Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Farz Namazlardan Sonra Yapılan Duâ Bid'at Mi?

siyah Çevrimdışı

siyah

Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşler bana bir kardeş soruyor yanlış bilgi vermekten çekiniyorum. Bi yardımcı olsanız, net sonuca varabilsek..
 
siyah Çevrimdışı

siyah

Üye
İslam-TR Üyesi
İbn Abbas’ın (r.a) rivayet ettiği bir hadis-i şerif şu şekildedir: “Allah'a dua edince avuçlarının içini açarak dua et, ellerinin sırtlarıyla dua etme. Duayı bitirince avuçlarını yüzüne sür.” (Ebû Dâvud, Salât 358)

Tirmizi’de geçen bir diğer hadis-i şerifte de Efendimiz (s.a.s) şöyle buyurur: “Rabbiniz hayiydir, kerimdir. Kulu dua ederek kendisine elini kaldırdığı zaman, O, ellerini boş çevirmekten hayâ eder.” (Tirmizî, Daavât 118)

Hz. Ömer (r.a) de, Efendimiz’in (s.a.s) ellerini kaldırdığı zaman yüzüne sürmedikçe, onları indirmediğini rivayet etmiştir. (Tirmizî, Daavât 11)

“Peygamber Efendimiz Aleyhissalatü vesselam, Allah’tan bir şeyin olmasını istediği zaman ellerinin içini yukarıya yöneltirdi. Ancak bir şeyden sakınacağı zaman ise ellerinin içini aşağıya çevirirdi.” (Ahmed b. Hanbel, 4/56)

“Resûlullah (aleyhissalatu vesselâm) dua ederken ellerini öyle kaldırdı ki, koltuk altlarının beyazlığını gördüm.” (Buhârî, İstiska 21)

Allah Resulü’nün (s.a.s) bir başka dua etme tarzı da şu şekildeydi. O (s.a.s), yatmadan önce ellerini birleştiriyor, ihlâs ve muavvizeteyn surelerini okuduktan sonra ellerine üflüyor ve sonra da elleriyle ulaşabildiği bütün vücudunu sıvazlıyordu. Bu hareketi üç defa tekrarlıyordu. (Buhari, Tıb 29)

Bu namazlardan sonra bidat olmadığının delili olamaz diye anladım?
 
Zuhri Çevrimdışı

Zuhri

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşler bana bir kardeş soruyor yanlış bilgi vermekten çekiniyorum. Bi yardımcı olsanız, net sonuca varabilsek..

Önce konu ile ilgili hadisleri naklet, sonra sonuç ile ilgili varsa ilim ehlinden gelen bir rivayet onu naklet. Yoksa bilmiyorum de devam et.
 
siyah Çevrimdışı

siyah

Üye
İslam-TR Üyesi
Önce konu ile ilgili hadisleri naklet, sonra sonuç ile ilgili varsa ilim ehlinden gelen bir rivayet onu naklet. Yoksa bilmiyorum de devam et.
Tamam da kimisi o el açarak duanın kanıtı olmaz diyor kimisi el açmadan bidat değil diyor kimisi namaz kıldığın yeri değiştir diyor. Mesele rivayetleri de tam anlamamak.
 
Zuhri Çevrimdışı

Zuhri

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Meseleyi fıkhedene kadar en iyisi hadisleri zahiri üzere almak Allahu a'lem.
 
bahakar Çevrimdışı

bahakar

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
ümmetin düştüü şu hale bak... bu konuştuğunuz fıkhın bir meselesidir yahu, bunu arayacağımız yer google değil herkesin takip ettiği mezhebin fıkıh kitaplarıdır... ama kaçımız buna tenezzül ediyoruz ? öyle ya hepimiz müctehidiz, hadise bakar hüküm istinbat ederiz.. ümmeti bunlarla oyalamak da bence tağutların ekmeğine yağ çalmaktadır... ümmet bin yıl önce bu fıhi meseleleri halletmişken biz maden bulmuş gibi iki tane tercüme rivayetle fıkıh disiplinlerini bir kenara bırakıyoruz... neden ? 3-5 suud-amerikan şeyhi buna bidat dedi diye....
şu forumda saatlerdir meseleyi tartışanların kaçı usul okudu acaba? fıkıh usulü şöyle dursun mustalahul hadisi kaçı ana hatlarıyla biliyor acaba??? şu halimiz var ya çok utanç verici... sözde araştıracağız tahkik edeceğiz ya, böyle çoktan halledilmiş meselerle saatler harcarız...
filan konu da hadis varmıymış???? biz kaçımız hadisi görsek tanırız??? selef ilk dönemde harflerin üzerine konulan noktalara bidat dedi.. bir de şu ticari amaçla çevrilmiş yalan yanlış tercümelerden hadisleri tartışan nesli görse ne derdi acaba???
şeytan var ya şu halimize gülüyordur eminim, sözde meseleyi araştıracağız derken şöyle bir meseleye saatler ayırıyorsak var ya şeytan bizi merkep yapmış biniyor demektir....
soruyorum hodri meydan, bu meselede hadis beğenmeyen arkadaşlar, kaçı cerh tadil ilmini biliyor, ravilerin tabakalarını tanıyor, garibül hadis ilminin adını duydumu acaba,hadisin zahiri varsa batını ne herhangi bir fikri gerçekten var mı yoksa daha manasını bilmediği şeyler mi konuşuyor???

meseleyi fıkh ederken sadece hadise mi bakacağız? ayetlerin, sahabe kavlinin,tabiun fetvasının müctehid imamların sözlerini nereye koyacağız? bunların lafzı aam mıdır has mıdır* mutlak mıdır mukayyed midir, mücmel midir müfesser midir yoksa muhkem midir müteşabih mi ya da nasih mi mensuh mu... uzayıp giden sorularıma cevap vermeye güç yetirecebilecek bir tane şakşakcı suud uleması var mıdır yeryüzünde????
 
farkındayız Çevrimdışı

farkındayız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Insan bazen hayret ediyor
 
Üst Ana Sayfa Alt