Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Mezhebiniz Ne ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
e-mir Çevrimdışı

e-mir

Üye
İslam-TR Üyesi
emir ne kadar ilginç konuların var
Allah iyiliğini ve hidayetini versin.:)
ne zaman açtığın konuyu okusam bir tebessüm edesim geliyor.
senin konularının ilginçliğinden midir benim acayipliğimden midir henüz anlayamadım:D
.mezhep knusuna bi şeyler yazacaktım ama baktım sayfa çok kalabalık sen bunları bi oku bakalım.
sonuca göre tavır belirleyeyim bari:)

Aslında ilginç olmasını benden biliyorum ama anket tamamen genel hayata yaşadığımız bir durum
Sen kalabalığa :93: bakma kalabalık şeytanı kacırdar sende bize katıl yalnız kalma
şimdi sen hangi mezhebe uyuyorsun yoksa mezhebsiz misin:)
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Sen kalabalığa bakma kalabalık şeytanı kacırdar sende bize katıl yalnız kalma


Terbiyesizlik yapma. Edebinle konuş ya da defol git.


yoksa mezhebsiz misin:)

Rasul sav' de mezhepsizdi.

Raşit halifelerde mezhepsizdi.

Sahabe de mezhepsizdi.

Tabiun da mezhepsizdi.

4 büyük mezhep imamı diye bilinen imamlarda mezhepsizdi.

Şimdi bu mezhep haktır diye tutturanların akidesinde insan öldüğünde gelecek olan sorgu melekleri onlara şunları sorarmış.

1- Dinin ne?
2- Kitabın ne?
3- Kıblen nere?
4- Rasulun kim?
5- Mezhebin ne?

Şimdi merak ediyorum yukarıda saydığım seçilmiş topluluk acaba 5. soruya ne diyecekler.

Lakırtı yapmayı bırak buradaki kardeşleri oyalama. Buradaki kardeşlerinde artık şunu öğrenmesi gerek. Cahillere verilecek tek yanıt. Selam demektir. Aksi halde karşıdaki kişi edebini haddiyle aşmaktadır.
 
leylinur Çevrimdışı

leylinur

Üye
İslam-TR Üyesi
meseleye mezheb olarak değil ictihat olarak bakıyorum....zira ben bir müctehit değilim ki namazımı hadis ve ayetlerden anladığımla kılayım,yada zekat ve orucumu hadis ve ayetlerle şekillendireyim...ben tabi mukallidim...bir namaz ve ona bağlı abdest,ve oruçta bir müctehidi,diyer konulardada genelde şafiyi taklit ediyorum...soruyu mezhep ve mezhepçilik olarak değerlendirmemek gerekir,mezhep haktır ifadesinide öle...zira her müslüman müctehit değilse,ayetlerde geçen secde ve ruku ifadesini anlamak için başkasına müracaat eder,bu başkası tabi mukallit için müctehit,ammi mukallit için müctehidi taklid eden ve ilmine güvendiği bir kişidir.zira secde ve ruku çok değişik hallerde gerçekleşir....
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Kardeş alttan alıp hala saçmalamaya devam ediyorsunuz. Söylermisiniz madem benim türkçem çok kıt. Mezhep haktır sözünün anlamı nedir.

Bizler imamlara karşı değiliz bizler imamların Rasul sav'in önüne geçirilmesine yani mezhep taasubuna karşıyız.

Evet tüm mezhepçilere soruyorum mezhep haktır sözünü ispat edin.
 
mustafayy Çevrimdışı

mustafayy

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeş alttan alıp hala saçmalamaya devam ediyorsunuz. Söylermisiniz madem benim türkçem çok kıt. Mezhep haktır sözünün anlamı nedir.
Bizler imamlara karşı değiliz bizler imamların Rasul sav'in önüne geçirilmesine yani mezhep taasubuna karşıyız.

Evet tüm mezhepçilere soruyorum mezhep haktır sözünü ispat edin.

1-Hanifilerde,Malikilerde,şafilerde,Hanbelilerde Kuran ve sünnet uygun olmayan,bidat ,hurafe...vb uygulamalar var mı?

-Bir müslümanın ille de "Dört Imam"dan birini taklid etmesi ve Kitab'a-Sünnet'e değil de onun görüşlerine uyması şart mıdır? Böyle bir soruya cevap olarak söyleyeceğimiz ilk şey; onlara uymanın Kitap ve Sünnet'e uymaktan başka bir şey olduğu izlenimini vermenin, yanılgı ya da yanıltmaca olduğudur. Çünkü onlara uymak ve onları taklid etmek, Kitap ve Sünnet karşısında onların görüşlerini benimsemek demek değil, Kitap ve Sünnete onların yorumu ve anlayışı ile bağlanmak demektir. Tâbi olunan yine Kitap ve Sünnet'tir. Herkesin Kitap ve Sünneti yeterince bilip kavraması zor (imkansız değil) olduğundan herhangi bir büyük imamı (müctehidi) taklid etmek, pratik anlamda (dini anlamda değil) vacip, yani gerekli görülmüştür.

2-İmam Ebu Hanife R.A gibi alimler taasubçuluğa karşıydı! Hatta kim benim içtihatlarımı delillerini öğrenmeden yaşarsa hakkımı helal etmem diyor!

3-Ramazan el buti mezhepsizlik bidattır kitabını okumanızı tavsiye ederim

4-Size bir soru sorabılır mıyım arapça biliyormusunuz?

5-Eğer yukarıdaki gibi edepsiz sözçükler kullanacaksanız benim cevabıma görmezlikten gelin ve bir cevap yazmayın!
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Edepsiz olmassan edepsiz demem size. Sizde edepsizlik yapmayın. Sitelerde normal bir konuya büyük harflerle yazmak edepsizliktir.

Bana kitap önermissin mezhepsizlik bidattir diye daha bidat nedir bilmiyorsun. Mezhebin kendisi hem kelime hem de istilahi anlamda bidattir. Yok bidat değilse bana google yerine buradan direk Rasul sav'den hadis aktar.

Konuyu imamlarımıza getirmeniz ayrı bir edepsizliktir. İmamları sevmekte onları korumakta ve takip etmekde sizden geri olduğumuzu hiç düşünmüyorum.

Bana 1 tane imamdan delil getir bıraktım hadisi vs imamdan getirin ben bir mezhep kurdum gelin tabii olun diye hemen biat edim.

Edebinle yazacaksan yazmaya devam et aksi halde 3. kez edepsizlik yaptırmayacağım.

Not. Delil bulamayanların konuları dağıtmakta üstlerine yok.
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
3-Ramazan el buti mezhepsizlik bidattır kitabını okumanızı tavsiye ederim



Rasul sav' de mezhepsizdi.

Raşit halifelerde mezhepsizdi.

Sahabe de mezhepsizdi.

Tabiun da mezhepsizdi.

Tüm bu saydıklarım bidat sahibi mi oldu? Allah cc'dan korkun. Varsa deliliniz siz yazın. Buraya geçip karşımda demogoji yapmayın. Aydın sözlerini dinleyecek yaşı geçtik delille gelecekseniz amenna..
 
Y Çevrimdışı

Yavuz_Selim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
4 büyük imam tabi ki takip edilebilir

ama bizim karşı çıktığımız durum kuran ve sahih sünnetin ikinci plana atılıp


her şeye mezhepçilik taassubuyla bakılmasıdır


bence mezhepçilik taassubu olmadan imamların ihtilaf ettiği konularda hangi imamın delili daha güçlüyse ona uymamız gerekir



eskiden ben de mezhebin ne diye soranlar hanefiyim diyordum

ama artık hanefiyim demiyorum yukarıda bir arkadaşın dediği gibi Rasulullah ın mezhebindenim yani müslümanım diyorum
 
mustafayy Çevrimdışı

mustafayy

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Edepsiz olmassan edepsiz demem size. Sizde edepsizlik yapmayın. Sitelerde normal bir konuya büyük harflerle yazmak edepsizliktir.

Bana kitap önermissin mezhepsizlik bidattir diye daha bidat nedir bilmiyorsun. Mezhebin kendisi hem kelime hem de istilahi anlamda bidattir. Yok bidat değilse bana google yerine buradan direk Rasul sav'den hadis aktar.

Konuyu imamlarımıza getirmeniz ayrı bir edepsizliktir. İmamları sevmekte onları korumakta ve takip etmekde sizden geri olduğumuzu hiç düşünmüyorum.

Bana 1 tane imamdan delil getir bıraktım hadisi vs imamdan getirin ben bir mezhep kurdum gelin tabii olun diye hemen biat edim.

Edebinle yazacaksan yazmaya devam et aksi halde 3. kez edepsizlik yaptırmayacağım.

Not. Delil bulamayanların konuları dağıtmakta üstlerine yok.

kitabın isminden tam emin değildim google araştırıb öyle emin olarak yazmak istedim oradan kopyaladım

bu yazıyla ılgılı şartınızla ilgili pek bir bilgim yok ve bunu ard nıyetle yapmadım!
 
M Çevrimdışı

Mutedeyyin

Guest
meshepli olmak iyidir mesepci olmak kötü bunu bilellim yeter selefin yolunu takip edelim inşallah
 
E Çevrimdışı

Ebu Katade

Guest
Rasul sav' de mezhepsizdi.

Raşit halifelerde mezhepsizdi.

Sahabe de mezhepsizdi.

Tabiun da mezhepsizdi.

Tüm bu saydıklarım bidat sahibi mi oldu? Allah cc'dan korkun. Varsa deliliniz siz yazın. Buraya geçip karşımda demogoji yapmayın. Aydın sözlerini dinleyecek yaşı geçtik delille gelecekseniz amenna..
:cemaat
 
mustafayy Çevrimdışı

mustafayy

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Peygamber efendimiz onu, islâmı anlatıp öğretmek ve Kur'an-ı kerim'i ezberletmek üzere, hicretin dokuzuncu yılında yemen'e hicretin dokuzuncu yılında yemen'e göndermişti. Yolculuk öncesi hz. peygamber'le aralarında geçen konuşmayı Muâz (r.a) şöyle anlatır: "Allah rasûlü beni yemen'e gönderirken şöyle dedi: "Sana bir mesele sorulduğunda ne ile hükmedeceksin?" Ben: "Allah'ın kitabındakilerle" diye cevap verdim. "Eğer Allah'ın kitabında bulamazsan ne ile hükmedeceksin?" dedi." "Allah rasûlü'nün hükmettiği ile, dedim. Eğer onda da bulamazsan?" dediğinde: "Kendi reyimle içtihad ederim, diye cevap verdim. "Bunun üzerine Allah rasûlü: "Nebisini, râzı olduğu şeyde başarılı kılan Allah'a hamdolsun" dedi. Ve yemenlilere, size ashâbımdan ilmi ve dini en iyi bilen hayırlı bir kimseyi gönderiyorum diye bir de mektup yazdı (İbn Sâ'd, a.g.e., III, 583-590).

Hz muaz bin cebel ra yemene gittiğinde yemen halkı kuran ve sünnette olmayan bir konuyu ona sorduklarında muaz bin cebel ra içtihad edip kendi görüşlerini onlara söylemiyecek mi idi ve yemen halkı onun görüşünü taklid etmiyecekler miydi avam kısmı?


Yine Allah rasulu sav vefat ettik sonra medine de Abdullah bin Abbasa ra hac vaktınde dışarıdan gelen insanlar bazı konularda görüşünü alıp o görüşü hayatlarına uygulamıyorlar mıydı? tabi kuran ve sünnete bulamadıklarını.
Yine kufe de Abdullah bin mesuda kufe halkı kuran ve sunnet olamayan bir konuda ondan görüş alıp o görüşü uygulamıyorlar mıydı?
o zaman ki insanlardan islami ilimlere vakıf olmayanlar kuran ve sünnette bulamadıklarında''Bilmiyorsânız zikir ehline sorun" ayeti kerimesine göre bilenlere sormadıklar mı onaların görüşlerini taklid etmediler mi?

Ve Hasan basri kendisi de müctehid değilmiydi onun etrafında insanlar bulunup onun ictihadlarını onu görüşlerini taklid eden insanlar yok muydu?

Kelime olarak "mezhep", girilen ve gidilen yol demektir. Kişinin bir konuda herhangi bir görüşe sahip olması, o yöne doğru dönmesine ve gitmesine benzediği için, mecâzi olarak kişisel görüşler de "mezhep" diye isimlenmiyor mu? Ama müctehid imamlar zamanında imam ebu hanifenin var olan görüşlerine veyahut diğer ictihat edebilen imamların görüşlerine mezhep denilmiyordu da daha sonra onların görüşlerine mezhep mi denilmiştir? ve onların görüşlerine taklit edenlere o imamın görüşlerinin takitçisi denilmiştir?


Abdullah bin mesud görüşleri yada Hasan basrinin görüşleri ne anlama geliyor acaba?
ve ictihat edemeyen o zaman ki insanlar bu imamların görüşlerini hayatlarına uygulayanlara o görüşün taklitçisi denmez mi ?


Şimdi bu batıl mı?
 
mustafayy Çevrimdışı

mustafayy

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
İrbâd b. Sâriye şöyle anlatmıştır: “Peygamber Efendimiz bir gün sabah namazını kıldırdıktan sonra bize dönerek kalplerimizi titreten ve bizi ağlatan çok tesirli bir öğüt verdi. Bunun üzerine içimizden biri “Ey Allah’ın Resûlü! Bu öğüt, sanki ayrılmak üzere olan birinin öğüdüne benziyor, öyleyse bize bir tavsiyede bulun, dedi. O, “Sizi gecesi, gündüzü gibi aydınlık olan bir din üzere bıraktım, ondan ancak helak olanlar sapar. Size Allah’tan korkmanızı, başınıza Habeşli bir köle dahi yönetici olsa onu dinleyip itaat etmenizi emrediyorum. Çünkü benden sonra yaşayacak olanlar pek çok ihtilafa şahid olacaklardır. Bu durumda benim ve râşid halifelerimin sünnetine sımsıkı sarılın. Sonradan uydurulan bidatlardan da uzak durun, çünkü her bidat dalalettir” buyurdu.

Ahmed b. Hanbel, IV,126, 127;Dârimî, “Mukaddime”, 16; İbn Mâce, “Mukaddime”, 6; Ebû Dâvûd “Sünne”, 5; Tirmizî, “İlim”, 16; İbrahim ;el-Harbî, Garîbü’l-hadîs, III, 1174; İbn Vaddâh, Kitâbün fîhi mâ câe fi’l-bid’a, s. 71; İbn Ebû Âsım, es-Sünne, I, 71; Mervezî, es-Sünne, s. 26-28; Tahâvî, Şerhu Müşkili’l-âsâr, III, 221; İbn Hıbbân, es-Sahîh, I, 166; Âcurrî, eş-Şerîa, s. 44; Hâkim en-Neysâbûrî, el- Müstedrek, I, 95-97;Temmâm b. Muhammed, el-Fevâid, I, 98; Lâlekâî, Şerhu usûli i'tikadi Ehli'ssünne, I, 74; Ebû Nuaym, el-Müsnedü’l-müstahrac, I, 35-37; Osman b. Saîd ed-Dânî, es-Sünenü’lvâride fi’l-fiten, II, 373-383; Beyhakî, es-Sünenü’l-kübrâ, X, 114; İbn Abdülber, Câmi’, II, 184; Hatîb el-Bağdâdî, el-Fakîh ve’l-mütefakkih, I, 176; Beğavî, Şerhu’s-sünne, I, 205; Mesâbîhu’s-sünne, I, 158; Kadı İyaz, eş-Şifâ, II, 15; Münzirî, et-Terğîb ve’t-terhîb, I, 40; Ebû Şâme el-Makdisî, el-Bâis alâ inkâri’l-bida’, s. 58; Nevevî, Riyâzü’s-sâlihîn, s. 59 ;Tebrizî, Mişkâtü’l-Mesâbîh, I, 58.Sahih’tir.

Allah Rasülü sallallahu aleyhi ve selem bu hadisinde birçok ihtilafların vuku bulacağını bize haber veriyor bu ihtilafın vukuun’da ise bizlere tavsiyesi sizi apaydın ap açık bir yol üzerinde bıraktım Sünnetine ve Raşit halifelerinın sünneti’ne yapışmamızı emrediyor diğer bir rivayette ise Size iki şey bırakıyorum bunlara sarıldığınız müddetçe asla sapıtmasınız Allah’ın Kitabı ve benim sünnetim…..buyuruyor İhtilaf anında Kur’an bize: şöyle hitap ediyor

Eğer bir mevzuda ihtilafa düşerseniz ; Allah’a ve Ahiret gününe iman etmiş iseniz onu, Allah’a ve Resulüne havale edin.Bu daha iyi ve sonuç itibariyle de daha güzeldir.Nisa/59

Allah bize bir diğer ayetinde şöyle hitap ediyor: Deki : Eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki, Allah’ta sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah gafur dur, Rahim’dir.Ali İmran/31

Abdullah oğlu Cabir r.a rivayet ediyor ki ; Hattabın oğlu Ömer r.a Tevrat’ın bir nushası ile, Allah Rasulü s.a.v’e gelerek dedi ki ;

- Ey Allah’ın Rasulu, işte bu Tevratın bir nushasıdır. 0 ise buna sukut etti. Ömer’de okumaya başlamıştı, ama buna karşı Allah Rasulü s.a.v’in yüzü kızarıyordu. Ebu Bekr dedi ki Ömer’e ; annesiz kalasın, Allah Rasulü s.a.v’in yüzündeki kızgınlığı görmüyor musun ? Ömer Allah Rasulu’nün yüzünü o halde görünce şöyle dedi ; Allah ve Rasulünün gadabından Allaha sığınırım. – Ey Allah’ın resulü biz - Rab olarak Allah’dan, din olarak İslam’dan, nebi olarakta Muhammed s.a.v den razı olduk. – neden kızdınız ki - Allah Rasulü s.a.v şöyle buyurdular ; Nefsimi elinde tutan Allah’a yemin ederim ki ; Eğer Masa a.s çıkagelseydi ve beni bırakıpta ona uymuş olsaydınız, - doğru yoldan sapıtmış olurdunuz. Eğer o hayatta olup benim peygamberliğime ulaşsaydı bana tabi olurdu. - Diğer bir rivayette ise - “ Eğer Musa hayatta olsaydı ancak bana tabi olmakta çare bulurdu. “ }

AHMED : 3 / 387 – 388 – BEYHAKİ ŞUABUL İMAN : 2 / 11 – ABDURREZZAK : 10152 – 19209 – İBNİ EBİ ASIM ES-SÜNNE : 1 / 27 – DARİMİ :

Bu rivayetler nede açık ve nettir Allah Rasülü sallallahu aleyhi ve selem Musa a.s çıkıp gelse beni bırakıp ona uymuş olsaydınız doğru yoldan sapıtmış olurdunuz buyuruyor.Allah Rasülü’nü Bırakıp Musa a.s uyan sapıtmış olursa Allah Rasülü’nü bırakıp Ebu Hanife’ye Şafii’ye Ahmed’b Hanbel’e Malik’e her sözünde bunlara uyan hiç bir delil'e dayanmayan hayli hayli sapıtır.

Ne yapmaya çalışıyorsun sen !!! körü körüne mezhepleri takip edenlere taş atıyorsun ama altta müctehid alimlere laf atıyorsun.Onlar beşerdir hata yapabilirler tamam ama sanki çok sapık adamlarmış gibi nasıl bu sözü yazıyorsun.Allahtan kork!Hayatlarını Allah yolunda ilme onun davasına adayan bazılarının şehid oldukları bu insanlara nasıl böyle söz soyluyorsun.Onlar kuran sünnet dışında birşeye mi tabi oldular...

ve bugun ki insalar
bir zamanlar alimleri dar ağaçlarında sallanan
bir zamanlar kuranları islami kitapları ateşe verilmiş bir zaman dinden uzak tutulmaya çalışan insanların...çocukları bunlar
tabiki taasubculuk olacak tabiki cahillik olacak bu insanlarda alim olacak hal mı kalmış...çöplükte gül açar mı?
 
USULU'D DİN Çevrimdışı

USULU'D DİN

Üye
İslam-TR Üyesi
ebu berze yi az çok tanırım
zahiren Allah ı ve Resul unu sevdiğini bildiğim, yumuşak huylu ve inattan uzak olan güzel bir insandır

yazmış olduğu yazıda da dine hiçbir hıyanetlik yok
o halde sorun yazıda değil onu yanlış algılayanda
 
E Çevrimdışı

Ebu Katade

Guest
Ne yapmaya çalışıyorsun sen !!! körü körüne mezhepleri takip edenlere taş atıyorsun ama altta müctehid alimlere laf atıyorsun.Onlar beşerdir hata yapabilirler tamam ama sanki çok sapık adamlarmış gibi nasıl bu sözü yazıyorsun.Allahtan kork!Hayatlarını Allah yolunda ilme onun davasına adayan bazılarının şehid oldukları bu insanlara nasıl böyle söz soyluyorsun.Onlar kuran sünnet dışında birşeye mi tabi oldular...

ve bugun ki insalar
bir zamanlar alimleri dar ağaçlarında sallanan
bir zamanlar kuranları islami kitapları ateşe verilmiş bir zaman dinden uzak tutulmaya çalışan insanların...çocukları bunlar
tabiki taasubculuk olacak tabiki cahillik olacak bu insanlarda alim olacak hal mı kalmış...çöplükte gül açar mı?
sen anlamak istediğin gibi anlıyorsan bu benim sorunum değil benim eleştirim körü körüne taklik edenlere,mezhep alimlerine değil......
ayrıca uslubuna dikkat et birdahakine bu kadar sakin olmam........
 
E Çevrimdışı

Ebu Katade

Guest
ebu berze yi az çok tanırım
zahiren Allah ı ve Resul unu sevdiğini bildiğim, yumuşak huylu ve inattan uzak olan güzel bir insandır

yazmış olduğu yazıda da dine hiçbir hıyanetlik yok
o halde sorun yazıda değil onu yanlış algılayanda

ALLAH razı olsun kardeş son paragrafta çok güzel ve yerinde bir tesbit yapmışsın
 
GuLYaRaSi Çevrimdışı

GuLYaRaSi

VuSLaTa HaSReT
Admin
Hucurat Suresi, ayet 10 u hatirlayalim hep birlikte:

"Mü'minler ancak kardeştirler. Öyleyse iki kardeşinizin arasını düzeltin ve Allah'tan sakının. Umulur ki merhamet olunursunuz."

Herhangi bir konu konusuluyorsa, konuda ilme dikkat edelim lütfen, konu sen hakli ben hakli konusu olmamali, cedele gidilmemeli, burda Allah rizasi icin birseyler tartisiyoruz, birseyler paylasiyoruz, birseyler ögreniyoruz, bazi yanlis bildigimiz kavramlarida dogruyu ögrenince düzeltiyoruz inshaAllah, herkez yazi uslubuna dikkat etsin Allah icin!!
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Maturidi kardeşim yazınızı okudum, 2 gündür işlerimden dolayı dönüş yapamadım. Beklememde güzel oldu. Zira içinizdekileri bir bir dökmüssünüz.

Psikolojide yansıtma vardır. Kişi kendisindeki birşeyi karşıdakine diyerek kendinde olan hasleti karşısındaki kişide var gibi göstermeye çalışarak rahatlamaya çalışır.

Hanifilerde,Malikilerde,şafilerde,Hanbelilerde Kuran ve sünnet uygun olmayan,bidat ,hurafe...vb uygulamalar var mı?

Demissin...

Önce şunu belirtmek isterim burada en şedid cümleleri kullandığımız Sair Nursi için bile şahsına karşı birşey dediğimiz olmadı aksine onu değerlendirmemiz tamamen ona atfefilen kitabı ile alakalıydı.

Mezhep imamları diye bilinen imamlarımıza gelince (Allah onlardan razı olsun) forumda özellikle onları ismen yazdığımda duayı eksik bırakmayanların en başında ben varım. Bizler mezhep imamlarını değil onları Rasul sav'in önüne geçirenlere laf söylemekteyiz tabii anlayana.

Hanbelilerde pek bidat hurafe göremedim malikileri pek bilmem ancak şafii ve hanefilerde zayıf hadisle amel edenleri pek çok gördüm bana nasıl nerde diye sorma hangi birini yazsamki. Bu sorunun devamı diğer soruda gelecek.

Bir müslümanın ille de "Dört Imam"dan birini taklid etmesi ve Kitab'a-Sünnet'e değil de onun görüşlerine uyması şart mıdır? Böyle bir soruya cevap olarak söyleyeceğimiz ilk şey; onlara uymanın Kitap ve Sünnet'e uymaktan başka bir şey olduğu izlenimini vermenin, yanılgı ya da yanıltmaca olduğudur.

Demissin...

Eğer siz bunu bu forumda selefi salihin yolunu takip edenlere özellikle dediyseniz tek tek etimizi yediniz. Kitap ve sünneti takip eden hiç bir kardeşim ve ben burada 4 mezhep imamının kitap ve sünnet dışında bir değerlendirmesi olmamıştır.

Herkes bilirki hadis ilminde onca yol vardır. Hadis ki arada Allah Rasulu sav vardır. Bizler insan olarak herhangibi sözün doğruluğunun hadiste Allah Rasulu sav tarafından söylendimi söylenmedimi (genel olarak) nesh edildi mi edilmedi mi diye onlarca ilim çıkmıştır.

Sormak istiyorum Allah tarafından vayh ile desteklenmeyen 4 mezhep imamımız Allah hepsinden tek tek razı olsun ve onları Rasul sav'e komşu etsin, bunlar Allah Rasulu sav'in yanında nasıl bir derecelerdedir ki insanlar herhangibi hadis söylendiğinde hopppp bizim mezhebimiz A B C bizim mezhepde böyle siz sapık mısınız bizim mezhep hak mezheptir desinde o meseleyi araştırmasın.

Şimdi sapıklık Allah Rasulu sav'i dinin en tepesine katmak mı? Yoksa asıl sapıklık Rasul sav'in üstüne 4 mezhep ( artı onlarca mezhep var üstüne şiayıda katarsanız hesabından çıkılmaz) katarlar.

Katarlar öyle katıyorlar ki artık insanlar Allah Rasulu sav öldükden sonra bile vahymiş gibi inandıkları kitaplar var, Allah Rasulu sav'den ve peygamberler as'dan üstün olduğunu iddia eden iğrenç topluluklar var.

Altını çiziyorum 4 mezhep imamının hiç biri gelin biz mezhep kurduk bize tabii olun dememişlerdir varsa tarihte böyle bir sahih anektot onların adına ben de biat edeyim.

İmam Ebu Hanife R.A gibi alimler taasubçuluğa karşıydı! Hatta kim benim içtihatlarımı delillerini öğrenmeden yaşarsa hakkımı helal etmem diyor!

Demissin...

Çokta güzel demissin bunu ben de kullanıyorum,Ebu hanife r.a Allah ondan razı olsun taasubçuluğa karşıydı evet. Peki ya hanefiyiz elh diye böbürlenerek söyleyenlerin 1000000'de 1 (1 milyon kişide sadece 1 kişi )acaba tasaasubdan uzak mı?

Merak ediyorum ülkemizdeki insanlar ebu hanife r.a'dan nasıl helallik alacak?

Ayrıca merak etmiyorum sizin bu soru karşısında ne düşündüğünüzü.

Allah rasulu sav bizlere tuvalete nasıl gireceğimizi bile tek tek anlatmıştır. Acaba bunu bile kaç kişi biliyor aklı selim ankötörler bu konuda anket bile yapmazdı allahu alim.


Allah cc insanları islam fıtratında dünyaya gönderiken bu mezheb akidesinde babadan doğma din seçer gibi mezhep seçilmekte. O mezhep ki ileride kız alıp vermede bile insanlar arasında sorun ola. O mezhep ki içinde akide,fıkıh vs ne varsa daha önceden herşey belirlenmiş ve o kuralların üstüne ne bir ayet ne bir hadis öne geçebile.

O mezhepki türkiyede adına yani henefi mezhebi fıkhı diye yüzlerce kitap basıla ve o kitapların sahih sünnetle alakası olmaya.... Rant ya insanlar burada fıkıh kitabı yazıp üstüne hanbeli fıkhı dese kim alır. Ama önüne gelen hanefi fıkhı diye kitap basmakta içinde aslı astarı olmayan delillerden bi haber yüzlerce konuda hüküm konula...

Şimdi sapkın olan taasubcu olan bizlermiyiz yoksa körü körüne inanan hatta o körlüklerde Rasul sav'e ne dediğini bilemeyen Rasul sav'in sünnetini bilmeyerek inkar edenler mi .......

Ramazan el buti mezhepsizlik bidattır kitabını okumanızı tavsiye ederim

Demissiniz...

Bence siz önce bidat'in ne olduğunu öğrenin sonra gelin bana kitap tavsiye edin. Ve üstte size göre kimlerin bidat sahibi olduklarını tek tek yazdım unutmadan bidat sahibinin sorgulanması ve onlara verilecek cezalar kimlere verilmiş onuda okursan yazdığından belkide utanırsın.

Size bir soru sorabılır mıyım arapça biliyormusunuz?

Demissiniz...

Bak kardeşim bunada psikolojide yer değiştirmeye benzettim. Zira konu ile alakası nedir.Arapça bilirsem büyük bir zat olup dediklerim sorgusuz HAK mı olacak? Arapça bilmezsem muhattab almayacakmısınız? subhanAllah konuları nereye çekiyorsunuz. Arapça konusunda master yapmış kişi ararsanız sizi başka yerlerede sevk edebiliriz. Bencil değiliz :)))

Diğer mesajınızda uzunca yazmıssınız bu konu daha çok icma-kıyasa girmekde ve dolaylı olarakda mezheplere girmekte. İcma kıyas konusunda hem benim hemde sitedeki kardeşlerin mesajları hayli var eğer okumuş olsaydın o uzun mesajı yazmakla yorulmazdın.


Genel olarak şunu demek isterim ki, hakkında din adına sorgu sorulmayacak TEK Kişi Allah cc'nın Rasulu peygamberimiz Hz. Muhammed sav'dir. Zira dinimiz teslimiyet iman dinidir. Ve şartız şüphesiz Allah'ın ayetlerine ve Rasulu sav'e iman etmek imanın temellerindendir.

Nasıl ki Allah cc tek ise, Rasul'u sav'de tekti Abdullah'ın oğluydu. Din adına zirve Hz. Muhammed sav'dir. Din adına sadece Rasul sav'den çıkanlar HAK idi.


Kim olursa olsun, sahabelerin büyüklerinden, tabiuna,4 mezhep imamına hiç biri ve hiç biri ağzından çıkan sözler Allah Rasulu sav gibi en direkt kıstas ile hüküm olunmaya layık değildir. Bu islamın özüne vahye ters.

Ama bizler bunu derken yine deriz ki O'nun döneminde insanların en şereflisi (Allah katında) Hz. Ebu Bekr r.a, ardından Ömer r.a.....

Ve bizler yine deriz ki, bizler 4 mezhep imamının bilgide-takvada-amelde .... ne derseniz deyin onların tırnağı değiliz, hepsi bizim alimlerimizdir. Allah onlardan tek tek razı olsun. Rasul sav'e komşu etsin.

Ama bizler asla ve asla onların her birini tek tek Rasul sav'in yerine geçirmeyiz bunun şirk olduğunu biliriz.


Kimse çıkıpda bunlar mezhep alimleri düşmanı demesin bizler mezhep tasaabu mezhep sapkınlıkları düşmanıyız.

Diğer konu açan kardeşe gelince türkiyede mezhepsiz sözü çok kötü argo bir kelimedir ve devamında iğrençlikler vardır edebsizliği o yüzdendir. Sizin bu edepsizliğiniz karşısında bizler 1 gün olsun mezheplere körü körüne bağlanan mezheplerde din adına söylenmiş herşeyi sorgusuz sualsiz alanlara bir gün olsun ne reelde ne sitelerde sapık demedik. Rabbim bizlere sabr versin.


Son olarak mezhepsiz dedikleriniz uzayda yaşamıyor, mezhepsiz dedikleriniz herhangibi konuda insanların Rasul' sav'in önüne geçirdiği imamlarımızdan yeterince istifade etmekteler.

Ve bu silsile şu şekilde olmakta.

Kuran....
Sünnet.....

Reeldeki yansımasına gelince, Allah Rasulu sav, Sahabeler, Tabiun, at tabiun....

Bizlerin hem gönlünde hem imanında kimin ne olduğu belli. Sevgimzide Allah için herkese hakkını verebilenlerden olmaya çalışıyoruz. Rasul sav'i Rasul sav gibi, Ömer r.a'ı Ömer r.a gibi mezhep imamlarınıda büyük imamlarımız gibi zaten seviyor ve sayıyoruz.

Bilmem anlatabildim mi?

Konu kapatılmıştır. Selametle



 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt