Zira koru körüne asla bağlanmiyorum . Rasulullah'ın hadisleri ortada. Kafamdan uydurmuyorum ya hoş. Ki alim dediğim kişi Ahmed bin Hanbel'dir.
selamunaleykum Sharp bu hadis acik ve net bir $ekilde namaz kIlmanIn onemi acIklanIyor munafIklar hakkInda degil, fitna yaratmaya calI$mak hic yakI$maz biz muslumanlara
Beni tarikatçılar ile karıştırmamanı öneririm ..
bizler seyyid kutub ve ibni teymiyye den(Allah onlara rahmet eylesin) taassup etmemeyi öğrendik. Ve onlardan gelse de alimlerin hatalarını kabul etmeyi bizler gayet iyi biliriz.Taassub yapanlar sadece tarikatçılar değil ki, tarikatçıları şeyhlerini putlaştırıyorlar diye eleştiren selefilerde de taassub var. Bu sitede bir İbni Teymiyye ve Seyyid Kutub taassubu gözlemliyorum mesela.
Bu nasıl birşey nasıl bir müctehidin görüşüne gaflet diyebilirsin? Senin çapın nedir? Sen kim oluyorsunda kebirul muctehid Ahmed'e, İbn Teymiyye , İbn Kayyım,Evzai, Hasanul Basri gaflette diyorsun? Buhari, Muslim, Humeydi, Ebu Davud, Tirmizi, Nesai , Abdullah ibn Mesud gaflette ve aşırı tekfirci he? Sen kimsinde o pis dilini alimlere uzatıyorsun?
Evzai, Hasanul Basri, Abdullah ibn Şakik'in sahih nakline göre tüm sahabe, Ahmed, Hanbelilerin hepsi, Şafiilerin bir kısmı gaflette öyle mi?
Aşırı tekfirle bunun ne alakası var? Hoşuna gideni alırmış? Ahmed, sahabe tüm hanbeliler aşırı tekfircimiydi?
Sen çapını unutmuşsun, daha arapçanın a'sını bilmeyenler müctehidlerin temiz ictihadlarına gaflet,sahabe ve tabiine gaflette ve aşırı tekfirci diyor.
Bir adamı müctehidler tekfir etmişse o adam velevki 24 saat namaz kılsın, yine kafirdir. Küfrden tevbe ile dine girer. Bu küçük küfr olsa Evzai, Hasan, Nehai, İbn Mesud , Sahabe , Tabiin ve Ahmed tekfir etmezdi.
Zaten bu saydığım sahabe tabiin ve alimler Nisa 48i bilmiyordu değilmi?
Hafız el-Münziri şöyle demiştir:
“Sahabeden ve onlardan sonra gelenlerden bir topluluk vakti çıkıncaya kadar namazı kasıtlı olarak terk eden kimsenin tekfir edileceği görüşündedir. Bu görüşte olanlar şunlardır: Ömer bin Hattab, Abdullah bin Mesud, Abdullah bin Abbas, Muaz bin Cebel, Cabir bin Abdullah ve Ebu Derda (radıyallahu anhum). Sahabenin dışında aynı görüşte olanlar ise Ahmed bin Hanbel, İshak bin Rahaveyh, Abdullah bin Mübarek, Nehai, Hakem bin Utbe, Eyyub es-Sahtiyani, Ebu Davud et-Tayalisi, Ebu Bekr bin Ebi Şeybe, Züheyr bin Harb ve diğerleri...” (et-Terğib)
İbn-i Mes'ud (ra) şöyle demiştir: "Her kim ki 'Namaz'ı terk ederse onun dini yoktur." (Beyhaki, Şuabü'l-İman, Musannaf: 10446)
Abdullah İbn-i Amr (ra) dedi ki: "Namaz'ı terk edenin dini yoktur." (Buhari, Tarihu'l-Kebir 7/95)
Enes ibn-i Malik (ra)'dan rivayet edilmiştir: Nebi (sav) şöyle buyurdu: "Her kim ki kasden namazı terk ederse açıkça küfre düşmüştür." (Taberani/Evsat, Mecmeu'z-Zevaid: 1/295)
Enes (ra)'dan rivayet edilmiştir: Enes (ra) Rasulullah (sav)'i şöyle derken işittim: "Kişi ile küfür veya şirk arasındaki şey 'namaz'dır. 'Namaz'ı terk ettiği zaman kafir olur." (Muhammed ibn Nasr/Kitabu's-Salat: 889)
Sana göre bunlar aşırı tekfirci ve gaflette ha?
Açık net hadis yok diyordun değil mi bedbaht? Alsana açık bariz nasslar :
.
Bu konuda bir çok hadis de vardır. Bu hadislerden biri Ubade b. Sâmit hadisidir.
"Beş vakit namazı Allah tealâ kullar üzerine farz kılmıştır. Bunları yerine getirip hiç birini kaçırmayan, bu namazların hakkını hafife almayan kimseyi Allah tealâ cennete koymaya söz vermiştir. Fakat bu namazları yerine getirmeyenler hakkında böyle bir sözü yoktur. Dilerse azab eder, dilerse bağışlar."
(Ahmed; Ebu Dâvud, Vitir, 2; Neseî, Salat, 6; Darimi, Salat , 208, Muvatta, salatu'l Leyl, 14 ve İbn Mace rivayet etmişlerdir. Neylu'l-Eviâr, I, 294)
Hureys b. Kabîsa (r.anh)’den rivâyete göre, şöyle demiştir:
Medîne’ye geldiğimde şöyle dua etmiştim: “Allah’ım oturup sohbet edebileceğim bir arkadaş nasib et.”
Ebû Hurayra’nin yanına sokulup Allah’tan hayırlı, sohbet edebileceğim bir kimse nasib etmesini dilemiştim. Şimdi senden Rasûlullah (s.a.v.)’den işittiğin bir hadisi bana aktar ki Allah onunla beni faydalandırsın dedim.
Bunun üzerine Ebû Hurayra şöyle dedi: Rasûlullah (s.a.v.)’den işitmiştim şöyle buyurmuştu:
“Kıyamet gününde kulun işlediği amellerinden ilk olarak hesap vereceği şey namazdır, namazı tam ve düzgün olursa başardı ve kurtuldu gitti, namazı bozuk olursa tamamen zarardadır. Eğer hesabı görülen kimsenin farz namazlarında eksiği varsa Allah şöyle diyecek:
“Kulumun nafile namazlarına bakın ve farzdan eksiğini nafilerle tamamlayın. Böylece diğer amellerin hesabı da bu şekilde görülür.”
Bu konuda Temim ed Dârî’den de hadis rivâyet edilmiştir. Yine bu hadis Ebû Hurayra’dan başka şekilde de rivâyet edilmiştir. Hasan’ın arkadaşlarından bazıları Hasan’dan Kabîsa b. Hureys’den başka bir hadis daha rivâyet edilmiştir ki meşhur olan rivâyet Kabîsa b. Hureys b. Kabise değil“Kabîsa b. Hureys” rivâyetidir.
Enes b. Hakîm’den de Ebû Hurayra yoluyla benzeri bir hadis rivâyet edilmiştir.
Bu hadislerden biri de Ebu Hurayra hadisidir:
"Kıyamet gününde kulun ilk hesaba çekileceği husus farz namazdır. Eğer bu namazı tam olarak yerine getirmişse ne güzel! Eğer yerine getirmemişse şöyle denilir:
Bakın bakalım, bunun nafile namazı var mıdır?
Eğer nafile namazları varsa, farzların noksanı bu nafilelerle tamamlanır. Sonra diğer farzlar için de aynı şeyler yapılır."
(Tirmizî, Salât, 188, 413; Ebû Dâvûd, Salât, 145; Nesaî, Salât, 9, Tahrîm, 2; İbn Mâce, İkame, 202; Bu hadisi beş imam rivayet etmiştir. Bu iki hadis konusunda başka hadisler de vardır. Neylu'l-Evtâr, I, 295 vd)
bana buradan iftira yalan yanlis zan küfür igrenclik yapmak icin mi yeni bir Nik altinda kendi gercek yüzünü gizleyip alcakcana salyalarini akitiyorsun ahmak herif.
OEZREC KARDESI ANLAMADAN ACMISIN AGZINI: bAK OEZREC KARDES DAD nIKLI ÜYEYE CEVAP VERIRKEN SU IFADEYI KULLANMIS
Ilk sunu anlaman gerekir. Her kafir sözü esittir Islam dairesinden cikan küfür degildir. Hadislerin zahirini alip namaz kilmayani kafir ebedi cehennemlik olacagi görmen büyük bir gaflettir.
Sakin yanlis anlasilmasin. En önemli olan ibadetimiz Namazdir. Hicbir sekilde namaz kilmayanlara hösgörüyle bakilmaz. yalniz hükmü verirkende hemene isdaha gelip kafir damgasini vurmak yerine bütün hadis ve nasslari gözetleyerek hüküm vermek gerekiyor. Asiri tekfircilerin zihniyeti belli bu arkadaslara istedigin delili getir, hoslarina giden hükmü verirler
burada hic bir yerde ne sahabeye ne mezhep imamlarina seni algiladigin sekilde bir söz var. burasi kin kusma yeri degildir. yazilari dogru anlama kabiliyetin yoksa böyle forumlardan uzak dur....
ve aleykum selam, namaz kılmayanın kafir olmadığına işaret eden hadisler de var. ayrıca, namaz kılmayanın kafir olduğunu belirten bir ayet var mı?
Bu konuda bir çok hadis de vardır. Bu hadislerden biri Ubade b. Sâmit hadisidir.
"Beş vakit namazı Allah tealâ kullar üzerine farz kılmıştır. Bunları yerine getirip hiç birini kaçırmayan, bu namazların hakkını hafife almayan kimseyi Allah tealâ cennete koymaya söz vermiştir. Fakat bu namazları yerine getirmeyenler hakkında böyle bir sözü yoktur. Dilerse azab eder, dilerse bağışlar."
(Ahmed; Ebu Dâvud, Vitir, 2; Neseî, Salat, 6; Darimi, Salat , 208, Muvatta, salatu'l Leyl, 14 ve İbn Mace rivayet etmişlerdir. Neylu'l-Eviâr, I, 294)
Hureys b. Kabîsa (r.anh)’den rivâyete göre, şöyle demiştir:
Medîne’ye geldiğimde şöyle dua etmiştim: “Allah’ım oturup sohbet edebileceğim bir arkadaş nasib et.”
Ebû Hurayra’nin yanına sokulup Allah’tan hayırlı, sohbet edebileceğim bir kimse nasib etmesini dilemiştim. Şimdi senden Rasûlullah (s.a.v.)’den işittiğin bir hadisi bana aktar ki Allah onunla beni faydalandırsın dedim.
Bunun üzerine Ebû Hurayra şöyle dedi: Rasûlullah (s.a.v.)’den işitmiştim şöyle buyurmuştu:
“Kıyamet gününde kulun işlediği amellerinden ilk olarak hesap vereceği şey namazdır, namazı tam ve düzgün olursa başardı ve kurtuldu gitti, namazı bozuk olursa tamamen zarardadır. Eğer hesabı görülen kimsenin farz namazlarında eksiği varsa Allah şöyle diyecek:
“Kulumun nafile namazlarına bakın ve farzdan eksiğini nafilerle tamamlayın. Böylece diğer amellerin hesabı da bu şekilde görülür.”
Bu konuda Temim ed Dârî’den de hadis rivâyet edilmiştir. Yine bu hadis Ebû Hurayra’dan başka şekilde de rivâyet edilmiştir. Hasan’ın arkadaşlarından bazıları Hasan’dan Kabîsa b. Hureys’den başka bir hadis daha rivâyet edilmiştir ki meşhur olan rivâyet Kabîsa b. Hureys b. Kabise değil“Kabîsa b. Hureys” rivâyetidir.
Enes b. Hakîm’den de Ebû Hurayra yoluyla benzeri bir hadis rivâyet edilmiştir.
Bu hadislerden biri de Ebu Hurayra hadisidir:
"Kıyamet gününde kulun ilk hesaba çekileceği husus farz namazdır. Eğer bu namazı tam olarak yerine getirmişse ne güzel! Eğer yerine getirmemişse şöyle denilir:
Bakın bakalım, bunun nafile namazı var mıdır?
Eğer nafile namazları varsa, farzların noksanı bu nafilelerle tamamlanır. Sonra diğer farzlar için de aynı şeyler yapılır."
(Tirmizî, Salât, 188, 413; Ebû Dâvûd, Salât, 145; Nesaî, Salât, 9, Tahrîm, 2; İbn Mâce, İkame, 202; Bu hadisi beş imam rivayet etmiştir. Bu iki hadis konusunda başka hadisler de vardır. Neylu'l-Evtâr, I, 295 vd)
bizim mahallede bir köpek var sabahdan aksama kadar havluyor ve gelen gidene saldiriyor. yani benzetmek istemezdim, ama ortak yanlarinizi görüyorum...
senden elbet havluya havluya yoruldugun zaman susacaksan zelil herif...
Hadislerin zahirini alip namaz kilmayani kafir ebedi cehennemlik olacagi görmen büyük bir gaflettir.
benim gaflet sözü Dad nikli sahisa bir atiftir. Ona tavsiyede bulundum ve hadislerin zahirine bakip tekfircilik gafletine düsmesin dedim.
Nasıl hac yapacağını Kuranda buldun mu da bununda Kurandan delilini istiyorsun?
Senin gibi yeni bitme hadis inkarcıları daha protein değilken İmam Şafii, ibn Kuteybe, İbn Huzeyme muhteliful hadis kitapları yazıyordu.
Yani iki sahih hadis asla çelişmez. Zaten bu yüzden bütün muhaddisler Buhari, Muslim, Ahmed, Tirmizi, Nesai, Ebu Davud bunların hepsi namaz kılmayan kafir olur diyor.
Namazın terkinin affedileceği ile ilgili hadisler zayıf bunuda Zehebi kanıtlamıştır.
Bu insanlar sahih hadisleri cem edip bu karara gitmiş. Senin gibi "ya ama şuda var" gibi çocuk mantığıyla gidilirse iş ayet inkarına kadar gider.
Bak sen şu ayeti okursun : O ki, yeryüzünde ne varsa hepsini sizin için yarattı. Sonra göğe yöneldi, onları yedi gök olarak düzenledi. O, her şeyi bilir. (Bakara/29)
Biride sana çocuk "ya ama bak önce göğü yarattığına dair ayet" var diyip şu ayeti okursa ne yaparsın : Sizi yaratmak mı daha güç, yoksa gökyüzünü yaratmak -mı, ki onu Allah bina etti, Onu yükseltti, düzene koydu , Gecesini kararttı, gündüzünü ağarttı. Ondan sonra da yerküreyi döşedi. (Naziat/27-30)
Evet senin mantığına göre çelişmesi gerekir bunların, ama haşa çelişmez çünkü bunlar cem edilir. Bakalım "ama şuda var" mantığına göre açıkla bunuda bizde bilelim
Önce büyük patlama oluyor, sonra yeryüzü oluşuyor, daha sonra da atmosfer oluşuyor.