Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Diyanet Camileri Mescidi Dırar Hükmünde midir?

U Çevrimdışı

UmarIbnAbdulAziz

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
ellahmdullilah ...bunun bir ispati var mi...sana inanmadimdan dolayi degil ...burdaki kardesler göstermek istiyorum insallah
 
ibnikayyim Çevrimdışı

ibnikayyim

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bence bu kadar keskin fetva verme. İbn Mace'nin Süneninde rivayet ettiği bir hadiste Rasulullah (aleyhisselatu vesselam) buyuruyor ki:"Fetva vermeye en cür'etkar olanınız, Cehenneme girmeye en cür'etkar olanınızdır."

Tevbe Suresi 107. Ayette Allah buyuruyor ki:"Ve onlar, zarar vermek, küfretmek ve mü'minlerin arasını açmak ve daha önce Allah ve resulüne karşı harbeden (savaşan) kişiyi beklemek (gözlemek) için bir mescid edindiler"

Bu ayette Mescid-i Dırar'ın 4 özelliğinden bahsediliyor.

1-Zarar vermek
2-Küfretmek
3-Müslümanlar arasında fırka oluşturmak
4-Allah ve resulüne savaş açanları gözetleme yeri edinmek

Alimlerin bir kısmı dediler ki: "Bir yerin Mescid-i Dırar olması için bu 4 şartında bulunması gerekir". Diğer kısım ulemada dediler ki: "Hayır bu şartlardan bir tanesi bulunursa o mescid mescidi dırar olur."

Allame İbnul Kayyımda diyor ki:"Eğer mescid kafirlerin kontrolündeyse o mescid mescid-i dırardır"

Allah'u alem bana en doğru gelen görüşte budur. Eğer bir mescid kafirlerin kontrolündeyse, oradan küfürlerini yayıyorlarsa, Müslümanlar aleyhine insanları galyana getiriyorlarsa, günümüz diyanet camileri gibi orası Mescid-i Dırardır.

Birde şu nokta var. Biliyorsunuz ki Mustafa Kemal Camileri kapatacakken yanlış hatırlamıyorsam Celal Bayar camileri kapatmamasını, laik sistemin istediği şekilde imamları oralara yerleştirmesini söylüyor. Bunun üzerine camileri serbest bırakıyorlar. Bu noktadan bakılırsa yapılış amacının da küfre hizmet etmek olduğu ortaya çıkıyor. Parasını halk verse ne olur? Camiler Diyanetin izniyle diyanetin kontrolüyle yapılıyor. Yapıldıktan sonra halk kafasına göre imam atayabiliyor mu? Hayır. Devlet kendi yetiştirdiği iblisleri oralara yerleştiriyor. Bu sebeple Camileri halk yapıyor iddiası da batıl bir iddiadır.

Ayrıca Diyanet kurumununda kuruluş amacı Allah'a va Rasulü Muhammed(aleyhisselatu vesselam)'a savaş açmak, İslam'a teslim olan Müslümanlar aleyhine casusluk yapmak, insanları tevhid dininden uzak tutmaktır.

Bence İslam tarihinde diyanet camileri kadar Mescid-i Dırar hükmüne uyan başka bir mescid yapılmamıştır. Bunlar Mescidden ziyade Allah'a savaş açılan karargahlar, puthanelerdir. Buralar 23 nisan, 19 Mayıs gibi küfrün bayramlarının hutbelerden kutlandığı, imamların Cuma hutbesinde Laik Cumhuriyetin propagandasını yaptığı, insanları küfrün devletine ve ordusuna ibadete çağırdığı tapınaklardır.

Bu topraklarda Tevhid daveti iyice yayıldığında ve bu davet her eve ulaştığında, o zaman bu iblisin imamlarının hutbelerde Müslümanlara ve tevhide nasıl saldırdıklarını, mücahidlere nasıl terörist dediklerini göreceksiniz. Ki bunu ellerine geçen her fırsattı şuanda da yapmaktalar.

Müslümana yakışan ise bu mescidlerden uzak durmak ve cemaat olup kendi mescidini inşa etmektir. Eğer Müslümanlar dinin sadece konuşmak değil amel etmek olduğunu anlarlarsa bunlar zor olan işler değildir.

Bu imamların arkasında namaza gelince, size İmam Ahmed İbn Hanbel'den ve Şeyhulislam İbn Teymiyye'den bir iki nakil yapacağım. Ki bu sözler İslam devletinde söylenmiş sözlerdir. Bugün ki gibi küfrün topraklarında, devletin tağutlaştığı halkında devlete ittiba ettiği bir toplumda ki durumu varın siz düşünün.

Mervezi dedi ki; Ahmed’e soruldu; "Bir yoldan geçerken namaza ikame işitsem namazı kılmam için ne dersin?" Ahmed dedi ki; "Ben bu konuda müsamahalı idim. Ancak bidatlar çoğaldı ise bildiğin kimseden başkasının arkasında namaz kılma." (İbn Ebi Ya'la - Tabakatul Hanabile)

Şeyhul İslam İbn Teymiyye'de diyor ki:"İnsanlardan çoğu bidatlar arttığı dönemlerde istihbab babından akidesini bilmediklerinin arkasında namaz kılmadılar. Ahmed’den de bu nakledilmiştir. Ancak o sadece akidesini bildiğinin arkasındaki namaz sahihtir diğeri değildir dememiştir.

Ebu Ömer Osman ibn Merzuk, Mısır beldesine gitmişti ki o zaman oranın kralı şialığı ve sapık batıniyye mezhebini izhar ediyordu. İşte bu şekilde Mısır diyarında bidatlar çoğaldı ve arttı. İşte o zaman ashabına akidesini bildiklerinden başkasının arkasında namaz kılmamalarını emretti." (Takiyuddin İbn Teymiyye - Mecmuatul Feteva 3/280)


uyarıların için Allah s.w.t Razı olsun akhi niyetim fetva vermek değil ancak ben mescid-i drar denildiğinde ORADA KENDİ KENDİNE VE KENDİ ARANDA dahi namaz ılınamayacak necis hükmünde bir yer anlıyorum zira ''Orada asla namaza durma. İlk gününden itibaren Allah korkusu temeli üzerine kurulan mescid, içinde namaz kılmana daha lâyık bir yerdir.'' tevbe 108. ayet. zaten diyanetin memurlarını arkasında namaz kılmıyoruz.. araların konturolü noktasında mesjidi drar diyor ise alimler amenna... lakin yoldan geçerken cemaate icabet değilde herhangi bir vakit namazını ve ya nafile bir namazı kendimiz de mi kılamayacağız....ya da mescid-i drar da nafile veya cemaat dışında namaz kılınırmı?
 
A Çevrimdışı

asrinsirri

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
imamlar 28 şubat döneminde yemin ediyorlardı laik devlete bağlı kalacağıma v.s,ama şu anda 10 senedir o yemin yok kaldırıldı.sırf bunun için bir akrabama sordum,o da anlattı istanbulda imam kendisi
Laikliğe bağlı kalacağım maddesi yoktur, kaldırılmışıtır. mesele bu değil, TİMURTAŞ UÇAR hoca gibi ( Allah c.c rahmet etsin ) Hakkı anlatan vaiz bulmak zordur...
 
ibnikayyim Çevrimdışı

ibnikayyim

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Orada asla namaza durma. İlk gününden itibaren Allah korkusu temeli üzerine kurulan mescid, içinde namaz kılmana daha lâyık bir yerdir. fi zilal meali ..

Orada asla durma. İlk gününden takva üzerine kurulmuş olan mescid, içinde durmana daha uygundur. ibni kesir meali

Sen orada asla namaz kılma! Şüphesiz ilk günden takva üzere kurulan mescid içinde namaz kılmana daha layıktır...ali bulaç meali

Onun içinde asla namaz kılma! İlk günden takvâ üzerine kurulan mescit (Kuba Mescidi) içinde namaz kılman elbette daha doğrudur. diyanet meali

Onun için ebedâ namaza durma, tâ ilk günden temeli takva üzerine kurulan mescid, içinde kıyamına elbette daha lâyık ve müstahıktır, elmalılı meali,

tevbe suresi 108. meali
 
ibnikayyim Çevrimdışı

ibnikayyim

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Allahû Teâla (cc)'ın indirdiği hükümleri inkâr ettikleri beyyine ve ikrarla sabit olan kâfirlerin yaptırdıkları bütün mescidler, dırar mescidi hükmündedir. Çünkü kâfırler; tarih boyunca mü'minleri bu yolla aldatmayı maharet saymışlardır. Mü'minler mescid hususunda titiz olmalıdırlar. Günümüzde yapılan mescidler, kadının iznine dayanmadığı için "mescid-i takvâ" özelliğine sahip değildirler. Ancak İslâm'a zarar vermek gibi bâtıl bir niyet ile inşaa edilmedikleri için "mescid-i dırar" olarak da nitelendirilemezler. "Mescid-i meçhûl" demek mümkündür. İslâm cemaati ihya edilir ve şartlara uygun mescidler yapılırsa, problem çözülmüş olur. (alıntıdır)
 
E Çevrimdışı

Ebu & Dücane

Guest
imamlar 28 şubat döneminde yemin ediyorlardı laik devlete bağlı kalacağıma v.s,ama şu anda 10 senedir o yemin yok kaldırıldı.sırf bunun için bir akrabama sordum,o da anlattı istanbulda imam kendisi

Mesele sadece sözleşme maddesi değil,zaten tağuta hizmet ediyorsan ve maaş alıyorsan hükmüne de tabi olacaksın demektir.Hangi diyanet imamı laikliğe demokrasiye ve cumhuriyete aykırı bir tebliğ ve irşatta bulunabilir.Bulunamaz,çünkü görevine son verilir.Onlar sadece rejime uygun tevhid konusunda halk kitlelerini devlete boyun eğdirme görevini yerine getirmek zorundadırlar.Zaten de şu anda çoğunluk din hususunda tağutlara boyun eğmiş ve itaat etmektedir.Cemaatler de bu hal ve gidişten memnun olmalı ki gül gibi geçinip gidiyorlar bu dünyada.
 
Ömer İbn Abdulaziz Çevrimdışı

Ömer İbn Abdulaziz

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
uyarıların için Allah s.w.t Razı olsun akhi niyetim fetva vermek değil ancak ben mescid-i drar denildiğinde ORADA KENDİ KENDİNE VE KENDİ ARANDA dahi namaz ılınamayacak necis hükmünde bir yer anlıyorum zira ''Orada asla namaza durma. İlk gününden itibaren Allah korkusu temeli üzerine kurulan mescid, içinde namaz kılmana daha lâyık bir yerdir.'' tevbe 108. ayet. zaten diyanetin memurlarını arkasında namaz kılmıyoruz.. araların konturolü noktasında mesjidi drar diyor ise alimler amenna... lakin yoldan geçerken cemaate icabet değilde herhangi bir vakit namazını ve ya nafile bir namazı kendimiz de mi kılamayacağız....ya da mescid-i drar da nafile veya cemaat dışında namaz kılınırmı?

Alimler ittifakla demişler ki eğer bir mescid mescid-i dırarsa orada namaz batıldır. İster farz namaz olsun ister nafile namaz. Örneğin bir Müslüman Türkiye topraklarındaki diyanet camilerinin mescid-i dırar olduğuna inanıyorsa, oralarda farz namazları kılmadığı gibi nafile namazları da kılamaz. Bu konuda detaylı bilgi için Tevbe suresindeki ilgili ayetin tefsirlerine bakılabilir.
 
A Çevrimdışı

asrinsirri

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
657. madde kaldırılmamış, kaldırıldı demiştim hakkınızı helal edin...
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Kaldirilsa ne olacakti, maddelere takilmamak gerek. Bir cok memur birakin HAKki anlatmayi kasitli olarak HAKki gizleyip insanlari sistemin dinine entegre etmek icin belamlik yapmaktadir.

Dinin asli olan meseleler öncelikle iclerine sinip insanlara anlatmadikca kaldirgacliktan öteye gecemeyecekler.
 
portalkal Çevrimdışı

portalkal

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
valla kardeşler,sözleşme imzalanıyormu içinde ne gibi koşullar var haberim yok,fakat böyle bir işte laik cumhuriyet v.s lafını etmedik etmem de diyen amcamın oğlu,amcam ise çeşitli şehirlerde müftülük yaptı ve 60 lar da göreve başlamıştı,sırf tanınan sevilen hoca diye devlet içeri atmadı belki ama,oradan oraya sürgün etti konuşmaları v.s yüzünden,timurtaş hocayı falan gayet iyi tanırdı,fakat tabii tarikat ve siyasi geçmişi olduğu için hüküm bellidir.

Allahın indirdiğiyle hükmetmeyenler kafirlerin ta kendileridir.
 
Çay-Şakird Çevrimdışı

Çay-Şakird

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
tüm diyanete bağlı camilere verilecek hüküm sabit midir? bir de benim okulumun mescidi var orası da mescid i dırar olmuyordur herhal?
 
ibnikayyim Çevrimdışı

ibnikayyim

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Alimler ittifakla demişler ki eğer bir mescid mescid-i dırarsa orada namaz batıldır. İster farz namaz olsun ister nafile namaz. Örneğin bir Müslüman Türkiye topraklarındaki diyanet camilerinin mescid-i dırar olduğuna inanıyorsa, oralarda farz namazları kılmadığı gibi nafile namazları da kılamaz. Bu konuda detaylı bilgi için Tevbe suresindeki ilgili ayetin tefsirlerine bakılabilir.



akhi tefsirlere de baktım oranın ayette geçen mescidi drar hükmüne girebilmesi için oranın ilk inşa edilişindeki amaç önemli şimdi yolda giderken bir camiye girim orada tek başına namazını eda etmek haramdır diyene raslamadım
 
ibnikayyim Çevrimdışı

ibnikayyim

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Orada asla namaza durma. İlk gününden itibaren Allah korkusu temeli üzerine kurulan mescid, içinde namaz kılmana daha lâyık bir yerdir. fi zilal meali ..

Orada asla durma. İlk gününden takva üzerine kurulmuş olan mescid, içinde durmana daha uygundur.ibni kesir meali

Sen orada asla namaz kılma! Şüphesiz ilk günden takva üzere kurulan mescid içinde namaz kılmana daha layıktır...ali bulaç meali

Onun içinde asla namaz kılma! İlk günden takvâ üzerine kurulan mescit (Kuba Mescidi) içinde namaz kılman elbette daha doğrudur. diyanet meali

Onun için ebedâ namaza durma, tâ ilk günden temeli takva üzerine kurulan mescid, içinde kıyamına elbette daha lâyık ve müstahıktır, elmalılı meali,

tevbe suresi 108. meali
 
Ömer İbn Abdulaziz Çevrimdışı

Ömer İbn Abdulaziz

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
akhi tefsirlere de baktım oranın ayette geçen mescidi drar hükmüne girebilmesi için oranın ilk inşa edilişindeki amaç önemli şimdi yolda giderken bir camiye girim orada tek başına namazını eda etmek haramdır diyene raslamadım

Tefsirlere bak derken, dırar mescidinde farz namazları olduğu gibi nafileleri de kılmak caiz değildir konusunda bak dedim. "mescidi drar hükmüne girebilmesi için oranın ilk inşa edilişindeki amaç önemli" demişsin. Bunu hangi tefsirden okudun?
 
ÇEÇEN MEHMET Çevrimdışı

ÇEÇEN MEHMET

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
valla kardeşler,sözleşme imzalanıyormu içinde ne gibi koşullar var haberim yok,fakat böyle bir işte laik cumhuriyet v.s lafını etmedik etmem de diyen amcamın oğlu,amcam ise çeşitli şehirlerde müftülük yaptı ve 60 lar da göreve başlamıştı,sırf tanınan sevilen hoca diye devlet içeri atmadı belki ama,oradan oraya sürgün etti konuşmaları v.s yüzünden,timurtaş hocayı falan gayet iyi tanırdı,fakat tabii tarikat ve siyasi geçmişi olduğu için hüküm bellidir.

Allahın indirdiğiyle hükmetmeyenler kafirlerin ta kendileridir.
TARİKAT VE SİYASET GECMİSİ OLSADA HUKMU BELLİ DEGİLDİR.. NEREDEN BİLECEKSİN ADAMİN DURUMUNU DİREK KAFİR DAMGASİ VURUYORSUN ..SUBHANALLAH
 
D Çevrimdışı

Daimaİslam

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Rahmetli Ali küçük hoca camiler bizim biz sahip çıkmalıyız derdi hep çoğu sohbetini camide yapardi, baska bir sohbette(Ali küçük hocaninki değil) dinlediğim kadarıyla bazi alimler cemaat sevabını kaçırmamak için eğer baska alternatif yoksa bidat ehlinin arkasinda namaz kilmaya cevaz vermislerdi
 
Üst Ana Sayfa Alt