Bir insanın günah sayılan lezzetleri elde edebilmesi için göstereceği çaba ve yorgunluğa katlanmak, günah ve yasak olan şehevî şeyleri işlediği takdirde katlanmak zo-runda kalacağı azaba dayanabilmekten daha kolaydır.
Günah ve şehvet bataklığına batmanın insan için doğuracağı kötü sonuçları şöylece özetlemeye çalışa-lım:
Günahlar, insanı dünya ve âhirette acı ve elem çekmek zorunda bırakır.
Günahlar, insanı dünya nimetlerinden daha güzel ve daha devamlı olan âhiret nimetlerinin ve lezzetlerin-den mahrum bırakır.
Günahlar, ömrü, sonu pişmanlık ve hayıflanmak olacak olan boş şeylerle ziyan ettirir.
Günahlar, insana sahip olduğu mal ve mülkü, fay-dasız ve hatta zararlı bir takım işlerde harcatarak heba ettirir.
Günahlar, insana toplum içindeki saygınlığını kay-bettirir.
Günahkâr kişi, yapmış olduğu yanlışlıklardan belki biraz geçici zevk alabilir ama ardından kendisini korkulu, stresli, huzursuz ve mutsuz bir yaşamın içinde bulur.
Günahlar, kişinin sahip olduğu ilmi unutmasına se-bep olur. Zira Allah'ın ilmi bir nurdur ve bu nur günahkâr bir insanda durmaz.
Günahlar, düşmanı sevindirir, gerçek dostları üzer.
Günahlar, nimetlerin artmasına mani olur.
Günahlar, kişide kalıcı bir âr veya ayıbın kalmasına sebep olur.
Günah ve şehvet bataklığına batmanın insan için doğuracağı kötü sonuçları şöylece özetlemeye çalışa-lım:
Günahlar, insanı dünya ve âhirette acı ve elem çekmek zorunda bırakır.
Günahlar, insanı dünya nimetlerinden daha güzel ve daha devamlı olan âhiret nimetlerinin ve lezzetlerin-den mahrum bırakır.
Günahlar, ömrü, sonu pişmanlık ve hayıflanmak olacak olan boş şeylerle ziyan ettirir.
Günahlar, insana sahip olduğu mal ve mülkü, fay-dasız ve hatta zararlı bir takım işlerde harcatarak heba ettirir.
Günahlar, insana toplum içindeki saygınlığını kay-bettirir.
Günahkâr kişi, yapmış olduğu yanlışlıklardan belki biraz geçici zevk alabilir ama ardından kendisini korkulu, stresli, huzursuz ve mutsuz bir yaşamın içinde bulur.
Günahlar, kişinin sahip olduğu ilmi unutmasına se-bep olur. Zira Allah'ın ilmi bir nurdur ve bu nur günahkâr bir insanda durmaz.
Günahlar, düşmanı sevindirir, gerçek dostları üzer.
Günahlar, nimetlerin artmasına mani olur.
Günahlar, kişide kalıcı bir âr veya ayıbın kalmasına sebep olur.