada yazanlar içinde şu cümleler yer alıyor.

"cevlani Cnn de yaptığı konuşmasında ise “biz sivil bir devlet kurmayı amaçlıyoruz diyor.”

"Bazı tekfircilerde çıkıp şu açıklamayı yapıyorlar “çünkü demokratik bir devlet demekten utanıyor”


Sivil devlet ne demektir? İçini kim dolduracak. Sivil devletten kastının demokratik bir devlet olduğunu kim söyledi?. Zanlarınız ve vehimleriniz sui zanlarınız ile içini doldurduğunuz cümleler ile cevlaniyi tekfir etmektesiniz. Halbuki bu sizlerin anladığı gibi değildir. İçini doldurması gereken ve bu sözlerden kastının ne olduğunu bildirmesi gereken kişi yine odur. Müslümanlara düşen ise suizanda kötü zanda bulunmak değil aksine husni zanda iyi zanda bulunarak burada "suriyede islamı getirecekler" diyerek haber yaygaraları koparacak olan art niyetli islam düşmanlarına malzeme vermek istemeyen ama islamla da hükmedecek olan en azında şuana kadar buna muhalif hiç bir sözü olmayan Bir kimsenin sözlerini anlıyoruz. tekfircilerin bidatçilerin kalpleri fesadla dolu olan aşırıcıların söyledikleri gibi değil. Bir kavme olan kininiz sizi adaletsizliğe sürüklemesin.

Aynı tekfirciler videonun devamında cevlani kafir derken “ona sorsanız demokrasinin hükmü nedir diye sana bunun küfür olduğunu söyler. Küfür değilmi ey zındık ey mürted . halbuki sen demokrasinin davetini yapıyor ve onun için çabalıyorsun. ” diyede belirtiyorlar.

Subhanallah. Bu nasıl bir körlüktür. İkrarı dahi delil almıyorsanız o halde sizin mizanınız nedir?. Adamlar demokrasiye küfür diyorlar ve sonra sivil yönetim dediklerindede bundan demokrasiyi kastediyorlar diye nasıl iddia edebiliyorsunuz. Demokrasiye küfür diyen adamlara hayır sen demokrasi için uğraşıyorsun o yüzden mürtedsin demek nasıl bir gaflettir. Yarın onlar demokrasiyi getirseler dahi aslında bu sözlerden dolayı haklı olmuş olmayacaksınız. Çünkü burada sizler için hiçbir yol yoktur….. buradaki cevlaninin sözlerini bu şekilde anlamak ancak kalbi bozuk fıtratı tahrif olmuş aklı selim olmayanların seçeceği bir yoldur.


yine bu tekfirciler "Halbuki seçim hakkı veriyorsun diyorlar."

Seçim hakkını vermekte küfürdür . insanlar islam mı küfür mü diye bir seçme hakkına sahip değillerdir. İslam her müslümanın kabul etmesi gereken yönetim şeklidir. Halbuki cevlani böyle bir durumda dahi değildir. Onlar küfürlemi yönetelim yada islam ile mi yönetelim? demokrasi mi gelsin İslam şeriatı mı gelsin diye bir ihtiyarda bulunmadıkları gibi halkada böyle bir referandum sunacak değillerdir.ancak ileride Sunuyormuş gibi gösterseler dahi orada zaten çoğunluk Müslüman olduğu için İslam şeriatının geleceğinden emin olduklarından dolayı böyle bir şey yapmış olacaklardırda denebiliecektir. Onlar insanları bu hususta muhtar kılmamışlardır. Zaten konuşmalarında da böyle bir şeye yer yoktur. İslamın toplum içerisindeki hak ve hukukalrı maslahat ve mefsedetlerine göre yaşamaları için belirlenmiş kuralları düzeni vardır. Ve bu düzene ters bir şeyden bahsetmiş değillerdir. İslam daveti ile oradaki herkesi islama güzellikle hikmetle davet ederek islamın güzelliğini örenkliğini orta koyacaklarını bildirmektedirler. Şeriatın dışında amel ettikleri zaman ozaman bu konuşmaları yaparsın. Şuanda bu sözlerden insanlara şeriatmı yoksa demokrasimi gibi bir tercih sunduklarını iddia edenler için bu meselede bir yol yoktur. Bunun aksine ise çoktur…

Ayrıca seçim yahut oy kullanmak kendi başına küfür olan bir amel değildir. Sadece demokratik sistemlerde seçimler ve oy kullanmak fiili o demokratik seçimde halklara vaaz edilmiş olan bir ibadettir o yüzden demokratik seçimlerde oy kullanmaya şirk denilmektedir. Yoksa 3 çobanın arasında emir seçerlerken oy kullanmaları şirk değildir. Küfürle yönetimin başına geçecek kişiyi seçmek şirktir küfürdür. Ozaman oy kullanmak küfürdür. Çünkü orada, bizi bu Allahın olmayan, insanlara hatta fransaya isviçreye ait olan demokratik kanunlarla ahmetmi yönetsin cenkmi yönetsin demektir. Yani baştan o küfür kurallarına razı olmayı gerektirmektedir bu durum. Böyle bir durumda bu oy kullanma fiilinin küfür olduğu şüphesizdir. Ancak cevlaninin konuşmasında sivil bir medeniyet kuracağız lafından sizler nasıl demokratik bir seçimi anladınız?. Sizlere bu hususta asla bir yol yoktur.


kalbi fesada uğramış olanlar müslüman kardeşleri aman bir hata yapsınlarda onları tekfir edelim diye açık arayıp dururlar. müminler ise birbirlerinin kusurlarını kapatırlar. ikisi birbirine nede uzaktır. bidat ile sünnet gibi.....
Boşver ya ahican adamlar ümmeti tekfir ediyor cevlaniyi tekfir etmişler çok mu

Bunların her iddiasına cevap vermek zorunda değilsiniz, arada bi gülün geçin. Bazen ciddiye almamak en iyi cevaptır
 
TUVEYLİB Çevrimdışı

TUVEYLİB

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Bugünkü Cevlaninin açıklamalrında: Biz ve Türekiye El-Kaide ve İŞide karşı beraber çalışıyorduk.

Bu ne demektir? Bu saymış oldukları islami hareketler değilmidir? İslama karşı yardımlaşmak küfür değilmidir? Kafirlerlee yarıdmlaşma, velayet olmazmı bu?
 
AbuSaidturki Çevrimdışı

AbuSaidturki

Ey Allah'ın kulları kardeşler olun !
İslam-TR Üyesi
Bugünkü Cevlaninin açıklamalrında: Biz ve Türekiye El-Kaide ve İŞide karşı beraber çalışıyorduk.

Bu ne demektir? Bu saymış oldukları islami hareketler değilmidir? İslama karşı yardımlaşmak küfür değilmidir? Kafirlerlee yarıdmlaşma, velayet olmazmı bu?
Bunları Hakan fidan söyledi kardeşim .
 
AbuSaidturki Çevrimdışı

AbuSaidturki

Ey Allah'ın kulları kardeşler olun !
İslam-TR Üyesi
İnşallah tafsilatıyla birlikte buraya delillendir bizde okuyalım. Ama dediğin gibi değilse unutma ahirette irinlerin aktığı o vadide bekletileceksin . Taki iddianı ispat edene kadar .
 
U Çevrimdışı

uksimu

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Eeee... Tmm o söyledi veya diğeri söyledi.....şayet dediği gerçekse bu küfür değilmidir?
birincisi bugünkü cevlaninin açıklamasında diye yazmıştın nakli yanlış yaptın. başkasının söylediğini o söylemiş gibi söyledin. o yüzden karşı çıkıldı. elbette kimin söylediği çok önemli senin yaklaşımın doğru değil. o söyledi bu söyledi ne farkeder ki diyemezsin. çok farkeder herşey farkeder..

sonrada mesele sanki fiilin kendisinin hükmünü belirlemekmiş gibi sormuşsun. halbuki asıl mesele kişilerin tekfiriyle ilgili idi. muayyen tekfirde yapılan hatalara değinen yazıda sen işi mutlak tekfire çevirdin.

cevabını versem meseleye dair konuşmamış ikinci bir meseleyi konuşuyor olmuş olacağız. ve evet cevab vereyim bu küfürdür. ama konumuzla alakalı değil.... meseleleri birbirine karıştırmamak gerek.
 
Abdullah el Hanbeli Çevrimdışı

Abdullah el Hanbeli

İslam-tr Sakini
İslam-TR Üyesi
Bugünkü Cevlaninin açıklamalrında: Biz ve Türekiye El-Kaide ve İŞide karşı beraber çalışıyorduk.

Bu ne demektir? Bu saymış oldukları islami hareketler değilmidir? İslama karşı yardımlaşmak küfür değilmidir? Kafirlerlee yarıdmlaşma, velayet olmazmı bu?

Bu konularda ayrıntı var. Selef alimleri müslümanlar aleyhine kafirler lehine casusluk yapmayı haramlardan sayıyor, bu amelin küfür olması için küfre rıza veya istihlal şart. Eğer icma ile haram olan casusluğa dahil olan bir amel olup bir te’ville bunu kendine helal sayıyorsa hüccetten sonra tekfir edilir. Ancak bizatihi küfür olan casusluk da var, helal saymasa da, küfre rıza göstermese de küfürdür.

قيل للشافعي أرأيت المسلم يكتب إلى المشركين من أهل الحرب بأن المسلمين يريدون غزوهم أو بالعورة من عوراتهم هل يحل ذلك دمه ويكون في ذلك دلالة على ممالأة المشركين؟ قال الشافعي - رحمه الله تعالى - لا يحل دم من ثبتت له حرمة الإسلام إلا أن يقتل أو يزني بعد إحصان أو يكفر كفرا بينا بعد إيمان ثم يثبت على الكفر وليس الدلالة على عورة مسلم ولا تأييد كافر بأن يحذر أن المسلمين يريدون منه غرة ليحذرها أو يتقدم في نكاية المسلمين بكفر بين

‏Rebi bin Suleyman (رحمه الله) dedi ki:

‏"Şafii'ye 'Bir müslümanın harb ehlinden müşriklere 'Müslümanlar sizinle savaşacaklar' diye mektup yazmasından ya da onların mehremlerinden bir mehremi açık etmesinden, 'Bu kimsenin kanı helal midir (kafir midir) ? Bu yaptığı (müslümanlar aleyhinde) müşriklere yardım ettiğine (sarih) delalet eder mi?' denildi. Şafi'i -Allah ona merhamet etsin- dedi ki ; İslamın hürmeti (İslam'ı) sabit olan kimsenin kanı helal olmaz, (müslüman) öldürmesi, evliyken zina etmesi ya da imandan sonra açık bir küfürle kafir olup (irtidad edip), sonra da küfürde sebat etmesi (tevbe etmemesi) müstesna. Ne müslümanların mahremini açık etmesi ne kafirlere 'Müslümanlar sizinle savaşacak' diye uyararak yardım etmesi ne de müslümanların hezimete uğramasında bir rol oynaması, açık bir küfre delalet etmez"

‏el-Umm 4.cilt syf 264


Bunun küfür değerlendirilmemesinin sebebi olarak muasırlar genelde iki cevap verirler; ya derler ki, bu dolaylı veya kapalı yardım içeren casusluktur ve bunun için geçerlidir, mesela Hatib bin abi Balta’ah müşriklere meydan okuyarak müşriklerin müslümanlara nasıl olsa bir zararları olmayacak zannıyla gizli bir bilgi vermişti, işte böyle bir casusluk haramdır. Ya da derler ki, burada bunun küfür olmamasının sebebi yardımın dolaylı veya kapalı olmasından kaynaklanmıyor, bunu kafirlere tabi olmadan, küfrün sancağı altında olmadan yani kafirlerin görevli ajanı veya askeri olmadan veya küfür olan hedeflerine hizmet etmeden ve bağımsız hareket edip dünyevi çıkarlar için casusluk yaptığından dolayı küfür işlememiştir diyorlar.

İbn Hazm kafirlerle ittifak kurup başka müslümanlara karşı savaşanları bile 3 gruba ayırıyor

İbn Hazm der ki: ”Cihad eden müslümanlardan birini hamiyet duygusu alır da, gider harbi müşriklerden yardım isteyerek müslümanların öldürülmesini yada mallarının alınmasını yada esir alınmalarını sağlarsa (üç hali vardır):

A- Eğer kendisi güçlü ve hakim durumda olurda kafirler
bu konuda ona tabi iseler bu kimse fasıktır. Bununla kafir olmaz. Çünkü Kur’an veya icmaanın küfür dediği bir şeyi henüz yapmamıştır.

B- Eğer kafirler güçlü ve hakim konumunda olur da bu kişi onlara tabi ise işte o zaman bu kişi zikrettiğimiz gibi kafir olur

C- Yok eğer her ikisinin de konum ve güçleri eşit olur da birbirleri üzerinde sözleri geçmiyorsa bu durumda da onu kafir olarak göremeyiz.” (Muhalla/11/200-201)


Bu konuda her durumda istihlal ve küfre rıza şartını getirmek de, her durumda bizatihi küfürdür demek de doğru değildir, her vakıa ve durum ayrı değerlendirilmeli, Allahu alem.
 
Ebu Ali el Şexani Çevrimdışı

Ebu Ali el Şexani

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Rasûlullah (s.a.v) Efendimiz’i şöyle buyururlarken işittim: “‒Âhir zamanda öyle insanlar gelecek ki, yaşları genç, akılları kıt olacak. İnsanların sözlerinin en hayırlısını söyleyecekler (Kur’ân tilâvet edecekler), ancak okun hedefi delip geçtiği gibi İslâm’dan çıkıp gidecekler. Îmânları hançerelerinden aşağıya inmeyecek. Onları nerede görürseniz öldürün! Zira onları öldürmek, kıyamet günü öldüren için ecir olacaktır.” (Buhârî, Menâkıb, 25; Müslim, Zekât, 154)
bu hadisin getirdiği delile göre dini mübini islam için bu haricilerin katli haktır. fitne çıkartmaktan başka bir şey yapmamışlardır.
 
Üst Ana Sayfa Alt