Fıkıhta her ictihad kabul edilmez, içinde şaz görüşler de bulunabilirmiş (Ehli Sünnet alimlerinden bile), bir görüş ne zaman şaz olur ve bunun şaz olduğunu biz nasıl anlarız?
Şaz görüşlerden bazıları bunlarmış:
1.) Mut'a nikahların caiz oluşu (Şia'nın görüşü)
2.) Defden hariç tüm müzik aletlerin caiz oluşu (bazı Ehli Sünnet alimlerimizin görüşleri)
3.) Bir erkeğin dörtten fazla zevcesi olabilmesi
4.) Dördünce defa içki içerken yakalananı ceza olarak öldürmek
5.) Faizi Darul Harbte caiz görmek (İmam Ebu Hanife'nin görüşü)
Şaz görüşlerden bazıları bunlarmış:
1.) Mut'a nikahların caiz oluşu (Şia'nın görüşü)
2.) Defden hariç tüm müzik aletlerin caiz oluşu (bazı Ehli Sünnet alimlerimizin görüşleri)
3.) Bir erkeğin dörtten fazla zevcesi olabilmesi
4.) Dördünce defa içki içerken yakalananı ceza olarak öldürmek
5.) Faizi Darul Harbte caiz görmek (İmam Ebu Hanife'nin görüşü)